Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Fast för dig vore väl oddsen annorlunda, under förutsättning att du är god? Då skulle du ha 33% chans att pricka en ulv bland de med L också, om det bara finns en. Som god brukar man väl främst se sånt ur sitt eget perspektiv, så varför utelämnades det?

Det är väl mer än uppenbart att ens egen roll påverkar oddsen för att träffa på en ond? Nu svarade jag utifrån Idahoes? (tror det var hennes inlägg jag svarade på) inlägg från början.

Här har det hänt en hel del under kvällen och natten! Sover inte folk nån gång? :p

Jag noterar det märkliga i @Lobelia s resonemang i mitt inlägg ovan, hon bordde varit MER intresserad av att folk letade onda bland "L"en om hon själv var god, eftersom en ond där då hade lett till 3 godförklarade L-spelare (inklusive henne själv om hon varit god). Mycket märkligt i mina ögon.
Nu var det ju inte så enkelt som att det säkert bara finns en ulv med L, utan att det finns minst en med L. Jag tycker alltså även fortsättningsvis att det vore intressant att leta ulvar där.

@Killaloe tycker jag också bet ifrån sig lite väl hårt mot min röst på henne.
Som jag skrev igår kväll, i mina ögon var det en rätt tydlig förtäckt BoP som lades med tidsbrist och tidigt när det inte fanns annat än OT/tema att gå på. Nu uppfattade hon tydligen inte det så. Jag förtydligade min motivering igårkväll så det behöver inte tas upp igen.
Detta är inget som gör Killaloe ond, men något jag kommer hålla i minnet inför framtiden.

Slutligen har @Snurrfian s röständringar varit på tapeten. Jag tror jag förstår hur hon menar att hon gjort när hon ändrade. Och det är lätt hänt att slarvläsa och panikändra för att rädda sig själv när man har ont om tid och dessutom mycket IRL. Jag tänker att det inte är något som automatiskt gör henne ond. Å ena sidan kan man resonera att en ulv kanske inte velat sticka ut så mycket Dag1 redan? Å andra sidan kan man resonera att "just därför...". Så det är inte ett logiskt handlande av henne, men sånt händer tänker jag. Dock något jag kommer lägga på minnet.

Om du är god så offrade nog inte ulvarna sin extraröst. Jag skulle också kunna tänka mig att röstfifflaren varit försiktig med fiffelröster i DL1, den är ju dels en extraröst men också ett verktyg att visa sig för spionen, men nu har vi ingen spion så det behövdes inte för den sakens skull
Bara ett litet inlägg i debatten: Ulvarna har väl ingen extraröst? Som jag förstår det kan de göra så att någons röst inte räknas, likt en förhäxning?
Paolo Roberto- den ilsknaste av Farmenfolket. Kan en gång under leken eliminera en röst vid lynchning (PMas LL innan dag-DL) och en gång påverka siarens sia så att den som kollas bara visas som ond eller god.

Paolo Roberto- den ilsknaste av Farmenfolket. Kan en gång under leken eliminera en röst vid lynchning (PMas LL innan dag-DL)
Får detta användas vid avgörande lynch? Och är det samma dagDL som lynchen eller dagen innan?
(ursäkta om det redan varit uppe, dålig översikt från mobilen)

Flera har också diskuterat eventuella dolda röster. Som jag tänker kring det så är det väl mest troligt att det inte var fiffel med i spelet, även om möjligheten såklart finns. Som röstfifflare dag 1 utan info (och utan spion att visa sig för) så är ju risken stor att man bidrar till att en god ryker om man inte har väldigt starka misstankar mot någon. Likaså ulvarna torde väl ha sparat sin förhäxning till en mer avgörande lynch? Undantaget om Paolo själv riskerade att lynchas då.

För övrigt har tiden för mitt möte ändrats så att så länge DL är 21.30 som vanligt så borde jag hinna hem innan och kunna rösta då istället för tidigt. :)

Uppdatering!

Natten går tunga fjät.. Och på Paradise smög Farmenfolket runt och sökte efter första bästa att sabotera för. De bestämde sig för att hälla en rejäl skvätt färgämne i en flaska silverschampo i ett av rummen, och morgonen därpå kunde de mycket nöjda observera hur Snurrfian upprört (med en mycket dyr sjal runt sitt gröna hår) stampade iväg med resväskorna till taxin i riktning mot flygplatsen.

Snurrfian var Vickan S

DL 21.30 ikväll!

(svar på frågor kommer strax)

Uppdatering!

Natten går tunga fjät.. Och på Paradise smög Farmenfolket runt och sökte efter första bästa att sabotera för. De bestämde sig för att hälla en rejäl skvätt färgämne i en flaska silverschampo i ett av rummen, och morgonen därpå kunde de mycket nöjda observera hur Snurrfian upprört (med en mycket dyr sjal runt sitt gröna hår) stampade iväg med resväskorna till taxin i riktning mot flygplatsen.

Snurrfian var Vickan S

DL 21.30 ikväll!

(svar på frågor kommer strax)
:down:
en av anledningarna till att jag inte ville diskutera röständringarna eller för den delen ev röstfifflande / eliminerande mer ingående igår Såg endast att det skulle gynna onda sidan faktiskt! @Paddington

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington
Ferrari lynchas (medium)
Snurrfian käkas (siare)

killaloe 1
Ferrari 3
Idahoe 1
Paddington 3
Q 1
Hedinn 1
Snurrfian 2

Dag 1

Ferrari lynchas (medium)
Snurrfian käkas (siare)

killaloe 1
Ferrari 3
Idahoe 1
Paddington 3
Q 1
Hedinn 1
Snurrfian 2
Var inte Ferrari magister/dramatiska? Vi fick ju en bokstav? :confused:

Dag 1

Ferrari lynchas (medium)
Snurrfian käkas (siare)

killaloe 1
Ferrari 3
Idahoe 1
Paddington 3
Q 1
Hedinn 1
Snurrfian 2
Ferrarin var ju inte medium utan magister.

Dag 1

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 1

Ferrari lynchas (medium)
Snurrfian käkas (siare)

killaloe 1
Ferrari 3
Idahoe 1
Paddington 3
Q 1
Hedinn 1
Snurrfian 2

Och så lite resonemang då
som jag redan igår reagerade över så var det intressant att efter jag la en andra röst på Paddis så kom det två andra upp med två röster också-
Ferrari och Snurrfian.
Hedinn la första rösten på Ferrari och bollen___ den andra (noterar också att bollen har L i namnet)
Snurrfian la sedan en tredje röst på ferrari
Ferrari lynchades , antingen via lottning, eliminering av röst från onda sidan eller via röstfifflarens extra röst
Snurrfian fick en första röst på sig från mirtai och en andra från LenaH ( också L i namnet)
Paddington fick en första röst av cirkus och en andra av mig , sedan ändrar Niyama till henne i sista minten vilket gör att det utåt ser ut som att det står mellan Ferrari och Paddington
Det kan ha varit annorlunda . beroende på hur det såg ut med det som sker i bakgrunden

Undrar om lyan tyckte det var bra att käka snurris av flera anledningar? För onda torde det ju varit rätt uppenbart att snurrfian kunde ha en god specialroll mtp att hon ville rädda sig själv så?
Hon hade inte heller något L i namnet .- för de ville nog gärna ha alla med L kvar i leken , ffa om det är så att alla som har L faktiskt är i lyan :D , men också om det finns en eller flera goda där för att sprida misstankar mot dem istället
vilket leder mig till en sista tanke så här nu när jag börjat fundera över det hela: Att snurrfian också var ett bra val för att det var just två med bokstaven L som la andraröster igår?
Eller så tänkte de sig inte för i lyan att det var så? Utan att en eller båda av de med L ( bollen och LenaH) är onda?
Suck det hade ju varit så bra om siaren kunnat bringa lite ljus över det hela idag:(

Och så lite resonemang då
som jag redan igår reagerade över så var det intressant att efter jag la en andra röst på Paddis så kom det två andra upp med två röster också-
Ferrari och Snurrfian.
Hedinn la första rösten på Ferrari och bollen___ den andra (noterar också att bollen har L i namnet)
Snurrfian la sedan en tredje röst på ferrari
Ferrari lynchades , antingen via lottning, eliminering av röst från onda sidan eller via röstfifflarens extra röst
Snurrfian fick en första röst på sig från mirtai och en andra från LenaH ( också L i namnet)
Paddington fick en första röst av cirkus och en andra av mig , sedan ändrar Niyama till henne i sista minten vilket gör att det utåt ser ut som att det står mellan Ferrari och Paddington
Det kan ha varit annorlunda . beroende på hur det såg ut med det som sker i bakgrunden

Undrar om lyan tyckte det var bra att käka snurris av flera anledningar? För onda torde det ju varit rätt uppenbart att snurrfian kunde ha en god specialroll mtp att hon ville rädda sig själv så?
Hon hade inte heller något L i namnet .- för de ville nog gärna ha alla med L kvar i leken , ffa om det är så att alla som har L faktiskt är i lyan :D , men också om det finns en eller flera goda där för att sprida misstankar mot dem istället
vilket leder mig till en sista tanke så här nu när jag börjat fundera över det hela: Att snurrfian också var ett bra val för att det var just två med bokstaven L som la andraröster igår?
Eller så tänkte de sig inte för i lyan att det var så? Utan att en eller båda av de med L ( bollen och LenaH) är onda?
Suck det hade ju varit så bra om siaren kunnat bringa lite ljus över det hela idag:(
Jag har redan skrivit det men den krasst största anledningen till att jag la rösten på Snurris (förutom att jag tyckte hon var skum) var just för att jag inte tyckte @Paddington skulle åka i första lynch. Jag tyckte inte hon var speciellt skum för att hon inte tänkte hela vägen vad gällde det säkra käket (jag var ju lika av banan jag :o) och mest för att hon inte lekt på så länge.
So shoot me liksom.

F ö tror jag som någon annan att lyan misstänkte att Snurris hade en viktig roll iom att hon aktivt försökte rädda sig själv vilket hon sällan gör annars och den tanken slog mig igår också och jag funderade på att ändra röst just för det men hann inte hitta något vettigt på exvis Ferrari då eftersom jag nu inte ville rösta på Paddi.

Lobelia röstade en udda och uppenbart BoP- teori igår på cirkus:
Tillägg (hade fallit bort förut!) Lobelia resonerar sedan sannolikheter ang hitta en ulv bland de med L i namnet kontra de som inte har det . För att resonera om sannolikheter så är det lite haltande resonemang i det hela , ffa som Idahoe (tror jag det var?) som påpekade att om nu Lobelia är god så har hon ju bara 3 3 att välja på så den procenten blir ju rätt bra odds till att hitta en ond

Lobelia röstar på Cirkus

Cirkus vill till synes bara spana in andra och inte delta när hon vill vara åskådare i form av en fluga på väggen i Bonde söker fru. Är hon månde en ulv som hoppas på att inte synas utan kan glida med och bara spana in?

Killaloe röstade på Idahoe med en mer "riktig" teori:
Och jag kan inte släppa @Idahoe och den minst sagt märkliga och långsökta teorin att en dansande banan skulle vara ett sätt för mig att hinta om att jag är god.
Dels ser jag inte kopplingen och dels så tycker jag det verkar oerhört långsökt att någon öht skulle hinta om sin roll såhär i början av en lek där det inte finns någon utanför en lya etc.

Det ihop med att Idahoe ber om hjälp med att komma på teorier gör att det är tillrckligt för mig fär att lägga en röst på henne idag.

Killaloe röstar på Idahoe

LenaH som sagt la ju en andra röst på snurrfian:
Noterar också att hon sedan också skrev rätt ut att det var för att hon inte tyckte att Paddis skulle riskera att åka ut då hon inte lekt på ett tag
LenaH röstar på Snurrfian för att jag tycker det är märkligt att hon lägger en röst på @Niyama för det där med käkdiskussionen när det egentligen var jag och @Paddington som snurrade till det.

Bollen__ lägger en andra röst på ferrari- rätt BoP-aktig . Har inte synts till efter det och har bara 2 inlägg i leken så här långt.
bollen__ röstar på Ferrari
för att hon verkar ha väldigt bra självförtroende och det skulle ju kunna vara en ulv som känner sig trygg i att inte behöva bli käkad på nätterna..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka