Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag vill rösta på cirkus för att hon håller mig som god så :angel:

Jag önskar jag hade något att jaga dig för i denna lek så jag slipper dig på ryggen. Du kan rösta på mig, men jag ser hellre att vi får ut en ulv ;)

För övrigt så tycker jag att det var väldigt konstigt hur Idahoe höll med Niyama om att LenaH röstat på två goda. Det borde bara Niyama och ulvarna känna till.

När det gäller LenaH och hennes ulvometer - så har jag också tänkt tanken att var fan är den? men jag fattar att den har svårare att vara i bruk när tiden för lekande är knapp. Hon avskriver Madalitso lite från lyan, varför gör du det @LenaH ? Jag har inga problem att ha henne i lyan (om det inte är så att jag missat något väsentligt)

Jag tycker också att MinIan är lite svårläst, men jag tror att det till stor del beror på ringrost och att hon inte känner oss som spelat mycket tillsammans på senare tid. Så inte högst på min lista idag. Jag tycker att bollen__ gjorde det enkelt för sig, men det behöver inte betyda att bollen__ är ulv för det.

cirkus röstar på Idahoe idag, då jag tycker att det är konstigt att hon känner till att LenaH har röstat på två goda
 
Jag önskar jag hade något att jaga dig för i denna lek så jag slipper dig på ryggen. Du kan rösta på mig, men jag ser hellre att vi får ut en ulv ;)

För övrigt så tycker jag att det var väldigt konstigt hur Idahoe höll med Niyama om att LenaH röstat på två goda. Det borde bara Niyama och ulvarna känna till.

När det gäller LenaH och hennes ulvometer - så har jag också tänkt tanken att var fan är den? men jag fattar att den har svårare att vara i bruk när tiden för lekande är knapp. Hon avskriver Madalitso lite från lyan, varför gör du det @LenaH ? Jag har inga problem att ha henne i lyan (om det inte är så att jag missat något väsentligt)

Jag tycker också att MinIan är lite svårläst, men jag tror att det till stor del beror på ringrost och att hon inte känner oss som spelat mycket tillsammans på senare tid. Så inte högst på min lista idag. Jag tycker att bollen__ gjorde det enkelt för sig, men det behöver inte betyda att bollen__ är ulv för det.

cirkus röstar på Idahoe idag, då jag tycker att det är konstigt att hon känner till att LenaH har röstat på två goda
Jag tror helt enkelt inte att hon hade lagt en andraröst på q om de var lyakamrater. :)
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.51 bollen__ röstar på MinIan
18.12 Snurrfian röstar på minian
18.51 Idahoe röstar på Snurrfian
19.22 cirkus röstar på Idahoe

MinIan 2
Snurrfian 1
Idahoe 1
 
Om jag då fortsätter med @Snurrfian så är hon mer på och teoriar som god än som ond och hon backar mer på sina teorier som ond. Inte heller topp 3.

Det gör att jag har 3 kvar (tror jag) och det är @bollen__ som jag tycker är skum iom andrarösten på mig igår. Och det jättestarka indicium att hon tog över @FiaM s roll, och det vet ju alla att Fia alltid är ond! :p
@Idahoe som håller en låg profil men kanske försa sig lite med det där om att jag röstat på 2 goda (även om det faktiskt inte var hon själv som skrev det!) och @Artline som hållit en ännu lägre profil men strukit mig lite medhårs vilket hon ofta gör som ulv... ;)
De två senaste gjorde det ju också rätt enkelt för sig igår genom att lägga meningslösa röster på varndra.
 
Kikar in väldigt snabbt på en toa- rast och får väl förtydliga mig igen eftersom jag tydligen var dålig på det som superstressad förut.
Jag skrev "samma tanke slog mig" som svar på niyamas inlägg "Borde inte du börja peka ut goda och onda snart, jag blir en aning nervös över att du inte gör det för tycker du gör det mest som god".
Alltså att jag brukar uppleva dig @LenaH som mer säker, på hugget och peka ut folk som onda eller goda. Dessutom brukar du ofta ha rätt, vilket du inte haft nu när du röstade på bsf som var siare. Huruvida Niyama är god eller inte har jag ingen aning om, även om jag nog inte har henne högst upp på misstänkta - listan utan tycker hon resonerar vettigt.

Men vill ni rösta på mig för det, så för all del kunde det vara värre. Men jag tänker att det är bättre om vi lyckas få ut en ond :)

Nu åter till jobbet (jag aviserade för övrigt ont om tid ikväll pga jobb redan igår kväll)
 
Jag måste rösta nu och jag hade hoppats på lite input från @Madalitso och @Artline innan men ibland har man olika tider att passa. :)

Jag vill inte lägga en meningslös röst idag och av de alternativ som getts hittills så är jag inte sugen på att rösta på varken @Snurrfian eller @MinIan och då faller valet på @Idahoe som jag ändå funderat lite över ikväll.

LenaH röstar på Idahoe för att hon verkade hålla med om att jag röstat på två goda och för det vad jag tror är ett enkelt alibi igår med rösten på Artline men det lär visa sig när vi har facit.
 
Röstlista DL 3 kl 21.30

10.51 bollen__ röstar på MinIan
18.12 Snurrfian röstar på minian
18.51 Idahoe röstar på Snurrfian
19.22 cirkus röstar på Idahoe
20.58 LenaH röstar på Idahoe

MinIan 2
Snurrfian 1
Idahoe 2
 
Åh trodde jag skulle få slänga ihop en panikröst nu och så inser jag att dl är 21.30 idag, vilken tur.

Jag har reagerat på rätt mycket från Minian när jag läst, men dels velat lämna en återvändare lite i fred :p och dels vet jag att jag brukade tycka att hon var skum förr. Reagerade på rösten på hemlig dag 1 och sen har det känts lite förvirrat typ?

Snurrfian har jag ju också reagerat på, på det sättet att jag dag 1 tänkte att hon har en specialroll. Det finns ju en god specialroll hon kan ha, men annars är det ulv hon är om hon har en sådan...

Cirkus är jag ju jättemisstänksam mot för att hon är så from mot mig, men annars har hon väl inte gjort nåt jätteskumt även om jag är skeptisk till rösten på LenaH igår.

Idahoe seglade upp som misstänkt igår kväll, det jag reagerade på här länk, och sen hur hon svarade mig om LenaH. Jag förstår att hon kanske inte svarade på delen om att LenaH röstat på två goda, men det skaver ändå att hon inte kommenterade alls att hon inte vet om jag är god. Tillsammans med rösten på Art igår gör det henne misstänkt.
 
Jag tycker det är konstigt att Snurrfian lägger en andra röst med såpass lös teori som hon gör idag. Hon kan ha missat att bollen röstat men hon kan också göra det enkelt för sig och hoppas på ett drev.
Eftersom hon kommenterade att bollen röstat så lär hon inte ha missat det :p
 
Men jag hittar egentligen inget mer att gå på, jag skulle vilja se mer av Artline men kan inte vänta tills hon har tid att skriva vad hon tänker. Men det var helt väldigt enkel röst igår på Idahoe.

Även om min röst var lätt så tycker jag att idas röst var lättare. Varför inga teorier om henne?
 
Fortsätter ang. cirkus: är lite nojig över att hon inte blev käk, för nog såg det mer ut som att hon siat mig än som att BSF siat? Minns iofs inte när hon började hålla mig som god, och med Q i lyan så har antagligen alla varit potentiella siare.
 
Snurrfian har jag ju också reagerat på, på det sättet att jag dag 1 tänkte att hon har en specialroll. Det finns ju en god specialroll hon kan ha, men annars är det ulv hon är om hon har en sådan...
.
Hjärnan hänger inte riktigt med i kväll. Så du tror hon är antigen ängel eller ulv? Inte bybo?
 
Nä, jag röstar nu. Har fler att gå igenom men tycker Ida sticker ut med den svaga rösten på Art igår och idag röstar hon på Snurris men läser inte ens Snurris röstinlägg ordentligt (om man tänker rösta på någon, och motiveringen är dennes röst, så känns det ju märkligt att inte läsa röstinlägget ordentligt, det var inte ens långt) och så det som ev. kan vara en tabbe om att LenaH röstat på två goda men det sistnämnda är ändå det jag lägger minst vikt vid.
Niyama röstar på Idahoe
 
Hjärnan hänger inte riktigt med i kväll. Så du tror hon är antigen ängel eller ulv? Inte bybo?
Ja, det var det jag tänkte dag ett då hon verkade orolig för att lynchas och hon har skrivit liknande förr när hon haft viktig roll. Så dag 1 tänkte jag det, men sen har jag inte sett nåt mer som tyder på det ena eller andra så visst kan hon vara bybo. Jag vet dock inte varför hon skulle vara orolig att lynchas som bybo.
 
Jag vet att jag knappt skrivit något så jag förstår att de goda kan tro att jag är en ulv som smyger med men samtidigt så gör min oaktivitet det lätt för ulvarna att sprida misstankar mot mig.

Pågrund av ovanstående så funderar jag på Ida och hennes röst på mig igår. Det gör också att jag funderar på snurrfian som tycker min lätta röst var skum men att hon inte reagerade på Ida.

Madi tror jag inte är ond pågrund av Q men samtidigt.. Är Q ulv så gör ulvarna inte som man förväntar sig.

Niyama tror jag inte är ulv pågrund av hur hon resonerade dag 1. Minian tycker jag mest är förvirrad och vet inte riktigt vad jag tycker.

En seeeg Artline röstar på Idahoe
Jag tror hon kan vara ulv som tyckte jag var lämplig att sprida misstankar mot igår.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp