Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag funderar lite på Niyama och att hon ändrar till glömmerallt - jag har faktiskt lite svårt att tro att hon skulle ha gjort det om hon satt i lyan (eller så är hon *jävligt* lurig) . Jag tror att hennes ändring är "ärlig".
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt var bybo
hemlig var bybo
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt var bybo
hemlig var bybo

Ok... glömmerallt la den första andrarösten, den hamnar på Snurrfian. Hon skrev själv att hon gjorde det lite bara för att någon skulle lägga en andraröst. glömmerallt vet vi nu var bybo.
Niyama ändrar röst till glömmerallt så att hon också får två röster. Detta för att hon reagerar på hur Snurris uttrycker sig - Niyama tror att hon kanske kan vara god och väljer då att rösta på ga som röstade på Snurris. Fair enough - tyvärr var inte ga ulv, men innan vi vet snurris roll så går det inte att säga om Niyamas val var rätt eller fel.
quarter4ever röstar på Madalitso vilket ger även henne två röster, samtidigt ändrar glömmerallt sin röst till LenaH - ett försök att rädda sig själv antar jag.

Så - om, om, någon röstade för att lägga upp en god till lottning med en kollega som fått en röst så skulle det i så fall vara Snurrfian som var ulv. Och då per automatik antingen Niyama eller Q som var kollega med snurris.
Jag tycker Niyamas teorier känns intressanta och tycker inte att hennes ändring känns som en kollega som vill rädda en annan kollega. Men jag kan såklart ha fel.
Q vet jag inte vad jag ska tro om. Hennes röst kommer väldigt sent, men så hade hon ont om tid också. Men rösten känns som en lagom oskum räddningsröst ändå - speciellt som hon då skulle ha Niyama att "skylla" på som skummare.
Vart kommer jag med detta? Tja, Q känns som skummast om det skulle visa sig att Snurris är ulv. Men har egentligen inget annat än den eventuella räddningen som skulle peka på Snurris som misstänkt än. Och det känns som det är för lite att gå på. Speciellt som det drog ut så på tiden innan det kom andraröster.

Detta resonemang är enbart baserat på röstning och eventuell räddning - nu ska jag läsa igenom leken igen och se om jag kan hitta något annat intressant.
 
Niyama tror att hon kanske kan vara god och väljer då att rösta på ga som röstade på Snurris
Nja, pga Snurris kommentar där hon verkade orolig för att bli lynchad tänkte jag att hon kanske har en viktig roll - men om den viktiga rollen är ond eller god har jag ingen uppfattning om. Men eftersom det kan tyda på en god specialroll tyckte jag att det vore dumt att lyncha henne, särskilt som Snurris tidigare skrivit sånt när hon haft viktig roll.
quarter4ever röstar på Madalitso vilket ger även henne två röster, samtidigt ändrar glömmerallt sin röst till LenaH - ett försök att rädda sig själv antar jag.
Fast för att rädda sig själv gjorde ju den röständringen ingen skillnad? Det gjorde ju bara att LenaH fick två röster istället för Snurris. Tror det var som GA skrev bara att hon såg det jag kommenterade om Snurr och tyckte det var värt att beakta.
 
Nja, pga Snurris kommentar där hon verkade orolig för att bli lynchad tänkte jag att hon kanske har en viktig roll - men om den viktiga rollen är ond eller god har jag ingen uppfattning om. Men eftersom det kan tyda på en god specialroll tyckte jag att det vore dumt att lyncha henne, särskilt som Snurris tidigare skrivit sånt när hon haft viktig roll.

Fast för att rädda sig själv gjorde ju den röständringen ingen skillnad? Det gjorde ju bara att LenaH fick två röster istället för Snurris. Tror det var som GA skrev bara att hon såg det jag kommenterade om Snurr och tyckte det var värt att beakta.
Ah, mindes inte din teori helt, men har läst om nu och är med på hur du menar.
Det ändrar för tillfället inte hur jag ser på din ändring - inte skum även om det var synd att ga var god.

Nja, den var väl lika mycket räddningsröst som rösten på Snurrfian redan var. I och med att hon i det läget var den enda andra spelaren med två röster såg hon till att stanna kvar i lottläge vilket var så nära hon kunde komma att rädda sig själv. Qs röst kom samtidigt så den spelade ju inte in i hennes val av röstbyte. Men eftersom ga är död så känns det inte som det leder någonstans...
 
Jag funderar lite på Niyama och att hon ändrar till glömmerallt - jag har faktiskt lite svårt att tro att hon skulle ha gjort det om hon satt i lyan (eller så är hon *jävligt* lurig) . Jag tror att hennes ändring är "ärlig".
Jag förväntade mig faktiskt en ändring från @Niyama - är hon vaken låter hon inte en BoP stå kvar. :)
 
Har väl inte hänt jättemycket idag, lite teorier från bsf och cirkus, som jag väl inte reagerat nått särskilt på.

Det enda jag egentligen reagerat på är väl q, som lägger en andraröst och på så sätt gör att jag är med och lottas till lynch på grund av en skämtsam kommentar, i stil med andra som jag eller systern lagt i andra lekar utan att hon särskilt reagerat. Plus att hon sen kommenterar på att jag skrivit att vi hörs imorgon... Kan vara så att jag reagerar bara för att det var mot mig det vände sig, men känns ändå lite märkligt.

Vad gäller analys av resten av rösterna igår har jag inte hunnit tänka än, har huvudet fullt av öron och hästar. Får se om jag har tid att komma med nått mer sen ikväll :)
 
Har väl inte hänt jättemycket idag, lite teorier från bsf och cirkus, som jag väl inte reagerat nått särskilt på.

Det enda jag egentligen reagerat på är väl q, som lägger en andraröst och på så sätt gör att jag är med och lottas till lynch på grund av en skämtsam kommentar, i stil med andra som jag eller systern lagt i andra lekar utan att hon särskilt reagerat. Plus att hon sen kommenterar på att jag skrivit att vi hörs imorgon... Kan vara så att jag reagerar bara för att det var mot mig det vände sig, men känns ändå lite märkligt.

Vad gäller analys av resten av rösterna igår har jag inte hunnit tänka än, har huvudet fullt av öron och hästar. Får se om jag har tid att komma med nått mer sen ikväll :)
Mm, jag noterade också att Q känns på hugget. Vet inte om det behöver betyda något, men tänkte att reaktionen på din kommentar kändes som en överreaktion.

Huvudet fullt av öron? :confused:
 
Jag har försökt ha koll på leken under dagen men blev åksjuk på tåget hem så nu försöker jag gå marken att stå still innan jag ska åka bussen hem. Sen har jag lite mer tid och möjlighet att läsa igenom leken.
Så här lite yrsligt är kanske qs röst lite skum men samtidigt känns det som om Madde läser in mer än vad som faktiskt står. Att vara säker på att vara kvar i leken i helt klart ses som ulvigt det med. Jag är självklart glad att jag slapp bli lynchad och känner mig lite färgad av att jag känner mig räddad så jag vet inte var jag har niyama, å ena sidan gillar jag att hon verkar hålla mig åt det godare hållet men samtidigt blir jag lite nervös över att hon gör det. Vad har hon för baktankar med det typ.:rofl:
 
Jag är självklart glad att jag slapp bli lynchad och känner mig lite färgad av att jag känner mig räddad så jag vet inte var jag har niyama, å ena sidan gillar jag att hon verkar hålla mig åt det godare hållet men samtidigt blir jag lite nervös över att hon gör det. Vad har hon för baktankar med det typ.:rofl:
Då kan du känna dig lugn för jag har dig som lika troligt ulv som god specialroll :p
 
Ja, kan väl vara ulvigt men tycker oftast det är att folk inte orkar skriva ut för sjuttioelfte gången "om jag lever".
+ att nattDL var sen på fm så det är ju inget konstigt med den kommentaren.

Jag ska iväg och träna nu och vet inte om jag hinner in i tid före DL så jag tänker lägga en inte så väl underbyggd röst redan nu med förhoppning om att hinna ändra om det finns något mer spännande att gå på före DL.

Q känns som andra kommenterat lite stingslig men det säger mig inte så mycket om hennes roll.
Skummast igår kändes GA (när jag läste ikapp i morse) men där hamnar ju ingen röst! :p

Jag väljer dock att lägga min röst på BSF för jag tyckte det var lite skumt att hugga på de enda som då försökte teoria lite istället för att vara OT.

LenaH röstar på Blacksmithfarm
 
Jag har märkt att det är svåra med att leka medan jag har skola är inte att hinna läsa utan det att jag inte lyckas analysera vad folk skriver för jag har så mycket annat i huvudet, så vänta er snälla inte jättemycket teoriande från mig. Nu ska jag äta och sen får vi se om jag kan tänka bättre, men lovar inget eftersom jag ska kolla upp saker inför övningar samtidigt.
 
Jag har märkt att det är svåra med att leka medan jag har skola är inte att hinna läsa utan det att jag inte lyckas analysera vad folk skriver för jag har så mycket annat i huvudet, så vänta er snälla inte jättemycket teoriande från mig. Nu ska jag äta och sen får vi se om jag kan tänka bättre, men lovar inget eftersom jag ska kolla upp saker inför övningar samtidigt.
Jag är helt överens med dig på den punkten! Skolan drog igång igen för terminen den här veckan, så i efterhand var det nog inte jätteklokt att satsa på lek den här veckan för mig heller... :crazy:
 
Jag vet inte om jag riktigt hängde med på @LenaH s motivering till rösten på bsf? Jag kände väl mer att bsf igår försökte rösta på någon baserat på teorier folk lagt fram, istället för att lägga en OT röst eller rösta på någon som varit tvungen att rösta tidigt? Något som gör att man inte har så mycket att gå på dl1....
Eller missar jag nått nu?
 
+ att nattDL var sen på fm så det är ju inget konstigt med den kommentaren.

Jag ska iväg och träna nu och vet inte om jag hinner in i tid före DL så jag tänker lägga en inte så väl underbyggd röst redan nu med förhoppning om att hinna ändra om det finns något mer spännande att gå på före DL.

Q känns som andra kommenterat lite stingslig men det säger mig inte så mycket om hennes roll.
Skummast igår kändes GA (när jag läste ikapp i morse) men där hamnar ju ingen röst! :p

Jag väljer dock att lägga min röst på BSF för jag tyckte det var lite skumt att hugga på de enda som då försökte teoria lite istället för att vara OT.

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Nu har jag inte hunnit kolla igenom leken än, men ville bara notera att det är lite ovanligt att rösta på någon för att den INTE lägger en OT-röst :p
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp