Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Då var det tydligen så att Q trots allt var skum på riktigt den här gången. :o
Bra jobbat ni som insåg det! Det är som du skrev niyama, att man kan missa de som "brukar" vara skumma, så blev det idag.

Jag kan ev ha ont om tid imorgon em/ kväll pga jobb så vet ni det om jag lever då.
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt och hemlig var bybor

DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever
20:57 quarter4ever röstar på LenaH
20:59 Artline röstar på Idahoe

quarter4ever var ulv
 
Nu lite mer tillgänglig.

Jo @Niyama - jag tyckte q var lite stingslig, att reagera på @Madalitso s kommentar var inte riktigt likt henne men samtidigt spelar hon lite annorlunda nu när hon har sämre med tid (jame!!) och därför ville jag avvakta.

Min röst på BSF var ju som jag skrev rätt dåligt underbyggd och jag la mest rösten där för att jag inte trodde någon skulle följa efter. :p

Jag ska läsa ikapp lite mer men återkommer antagligen inte förrän imorgon bitti, måste komma i säng.
 
För att försöka få ner lite tankar, jag förstår inte riktigt hur @MinIan menar att jag och @Madalitso skulle ha skyddat varandra igår? Jag får inte riktigt grepp om MinIans teorier överlag.
Nu har jag ju sett att Q var ulv men jag tyckte ju redan tidigare idag att hon var lite skum, frågan är om "tjafset" med madalitso är i scensatt för att vi ska hålla Madalitso som god? Eller om hon är god? Jag är inte helt hundra, Q är lurig och kan ha dragit igång det för att skapa alibi åt dem båda.
Jag reagerar även @Artline och @Idahoe som båda gör det väldigt lätt för sig, frågan är om det är trötthet eller om de båda försöker hålla sig undan andra kontroverser och är ulvar som smyger bakom Q.
Så för någon slags sammanfattning, Snurrfian hade röstat på Q, hur reagerade skumt på Madalitso och har egentligen inte kommit med så mycket funderingar idag heller. @Sasse :D
 
Hm, undrar om det stod mellan två ulvar eller en ulv och en god då. Blir mer skeptisk till cirkus nu pga hennes röst på LenaH. Dock får jag för mig att LenaH reagerat på Q, men kanske var det så att hon inte ville rösta där? Måste läsa igenom sen!
Jag vete tusan om jag tycker @cirkus är skum för rösten på mig men jag blir lite fundersam till @bollen__ s andraröst.
 
För att försöka få ner lite tankar, jag förstår inte riktigt hur @MinIan menar att jag och @Madalitso skulle ha skyddat varandra igår? Jag får inte riktigt grepp om MinIans teorier överlag.
Nu har jag ju sett att Q var ulv men jag tyckte ju redan tidigare idag att hon var lite skum, frågan är om "tjafset" med madalitso är i scensatt för att vi ska hålla Madalitso som god? Eller om hon är god? Jag är inte helt hundra, Q är lurig och kan ha dragit igång det för att skapa alibi åt dem båda.
Jag reagerar även @Artline och @Idahoe som båda gör det väldigt lätt för sig, frågan är om det är trötthet eller om de båda försöker hålla sig undan andra kontroverser och är ulvar som smyger bakom Q.
Så för någon slags sammanfattning, Snurrfian hade röstat på Q, hur reagerade skumt på Madalitso och har egentligen inte kommit med så mycket funderingar idag heller. @Sasse :D
Jag kom in lite sent och hann inte riktigt. Q trodde jag faktiskt inte var ond. Jag trodde hon var skum för att hon var god, typ. Med Lena så förstod jag inte det skumma med och med resten hann jag inte ta ställning till och klockan blev helt plötsligt 21. Jag håller med om att jag gjorde det lätt för mig.
 
Hm, undrar om det stod mellan två ulvar eller en ulv och en god då. Blir mer skeptisk till cirkus nu pga hennes röst på LenaH. Dock får jag för mig att LenaH reagerat på Q, men kanske var det så att hon inte ville rösta där? Måste läsa igenom sen!

Varför då om jag får fråga? LenaH kan väl också vara ulv? Eller vad?

Att du är skeptiskt för att jag inte jagar dig med blåslampa kan jag fatta - men faktiskt så tror jag inte att du är ulv. Jag tror inte att du hade ändrat till glömmerallt igår om du var ulv - hade du varit ulv och velat avgöra och få ut en god så tror jag att du hellre hade valt någon annan. Jag tror du hade tänkt enligt principen en återvändare vi alla är glada att se och helst inte vill ha ut på en gång. Däremot om du är god och verkligen trodde på henne som ulv fattar jag ändringen. Å tredje sidan så kanske du gör såhär just för att nån ska bli lurad. Men än så länge sorterar jag inte dig där.
 
Varför då om jag får fråga? LenaH kan väl också vara ulv? Eller vad?
Ja, jag kommenterar ju i det du citerar att LenaH kan vara ulv och att hon kanske inte ville rösta på Q :confused:. Men jag sitter inte på facit, en annan möjlighet är ju att du är ulv och att LenaH är god.
Att du är skeptiskt för att jag inte jagar dig med blåslampa kan jag fatta - men faktiskt så tror jag inte att du är ulv. Jag tror inte att du hade ändrat till glömmerallt igår om du var ulv - hade du varit ulv och velat avgöra och få ut en god så tror jag att du hellre hade valt någon annan. Jag tror du hade tänkt enligt principen en återvändare vi alla är glada att se och helst inte vill ha ut på en gång. Däremot om du är god och verkligen trodde på henne som ulv fattar jag ändringen. Å tredje sidan så kanske du gör såhär just för att nån ska bli lurad. Men än så länge sorterar jag inte dig där.
Det är ju för all del skönt att få vila från blåslampan ibland :p ja, jag hade nog valt nån annan om jag bara ville ha ut en god. Men jag trodde inte särskilt mycket på GA som ulv (tror nästan aldrig mycket på någon som ulv dag 1), det handlade mer om det Snurr skrev och tanken om att hon kan ha specialroll, och att om den specialrollen är god så vill jag inte att hon lynchas. Så jag ville lägga en andraröst på någon, och att GA inte hade uppmärksammat det Snurris skrev utan faktiskt la en andraröst på henne gjorde mig skeptisk till GA. Och jag hade inte så mycket idéer om någon som ulv så då fick det bli till GA jag ändrade.
 
Stod med kitt fulla händerna när jag insåg att jag behövde leka också. :p Maken var sådär imponerad när jag drog :rofl:
Skall sätta mig in i leken nu. Är jag kvar imorgon kommer jag rösta tidigt pga börjar skolan imorgon och vet inte om hjärnan klarar av lek efter det. :)
 
Ja, jag kommenterar ju i det du citerar att LenaH kan vara ulv och att hon kanske inte ville rösta på Q :confused:. Men jag sitter inte på facit, en annan möjlighet är ju att du är ulv och att LenaH är god.

Det är ju för all del skönt att få vila från blåslampan ibland :p ja, jag hade nog valt nån annan om jag bara ville ha ut en god. Men jag trodde inte särskilt mycket på GA som ulv (tror nästan aldrig mycket på någon som ulv dag 1), det handlade mer om det Snurr skrev och tanken om att hon kan ha specialroll, och att om den specialrollen är god så vill jag inte att hon lynchas. Så jag ville lägga en andraröst på någon, och att GA inte hade uppmärksammat det Snurris skrev utan faktiskt la en andraröst på henne gjorde mig skeptisk till GA. Och jag hade inte så mycket idéer om någon som ulv så då fick det bli till GA jag ändrade.

Jag förstod ju hur du tänkte - det är därför jag än så länge sorterar dig bland goda.
 
Med tanke på vad snurris skrivit tycker jag det känns lite riskabelt att lyncha henne, och att just @glömmerallt då väljer att lägga en andraröst på henne gör mig skeptisk till GA. Vill ändra till en andraröst på någon, och detta gör att det får bli GA:
Niyama ändrar röst till glömmerallt

Ja, det var någon rad där hon oroade sig för att lynchas. Det känns ganska typiskt snurris som specialroll. Sen kan hon ju vara ulv, men lika gärna ängel eller siare. Som bybo är det ju ändå rätt bra att lynchas dag 1 i en sån här lek, eftersom chansen att få ut en ulv inte är jättestor första dagen och man inte vill riskera att lyncha de få goda specialroller som finns.

Skriver medans jag läser så ber om ursäkt om det skrivits mer om detta :)
Men jag undrar varför du ville lägga en andraröst? Varför kändes det viktigt? Du kanske utvecklat det redan, sorry isåfall.
Nu har vi ju redan facit på att GA var god, jag antar att det är det andra citerade ovan som gjorde att du tyckte att hon var en bra kandidat för andrarösten?
 
+ att nattDL var sen på fm så det är ju inget konstigt med den kommentaren.

Jag ska iväg och träna nu och vet inte om jag hinner in i tid före DL så jag tänker lägga en inte så väl underbyggd röst redan nu med förhoppning om att hinna ändra om det finns något mer spännande att gå på före DL.

Q känns som andra kommenterat lite stingslig men det säger mig inte så mycket om hennes roll.
Skummast igår kändes GA (när jag läste ikapp i morse) men där hamnar ju ingen röst! :p

Jag väljer dock att lägga min röst på BSF för jag tyckte det var lite skumt att hugga på de enda som då försökte teoria lite istället för att vara OT.

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Har nu läst om leken fram till hit och jag förstår faktiskt inte din röst även om det blev mer av en bop att jag röstade på dig.
Vilka menar du att BSF hugger på? Jag kanske är trög men jag ser det tyvärr inte :/
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp