Ulvlek - Rödluvan och vargarna

DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto
21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt

glömmerallt II
Snurrfian II
LenaH I
hemlig I
Niyama I
Minlan I
FiaM I
Blacksmithfarm I
cirkus I
Madalisto I
 
Okej nu har jag(mycket snabbt vill jag tillägga!- Har ingen möjlighet att läsa lekarna under arbetstid då jag använder båda händerna i jobbet- jag städar trappor ) läst igenom det som skrivits fram till nu och jag är oändligt tacksam över att det bara är 3 sidor (look who`s talking :angel::p)
Men jag är lite benägen jag med att reagera på alla uddaröster - såklart det känns säkrare än att "sticka ut hakan" och lägga en andraröst - för den blir ju alltid granskad - iaf som lekarna varit på senaste året

Tankar från mig , efter en första - hastig! vill jag påpeka!- genomläsning

Tänker att de tidiga rösterna är för att de var tvungna att läggas tidigt? Jag har själv vid något tillfälle varit tvungen till att rösta först- och det är baske mig inte lätt när det knappt skrivits något i leken (oftast) innan
Givetvis kan det dölja sig en ulv även bland tidiga röster- de kan ju också ha förhinder att delta senare under kvällen

På ett sätt är det i så fall MER skumt med @Niyama s tidiga röst i leken, den andra som läggs iaf, och hon nu ändå hänger med här och närmast verkar vilja att någon ska lägga en andraröst? Känns kanske som något en ond gärna skulle vilja?

Det är lite svårare att se @hemlig s väldigt tidiga röst som "skum" just för att hon dels aviserat att hon var tvungen att lägga en röst tidigt och dels för att hon inte är inne nu och följer det som skrivs
Så jag noterar @Niyama som ett frågetecken så här långt- för att hon verkar vilja att andra ska lägga en andraröst - kan de† vara en ond som tycker att det är bekvämt att ha lagt en tidig röst och sedan får andra göra röstingar som kan hamna i fokus? Ingen aning- men jag reagerade faktiskt på det - och då skriver jag det

Och Jag reagerar faktiskt på @Madalitso som ju skriver att jag är skum "som vanligt "
men samtidigt konstaterar att det är svårt att basera en röst på bara ett "hittat hit" - inlägg
känns som hon skulle VILJA rösta på mig - och det får jag givetvis mycket stora frågetecken för mig Också på min lista över frågetecken så här långt

och precis när jag skriver ihop mina funderingar så hinner jag se att @glömmerallt verkar ha trott att @Snurrfian la en andra röst när det var hon själv som är den enda(? tror jag iaf? som gjort det- måste läsa igenom de senaste inläggen för att se om jag uppfattade det korrekt)
Postar detta så det iaf finns något från mig innan jag röstar :)
 
är det något särskilt du syftar på, hittar inget som gör att jag tycker en röst på henne är mer riskabel än någon annan
Ja, det var någon rad där hon oroade sig för att lynchas. Det känns ganska typiskt snurris som specialroll. Sen kan hon ju vara ulv, men lika gärna ängel eller siare. Som bybo är det ju ändå rätt bra att lynchas dag 1 i en sån här lek, eftersom chansen att få ut en ulv inte är jättestor första dagen och man inte vill riskera att lyncha de få goda specialroller som finns.
 
Och Jag reagerar faktiskt på @Madalitso som ju skriver att jag är skum "som vanligt "
men samtidigt konstaterar att det är svårt att basera en röst på bara ett "hittat hit" - inlägg
känns som hon skulle VILJA rösta på mig - och det får jag givetvis mycket stora frågetecken för mig Också på min lista över frågetecken så här långt
Jag skyller på att jag klagade till systern att jag bara tvungen att rösta och fick svar i stil med att jag kan ju alltid rösta på q, hon är alltid skum, men jag hävdade att det var svårt när du bara skrivit ett inlägg :rofl:
 
Nä vill hinna rösta iaf och hellre lägga en röst så den inkommit i tid och sedan ändra om det skrivs något vettigt

av de funderingar jag fått efter läst igenom leken så står faktiskt @Madalitso ut för mig- och det är givetvis färgat av att jag vet vart jag har mig själv men väldigt mycket med detta inlägget från henne ger mig skavsår :meh:

Snurrfian och LenaH hade mycket snabbt liknande teori, å andra sidan var de först med något annat än OT teorier, vilket alltid är svårt, så de får benefit of doubt så länge.

Hemlig och Niyama lägger båda tidiga säkerhetsröster baserat på OT eftersom det inte fanns mycket annat att gå på.

FiaM och bsf lägger båda röster motiverade med saker som jag också tänkt, så det vore väl hyckleri att rösta på dem för de.

Q är som alltid skum, men svårt att motivera en röst på ett "hittat hit" inlägg bär andra faktiskt skrivit mer ;)

Minlan röstar på hemlig gör att hon lagt en tidig röst när det redan nämnts att hon behövde säkerhetsrösta innan leken började. Detta känns som någon som vill ha ett lätt offer, och som sagt, ulvarnas vet ju vilka som är onda, så vet vilka som är säkra för dom att rösta på ens när det inte skrivits så mycket ;)

Madalitso röstar på minlan för hennes röst på hemlig känns som att göra det lite väl enkelt för sig.

quarter4ever röstar på Madalitso
pga hennes konstiga motivering att jag som alltid är skum när jag faktiskt inte ens skrivit mer än att jag hittat leken
 
Jag skyller på att jag klagade till systern att jag bara tvungen att rösta och fick svar i stil med att jag kan ju alltid rösta på q, hon är alltid skum, men jag hävdade att det var svårt när du bara skrivit ett inlägg :rofl:
Hm jag har ju nu faktiskt röstat på dig pga detta och hade väldigt svårt att fatta varför jag var skum som vanligt?
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt
(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto
(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 Q4 röstar på Madalitso
21:59 Glömmerallt ändrar röst till LenaH


glömmerallt II
Snurrfian I
LenaH II
hemlig I
Niyama I
Minlan I
FiaM I
Blacksmithfarm I
cirkus I
Madalitso II

Hoppas detta stämmer. Uppdatering på väg.
 
Hm jag har ju nu faktiskt röstat på dig pga detta och hade väldigt svårt att fatta varför jag var skum som vanligt?
För att min syster aldrig mer tänker lita på dig efter Narnia-leken, så då är du alltid skum :p

Inte mitt fel att du sen röstar på mig för en skojsam kommentar jag gjorde, jag kommer ihåg vad som hände sist folk gjorde det ;):rofl::angel:
 
Det ändras hit och dit och jag blir så stressad av det för sen kommer jag inte kunna läsa ut ett piss av vad som hände, hjärnan tackar för sig liksom
hur menar du med detta inlägget? vad är det vi håller på med?

För övrigt så undrade jag var NI håller på med...inte vi
Jag har prydligt lagt en enda röst
 
Uppdatering!

Det började bli kväll och ortsborna i den lilla byn Rödluvan bodde i sprang mellan husen för att snabbt slutföra sina sysslor och komma in i tryggheten i deras hem. Tidigare under dagen hade flera vargar skymtats i utkanten av byn, varav en hade vandrat längre in bland husen, men snabbt sprungit tillbaka till sin flock som väntade. Det var en skrämmande syn oavsett, vargarna blev modigare och ortsborna var rädda att de inte skulle hålla sig i utkanten av byn länge till.

De hade rätt. Den varg som tidigare visat mod med att våga längre in bland husen smög nu tyst runt husknutarna. När en försenad ortsbo sprang förbi på väg hem fick hon vargen i hälen och drogs till skogs.

Glömmerallt var bybo

NattDL: 10.30!
 
Det ändras hit och dit och jag blir så stressad av det för sen kommer jag inte kunna läsa ut ett piss av vad som hände, hjärnan tackar för sig liksom
men så mycket ändringar var det väl inte? tror det var @glömmerallt som också hade röster på sig som kan motivera att man ändrar rösten för att rädda sig själv kvar i leken- kan iofs lika gärna vara en ond som god ur det perspektivet sett?
@Niyama ändrar ju till GA också , men "bara" två ändringar så inte var det så många?
Tycker jag då?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 459
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp