Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Har skumläst leken och får sätta mig in i den bättre snart men jag känner att jag måste få iväg en röst så jag inte först ersätter någon och sen missar att rösta.
Noterar att Q är lite i blåsväder, någon (Niyama?) påpekar att när hon överreagerar så är det rätt vanligt att hon är ond. Ser att Q redan fått röster. Jag ska läsa lite till.
Äh. Har ju missat dig. Ändå tittade jag bland listan för att försöka skriva om alla. Får kika igenom tråden igen ^^
 
Niyama ändrar sin röst till GA som visade sig vara bybo, upplever som väldigt aktiv i leken (bra med aktivitet) men är det mest för att spela lite oskyldig för att inte väcka misstankar?
:laugh: jag är väldigt oaktiv denna lek :p
Jag tycker det är lite riskabelt att ”peka ut” någon med specialroll, har man stark misstanke ska man väl försöka skydda dem med att vara tyst? Men iof så borde onda ta det med varandra bakom kulisserna ist.
Om alternativet är att den blir lynchad så har man ju inte så mycket till val. Sen är det ju så att ulvarna också kan läsa och dra slutsatser, och om Snurris inte skrev så för att hon själv är ulv så lär någon i lyan ha snappat upp att det hon skrev kan tyda på specialroll.
 
hade tänkt gå igenom alla., men inser att jag inte hinner det innan DL så postar det jag hunnit skriva hittills så jag hinner delta i leken också

Madalitso fick min röst igår då jag reagerade på en kommentar från henne om att jag var skum som vanligt trots att jag bara hittat leken. Hon förklarade sedan att det mest var en skämtsam kommentar pga hennes systers vana att aldrig lita på mig. Jag uppfattade inte det innan jag röstade , men kan hänga med på att det kan ha varit menat så, hursom haver det var iaf henne jag reagerade mest på igår med den korta tid jag hade för leken då. Hon röstade igår på MInlan för att hon röstat på hemlig

MinIan återvändare som inte känner till hur deltagarna brukar uttrycka sig och därför inte heller kan veta om att några alltid brukar kunna bli misstänkta pga det . har inte skrivit mer än ett litet försvar för sin röst på hemlig igår tidigt i morse, innan nattDL varit. Jag behöver se mer av Minlan för att kunna få någon känsla av åt vilket håll jag kan sortera henne åt

LenaH känns ganska laid back, och lägger en lite konstigt motiverad röst på BSF. Om det är för att hon är ond och tar en enkel röst , eller om hon är god med dåligt med tid och inte hittade något bättre är ju svårt att veta dock.

cirkus
kändes lite på hugget igår, hon röstade på och idag så ser jag att hon röstar på LenaH för att hon röstade på BSF idag - som cirkus själv inte reagerat på . Jag tror i vart fall inte att cirkus och LenaH sitter i nån lya ihop- känns inte som något troligt -även om man aldrig ska säga aldrig . En kan vara ond och den andra god , eller så är båda goda?

Niyama deltar i leken och kommer med input här och där -
Lika svårt som alltid att kunna utläsa åt vilket håll hon står pga det hon spelar ju så oavsett vilken sida hon är på :p
 
Hm, tja jag tycker att LenaHs röst på Bsf är lite skum även om hon nu behövde lägga den tidigt för att inte missa DL. Det kan ju vara för att jag inte är hundra inne i leken än men jag skummade igenom något längre inlägg av Bsf som verkade vettigt, jag ska läsa om det igen när jag inte känner mig stressad för då fastnar verkligen inget i min hjärna, men för nu så känns LenaH skummare än BSF. Så (visserligen kanske jag gör det enkelt för mig nu, men hoppas kunna hämta upp det sen.)
bollen__ röstar på LenaH pga jag tycker hon verkar skummare än BSF och hon har röstat på BSF.
 
DL 2 kl 21
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20.41 MinIan röstar på cirkus.
20.47 bollen__ röstar på LenaH

Blacksmithfarm I
LenaH 2
quarter4ever I
cirkus 1
 
Jag är helt slut i huvudet och tänkte fixa så jag kan gå och lägga mig nu, så jag får rösta nu och sen titta in lite snabbt efter dl för att se vad som hänt.

De enda jag reagerat på än är LenaH och q (med reservation för att jag kan ha missat nått jätteskumt hos nån annan) och vem av de två jag än röstar på blir det en andra röst. Jag har nog reagerat mer på q än på LenaH, särskilt som jag i vanliga känner att jag lätt går ett grepp om henne och brukar ha kul med att snacka med henne i leken, och nu känns hon bara undvikande. Sen kan jag ju vara färgad av att hon fick upp mig till lottning igår och att sist hon röstade på mig pga en skämtsam kommentar från min sida så var hon en ulv som lyckades få mig utröstad. Men det är ändå det jag reagerat mest på så Madalitso röstar på quarter4ever.

Ps. Minian, jag skickade iväg min röst på dig igår innan jag sätt att andra skrivit och kommenterat om samma sak.
Samma nu så har jag inte hunnit läsa allt som skrivits medan jag skrivit röstinlägg.
 
Okej ont om tid för mig nu.

Summering: jag tycker LenaH lägger en udda röst. Niyama förklarade tanken så att jag tycker nog inte det är tillräckligt misstänkt för att lägga en tredjeröst på henne.
Bollen gör det väldigt enkelt för sig kan jag tycka... Men hon får en chans till eftersom hon precis hoppat in i leken.

Jag väljer att rösta på Artline. För att hon inte varit inne alls idag, och bara skrivit ett inlägg som inte är OT. Hon kan ha ont om tid men kan också vara ulv som försöker smyga under radarn eftersom många inte vill rösta på de som inte varit inne.

Idahoe röstar på Artline
 
DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever

Blacksmithfarm I
LenaH II
quarter4ever III
cirkus I
Artline I


(edit la till idahoes och niyamas röster)
 
Niyama röstar på Q
för att det känns som hon överreagerade på Madalitsos kommentar, känns som att det kanske är för att Q faktiskt är ond? Och sen fortsatt lite "huggig" mot Mada i kommentaren om att Mada skulle komma in idag igen.

LenaH är jag osäker på för att hon inte börjat sitt utpekande, men det kan ju lika gärna bero på tidsbrist?
Cirkus pga hon höll mig som lite godare, jättemärkligt om C är god själv?

Ja, det var de jag valde mellan.
 
Förlåt! Det har varit skola och pojkvän hela dagen (eller rättare sagt hela veckan). Lite trött och behöver vara i fred lite (introvert). Lever jag imorgon så lovar jag att skärpa mig och tänker inte träffa en människa mer denna veckan. :p

Snart dags att rösta. Jag vet inte. Jag tycker också att Q reagerade lite väl på Madali igår men jag vet inte om jag tror att Q behöver vara ond pågrund av det. Hon kan vara en god som förhör någon hon tror är ulv. Men jag vet inte hur Q är som ond.

Misstankarna mot Lena förstår jag nog inte riktigt. Det är fortfarande tidigt i leken och man måste ju rösta. Måste läsa igenom lite mer.
 
Tillägger när jag ser att Q fått flera röster, att jag inte röstar på henne enligt tidigare tanke att hon får erb extra chans eftersom jag brukar tycka hon spelar lite småskumt ;) och ja en överreaktion, men inte så skumt att jag kände för att lägga andra eller tredje röst där
 
Jag väljer att rösta på Artline. För att hon inte varit inne alls idag, och bara skrivit ett inlägg som inte är OT. Hon kan ha ont om tid men kan också vara ulv som försöker smyga under radarn eftersom många inte vill rösta på de som inte varit inne.
Jag har ingen uppfattning om Artline än, men hon är väl ändå inte en spelare som låter bli att skriva för att smyga under radarn? Känns som du gjorde det väldigt lätt för dig nu.
 
Av de två jag idag funderat mest över så är det nog LenaH och BSF. Jag tror att en av dem kan vara ond och den andra god , och av de två känns det som att BSF för leken framåt lite mera och verkar gräva efter onda på ett sätt jag inte tycker att LenaH gör denna gången och jag tycker också att det som cirkus hittar mot LenaH känns ganska vettigt

quarter4ever röstar på LenaH,
jag tror att hon kan vara ulv som inte aktivt letar och gräver efter onda
 
Jag har ingen uppfattning om Artline än, men hon är väl ändå inte en spelare som låter bli att skriva för att smyga under radarn? Känns som du gjorde det väldigt lätt för dig nu.
Jag fick ont om tid. Huruvida Artline brukar smyga eller inte vet jag inte, men det är en möjlighet.
Jag blir däremot lite nojig och undrar om jag missat nåt nu när rösterna på q ramlar in. Har hon gjort nåt så misstänkt som jag inte sett?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp