Ulvlek - Rödluvan och vargarna

men så mycket ändringar var det väl inte? tror det var @glömmerallt som också hade röster på sig som kan motivera att man ändrar rösten för att rädda sig själv kvar i leken- kan iofs lika gärna vara en ond som god ur det perspektivet sett?
@Niyama ändrar ju till GA också , men "bara" två ändringar så inte var det så många?
Tycker jag då?

Tillräckligt många för mig. Jag får lätt tilt.
 
Det ändras hit och dit och jag blir så stressad av det för sen kommer jag inte kunna läsa ut ett piss av vad som hände, hjärnan tackar för sig liksom


För övrigt så undrade jag var NI håller på med...inte vi
Jag har prydligt lagt en enda röst
Men för mig så är det faktiskt så att när du skriver vad NI håller på med att det blir logiskt för mig att svara med vad VI håller på med?
Var det konstigt svarat tycker du?
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt var bybo

 
utveckla gärna -för jag hänger inte med?
Är det nödvändigt?
Jag tycker inte att det riktigt har nån bäring på leken. Men för all del.

Jag kände att det var svinjobbigt att det plötsligt började ändras en massa röster. Uppenbarligen så tolkade du in dig i min kommentar - du gjorde inget särskilt konstigt och det borde du ha fattat efter att jag förklarade vad som fick mig att skriva kommentaren.
 
attans att det var en god som åkte, hoppas det går bättre imorgon.

Men nu ska jag gå och lägga mig, så hörs vi imorgon :)
 
Hej lekkamrater :)
Slutade nästan i tid idag men kom inte ihåg leken förrän jag kom hem :o.
Har mest skummat igenom leken och just nu är min största reaktion @cirkus som känns ifrågasättande mot ändringarna. Men sen vet jag ju också varför det blir jobbigt för henne, men det är väl typ ändå det jag hänger upp mig på så här långt.
Ska försöka mig på en sammanfattning om jag är kvar imorgon. Nu ska jag sova.
 
Jaja. En annan läser själva leken och vildar sig en uppfattning på det än följer anmälningstråden. Tyckte ändå jag hade en bra motivering med lite att gå på ;)

Ja jag kunde inte hänga med längre så jag ville hinna sova innan jobb. Får se om jag hinner läsa mer på jobbet eller så får jag ta det när jag kommer hem ^^
 
Varför lägga en OT-röst på Snurrfian? Det finns ju ändå lite mer att fundera på runt henne kan jag tycka och som redan är reflekterat runt. Och sen varför be om ursäkt för allt?
Nä jag tycker detta var underligt.

cirkus röstar på FiaM
Därför att jag tyvärr inte hade tid att fundera på något annat igår. Jag tog första bästa som jag kunde få ihop en motivering till och röstade.
Ursäkten var för att jag tycker det är tråkigt med röster som har med OT att göra och nu lade jag en sådan själv. Kommer tyvärr inte att ha mycket mer tid för leken idag men hoppas att det lugnar ner sig på torsdag (om jag råkar vara kvar då).
 
Hej lekkamrater :)
Slutade nästan i tid idag men kom inte ihåg leken förrän jag kom hem :o.
Har mest skummat igenom leken och just nu är min största reaktion @cirkus som känns ifrågasättande mot ändringarna. Men sen vet jag ju också varför det blir jobbigt för henne, men det är väl typ ändå det jag hänger upp mig på så här långt.
Ska försöka mig på en sammanfattning om jag är kvar imorgon. Nu ska jag sova.

Ja det var ju jäkligt mycket att reagera på O_o
 
Uppdatering!

Vargen släpade förtjust sitt offer till sin flock som väntade tålmodigt djupt inne i den nu nattsvarta skogen. Kvinnan var fortfarande vid liv och kämpade för sitt liv med att komma loss samtidigt som hon drogs allt längre in i skogen. Det svängde höger och det svängde vänster, tillslut tappade hon riktningen om vilket håll som var hem. Med ens fick hon in en riktig fullträff och sparkade vargen som släpade henne i huvudet. Hon hörde ett ynkligt gnyende bakom sig samtidigt som hon tog sig upp på benen och började springa. Hon sprang för sitt liv i en evighet kändes det som, benen brann och hennes andetag var tung. Hon kände sig yr, vilsen och jagad, ty hon kunde höra vargarna flåsa bakom sig.

Plötsligt slant hon till och ramlade ner för en brant. Hon slog huvudet tungt i marken och tappade medvetandet för en sekund. När hon öppnade ögonen insåg hon att hon inte var ensam; det låg en annan kropp vid sidan av henne. Det var blod överallt. Hon insåg försent att vargarna kommit ikapp.


Hemlig var bybo
 
OBS! DagDL onsdag är 21.00!

Om det är någon som känner att de verkligen inte hinner, meddela mig så kan jag senarelägga lite. Men tanken är att vi ska ha DL runt 21.00 hädanefter.
 
Uppdatering!

Vargen släpade förtjust sitt offer till sin flock som väntade tålmodigt djupt inne i den nu nattsvarta skogen. Kvinnan var fortfarande vid liv och kämpade för sitt liv med att komma loss samtidigt som hon drogs allt längre in i skogen. Det svängde höger och det svängde vänster, tillslut tappade hon riktningen om vilket håll som var hem. Med ens fick hon in en riktig fullträff och sparkade vargen som släpade henne i huvudet. Hon hörde ett ynkligt gnyende bakom sig samtidigt som hon tog sig upp på benen och började springa. Hon sprang för sitt liv i en evighet kändes det som, benen brann och hennes andetag var tung. Hon kände sig yr, vilsen och jagad, ty hon kunde höra vargarna flåsa bakom sig.

Plötsligt slant hon till och ramlade ner för en brant. Hon slog huvudet tungt i marken och tappade medvetandet för en sekund. När hon öppnade ögonen insåg hon att hon inte var ensam; det låg en annan kropp vid sidan av henne. Det var blod överallt. Hon insåg försent att vargarna kommit ikapp.


Hemlig var bybo
O_o Taskigt ulvar, taskigt! Sa ju att jag hade mer tid idag :turd:.

:p
Och som sig bör: heja goda! :D
 
Jaha, det positiva är väl att det "bara" dött bybor. Gårdagens lynch känns ju svåranalyserad när det är så spritt. Det lite intressanta är väl att Q puttar om Madalitso till lika med Snurris och glömmerallt. Men det säger ju inte mycket, möjligtvis att Q och Madalitso inte bör vara i lyan ihop även om det såklart är möjligt. Om Snurris och Q är ulvar kan ju Q velat förbättra läget för Snurris utan nån uppenbar räddning men den teorin är ju också minst sagt osäker.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp