Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Ser att @Niyama och @quarter4ever m.fl diskuterar att min teori innehöll tankar om em eventuell försök till godförklaring av killaloe och kan förtydliga att med att "hinta utan att hinta" om att hon var god så menade jag det på samma sätt som när jag själv blev misstänkt (och lynchad O_o ) för att jag skrev God med stort G vilket tydligen sågs som ett diskret sätt att verka god utan att riktigt hinta om det.

Ser att @Niyama och @quarter4ever m.fl diskuterar att min teori innehöll tankar om em eventuell försök till godförklaring av killaloe och kan förtydliga att med att "hinta utan att hinta" om att hon var god så menade jag det på samma sätt som när jag själv blev misstänkt (och lynchad O_o ) för att jag skrev God med stort G vilket tydligen sågs som ett diskret sätt att verka god utan att riktigt hinta om det.
Postade innan det var klart

Att hon alltså skrev Party kunde vara ett sånt sätt att hinta utan att hinta, att diskret låtsas vara partydjuret alltså god.

fast den gången var du ju ond :rofl: :D

Postade innan det var klart

Att hon alltså skrev Party kunde vara ett sånt sätt att hinta utan att hinta, att diskret låtsas vara partydjuret alltså god.
jag fattar vad du menar @Idahoe
Och jag diskuterar inte din röst egentligen utan mer att jag undrar vad Niyama vill komma med sin tanke- och se om det kan komma något från det i sin tur

Ja, det var nog detta! Fast det där ser ju inte så konstigt ut med tanke på att det var en förtäckt BOP, och dessutom kan ju just det där att hinta om en viss specialroll vara skumt (även om jag inte ser att det i just detta fall var en hint). Måste läsa diskussionen som följde detta sen.
tänkte på om du kunde komma med något mer efter att ha läst diskussionen som du skrev om?
Kändes som du ville utveckla?

Med det sagt stod killaloe inte högt på min misstänkta-lista, fram till nu när jag såklart vill kolla närmare på alla spelare med L i namnet.
Det får dock bli imorgon bitti, bör vara inne innan DL.
Om @Lenis endast tänker sig peka ut en ulv av oss med "L" i så bör du förmodligen i första hand titta på de med utan "L".

Just nu är vi 13 i leken en god är ute. Jag vet ju inte hur många ond men gissar på 3-5 för att vara på den säkra sidan.

Om det som jag tror endast finns en med "L" i Lyan så ser förhållandena ut så här.

"L" folket 25% onda

Resterande 9
om totalt 3 onda 22% onda
om totalt 4 onda 33% onda
om totalt 5 onda 44% onda

Jag personligen tror på 4 onda eventuellt 5 men det borde vara väl många. 3 låter lite men möjligt. Min slutsats är att det troligen är lättare att hitta onda bland icke "L".

Nu kan jag ha tolkat det fel så det kan finnas fler än i lyan med "L" men jag tror inte riktigt LL menar så. Vi som ha L i namnet har det förstås lättare då vi har full koll på minst en i "L"gruppen.

Hur är det @Lenis? Kan det finnas två eller fler i lyan med bokstaven "L" i namnet?

Jag hade röstat på @Idahoe faktiskt tyckte hon högg till lite väl kvickt där med sin röst men nu är det ju DL1 så jag vet ju att man grabbar tag i vilket halmstrå som helst.

Om @Lenis endast tänker sig peka ut en ulv av oss med "L" i så bör du förmodligen i första hand titta på de med utan "L".

Just nu är vi 13 i leken en god är ute. Jag vet ju inte hur många ond men gissar på 3-5 för att vara på den säkra sidan.

Om det som jag tror endast finns en med "L" i Lyan så ser förhållandena ut så här.

"L" folket 25% onda

Resterande 9
om totalt 3 onda 22% onda
om totalt 4 onda 33% onda
om totalt 5 onda 44% onda

Jag personligen tror på 4 onda eventuellt 5 men det borde vara väl många. 3 låter lite men möjligt. Min slutsats är att det troligen är lättare att hitta onda bland icke "L".

Nu kan jag ha tolkat det fel så det kan finnas fler än i lyan med "L" men jag tror inte riktigt LL menar så. Vi som ha L i namnet har det förstås lättare då vi har full koll på minst en i "L"gruppen.

Hur är det @Lenis? Kan det finnas två eller fler i lyan med bokstaven "L" i namnet?

Varför är det enklare att hitta onda bland de utan L när vi vet att en med L i namnet är ond? Känner du dig utpekad och vill dra uppmärksamheten åt annat håll? :cautious:

Det brukar vara så att bokstaven finns i en ulvs namn, men det kan finnas flera ulvar med samma bokstav i namnet.

Tillägg: annars skulle det ge alldeles för mycket info, om vi t.ex. skulle lyncha dig imorgon och du var ulv, då skulle vi veta att resten med L i namnet var goda.

Varför är det enklare att hitta onda bland de utan L när vi vet att en med L i namnet är ond? Känner du dig utpekad och vill dra uppmärksamheten åt annat håll? :cautious:
Har du läst inlägget. Det handlar just om det, det är ren statistik.Är det något oklart eller jag räknat fel så peka gärna ut det så ska jag förklara/rätta.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka