Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Tänker du på alla röständringar? Annars var det mkt du är dum som röstade på mig så jag röstar på dig röster.
Nja Snurris verkade mest vara ute efter att rädda sig själv så då är det min som är intressant, jag vet ju dock var jag står så för mig är den inte så spännande. Jag menade mer folks motiveringar och att det blev lika (öppet i alla fall, om nåt dolt avgjorde vet vi ju inte).

Eller tja, Snurris röständringar kan ju vara intressanta. Eftersom hon inte ändrar till Paddington eller Ferrari först, som båda har två röster. Efter det Q noterar som Snurris svarar på när hon ändrar igen (inlägg #164) skaver det faktiskt en del att hon då ändrade till Ferrari och inte Paddington.

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Fio tycker inte mycket har hänt men jag håller inte med. Dels tycker jag själva lynchen är intressant, men även hämndrösterna och slutligen den efterföljande diskussionen, eller rättare sagt det som inte diskuteras i den efterföljande diskussionen.

Det som är faktum av röstningen är att det var oavgjort mellan mig och Ferrari, men ingen har funderat över eventuella fifflingsröster i bakgrunden eller om LL lottade. Eftersom det inte fanns någon god lya i DL1 så är det röstfifflaren och en av ulvarna som kan fiffla med rösterna.

Det som förvånar mig är att det är en del skarpa personer som varit inne men ingen funderat över detta. Och eftersom vi hade fifflandet att ta hänsyn till så är även den med två röster emot sig intressant eftersom med en extra röst hade även den kunnat komma upp i lottning! Så därför funderar jag faktiskt en del på de sena röständringarna.

Så förutom mig och Ferrari som det på pappret stod mellan så är det Snurrfian som hade två röster.

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Fio tycker inte mycket har hänt men jag håller inte med. Dels tycker jag själva lynchen är intressant, men även hämndrösterna och slutligen den efterföljande diskussionen, eller rättare sagt det som inte diskuteras i den efterföljande diskussionen.

Det som är faktum av röstningen är att det var oavgjort mellan mig och Ferrari, men ingen har funderat över eventuella fifflingsröster i bakgrunden eller om LL lottade. Eftersom det inte fanns någon god lya i DL1 så är det röstfifflaren och en av ulvarna som kan fiffla med rösterna.

Det som förvånar mig är att det är en del skarpa personer som varit inne men ingen funderat över detta. Och eftersom vi hade fifflandet att ta hänsyn till så är även den med två röster emot sig intressant eftersom med en extra röst hade även den kunnat komma upp i lottning! Så därför funderar jag faktiskt en del på de sena röständringarna.

Så förutom mig och Ferrari som det på pappret stod mellan så är det Snurrfian som hade två röster.

Jo, två inlägg ovanför ditt tog jag upp att jag tycker det var intressant att det blev lika öppet i alla fall och att nåt kan ha hänt i det dolda. Men i nuläget är det ju omöjligt att veta, mer än att det är en intressant notering typ. Vad dom kan ha hänt står ju i rostfritt liksom.

Fortsätter mina tankar:

De som hämndröstar är Killa, Q och Ferrari. Men Ferrari vet vi nu var god så denne kan vi bortse ifrån.
Idahoes röst ser jag som en Bop (se nedan) å tycker därför Killa tar i lite väl mycket i sitt svar och sedan röstar hon på Ida..

Min röst på Q var för att jag var tvungen att få ur mig en röst och jag noterade att hon tog upp något som inte var en diskussionfråga egentligen, därför både Idahoe och Niyama tagit upp antalet deltagare redan. Och hon har helt rätt att jag vet att hon inte har lika mycket tid längre, men det var ju just därför jag reagerade på att hon tog upp just detta som faktiskt redan gåtts igenom.

Sedan fattar jag egentligen inte den diskussion om hintar som kommit upp heller. Jag kan inte se någon anledning för någon god att hinta om sin roll redan dag1!!
Senare i leken, helt klart men dag1 – varför avslöja något som lyan kan snappa upp?
Sedan kan jag inte se varför någon ond eventuellt skulle hinta heller eftersom alla onda redan känner till varandra! Sedan att någon råkar försäga sig fattar jag, men inte att man skulle hinta om sin roll.

Utifrån ovan uppfattade iaf jag @idahoes första röst som en ren å skär BOP vilket hon själv skriver att det var.

Vi vet att det finns åtminstone en person i lyan med bokstaven L, där reagerar jag på att Lobelia vill att vi tittar på de spelare som INTE har bokstaven L i namnet och jag ser att flera andra reagerar på samma sak. Jag förstår inte riktigt statistikgenomgången heller men det är nog för att matte aldrig varit min starka sida ;)

De spelare med L i namnet: LenaH, Lobelia, Killaloe, bollen__

Eller tja, Snurris röständringar kan ju vara intressanta. Eftersom hon inte ändrar till Paddington eller Ferrari först, som båda har två röster. Efter det Q noterar som Snurris svarar på när hon ändrar igen (inlägg #164) skaver det faktiskt en del att hon då ändrade till Ferrari och inte Paddington.

Det beror ju på vilka roller de har :idea:

Och eftersom vi hade fifflandet att ta hänsyn till så är även den med två röster emot sig intressant eftersom med en extra röst hade även den kunnat komma upp i lottning!

Om du är god så offrade nog inte ulvarna sin extraröst. Jag skulle också kunna tänka mig att röstfifflaren varit försiktig med fiffelröster i DL1, den är ju dels en extraröst men också ett verktyg att visa sig för spionen, men nu har vi ingen spion så det behövdes inte för den sakens skull

Ja, vi vet ju att Ferrari är god. Är Snurris god så är det ju ren chansning vem rösten hamnade på. Är både Paddi och Snurrfian onda så skaver det big time.

I allafall är jag sån att det skaver inte utan anledning. Eller varför menar du att det skaver?

Ja, vi vet ju att Ferrari är god. Är Snurris god så är det ju ren chansning vem rösten hamnade på. Är både Paddi och Snurrfian onda så skaver det big time.

I allafall är jag sån att det skaver inte utan anledning. Eller varför menar du att det skaver?
Ja, man skriver ju teorier just för att man inte vet. Det är klart jag inte tycker det skaver om båda är goda? Men nu vet jag ju inte, och då tycker jag det är intressant hur hon valde att ändra. Och eftersom jag själv höll Paddington som betydligt mer misstänkt än Ferrari tycker jag såklart det skaver att Snurris ändrade till Ferrari. Det var dessutom något med det Q påpekade, det som Snurris citerade, som jag reagerade på, att varför ändrade hon till Ferrari då.

Här @cirkus
så alla har röstat utom fio som ju inte kan?
Lie intressant att det kom in två andraröster på två andra efter jag la min på paddington.
Behöver inte betyda något men jag noterar.....
Detta inlägg citerade Snurris och skrev detta:

Tack för att du påpekade det, Snurrfian ändrar röst igen till Ferrari, hon försöker framstå som förvirrad och verkar ändå vilja säga att det bara kan vara fyra onda i lyan, jag känner mig sällan säker på sånt som god. Det känns inte så kul att rösta på dig Ferrari i det här läget men jag tröstar mig med att du åtminstone hamnar antingen i den goda lyan eller så är du redan med kollegorna i den onda lyan. ;)
Snurris kommenterar att det inte känns så kul att rösta på Ferrari, men ingenting om att rösta på Paddington trots att Q tar upp en grej kring Paddington i det hon citerar.

Ja, man skriver ju teorier just för att man inte vet. Det är klart jag inte tycker det skaver om båda är goda? Men nu vet jag ju inte, och då tycker jag det är intressant hur hon valde att ändra. Och eftersom jag själv höll Paddington som betydligt mer misstänkt än Ferrari tycker jag såklart det skaver att Snurris ändrade till Ferrari. Det var dessutom något med det Q påpekade, det som Snurris citerade, som jag reagerade på, att varför ändrade hon till Ferrari då.

Då tänker vi lika. Jag tyckte nämligen också att Paddi kändes lite skummare än Ferrari igår så om jag skulle räddat mig själv hade jag nog hellre valt Paddi

Nu beror det på hur @Lenis tänker med bokstaven om den finns i enbart en ulv eller kan finnas i fler med bokstaven L i sig. Första leken med bokstavslek jag varit med i.

År det bara en som min teori bygger på så anser då jag att det är bättre odds med 33% chans att fånga en ulv än 25%
Fast för dig vore väl oddsen annorlunda, under förutsättning att du är god? Då skulle du ha 33% chans att pricka en ulv bland de med L också, om det bara finns en. Som god brukar man väl främst se sånt ur sitt eget perspektiv, så varför utelämnades det?

Här @cirkus

Detta inlägg citerade Snurris och skrev detta:

Snurris kommenterar att det inte känns så kul att rösta på Ferrari, men ingenting om att rösta på Paddington trots att Q tar upp en grej kring Paddington i det hon citerar.
Jag uppfattade enbart att Ferrari hade fått två röster, jag hade som jag nu har skrivit flera gånger inte helt fokus på leken, tonårsdottern hade kris och stor del av mitt fokus hamnade där. Sen såg jag att även Paddington hade två röster men att ändra en tredje gång kändes lite väl magstarkt och jag tyckte inte att Paddington var riktigt så skum. Jag skummade röstlistan snabbt och såg att Ferrari hade två röster och satte mig sedan för att kolla hennes inlägg för att se om jag kunde hitta något som gjorde att jag kunde lägga en röst där. Det var inte så många minuter tillgodo... Rent krasst så skulle jag inte har försökt rädda mig själv om jag hade varit ulv, det hade dragit för stor uppmärksamhet till mig och jag hade istället hoppats på lotten.

Jag uppfattade enbart att Ferrari hade fått två röster, jag hade som jag nu har skrivit flera gånger inte helt fokus på leken, tonårsdottern hade kris och stor del av mitt fokus hamnade där. Sen såg jag att även Paddington hade två röster men att ändra en tredje gång kändes lite väl magstarkt och jag tyckte inte att Paddington var riktigt så skum. Jag skummade röstlistan snabbt och såg att Ferrari hade två röster och satte mig sedan för att kolla hennes inlägg för att se om jag kunde hitta något som gjorde att jag kunde lägga en röst där. Det var inte så många minuter tillgodo... Rent krasst så skulle jag inte har försökt rädda mig själv om jag hade varit ulv, det hade dragit för stor uppmärksamhet till mig och jag hade istället hoppats på lotten.
Men vid din första röständring skrev du att du ville rädda dig själv, och lägger då på Idahoe trots att hon bara hade en röst sen innan? Varför, om du nu uppfattat att det fanns nån med två röster?

Men vid din första röständring skrev du att du ville rädda dig själv, och lägger då på Idahoe trots att hon bara hade en röst sen innan? Varför, om du nu uppfattat att det fanns nån med två röster?
Om du läser mina ändringar så ändrar jag till Idahoe eftersom jag uppfattade det som om jag var den enda med två röster och hoppades på lotten åtminstone, sen uppmärksammade Q mig på att det fanns andra med två röster redan och då såg jag bara Ferrari och alltså hamnade min röst där. Jag hade inte uppfattat att det även gällde paddington.

Om du läser mina ändringar så ändrar jag till Idahoe eftersom jag uppfattade det som om jag var den enda med två röster och hoppades på lotten åtminstone, sen uppmärksammade Q mig på att det fanns andra med två röster redan och då såg jag bara Ferrari och alltså hamnade min röst där. Jag hade inte uppfattat att det även gällde paddington.
Fast Q påpekade ju att det fanns TVÅ andra med två röster, borde det inte varit intressant att se vilka det var? Det var ju inte på sekunden du ändrade liksom (ja, jag vet att du angett IRL-orsaker också, men sådana kan ju förekomma oavsett vilken roll man har, och därför är jag intresserad av resonemanget).

Om @Lenis endast tänker sig peka ut en ulv av oss med "L" i så bör du förmodligen i första hand titta på de med utan "L".

Just nu är vi 13 i leken en god är ute. Jag vet ju inte hur många ond men gissar på 3-5 för att vara på den säkra sidan.

Om det som jag tror endast finns en med "L" i Lyan så ser förhållandena ut så här.

"L" folket 25% onda

Resterande 9
om totalt 3 onda 22% onda
om totalt 4 onda 33% onda
om totalt 5 onda 44% onda

Jag personligen tror på 4 onda eventuellt 5 men det borde vara väl många. 3 låter lite men möjligt. Min slutsats är att det troligen är lättare att hitta onda bland icke "L".

Nu kan jag ha tolkat det fel så det kan finnas fler än i lyan med "L" men jag tror inte riktigt LL menar så. Vi som ha L i namnet har det förstås lättare då vi har full koll på minst en i "L"gruppen.

Hur är det @Lenis? Kan det finnas två eller fler i lyan med bokstaven "L" i namnet?
Nu har ju LL redan svarat på frågan visserligen och förtydligat att det finns minst en ulv med "L" i namnet, så då faller ju ditt resonemang på det. Jag tolkade rollen på samma sätt som LL tänkt sig, men kan hålla med om att det inte var helt entydigt i rollbeskrivningen, så ett lättantagande att göra. Ser att det hela redan diskuterats en hel del under natten och jag kan instämma i @Hedinn s tanke om att det från ditt perspektiv borde varit lika chans om du visste att du själv var god.
Jag vill ändå ta upp en punkt där ditt resonemang känns konstigt. Ja, sannolikhetsräkningen stämmer baserat på antagandet att enbart 1 av 4 deltagare är god. Chansen att hitta en ulv bland "L"en vore alltså något lägre sett gentemot helheten. MEN om vi hade hittat denna ulv så hade vi ju i så fall på köpet fått TRE godförklarade spelare! Det måste ju vara värt en del? I mina ögon överväger det helt klart de 8+ procentenheternas svårighetsökning (25%-33.33%). Jag tycker det är märkligt att du tar upp sannolikheten men missar den delen O_o Du borde väl varit extra pigg på att trycka på den aspekten och leta ulvar i den gruppen eftersom det ju hade kunnat godförklara dig om du var god?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka