Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Nu beror det på hur @Lenis tänker med bokstaven om den finns i enbart en ulv eller kan finnas i fler med bokstaven L i sig. Första leken med bokstavslek jag varit med i.

År det bara en som min teori bygger på så anser då jag att det är bättre odds med 33% chans att fånga en ulv än 25%

Jag minns en lek när det fanns motsvarande roll - vi var tre stycken i lyan med bokstaven c i namnet - gissa vilken bokstav som råkade bli den som lämnades kvar!

Pricka en av fyra (25 % chans) eller pricka en av fyra ulvar på 13 deltagare (just här utgår jag från att det är 4 för enkelhetens skull) 4/13 = 31 % chans (spelar ju ingen roll vilken ulv vi prickar först).

Så jag fattar hur @Lobelia menar men köper inte resonemanget, dels kanske inte första siffran stämmer eftersom det kan vara flera ulvar som har L i namnet och framför allt funkar ju det resonemanget bara när ingen information finns att tillgå. När vi har mer info så ökar ju chansen att pricka en ulv om man tar hänsyn till den. Om man vänder på det: vi vet att de fyra med L kan inte alla vara goda.
Då är vi eniga, resonemanget byggde på ett antagande som jag var osäker på och därför frågade @Lenis om

Jo jag fattar men vad jag skrev var ju att jag inte köper det resonemanget.

Nej, jag tycker det haltar rätt rejält och det gör mig skeptisk till Lobelia. Dels undrar jag om det är ett försök att få oss att titta bort från henne själv, och dels undrar jag om det var ett försök att få en ulvkollega godförklarad om en ulv med L i namnet dör. Alltså om Lobelia är god borde det vara superintressant för henne att kika på övriga med L i namnet eftersom det bara lämnar 3 kvar och där finns i så fall minst en ond, men tvärtom kändes det som att hon ville rikta blickarna bort från det.

Jag minns en lek när det fanns motsvarande roll - vi var tre stycken i lyan med bokstaven c i namnet - gissa vilken bokstav som råkade bli den som lämnades kvar!
Jag har varit ulv när Y lämnades kvar :arghh: fördelen för onda när det är fler med samma bokstav är ju att godas fokus ofta dämpas lite efter att ha fått ut en ulv med den bokstaven.

Nej, jag tycker det haltar rätt rejält och det gör mig skeptisk till Lobelia. Dels undrar jag om det är ett försök att få oss att titta bort från henne själv, och dels undrar jag om det var ett försök att få en ulvkollega godförklarad om en ulv med L i namnet dör. Alltså om Lobelia är god borde det vara superintressant för henne att kika på övriga med L i namnet eftersom det bara lämnar 3 kvar och där finns i så fall minst en ond, men tvärtom kändes det som att hon ville rikta blickarna bort från det.
Hade jag verkligen velat rikta blickarna från "L" så hade jag hållit tyst och inte dragit fram ett räkna exempel och frågat LL om hur det skulle tolkas. Finns det ett bättre sätt att dra uppmärksamheten på sig än fråga om något sådant?

Hade jag verkligen velat rikta blickarna från "L" så hade jag hållit tyst och inte dragit fram ett räkna exempel och frågat LL om hur det skulle tolkas. Finns det ett bättre sätt att dra uppmärksamheten på sig än fråga om något sådant?
Nja, resonemanget gick ju ut på att det är bättre att leta ulvar bland andra? Såklart du inte kan låta bli att kommentera det alls, det vore väl skumt om något.

Nej, läs teoriinlägget igen. Jag frågar @Lenis om hur det ligger till och är öppen för båda möjligheterna, eller var för jag fick svar av @Lenis

Ja och där skriver du att du tror att det bara fanns en med L i lyan så givet blir ju 3 godförklarade på studs om vi hittar L ulven. Hur kan du säga Nej till det :D

Jag har varit ulv när Y lämnades kvar :arghh: fördelen för onda när det är fler med samma bokstav är ju att godas fokus ofta dämpas lite efter att ha fått ut en ulv med den bokstaven.

Jag vet att glömmerallt varit med om samma sak - när ö lämnats kvar.
Jag tror att rollen varit lite olika utformad - ibland har spelaren själv fått veta vilka som är ulvar och utifrån det välja en bokstav - ibland så tror jag att LL lottat. .

Just nu stör jag mig på att jag inte minns vem det var mer än jag och CaisaLundblad i den lyan. Rollen som lämnade bokstav hette magistern och det var MM som hade leken

Ja jag skriver hur jag tror att det tolkas och frågar @Lenis om jag tolkar det rätt.

Ja det var ju det jag frågade om du verkligen trodde att 3 st skulle kunna bli godförklarade rakt av på studs om vi hittade L ulven först för med din teori så hade det ju skett. Hela resonemanget du förde... var bara så skumt?

Just nu stör jag mig på att jag inte minns vem det var mer än jag och CaisaLundblad i den lyan. Rollen som lämnade bokstav hette magistern och det var MM som hade leken
hade den leken sparad den hette midsommarfesten- det var outofservice tänker jag;) och det var paddington som var magistern

Ja det var ju det jag frågade om du verkligen trodde att 3 st skulle kunna bli godförklarade rakt av på studs om vi hittade L ulven först för med din teori så hade det ju skett. Hela resonemanget du förde... var bara så skumt?
Jag minns inte exakt när jag kom på att det kunde bli så. Tror det var strax efter jag postade inlägget men jag tycket det skulle varit kanonbra med flera godförklarade. Det är första gången jag stöter på en liknande roll.

Hade jag suttit i lyan med en eller flera andra med L i namnet så hade jag knappast kommit på tanken att fråga om det kunde vara fler ulvar med L i namnet :)

jag tänker iofs också så att OM det är endast en ulv som har bostaven L i namnet så är det ju tacksamt för dem att försöka rikta fokus bara på de med L? Ifall det lynchas flera goda med L i namnet så tar det ju lång stund innan ulven blir fast och fokus på alla andra kanske glöms bort lite?
nåväl en med L i namnet lär antingen bli god eller ondförklarad ( båda på ett diskret sätt tänker jag mtp ingen spioninfo) imorgon skulle jag tro får se om det kan räta ut lite frågetecken

Haha ja men jag hittar inte så mkt att teoria om än , tycker inte det är så mkt att ta på än så länge än massa halmstrå röster som inte känns så rättvist att grotta ner sig i :p
Man får väl pussla med de halmstrån som finns. Tycker ändå dagens röstning var ganska intressant.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka