Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
ag har redan skrivit det men den krasst största anledningen till att jag la rösten på Snurris (förutom att jag tyckte hon var skum) var just för att jag inte tyckte @Paddington skulle åka i första lynch. Jag tyckte inte hon var speciellt skum för att hon inte tänkte hela vägen vad gällde det säkra käket (jag var ju lika av banan jag :o) och mest för att hon inte lekt på så länge.
So shoot me liksom.
jo jag kom ihåg det och har resonerat om det lite i inlägget efter där jag tog upp det :)

Idag har jag typ ingen tid alls - så jag kommer rösta tidigt, nu vet vi att Snurrfians röständring inte var det minsta skum. Däremot så är jag fortsatt misstänksam mot Paddington, men ännu mer mot alla som har ett L i namnet. Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget så henne lägger jag åt sidan en stund. Sen har vi killaloe och bollen__ de har förvisso bokstaven L i namnet, men jag är petig och noterar att LL skrev versalt L (vilket kanske inte har någon bäring, men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.

cirkus röstar på LenaH
pga hennes L i namnet och hennes andraröst på Snurrfian. Jag tror att lyan fattade att Snurr hade viktig roll och att det var viktigare att få ut den viktiga rollen än att en eventuell lyamedlem blev avslöjad

Idag har jag typ ingen tid alls - så jag kommer rösta tidigt, nu vet vi att Snurrfians röständring inte var det minsta skum. Däremot så är jag fortsatt misstänksam mot Paddington, men ännu mer mot alla som har ett L i namnet. Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget så henne lägger jag åt sidan en stund. Sen har vi killaloe och bollen__ de har förvisso bokstaven L i namnet, men jag är petig och noterar att LL skrev versalt L (vilket kanske inte har någon bäring, men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.

cirkus röstar på LenaH
pga hennes L i namnet och hennes andraröst på Snurrfian. Jag tror att lyan fattade att Snurr hade viktig roll och att det var viktigare att få ut den viktiga rollen än att en eventuell lyamedlem blev avslöjad
Åh, är detta en sån här God röst? ;) Lex @Idahoe ? :D

men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.

cirkus röstar på LenaH
Och jag måste nog förresten bemöta det här med min andraröst - om jag nu suttit i lyan så hur skulle jag fattat att hon hade en viktig roll förrän efter jag röstat på henne?
Det var ju då hon började röständra och det var inte förrän då aningarna om en viktig roll infann sig, åtminstone hos mig om någon annan anat det innan misstänker jag att den är synsk.

cirkus röstar på LenaH
Utan varje kommentar till rösten i övrigt, men LL har skrivit att det inte var utskrivet huruvida det var versalt L eller inte i namnet...
What @Niyama said, L (stor eller liten bokstav..) finns i en ulvs namn men om det bara finns i en eller om det finns hos flera säger jag inte just pga att det ger så mkt info.

Och jag måste nog förresten bemöta det här med min andraröst - om jag nu suttit i lyan så hur skulle jag fattat att hon hade en viktig roll förrän efter jag röstat på henne?
Det var ju då hon började röständra och det var inte förrän då aningarna om en viktig roll infann sig, åtminstone hos mig om någon annan anat det innan misstänker jag att den är synsk.
Det som gör mig mest fundersam över din andra röst är ju att det ser ut som ett försök att rädda Paddington? Och även ferrari i det läget innan vi visste hennes roll?
Liksom ponera att Paddis är ond och ferrari (god) kom lika och sedan ytterligare en god till kom lika( Snurrfian) så är det ju dels bättre chans att klara en lottning, dels möjligheten att de två goda försöker rädda sig genom att röständra till den andra goda och dels även möjligheten att en röst kan elimineras bort från paddis

tillägg; Är även Paddis god så har ju lyan haft riktigt kul under gårdagens lynch

Det som gör mig mest fundersam över din andra röst är ju att det ser ut som ett försök att rädda Paddington? Och även ferrari i det läget innan vi visste hennes roll?
Liksom ponera att Paddis är ond och ferrari (god) kom lika och sedan ytterligare en god till kom lika( Snurrfian) så är det ju dels bättre chans att klara en lottning, dels möjligheten att de två goda försöker rädda sig genom att röständra till den andra goda och dels även möjligheten att en röst kan elimineras bort från paddis

tillägg; Är även Paddis god så har ju lyan haft riktigt kul under gårdagens lynch
Men det har jag ju svarat på?

Jag försöker inte "försvara" LenaH nu, för jag har inte tillräckligt med koll på henne, hon kan mycket väl vara ond.
Men jag tycker @cirkus röst känns lite udda motiverad. Dels med tanke på att LL skrivit ut att det inte var berättat huruvida det var versalt eller gement L i namnet.
Dels med tanke på det här:
Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget
Jag skrev om det här tidigare idag. Hon highlightade det visserligen men samtidigt så försökte hon ju få oss att INTE leta ulvar bland "L"en, trots att det enligt den premiss hon utgick ifrån (att det bara fanns en ulv med L i namnet) borde varit en lysande idé att leta just där eftersom man då skulle fått tre godförklarade L samtidigt som man hittade ulven. Hur tänker du kring det @cirkus ? :)

Jag försöker inte "försvara" LenaH nu, för jag har inte tillräckligt med koll på henne, hon kan mycket väl vara ond.
Men jag tycker @cirkus röst känns lite udda motiverad. Dels med tanke på att LL skrivit ut att det inte var berättat huruvida det var versalt eller gement L i namnet.
Jag skrev om det här tidigare idag. Hon highlightade det visserligen men samtidigt så försökte hon ju få oss att INTE leta ulvar bland "L"en, trots att det enligt den premiss hon utgick ifrån (att det bara fanns en ulv med L i namnet) borde varit en lysande idé att leta just där eftersom man då skulle fått tre godförklarade L samtidigt som man hittade ulven. Hur tänker du kring det @cirkus ? :)

Jag reagerar på samma som dig @Idahoe, Lobelia ,om någon, är väldigt analytisk och sannolikheter är något hon brukar vara glasklar över så jag tycker du har en väldigt bra poäng i just det resonemanget du hade hade ang att Lobelias egna odds för att hitta en ond bland de med L i namnet borde vara riktigt bra om hon själv är god .:) samt att det kunde bli 3 godförklarade på köpet

@LenaH Ja du har förklarat hur du tänkte. Personligen köper jag helt tanken om att inte vilja att en som inte varit med på länge ska åka ut. :up:
Men @quarter4ever har ändå en poäng i att det kan se ut som att du (och bollen__) försökt rädda en eventuellt ond Paddi genom att lägga andraröster på flera goda.

Därmed inte sagt att jag tror att vare sig du eller bollen är onda. Jag har som sagt inte läst igenom specifikt dina inlägg nog för att kunna svara på det, och bollen har ju inte direkt skrivit så mycket att det går att utläsa från hennes inlägg ;) Men jag kan förstå Qs tanke :)

Tror du att en ulv hade gjort så? Jag vet inte - men det är möjligt att det är så, men min känsla säger inte det. Jag tycker det ser ut som om hon missuppfattat och sen ju mer jag läser så ser det ut som en god som ser chansen att godförklara andra goda snarare än en ulv som försöker luras.

Jag fortsätter - är hon ulv så är det ju rätt så troligt i så fall att det finns flera med L i namnet i lyan

bollen har ju inte direkt skrivit så mycket att det går att utläsa från hennes inlägg
nä precis Bara två inlägg, helt hopplöst att bilda sig nån uppfattning då
:
Big brother för att det är typ den enda dokusåpa jag känner till!

bollen__ röstar på Ferrari
för att hon verkar ha väldigt bra självförtroende och det skulle ju kunna vara en ulv som känner sig trygg i att inte behöva bli käkad på nätterna..

Tror du att en ulv hade gjort så? Jag vet inte - men det är möjligt att det är så, men min känsla säger inte det. Jag tycker det ser ut som om hon missuppfattat och sen ju mer jag läser så ser det ut som en god som ser chansen att godförklara andra goda snarare än en ulv som försöker luras.

Jag fortsätter - är hon ulv så är det ju rätt så troligt i så fall att det finns flera med L i namnet i lyan
Ok men det där med att LL skrivit ut att det inte behövde betyda stort L då? Hur ser du på Killaloe och bollen__ då tex?

Jag vet såklart inte heller. Men jag tänker att det är ett mycket märkligt resonemang av henne. Det var ju ett missförstånd helt klart eftersom hon utgick från att det endast fanns en ulv med L. Men det som skaver är att hon som god med L i så fall borde vänt förstoringsglaset direkt mot de andra tre så vi kunde hitta inte bara en ulv utan också tre goda.Lobelia är som sagt skicklig på analyser och sannolikheter och jag tänker att hon inte borde missat den aspekten av det hela.

Hur tänker du kring det där med versal vs gemen nu då?

En fundering till: Det behöver inte nödvändigtvis vara flera tänker jag. Det kan absolut vara så, men det måste inte. Det är ju ändå enklare att hitta en ulv av 4 spelare än att hitta 4 av 13, helt enkelt eftersom det blir ett mer begränsat material att gå igenom. Sannolikhetsmässigt blir det jju inte det, men intellektuellt kan man ju inse att det blir lättare med ett mindre antal spelare tänker jag.
Alltså vore det fortfarande smart av henne att få oss att vända blicken mot helheten istället för mot de med L bara, just för att det är enklare att gömma sig i mängden.
Så min misstanke mot Lobelia ligger kvar, men huruvida hon är ensam ulv med L eller inte låter jag vara osagt :)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 340
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka