Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
dag har jag typ ingen tid alls - så jag kommer rösta tidigt, nu vet vi att Snurrfians röständring inte var det minsta skum. Däremot så är jag fortsatt misstänksam mot Paddington, men ännu mer mot alla som har ett L i namnet. Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget så henne lägger jag åt sidan en stund. Sen har vi killaloe och bollen__ de har förvisso bokstaven L i namnet, men jag är petig och noterar att LL skrev versalt L (vilket kanske inte har någon bäring, men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.
Får jag fråga varför?
när du röstade på mig igår var det utifrån ett inlägg som du misstolkade, eftersom jag skrev det inlägget utifrån att jag missat att det fanns röstfifflaregenskaper i goda lyan å inte att det saknades en god lya om du läser hela kontexten av min och Idahoes konversation (vilket jag även skrev i morse)

Det är svårt att bemöta lösa misstankar när man inte förstår vad de grundar sig på utan verkar mer bero på missad kontext eller slarvläsning

Jag vet såklart inte heller. Men jag tänker att det är ett mycket märkligt resonemang av henne. Det var ju ett missförstånd helt klart eftersom hon utgick från att det endast fanns en ulv med L. Men det som skaver är att hon som god med L i så fall borde vänt förstoringsglaset direkt mot de andra tre så vi kunde hitta inte bara en ulv utan också tre goda.Lobelia är som sagt skicklig på analyser och sannolikheter och jag tänker att hon inte borde missat den aspekten av det hela.

Hur tänker du kring det där med versal vs gemen nu då?

Du har inte lite krav vad man bör göra runt halv tolv på kvällen. Jag behöver sova också. Sen hade det säkert per automatik varit misstänkt att försöka misstänkliggöra övriga med L i namnet. Jag ska kolla på de andra med L, så fort jag hinner.

Alltså jag har skitontomtid å känner mig superstressad att få iväg en röst innan jag drar till träningen.
Alla med L är på tapeten idag: LenaH, Lobelia, Bollen och Killaoe

LenaH - förstår jag inte riktigt vad misstankarna grundar sig på men det verkar nästa vara "by association" för att jag verkar vara misstänkt i någras ögon, pga det jag funderade över i går morse precis innan jag drog till jobbet och att jag inte hann tänka hela varvet runt. Och jag vet ju min roll och var jag står. Och sedan var det för att hon la en andra röst på Snurrfian och det nu visade sig att Snurrfian hade en god specialroll. Det jag funderar över här är att hur skulle någon ha kunnat snappa upp detta redan innan DL1?

Killa - för att hon gick igång väldigt hårt mot Idahoes första röst och det kändes lite som hon överreagerade.

Lobelia - för hennes statistikinlägg om sannolikheten att hitta rätt ulv/ar bland de som har bokstaven L i namnet och att det vore bättre att fundera över övriga deltagare.

Och bollen har helt gått mig förbi...

summa summarum. Jag är inte ett dugg klokare tycker jag.

Det får bli så här, utifrån ovan. Jag tycker Killaloes överreaktion igår väger över gentemot övriga som har L i namnet. Jag kommer ha mer tid i morgon om jag är kvar i leken då

Paddington röstar på Killaloe

Jag måste oxå rösta tidigt , har sovit och varit i stallet, kom precis hem och ska iväg men jag hinner in innan DL så ingen fara på det taket om det hinner hända något drastiskt .. Funderat mkt på just @Lobelia i natt men jag har släppt det för tillfället, visst jag tyckte hon resonerade skumt men jag vet faktiskt inte om en ulv hade stuckit ut så mkt , visserligen kan ulvar bete sig precis hursomhelst men nja.. Lobelia är fortfarande på min misstänkta lista men kanske mer pga L et än hennes teori från igår.

15.57 Idahoe röstar på Killaloe--I
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

De som jag anser utmärker sig är:

Snurris, men hon är god.

Niyama:
21:20 - Niyama röstar på LenaH
21:27 - Niyama ändrar röst till Paddington
21:33 - Niyama skriver:
Mm och jag hann inte räkna rösterna på varje spelare utan gick bara efter det jag hade i huvudet, men du fick väl ingen mer röst och då fick jag för mig att det var bättre att inte lägga en meningslös röst när jag faktiskt har misstankar även mot en som har röster :arghh: :nailbiting:

Niyama har för vana att ändra sig i sista stund, men hennes röst var direkt avgörande. Jag vet inte riktigt vad hon var ute efter. Det ser ut som hon försöker rädda Ferrari, som visar sig vara god.

Bollen__ Är lite intressant också

Edit: Lyckades posta för tidigt innan jag var klar, åtkommer med resten av tankarna.

Detta hakade jag upp mig på.

Paddington har glömt goda lyan - är det för att hon aldrig någonsin kommer att komma dit?

cirkus röstar därför på Paddington

Idag har jag typ ingen tid alls - så jag kommer rösta tidigt, nu vet vi att Snurrfians röständring inte var det minsta skum. Däremot så är jag fortsatt misstänksam mot Paddington, men ännu mer mot alla som har ett L i namnet. Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget så henne lägger jag åt sidan en stund. Sen har vi killaloe och bollen__ de har förvisso bokstaven L i namnet, men jag är petig och noterar att LL skrev versalt L (vilket kanske inte har någon bäring, men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.

cirkus röstar på LenaH
pga hennes L i namnet och hennes andraröst på Snurrfian. Jag tror att lyan fattade att Snurr hade viktig roll och att det var viktigare att få ut den viktiga rollen än att en eventuell lyamedlem blev avslöjad

fio röstar på Cirkus

Jag vet att det inte är så himla enkelt med DL1 men även i DL2 tycker jag Cirkus gör det alldeles för enkelt för sig med att dra till med en teori som faktiskt är emotsagd av LL (det om stora eller små bokstäver) samt om andra rösten på snurris som ändå kom innan Snurris började ändra sin röst för att rädda sig själv. För att vara cirkus så känns detta väldigt tunt och jag hade förväntat mig mer av en God Cirkus faktiskt och jag tycker inte det är likt en god cirkus att flyta med på detta sättet. Med detta vill jag även säga att jag varken håller LenaH eller Paddi åt det godare hållet för utan detta är bara en reaktion på Cirkus.

Det här är väl lynchen då alla ska rösta L - mitt problem just nu är dock att jag tycker en hel del karaktärer utan L beter sig skummare! :p

@Paddington s röst på @Killaloe kändes rätt out of the blue, hon tog en med L som hon kunde formulera en teori om typ? :confused:

@cirkus röst på mig som grundar sig på att jag la en andraröst på Snurris för att jag (i lyan enl cirkus resonemang) skulle anat att hon hade en viktig roll innan hon började röständra?
Och för att hon trots rättning av LL hänger upp sig på en versal? :confused:

@quarter4ever som precis som @Hedinn påpekade använder andras resonemang lite som det passar hennes agenda? Känns rätt otypiskt q som brukar ha lite mer att komma med, det enda hon i princip kommit med själv idag är att min andraröst på Snurris var skum? :confused:

Jag måste oxå rösta tidigt , har sovit och varit i stallet, kom precis hem och ska iväg men jag hinner in innan DL så ingen fara på det taket om det hinner hända något drastiskt .. Funderat mkt på just @Lobelia i natt men jag har släppt det för tillfället, visst jag tyckte hon resonerade skumt men jag vet faktiskt inte om en ulv hade stuckit ut så mkt , visserligen kan ulvar bete sig precis hursomhelst men nja.. Lobelia är fortfarande på min misstänkta lista men kanske mer pga L et än hennes teori från igår.
Jag tänker lite samma sak kring Lobelia faktiskt, känns inte helt ulvigt, lite för enkelt, på nåt sätt.

Detsamma tänker jag kring cirkus, med dagens röstteori som några reagerat på. Jag reagerade också när jag läste den, men det känns som att cirkus var medveten om att den typen av teori skulle dra blickarna till sig och det är något jag tänker att en ulv-cirkus inte skulle göra i onödan, så jag tror inte det tyder på ulvighet.

Jag tänker lite samma sak kring Lobelia faktiskt, känns inte helt ulvigt, lite för enkelt, på nåt sätt.

Detsamma tänker jag kring cirkus, med dagens röstteori som några reagerat på. Jag reagerade också när jag läste den, men det känns som att cirkus var medveten om att den typen av teori skulle dra blickarna till sig och det är något jag tänker att en ulv-cirkus inte skulle göra i onödan, så jag tror inte det tyder på ulvighet.

Jag vet inte om jag fortfarande vet vad som tyder på ulvighet eller ej :rofl: Men som sagt så hinner jag in innan DL om det dyker upp något mer intressant . Så min röst är inte hugget i sten :)

15.57 Idahoe röstar på Killaloe--I
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

De som jag anser utmärker sig är:

Snurris, men hon är god.

Niyama:
21:20 - Niyama röstar på LenaH
21:27 - Niyama ändrar röst till Paddington
21:33 - Niyama skriver:

Niyama har för vana att ändra sig i sista stund, men hennes röst var direkt avgörande. Jag vet inte riktigt vad hon var ute efter. Det ser ut som hon försöker rädda Ferrari, som visar sig vara god.

Bollen__ Är lite intressant också

Edit: Lyckades posta för tidigt innan jag var klar, åtkommer med resten av tankarna.

Fortsätter där jag slutade:

Det jag noterar här med bollens, och även LenaH röst lägger andra röster på bevisat goda. Snurris och Ferrari. Någon av dem eller kanske båda kan vara lyamedlemmar som skyddar Paddington lite diskret genom att lägga upp fler för lynch/lottning. Eller så är de goda som röstar på den de tror mest på som ond. Jag noterar dock att Paddis tidigare meddelat att hon inte mådde bra och därför sannolikt inte kommer att försvara sig.

Nja, inte direkt avgörande. Jag puttade upp Paddington till lika i tråden (sen kan ju något dolt avgjort). Och Paddington lever än, så direkt avgörande var den knappast. Vad jag var ute efter skrev jag igår: rädda Snurris. Sen hade jag inte koll på att Ferrari också låg illa till, men i valet mellan Paddington och Ferrari hade jag ändå valt Paddington (vilket väl framgått eftersom jag inatt tyckte Snurris var skum som valde Ferrari).

Fortsätter där jag slutade:

Det jag noterar här med bollens, och även LenaH röst lägger andra röster på bevisat goda. Snurris och Ferrari. Någon av dem eller kanske båda kan vara lyamedlemmar som skyddar Paddington lite diskret genom att lägga upp fler för lynch/lottning. Eller så är de goda som röstar på den de tror mest på som ond. Jag noterar dock att Paddis tidigare meddelat att hon inte mådde bra och därför sannolikt inte kommer att försvara sig.
Om jag nu var i lyan så hade det inte varit supersmart av mig att käka Snurris eftersom min andraröst då skulle bli än mer granskad.

Att jag mem skyddade Paddi har jag redan tillstått.:)

Nja, inte direkt avgörande. Jag puttade upp Paddington till lika i tråden (sen kan ju något dolt avgjort). Och Paddington lever än, så direkt avgörande var den knappast. Vad jag var ute efter skrev jag igår: rädda Snurris. Sen hade jag inte koll på att Ferrari också låg illa till, men i valet mellan Paddington och Ferrari hade jag ändå valt Paddington (vilket väl framgått eftersom jag inatt tyckte Snurris var skum som valde Ferrari).
Det var det jag menade med direkt avgörande, var lite otydligt.

Det var lite rörigt där så det är högst förståeligt om man inte har full koll. Däremot så bör du varit fullt medveten om att sannolikheten att Paddis på något sätt var uppe för lynch var påtaglig med 2 röster sedan tidigare.

Men varför ville du rädda Snurris? Det var väl ingen som visste att hon var god? Särskilt inte när du nu skriver att du tyckte Snurris var skum som valde Ferrari? Eller har jag missat något uppenbart i ditt resonemang här ? Tycker bara det är konstigt att i DL 1 helt medvetet gå in för att rädda någon som man inte vet rollen på.

Om jag nu var i lyan så hade det inte varit supersmart av mig att käka Snurris eftersom min andraröst då skulle bli än mer granskas.

Att jag mem skyddade Paddi har jag redan tillstått.:)

Jag tror dig när du säger du skyddade @Paddington för att hon inte spelat på länge, men det säger inte att du inte kan sitta i lyan (eller för den delen kan vara god).

Det var det jag menade med direkt avgörande, var lite otydligt.

Det var lite rörigt där så det är högst förståeligt om man inte har full koll. Däremot så bör du varit fullt medveten om att sannolikheten att Paddis på något sätt var uppe för lynch var påtaglig med 2 röster sedan tidigare.

Jag förstår faktiskt inte. Anledningen till att jag valde Paddi var ju för att jag 1. misstänkte henne (valde mellan henne och LenaH främst när jag la min första röst) och 2. såg att hon hade röster. Det har jag ju skrivit? Det hade varit meningslöst att försöka rädda Snurris genom att lägga en annan udda röst, då hade jag lika gärna kunnat låta bli att ändra (särskilt som jag ändå höll LenaH som mest misstänkt igår).

Noterar att @fio avviker från L-röstande, känns lite otippat?

Om jag då ska titta på de med L så kan jag börja med @Lobelia - jag håller inte riktigt med i hennes resonemang om sannolikhet och statistik (även om hon i sak har rätt) - jag är nog mer på @Idahoe s linje om jag minns rätt vem som sagt vad - att det är enklare att leta bland 4 än bland 12.

dock vet jag att Lobelia inte alltid tänker som jag och det gör mig i likhet med @Hedinn lite tveksam till om en ulv så avsiktligt skulle försöka styra bort tankarna på L?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka