Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag tänkte igår när q visade sig vara ulv att Bsf nog kunde ha siat henne men var försiktig med hur hon uttryckte sig och nattens utfall uteslöt den andra jag funderade på hade siarrollen (jag undrade om @cirkus siat @Niyama god).
 
Nu har jag också läst BSFs inlägg. Jag hade en tanke igår om att Q var siad, men med tanke på detta känns det inte som BSF siat henne:
Tycker det är många som jag inte har koll på och egentligen ingen som är ett solklart val att rösta på ikväll.
Annars skriver hon ju en del om mig, men känns inte riktigt som hon vågar godförklara mig så tveksam till om hon siat mig? Hon kan ju ha siat hemlig också. Detta hon skriver om LenaH tycker jag låter lite som att hon kanske vet något om henne, eller så tror hon bara att LenaH är god. För en ond skulle ju inte bry sig om att den röstat fel liksom. Men om hon siat LenaH som god borde hon väl varit tydligare med det, särskilt med tanke på röstningen? Visst, kanske inte ville outa sig men att inte outa sig har ju nackdelen att ulvarna som vet vilka som är goda/onda har lättare att hitta siaren, medan ängeln har svårare.
LenaH skriver att hon lägger en röst för att inte missa DL och att hon kan tänka sig att ändra om hon hinner, jag tror henne och hoppas att hon hinner det.
 
Gah! Sjukt ont om tid nu när jag är klar med dagens skola och på väg till kvällens jobb som lär hålla på till efter dl. Skulle egentligen vilja gå igenom en och en, men det hinner jag inte. Sitter med mobilen i bilen men ska försöka läsa om så mycket jag hinner och slänga iväg en röst dessutom. Återkommer!
 
Nu har jag också läst BSFs inlägg. Jag hade en tanke igår om att Q var siad, men med tanke på detta känns det inte som BSF siat henne:

Annars skriver hon ju en del om mig, men känns inte riktigt som hon vågar godförklara mig så tveksam till om hon siat mig? Hon kan ju ha siat hemlig också. Detta hon skriver om LenaH tycker jag låter lite som att hon kanske vet något om henne, eller så tror hon bara att LenaH är god. För en ond skulle ju inte bry sig om att den röstat fel liksom. Men om hon siat LenaH som god borde hon väl varit tydligare med det, särskilt med tanke på röstningen? Visst, kanske inte ville outa sig men att inte outa sig har ju nackdelen att ulvarna som vet vilka som är goda/onda har lättare att hitta siaren, medan ängeln har svårare.
Tanken att hon siat mig slog mig faktiskt inte men jag reagerade på att hon var så förlåtande :p inför min röst på henne.
 
Eftersom jag nu är ombord så ska jag nog rösta innan jag förlorar kontakten med nätet. Jag har försökt läsa från och tillbaka och blir inte så mycket klokare. Sen jag reagerar mest på är @MinIan men samtidigt har @bollen__ som har också är lite skeptisk emot lagt en röst där vilket gör att jag blir fundersam.
Men jag hittar egentligen inget mer att gå på, jag skulle vilja se mer av Artline men kan inte vänta tills hon har tid att skriva vad hon tänker. Men det var helt väldigt enkel röst igår på Idahoe.

Snurrfian röstar på minian eftersom jag tror att hon är ulv som försöker lägga misstankar på andra genom att hitta på saker så som att jag och madalitso röstade på varandra när det i själva verket var så att madalitso röstade på minian.
 
Tanken att hon siat mig slog mig faktiskt inte men jag reagerade på att hon var så förlåtande :p inför min röst på henne.
Hm :cautious: för att du är ond och vet att hon hade misstänkt dig i så fall? :p Borde inte du börja peka ut goda och onda snart, jag blir en aning nervös över att du inte gör det för tycker du gör det mest som god.

Dessutom har du röstat på två goda :cautious:
 
Hm :cautious: för att du är ond och vet att hon hade misstänkt dig i så fall? :p Borde inte du börja peka ut goda och onda snart, jag blir en aning nervös över att du inte gör det för tycker du gör det mest som god.

Dessutom har du röstat på två goda :cautious:
samma tanke slog mig. Kan man rösta på Lena för att ulvometern verkar trasig? Betyder det att hon är ond eller i behov av reparation? :angel:
 
Hm :cautious: för att du är ond och vet att hon hade misstänkt dig i så fall? :p Borde inte du börja peka ut goda och onda snart, jag blir en aning nervös över att du inte gör det för tycker du gör det mest som god.

Dessutom har du röstat på två goda :cautious:

samma tanke slog mig. Kan man rösta på Lena för att ulvometern verkar trasig? Betyder det att hon är ond eller i behov av reparation? :angel:
Haha, jag har haft lite att göra! Onsdagar är ju svåra iom att jag hopptränar då och f ö har det varit lite lite aktivitet i leken för att hitta tecknen.
Idag är jag dock mest fundersam över @bollen__ men det är svårt att bilda sig en uppfattning eftersom hon är två olika spelare. ;)
 
@bollen__ röstar tidigt och på @MinIan . Sen nu kommer @Snurrfian och lägger en andra röst på minian. De har dock olika teorier. Har minian gjort något väldigt skumt som jag missat? Frånsett blandat ihop vem som röstat på vem.
Min spontana tanke blir att bollen och Snurrfian nog inte sitter i lyan ihop, för då skulle de nog inte rösta på samma så?
Jag vill se mer av @Artline fortfarande, men jag lade en enkel röst på henne igår och vill helst inte göra samma idag.
Även @LenaH känns mindre säker och på hugget än vad hon brukar, åtminstone som god. Är ulvometern trasig eller försöker hon ligga lågt?


Förresten är ju detta lite konstigt: hur vet du att hon röstat på två goda? :confused:
Jag vet inte det, jag vet att hon inte drivit på tvärsäkert mot folk som sedan visat sig vara onda, vilket hon brukar. Och hon röstade på bsf som visade sig vara siare
 
Jag måste rösta nu. Skit också hade velat kolla bättre.

Jag tycker det är konstigt att Snurrfian lägger en andra röst med såpass lös teori som hon gör idag. Hon kan ha missat att bollen röstat men hon kan också göra det enkelt för sig och hoppas på ett drev. Dålig motivering fån mig men det är vad jag hinner tyvärr

Idahoe röstar på Snurrfian
 
Jag vet inte det, jag vet att hon inte drivit på tvärsäkert mot folk som sedan visat sig vara onda, vilket hon brukar. Och hon röstade på bsf som visade sig vara siare
Oki, tycker ändå det ser lite märkligt ut faktiskt med tanke på vad jag skrev. Men driva tvärsäkert brukar hon ju som god göra mot goda också mellan varven, och sen ba oj hoppsan det var fel. Så det är mest det där att hon inte pekar ut folk som jag reagerar på.
 
Oki, tycker ändå det ser lite märkligt ut faktiskt med tanke på vad jag skrev. Men driva tvärsäkert brukar hon ju som god göra mot goda också mellan varven, och sen ba oj hoppsan det var fel. Så det är mest det där att hon inte pekar ut folk som jag reagerar på.
+ @Idahoe
Nu har det där sagts i de senaste typ 5 lekarna och förklaringen är ff att jag helt enkelt inte kan lägga lika mycket tid som jag kunde förut. :)
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt och hemlig var bybor

DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever
20:57 quarter4ever röstar på LenaH
20:59 Artline röstar på Idahoe

quarter4ever var ulv

Ok, jag har svårt att se @Madalitso i lyan, avskriver därför henne idag.

@Niyama står inte heller överst på listan med tredjerösten på q, även om Niyama inte är rädd för att offra kollegor så hade det varit enklare att rösta på mig om hon var ulv.

Jag tycker heller inte att @MinIan är så värst skum, de grejer andra verkar tycka är skumma tycker jag mest verkar bero på att hon faktiskt inte känner till de flestas spelstilar. Hon kan naturligtvis vara ulv ändå men toppar inte heller min lista.

Är vi 10 kvar nu?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp