Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Jag funderar på dl2 om bollen_s röst på LenaH var i samspråk med q så att LenaH skulle komma upp till lottning så att q iaf hade en chans att överleva lynchen?

Men i så fall känns det osannolikt att Snurrfian skulle vara ulv, iom att fiaM (bollen) röstade på henne dl1, samt att om lyan försökte få ut minian igår borde Idahoe lagt sin röst där, inte på Snurrfian själv, och iom att Idahoe la sin röst där hade det varit dumt av Snurrfian och bollen att båda rösta på minian om de sitter i lyan tillsammans (särskilt om de sen käkar henne så alla får reda på att hon var en god roll).
Svårt att säga nått om Snurrfian utifrån dl2, eftersom hon missade att rösta då.

Sen vem som är bollen_s kompis i lyan om hon har en sån är svårt att säga (om nu bollen är ond) men tillsvidare håller jag nog Niyama, cirkus och LenaH till det goda hållet för de verkar ha skrivit vettigt, och verkar ha hittat varandra. Och eftersom det inte lär vara alla 3 i lyan så litar jag på att de tre har rätt om varandra, eftersom det varit lite mer med i leken än jag :o

Och om man enligt mitt tidigare resonemang säger att Snurrfian är god lämnar det artline med bollen_ i lyan (om det nu är 2 ulvar kvar). Och artline känner jag inte att jag har särskilt mycket koll på, iom att hon inte skrivit så jättemycket (även om jag inte ska säga för mycket om det, det var nått med stenar och glashus :angel::o:p:D).

Så om man skulle prata röstning lutar jag mig väl just nu mot bollen_, med det kan också ändras om nått mer kommer fram under kvällen.
 
Jag funderar på dl2 om bollen_s röst på LenaH var i samspråk med q så att LenaH skulle komma upp till lottning så att q iaf hade en chans att överleva lynchen?

Men i så fall känns det osannolikt att Snurrfian skulle vara ulv, iom att fiaM (bollen) röstade på henne dl1, samt att om lyan försökte få ut minian igår borde Idahoe lagt sin röst där, inte på Snurrfian själv, och iom att Idahoe la sin röst där hade det varit dumt av Snurrfian och bollen att båda rösta på minian om de sitter i lyan tillsammans (särskilt om de sen käkar henne så alla får reda på att hon var en god roll).
Svårt att säga nått om Snurrfian utifrån dl2, eftersom hon missade att rösta då.

Sen vem som är bollen_s kompis i lyan om hon har en sån är svårt att säga (om nu bollen är ond) men tillsvidare håller jag nog Niyama, cirkus och LenaH till det goda hållet för de verkar ha skrivit vettigt, och verkar ha hittat varandra. Och eftersom det inte lär vara alla 3 i lyan så litar jag på att de tre har rätt om varandra, eftersom det varit lite mer med i leken än jag :o

Och om man enligt mitt tidigare resonemang säger att Snurrfian är god lämnar det artline med bollen_ i lyan (om det nu är 2 ulvar kvar). Och artline känner jag inte att jag har särskilt mycket koll på, iom att hon inte skrivit så jättemycket (även om jag inte ska säga för mycket om det, det var nått med stenar och glashus :angel::o:p:D).

Så om man skulle prata röstning lutar jag mig väl just nu mot bollen_, med det kan också ändras om nått mer kommer fram under kvällen.
Nu vet jag inte riktigt varför lyan skulle ha velat få ut minian igår men verkar det inte lite dumt om isåfall två ulvar röstat på henne för att sen käka henne? Visst kan lyor göra saker, men man måste väl också ta med i beräkning när rösterna lagts? Som jag meddelade igår behövde jag rösta innan skolan, sen var jag inte med i leken något mer under dagen. Jag såg Idahoes vad som måste varit en bloop imorse och hade förmodligen ändrat röst dit om jag varit med i leken. Men när jag skulle rösta tyckte jag att MinIan verkade mest misstänkt :)
Jag brukar inte heller samspråka någon röst som ulv för det är alldeles för uppenbart :)
Däremot så har jag inte speciellt mycket tid för lek imorgon heller så det gör mig egentligen inte så mycket om ni vill rösta ut mig..det kan ju kanske ge lite svar. En får offra sig för laget helt enkelt :rofl:
 
Jag kan faktiskt tänka mig att det är tvärt om. Q var ulv och jag har jäkligt svårt att tro att hon i princip skulle peka på ängeln. Däremot om Mada också är ulv så är detta ett sätt att t avstånd från henne.

Jag får alldeles strax besök så jag behöver rösta.

Jag har inte varit övertygad om Madas icke-ulvighet kan liksom inte tänka mig Q i lyan utan att försöka luras lite och både andrrösterna på varandra och den kommentaren får mig lite fundersam på Mada och i förlängningen på Artline som jag mycket väl kan tro har kört alibigrejen med Ida.

cirkus röstar på Artline
Inte peka ut ängeln utan för att se vad Madi svarar för att lista ut om hon är ängeln eller inte.
 
Nu vet jag inte riktigt varför lyan skulle ha velat få ut minian igår men verkar det inte lite dumt om isåfall två ulvar röstat på henne för att sen käka henne? Visst kan lyor göra saker, men man måste väl också ta med i beräkning när rösterna lagts? Som jag meddelade igår behövde jag rösta innan skolan, sen var jag inte med i leken något mer under dagen. Jag såg Idahoes vad som måste varit en bloop imorse och hade förmodligen ändrat röst dit om jag varit med i leken. Men när jag skulle rösta tyckte jag att MinIan verkade mest misstänkt :)
Jag brukar inte heller samspråka någon röst som ulv för det är alldeles för uppenbart :)
Däremot så har jag inte speciellt mycket tid för lek imorgon heller så det gör mig egentligen inte så mycket om ni vill rösta ut mig..det kan ju kanske ge lite svar. En får offra sig för laget helt enkelt :rofl:
Det var just det jag sa, att rösterna på minian tydde på att du och Snurrfian inte sitter i lyan tillsammans.

Vadå komma upp till lottning? Q hade ju bara en röst då.
Oops, såg det nu när du påpekade det, hade inte kollat ordentligt när de olika rösterna kom innan dess. Dock kan det ju fortfarande vara så att bollen_ la sin röst på LenaH för att rädda q (var LenaH och q det kommit mest misstankar mot då om jag kommer ihåg rätt) och sen när q fick fler röster fick hon också rösta på LenaH för att ge sig själv en chans.
 
Eftersom jag nu är ombord så ska jag nog rösta innan jag förlorar kontakten med nätet. Jag har försökt läsa från och tillbaka och blir inte så mycket klokare. Sen jag reagerar mest på är @MinIan men samtidigt har @bollen__ som har också är lite skeptisk emot lagt en röst där vilket gör att jag blir fundersam.
Men jag hittar egentligen inget mer att gå på, jag skulle vilja se mer av Artline men kan inte vänta tills hon har tid att skriva vad hon tänker. Men det var helt väldigt enkel röst igår på Idahoe.

Snurrfian röstar på minian eftersom jag tror att hon är ulv som försöker lägga misstankar på andra genom att hitta på saker så som att jag och madalitso röstade på varandra när det i själva verket var så att madalitso röstade på minian.

Artline röstar på Snurrfian
jag tror att anledningen till varför hon bara tar upp min enkla röst och inte Idas beror på att hon är kollega till Ida.
 
Men i så fall känns det osannolikt att Snurrfian skulle vara ulv, iom att fiaM (bollen) röstade på henne dl1, samt att om lyan försökte få ut minian igår borde Idahoe lagt sin röst där, inte på Snurrfian själv, och iom att Idahoe la sin röst där hade det varit dumt av Snurrfian och bollen att båda rösta på minian om de sitter i lyan tillsammans (särskilt om de sen käkar henne så alla får reda på att hon var en god roll).
Jag fattar inte, å ena sidan borde lyan ha samlat rösterna helt, men å andra sidan borde inte ens två ulvar röstat likadant?
 
Nu har jag landat hemma igen efter en härlig kryssning med maken, mycket välbehövligt :love: och håller på och lagar mat åt familjen och bakar till föreningen som har tävlingar i morgon. :crazy::rofl:

Hur som helst, jag var tvungen att rösta tidigt igår, nojjade över att följa bollen_ som jag tycker känns en aning skum. Men det jag inte förstår är varför Idahoe la sin röst på mig? O_o Lite som @Madalitso så borde det vettigaste ha varit att rösta på Minian för Idahoe.
Efter att datorn hängde upp sig en vända så ser jag nu att @Artline har röstat på mig för att jag inte tog upp Idahoe igår, jag hade som sagt väldigt dålig täckning och Idahoe hade ändå skrivit mer i tråden igår när jag skrev mina funderingar, jag skrev som sagt att jag ville se mer av Artline... Så det känns som om Artline lägger ytterligare en enkel röst utan att komma med så mycket mer funderingar och jag undrar om det kanske var så att planen var att rösta ut mig redan igår...

@Niyama jag vill bara påpeka att jag aldrig har skrivit att jag har en specialroll, nej jag ville inte bli utröstad första dagen men det jag skrev var att jag inte ville lägga en andra röst på någon annan eftersom de kunde ha en viktigare roll än vad jag själv hade. Det är du som har drivit tesen om att jag skulle ha en viktig specialroll och nu försöker du vända det till att jag skulle vara ulv. Antingen försöker du vända blicken ifrån dig själv eller så bör du tänka om och letar ulvar på andra ställen.
 
Jag fattar inte, å ena sidan borde lyan ha samlat rösterna helt, men å andra sidan borde inte ens två ulvar röstat likadant?
Jag menar att antigen borde lyan ha samlat röster, eller inte, inte göra nått halvt där två röstar på samma medans en tredje röstar på en lyakompis.
 
@Niyama jag vill bara påpeka att jag aldrig har skrivit att jag har en specialroll, nej jag ville inte bli utröstad första dagen men det jag skrev var att jag inte ville lägga en andra röst på någon annan eftersom de kunde ha en viktigare roll än vad jag själv hade. Det är du som har drivit tesen om att jag skulle ha en viktig specialroll och nu försöker du vända det till att jag skulle vara ulv. Antingen försöker du vända blicken ifrån dig själv eller så bör du tänka om och letar ulvar på andra ställen.
Nja, nu får du nog läsa om och läsa rätt. Att jag citerade det du skrev var för att andra skulle se vad det var jag reagerat på. Jag vet att jag hittat att du haft en specialroll förr när du skrivit liknande. Men det du skriver nu får mig att fundera mer över dig, för det känns som en överreaktion likt Qs.

"Jag rotade fram det Snurris skrev som gjorde att jag tänkte att hon hade en specialroll. Det finns ju visserligen spelare som vill rädda sig till varje pris trots att de är bybor, men just Snurris har ju förr skrivit sånt där när hon haft en viktig roll. Sen kan det ju vara så att den viktiga rollen är ond, eller att hon bara var leksugen och inte ville åka direkt, eller att hon ville förvirra ulvarna (fast jag verkar vara den som blir mest förvirrad av det :meh:)."
 
Jag menar att antigen borde lyan ha samlat röster, eller inte, inte göra nått halvt där två röstar på samma medans en tredje röstar på en lyakompis.
Nja, ofta är det ju inte ens diskuterat i lyan hur man ska rösta om det inte är avgörande läge på något sätt. Jag har många gånger röstat på den jag haft bäst teorier mot för att sekunden efter inse att min ulvkollega också gjort det.
 
Nja, ofta är det ju inte ens diskuterat i lyan hur man ska rösta om det inte är avgörande läge på något sätt. Jag har många gånger röstat på den jag haft bäst teorier mot för att sekunden efter inse att min ulvkollega också gjort det.
Jag tycker @Madalitso har en poäng, @Snurrfian skriver ju själv att hon nojade över att rösta på samma som @bollen__ så det var ingen slump.
Jag tror ff att en av dem är god och den andra ons.
 
Vi är 7 kvar va? Om vi lynchar fel och käket lyckas bör det stå 3-2, så ingen kniv mot strupen än men jag blir ändå lite nervös av rösterna hittills. Och @LenaH vill väl helst lyncha bollen?
 
Vi är 7 kvar va? Om vi lynchar fel och käket lyckas bör det stå 3-2, så ingen kniv mot strupen än men jag blir ändå lite nervös av rösterna hittills. Och @LenaH vill väl helst lyncha bollen?
Nej, jag tänker som jag kom fram till innan jag åkte till stallet - om en av bollen och Snurris är ond så borde Artline vara den andra. Er andra har jag lagt åt sidan.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp