Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Förlåt att jag inte orkat skriva nått ikväll, har varit helt slut.
Nu ska jag sova, så hoppas jag bara lite mer aktiv imorgon om jag lever då.
 
Buke passade på att hänga sig :p

Uppdatering!

Vargarna sniffade i luften. Det var en massa lukter som dröjde sig kvar, men de flesta ledde bara till en stängd dörr. Ortsborna hade blivit mer försiktiga och var ute så lite som möjligt nu när vargarna på riktigt vågat sig in bland bebyggelsen. Besvikelsen var tung bland vargflocken, men plötsligt fångade en av dem upp en doft som inte ledde in bland husen, utan ut i skogen. Hungrigt jagade vargen efter och det dröjde inte länge innan han såg ett flickebarn. Hennes röda kappa fladdrade till i vinden och fick det att vattnas i vargens mun, men innan han hann sluka henne snurrade hon runt och grävde ner en yxa i nacken på honom.

Idahoe var ulv

NattDL imorgon 10.30. (Passar DagDL kl 21.00 för alla?)
Hejja! Ni grejar detta :D
 
I det läget hade ju Q kunnat spika igen för GA också, så det känns inte som att det behöver säga så mycket? Men ja, Snurr finns på mina misstankelista.
Ja det hade hon. Men jag kan tänka mig att det kan bära även q emot att spika igen för en efterlängtad återvändare
 
Sen Uppdatering!

I en annan ände av byn tassade en varg fram försiktigt. Den hade hört sin kamrats klagorop en stund innan och anade en fara som den inte riktigt förstod. På tysta tassar smög den sig fram och följde doften av svettiga och stressande människor som fortfarande hängde kvar i luften. En av dofterna ledde fram till ett hus med förbommad dörr. Men huset hade stora fönster och vargen kände att det var dags att ta sitt mod till ytterligare en nivå om det skulle bli någon middag i natt. Han tog sats, rusade mot fönstret som krossade vid kollisionen. Väl därinne var det bara att kalasa på den förskrämda människan.

MinIan var bybo

DagDL idag 21.00!
 
Jag trodde kanske att leken var slut för mig i natt men tydligen inte. :)
Dag 4 - är det inte nu vi brukar tröttna? :D
Ja jag trodde slutet skulle komma för dig, mig eller cirkus. Jag började tröttna redan igår :o men fick lite ny energi när jag hittade så pass mycket skumt med Ida, och hon faktiskt var ond också. Och nu känns det rätt skönt att både du och cirkus överlevde, men det gör mig också nojig :nailbiting:.
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt och hemlig var bybor

DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever
20:57 quarter4ever röstar på LenaH
20:59 Artline röstar på Idahoe

quarter4ever var ulv

Röstlista DL 3 kl 21.30
10.51 bollen__ röstar på MinIan
18.12 Snurrfian röstar på minian
18.51 Idahoe röstar på Snurrfian
19.22 cirkus röstar på Idahoe
20.58 LenaH röstar på Idahoe
21.19 Niyama röstar på Idahoe
21.27 Artline röstar på Idahoe
21.29 Madalitso röstar på Artline

Ida - ulv lynchas
Minian - bybo käkas
 
Madalitso och Q kan visserligen ha hållit på med nån alibigrej, men Qs andraröst på Mada dag 1 och sen Madas andraröst på Q dag 2 gör att jag lägger henne åt sidan just nu.

Art och Ida röstade på varandra dag två och jag tycker det känns ganska alibiaktigt, men det var meningslösa röster så det funkar inte som alibi och dessutom drar det ju bara uppmärksamhet att göra så? Sen la Art sista rösten på Ida igår men det såg ju rätt kört ut för Ida ändå. Kan i alla fall mycket väl tänka mig Art i lyan.

Ida röstade på Snurris igår, utan att ens ha läst Snurris röstinlägg ordentligt trots att hon baserade sin röst på det. Känns som att det lika gärna kan vara alibiförsök som röst på en god? Och så min tanke från första dagen att Snurr bör ha en specialroll... Så är hon inte ängel tror jag hon är ulv.

Bollen är svårt att få nån uppfattning om, trots att hon skrivit en del har hon gått mig förbi lite. Det är ju dels svårt att ta över en roll och komma in mitt i, och dels svårt för oss andra att få en uppfattning då. Känns som hon kan vara vad som.

Cirkus och LenaH har jag redan skrivit en hel del om, mtp röstningen så håller jag de mot goda hållet just nu. Om nån av dem är ulv satsar jag på cirkus.

Tror inte nån mer är kvar?
 
Det känns lite otäckt och jag är rädd att det ska ramla in en röst till på mig i sista minuten men det kan vara paranoian som talar. Samtidigt så finns det alltid en risk med att försöka rädda sig genom att rösta på någon annan som har två röster, det kan ju vara en viktig roll som försvinner.
Jag rotade fram det Snurris skrev som gjorde att jag tänkte att hon hade en specialroll. Det finns ju visserligen spelare som vill rädda sig till varje pris trots att de är bybor, men just Snurris har ju förr skrivit sånt där när hon haft en viktig roll. Sen kan det ju vara så att den viktiga rollen är ond, eller att hon bara var leksugen och inte ville åka direkt, eller att hon ville förvirra ulvarna (fast jag verkar vara den som blir mest förvirrad av det :meh:).
 
Cirkus och LenaH har jag redan skrivit en hel del om, mtp röstningen så håller jag de mot goda hållet just nu. Om nån av dem är ulv satsar jag på cirkus.
Kollade röstningen igen, och LenaH har ju en tendens som ond att växla mellan att skydda kollegor och att lyncha dem. Och hon såg garanterat vilket håll det var på väg åt för Ida igår. Tycker dock annars att hon ryckt upp sig och känns mer som vanligt god nu.
:arghh:
 
Madalitso och Q kan visserligen ha hållit på med nån alibigrej, men Qs andraröst på Mada dag 1 och sen Madas andraröst på Q dag 2 gör att jag lägger henne åt sidan just nu.

Art och Ida röstade på varandra dag två och jag tycker det känns ganska alibiaktigt, men det var meningslösa röster så det funkar inte som alibi och dessutom drar det ju bara uppmärksamhet att göra så? Sen la Art sista rösten på Ida igår men det såg ju rätt kört ut för Ida ändå. Kan i alla fall mycket väl tänka mig Art i lyan.

Ida röstade på Snurris igår, utan att ens ha läst Snurris röstinlägg ordentligt trots att hon baserade sin röst på det. Känns som att det lika gärna kan vara alibiförsök som röst på en god? Och så min tanke från första dagen att Snurr bör ha en specialroll... Så är hon inte ängel tror jag hon är ulv.

Bollen är svårt att få nån uppfattning om, trots att hon skrivit en del har hon gått mig förbi lite. Det är ju dels svårt att ta över en roll och komma in mitt i, och dels svårt för oss andra att få en uppfattning då. Känns som hon kan vara vad som.

Cirkus och LenaH har jag redan skrivit en hel del om, mtp röstningen så håller jag de mot goda hållet just nu. Om nån av dem är ulv satsar jag på cirkus.

Tror inte nån mer är kvar?
Du satte ord på mina tankar förutom att jag tycker bollen lutar mest åt ulvhållet och att jag tvekar mellan Artline och Snurris.

Nu ska jag ut och galoppera!
 
Det som för mig talar emot Snurris som ulv är att hon följde bollen igår, det borde hon inte ha gjort som ulv (om nu bollen är ond förstås).
Jag lutar nog åt att är den ena av de två ond så är inte den andra det och då måste Artline vara ulv.

Hm.
 
Det som för mig talar emot Snurris som ulv är att hon följde bollen igår, det borde hon inte ha gjort som ulv (om nu bollen är ond förstås).
Jag lutar nog åt att är den ena av de två ond så är inte den andra det och då måste Artline vara ulv.

Hm.
Dock så är jag inte ulv.

I DL 2. Jag hade inte lång tid på mig innan DL att bestämma mig för vem jag skulle rösta på. Jag ville inte rösta på vare sig dig eller Q. Medan jag letade efter något annat misstänkt så kom Idas röst på mig lägligt.

Det hade varit roligt om vi båda hade varit ulvar ihop och fick för oss att lägga helt meningslösa röster på varandra. Men så påhittig är jag inte utan hade jag varit ulv så hade jag gjort det lätt för mig genom att rösta på Q istället. Som ulv älskar jag ju alibi!
 
Jag är här efter 1,5 dag i skolan. Hjärnan är väl inte på topp direkt så får se om jag kan åstakomma något vettigt. Ska börja med att läsa lite. Och fråga när DL är?
 
Jag är här efter 1,5 dag i skolan. Hjärnan är väl inte på topp direkt så får se om jag kan åstakomma något vettigt. Ska börja med att läsa lite. Och fråga när DL är?
Sen Uppdatering!

I en annan ände av byn tassade en varg fram försiktigt. Den hade hört sin kamrats klagorop en stund innan och anade en fara som den inte riktigt förstod. På tysta tassar smög den sig fram och följde doften av svettiga och stressande människor som fortfarande hängde kvar i luften. En av dofterna ledde fram till ett hus med förbommad dörr. Men huset hade stora fönster och vargen kände att det var dags att ta sitt mod till ytterligare en nivå om det skulle bli någon middag i natt. Han tog sats, rusade mot fönstret som krossade vid kollisionen. Väl därinne var det bara att kalasa på den förskrämda människan.

MinIan var bybo


DagDL idag 21.00!
 
Jag tror det här inlägget av Q till Madi kan tyda på att Q försökte lista ut om Madi var ängel. Så det borde innebära att Madi inte är kollega till Q.

Jag kan faktiskt tänka mig att det är tvärt om. Q var ulv och jag har jäkligt svårt att tro att hon i princip skulle peka på ängeln. Däremot om Mada också är ulv så är detta ett sätt att t avstånd från henne.

Jag får alldeles strax besök så jag behöver rösta.

Jag har inte varit övertygad om Madas icke-ulvighet kan liksom inte tänka mig Q i lyan utan att försöka luras lite och både andrrösterna på varandra och den kommentaren får mig lite fundersam på Mada och i förlängningen på Artline som jag mycket väl kan tro har kört alibigrejen med Ida.

cirkus röstar på Artline
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp