Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag vet inte om jag riktigt hängde med på @LenaH s motivering till rösten på bsf? Jag kände väl mer att bsf igår försökte rösta på någon baserat på teorier folk lagt fram, istället för att lägga en OT röst eller rösta på någon som varit tvungen att rösta tidigt? Något som gör att man inte har så mycket att gå på dl1....
Eller missar jag nått nu?
I så fall missar vi båda något för jag tänkte precis samma
 
Lite stressigt här och jag vill inte gärna missa att rösta.

Igår så tyckte jag att det var lite udda med LenaH och Snurrfian och hur överens de var. Snurrfian var först med teorandet och LenaH fyllde på - jag vet att jag reagerade på hennes kommentar om hur lysande hemligs teori var. Om jag skulle sortera Snurrfian och LenaH så kändes LenaH ulvigare än Snurris - dels för att hon brukar vara huggigare dels för hur hon uttryckte sig om hemligs teori samtidigt så röstade hon inte på hemlig, varför inte om den nu hade kunnat vara lysande? Hon röstade på Niyama. Idag röstar LenaH på bsf som jag inte alls reagerat på, inte minst för att hon faktiskt har teoriat och det brukar peka åt att man inte är rädd för att blotta sig. Jag reagerade på FiaMs rös tpå Snurrfian och tyckte den var konstig just för att hon röstat med OT när det ändå gick att vaska fram en teori - jag tycker fortfarande att det var defensivt och även om hon förklarat sig så känns det ...defensivt.

Mäh - för att jag måste och inte hinner vänta. Den som samlat flest skum-poäng hittills

cirkus röstar på LenaH
 
Jag funderar lite på Niyama och att hon ändrar till glömmerallt - jag har faktiskt lite svårt att tro att hon skulle ha gjort det om hon satt i lyan (eller så är hon *jävligt* lurig) . Jag tror att hennes ändring är "ärlig".

Jag är inte förvånad över ändringen i sig, men det som jag reagerade på - till hennes fördel är till vem hon ändrade

Det här gör mig nojig över cirkus. När hon är god brukar hon alltid misstänka mig, oavsett vilken roll jag har får jag jobba ihjäl mig för att inte ha henne efter mig. Så tillsammans med Q (pga hennes reaktion på det Mada skrev) är det faktiskt det jag reagerar mest på just nu.
 
Tycker det är många som jag inte har koll på och egentligen ingen som är ett solklart val att rösta på ikväll.

LenaH skriver att hon lägger en röst för att inte missa DL och att hon kan tänka sig att ändra om hon hinner, jag tror henne och hoppas att hon hinner det.

Får gå tillbaka och läsa lite till.
 
Det här gör mig nojig över cirkus. När hon är god brukar hon alltid misstänka mig, oavsett vilken roll jag har får jag jobba ihjäl mig för att inte ha henne efter mig. Så tillsammans med Q (pga hennes reaktion på det Mada skrev) är det faktiskt det jag reagerar mest på just nu.
Jag kan lite hålla med dig om Q. Över reaktion, men samtidigt tycker jag ofta att Q är skum (no offense Q :love:) så jag är lite försiktig med att misstänka henne.
Cirkus kanske försöker detsamma? :p om hon nu brukar misstänka dig.

Du reagerar inte på LenaHs röst idag då? Själv tycker jag det är väldigt udda att rösta på någon för att den försöker teoria istället för att köra OT... Lena brukar ju vara skarpare än så tycker jag
 
Jag kan lite hålla med dig om Q. Över reaktion, men samtidigt tycker jag ofta att Q är skum (no offense Q :love:) så jag är lite försiktig med att misstänka henne.
Cirkus kanske försöker detsamma? :p om hon nu brukar misstänka dig.

Du reagerar inte på LenaHs röst idag då? Själv tycker jag det är väldigt udda att rösta på någon för att den försöker teoria istället för att köra OT... Lena brukar ju vara skarpare än så tycker jag
Jo, jag är också försiktig med att misstänka Q eftersom hon alltid är skum, men då missar jag ju också när hon faktiskt är ond. Och just såna grejer har visat sig stämma förr, alltså såna "överreaktioner" när hon är ond.

Tycker LenaHs röst var svag men jag tror jag fattar vad hon menar, så nej jag reagerar inte jättemycket på den. Dock brukar hon ju börja peka ut onda/goda dag 2 mycket mer än hon gjort nu, så pga det får jag lite ondkänsla.
 
Jag funderar lite på Niyama och att hon ändrar till glömmerallt - jag har faktiskt lite svårt att tro att hon skulle ha gjort det om hon satt i lyan (eller så är hon *jävligt* lurig) . Jag tror att hennes ändring är "ärlig".
Vad baserar du den tanken på? Att hennes ändring är ärlig alltså?
Själv tänker jag att lyan ju kan försökt rädda en ond Snurrfian, men min erfarenhet är att varken Q eller niyama brukar rädda folk (och riskera att outa lyan), så tidigt i leken åtminstone.
 
Jo, jag är också försiktig med att misstänka Q eftersom hon alltid är skum, men då missar jag ju också när hon faktiskt är ond. Och just såna grejer har visat sig stämma förr, alltså såna "överreaktioner" när hon är ond.

Tycker LenaHs röst var svag men jag tror jag fattar vad hon menar, så nej jag reagerar inte jättemycket på den. Dock brukar hon ju börja peka ut onda/goda dag 2 mycket mer än hon gjort nu, så pga det får jag lite ondkänsla.
Jag förstår inte hennes röst, kan du förklara? :)
 
Jag tycker att Q verkade vara väldigt Madalitso igårkväll, dels rösten och även kommentaren om att vi ses imorgon. Detta plus det att hennes röst la upp Madalitso till lottning och därmed kan ses som ett försök att rädda Snurrfian gör att min röst får hamna där idag.

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
 
Att hon och Snurris försöker starta upp med teorier, och BSF genast "hugger" på det. Att det är väl bättre att försöka komma igång med teoriandet än bara OT.
Jo så är det ju förvisso. Men å andra sidan är det väl bättre att inte köra helt OT även för BSF då tänker jag?
 
Har skumläst leken och får sätta mig in i den bättre snart men jag känner att jag måste få iväg en röst så jag inte först ersätter någon och sen missar att rösta.
Noterar att Q är lite i blåsväder, någon (Niyama?) påpekar att när hon överreagerar så är det rätt vanligt att hon är ond. Ser att Q redan fått röster. Jag ska läsa lite till.
 
Madalitso reagerar på min röst Ang hemlig som nu visade sig vara bybo. Hänvisar till som många andra att det är säkerhetstöst och som jag skrev så borde ni lika gärna förstå att jag inte visste om det iom att jag både tog upp varför hon blev misstänkt iom snabb röst tidigt i leken samt att det kunde vara en säkerhetsröst. Känns som ett lätt väl själv att lägga en röst på mig.

Niyama ändrar sin röst till GA som visade sig vara bybo, upplever som väldigt aktiv i leken (bra med aktivitet) men är det mest för att spela lite oskyldig för att inte väcka misstankar?
Jag tycker det är lite riskabelt att ”peka ut” någon med specialroll, har man stark misstanke ska man väl försöka skydda dem med att vara tyst? Men iof så borde onda ta det med varandra bakom kulisserna ist. Svårt att bestämma mig för om du lutar mer åt det goda eller onda.

Artline känns som god. Har inte skrivit så mycket mer än att A inte hakade upp sig på min geniala röst som tyvärr visade sig fel. *visslar

Cirkus reagerar på min röst, lägger röst på Fia för att F skriver lite misstänksamt, kan ju vara helt rätt känsla men också en väg att gå som ulv för att inte dra åt sig för många misstankar. Lägger nu röst på Lena och nämner nått om misstänkt samarbete men jag tror inte de onda skulle göra så i leken.
Känns som cirkus vill dra misstankarna från sig helt enkelt.

Snurrfian hakar som vissa andra på min röst på hemlig trots att jag i samma inlägg skrev om att hemlig kanske inte skulle hinna. Men som sagt var det tidigt i leken och bättre än en OT röst enl mig. Var ju ett försök till ”vettig ” teori ;)
Röstar på madalisto. Som enl mig känns ulvig. Är det för att skydda varandra för om det senare visar sig att någon av dem är ond så kanske den andra går fri?

Blacksmithfarm känns god. Skrev så mycket i ett inlägg så jag orkade knappt läsa. Var nog en taktik för att lura mig XD

Idahoe inte skrivit direkt som jag reagerar på. Men just nu känner jag mig lagom stressad för att hinna innan dl.

LenaH inte så mycket där. Finns andra jag misstänker mer. Men det är ju fortfarande tidigt i leken så vi får väl se ;)

Tiden börjar rinna ut och jag blir vara mer osäker hur jag ska rösta. Märks att det var länge sedan man var med. Men jag röstar såhär:
MinIan röstar på cirkus.

Känns mest ulvig. Hoppas jag inte har missat nått nu med mina trötta ögon ^^
 
DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

Blacksmithfarm I
LenaH I
quarter4ever I
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp