Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Fast du misstänker ju Killa så hur tänker du om det hela denna teorin om Killa skulle vara ond?
Jag misstänker båda, men de behöver inte nödvändigtvis vara så att jag har rätt om båda. Visar det sig att Paddis är ond så lär Killa vara god.

Jag vet varken ut och in. Jag vet ju min roll men inte Killas och jag trodde verkligen att killa var ond. Nu vet jag inte längre - jag tror mycket av Paddis röster beror på tidsbrist men det är likt en god Paddis att hänga kvar tills hon får bevis om motsatsparen. Jag tror att jag skulle välja att rösta på Paddis före kill men mitt förstahandsval just nu är att rösta på Mirtai men inte om det är en röst kastad i sjön.
Men om du nu är god, varför skulle LenaH inleda gårdagens röstning med att rösta på kollegan Killa när hon hade kunnat rösta på dig?

Jag har bara hunnit snabbläsa och hängt med lite lätt under dagen, inte alls hunnit gå igenom nåt större, tyvärr. Jag har dock fått omvärdera lite med alla samband ni ser mellan spelare och främst är det väl nu det faktum att LenaH röstade på Killaloe igår som gör att Killa lär vara god och då upplever jag Paddis röst på Killa som det mest skumma nu.

Hedinn röstar på Paddington

Dag 4
Paddington röstar på killaloe
Mirtai röstar på Paddington
Killaloe röstar därför på Lobelia
quarter4ever röstar på Paddington
Hedinn röstar på Paddington
fio röstar på Paddington

Jag kommer oxå rösta nu! fio röstar på Paddington dels för att det är bra att samla sina röster och både Mirtai och Q har röstat där och det är något skumt med konstellationen LenaH- Paddington och Lobelia som jag tror sitter i lyan tillsammans

Jag kommer oxå rösta nu! fio röstar på Paddington dels för att det är bra att samla sina röster och både Mirtai och Q har röstat där och det är något skumt med konstellationen LenaH- Paddington och Lobelia som jag tror sitter i lyan tillsammans
hm varför tycker du att det är bra att framhäva att både jag och Mirtai har röstat där?
Vet inte hur jag ska tolka det från dig?

Alltså jag har ju tjatat om Lobelia - LenaH - Paddington hur länge som helst, det gör mig skitnojig för att 1. jag brukar aldrig ha rätt, nu råkade jag ha det om LenaH men känns ju sanslöst om jag skulle ha rätt om alla? och 2. alla går plötsligt med på det jag sagt hela tiden lite väl enkelt?!

Men om du nu är god, varför skulle LenaH inleda gårdagens röstning med att rösta på kollegan Killa när hon hade kunnat rösta på dig?
Jag litar inte på någon, det florerar ofta gott om alibiröster och folk som plötsligt ändrar röst. Det är en av anledningarna att Kill inte är högst på min misstankelista utan jag hellre röstar på Mirtai eller Paddis. Lenah kan mycket väl försökt ändra i sista stund och inte fejkat det.

Läste du inte vad jag skrev? Jag tyckte det var bra att samla rösterna och ni två hade röstat där.
Fast alltså, 3 av 9 är antagligen onda. Så viktigast lär vara att du röstar på den du misstänker mest. Nu känns det som att du vill lägga över ansvaret på nån annan, lite bekvämt liksom.

Alltså jag har ju tjatat om Lobelia - LenaH - Paddington hur länge som helst, det gör mig skitnojig för att 1. jag brukar aldrig ha rätt, nu råkade jag ha det om LenaH men känns ju sanslöst om jag skulle ha rätt om alla? och 2. alla går plötsligt med på det jag sagt hela tiden lite väl enkelt?!

Nja jag skrev ju ett inlägg om det innan nu i ljuset av att LenaH är ond så ser man ju sambandet tydligare.

Det ser rätt ospännande ut just nu så Lobelia röstat på Paddington, dels för att LenaH räddade henne i första DL och dels för att hon envist biter kvar vill Killaloe som hon spelar att hon är en god Paddis

Fast alltså, 3 av 9 är antagligen onda. Så viktigast lär vara att du röstar på den du misstänker mest. Nu känns det som att du vill lägga över ansvaret på nån annan, lite bekvämt liksom.

Men vad är det för mening att lägga en röst som kanske inte betyder något om man ändå misstänker någon?

Nja jag skrev ju ett inlägg om det innan nu i ljuset av att LenaH är ond så ser man ju sambandet tydligare.

Grejen är ju att jag påpekat sen dag ett att LenaH verkligen inte spelar som när hon är god. Men typ ingen brydde sig om vad jag skrev och nu helt plötsligt är nästan alla på helt samma linje som mig, det tycker jag känns helskumt.

Tittar in väldigt snabbt, kommer inte komma in mer ikväll eftersom det verkar som att jag kommer hem väldigt sent... Lovar bättre aktivitet imorgon om jag fortfarande finns kvar då!

I mitt föregående inlägg så skrev jag att Lobelia var min huvudmisstänkte, med Paddington som möjlig andra kandidat för lyan. Förvisso kvarstår misstankarna mot Lobelia men idag har Paddi verkat mer skum, hennes röst känns som en ond som misstänker att hon kommer åka och röstar på samma igen för att inte lämna några nya spår efter sig. Det kan ju visserligen vara enbart beroende på tidsbrist men jag är tveksam.
Baserat på detta, samt att LenaH försökte rädda henne dag 1 (vilket jag förvisso kan hålla med om men ändå tror hon inte hade gjort som god) och slutligen på att jag tror det är lyan som försöker få ut Killaloe som jag tror är god:

Idahoe röstar på Paddington

ja jag har inget emot att du vill ha MIG som god - funderar mer på om du vill sortera Mirtai som god?

Jag har inte så mkt åsikter om Mirtai för jag tycker inte hon har stuckit ut speciellt mkt med sina förstaröster men Mirtai har Niyama som troligt god och jag har Niyama som troligt god, har ju även dig som trolig god efter i går.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?