Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Men varför ville du rädda Snurris? Det var väl ingen som visste att hon var god? Särskilt inte när du nu skriver att du tyckte Snurris var skum som valde Ferrari? Eller har jag missat något uppenbart i ditt resonemang här ? Tycker bara det är konstigt att i DL 1 helt medvetet gå in för att rädda någon som man inte vet rollen på.

Som jag skrev igår: fick en dålig känsla när LenaH (min huvudmisstänkte igår) röstade på Snurris + att Snurris ofta lägger såna där märkliga röster när hon är god (sist trasslade vi in oss i varann hur mycket som helst och båda var goda). Snurris lägger säkert märkliga röster som ond också, men jag kunde inte se något som tydde på ondska och jag tyckte LenaH hoppade på det tåget alldeles för lätt. Snurris ändring till Ferrari kom bara sekunder innan jag postade min ändring, så den hann jag inte se. Hade dock gjort samma sak ändå tror jag.

Niyama ändrar röst till Paddington
dels för att jag tycker Paddington är skum av samma anledning som LenaH, dels för att LenaH röstade på Snurris som verkar ligga illa till, och dels för att jag misstänker Paddington mer än Snurris, för Snurris brukar komma med konstigheter även som god.

Ibland fegar jag när jag är osäker och röstar för att inte avgöra, ibland vill jag avgöra. När jag vill avgöra är det av två skäl: jag har något jag tror på (i det här fallet att Snurris var god och att jag hade en misstanke mot Paddi) och att jag vill inte att andra ska kunna förutse mitt spel och tänka att jag alltid fegar när jag är osäker.

Vad gäller @bollen__ då så hittar jag ett (1) teoriinlägg förutom andrarösten på Ferrari igår och det är detta:

Jahapp, jag känner mig inte ett dugg klokare. Jag förstår inte riktigt vad det här om Lobelia är? Jag fattar inte riktigt det här med sannolikhet och grejer heller, men varför är det misstänkt?
Såhär spontant tycker jag väl inte att jag hittar något jättemisstänkt hos någon med L i namnet, jag ser ju att ni misstänker Lobelia och där fattar jag ju som sagt inget, och att det är misstänkt att LenaH röstade på snurris ser jag också. Och att min röst är misstänkt har jag också förstått. :p

där hon inte ser nåt misstänkt med någon. Senare efter fråga från @quarter4ever så svarar hon att hon inte ser nåt misstänkt med @Killaloe heller.

Här blir jag lite brydd, för om bollen själv är god borde hon se något hos någon av oss andra?

@Killaloe har ju inte heller hunnit in så mycket efter DL igår förutom att hon verkar ha släppt misstankarna på @Idahoe mtp det här citatet:

Hade jag varit lite smart och kunnat formulera något liknande hade jag gjort det (har hört att det är trevligt att komma med egna teorier liksom) men jag måste säga att det här verkligen är ett intressant resonemang som jag håller med dig om.

Jag har inte tänkte tanken helt klart, men jag ser ju verkligen att det finns en poäng i det du påpekar.
Sedan ifrågasätter hon @cirkus röst av samma anledning som jag och det är ju trevligt men jag vill veta vem av L:en hon misstänker? ;)
Alltså, jag tycker det här är verkligen märkligt.
Jag menar inte att @LenaH är god, men jag förstår verkligen inte hur hon skulle kunna veta något om Snurris roll innan hon gör sina röständringar.

Sen undrar jag också varför du utgår från att det skulle vara ett stort L när LL skriver såhär som svar på en direkt fråga

Jag röstar nu för att jag vet inte hur mycket jag kommer vara här och om jag kommer råka somna. Sov inte en sekund inatt och lyckades somna på dagen, vilket var jätteskönt tills jag vaknade av att en gubbjävel stod i min hall och ropade "hallå" :meh: :banghead:. Vem som helst kanske skulle bli lite darrig av det men för mig är det ett helt sanslöst ångestpåslag som jag inte hämtat mig riktigt från.

Men jävla blä?!? :eek:

Vad gäller @bollen__ då så hittar jag ett (1) teoriinlägg förutom andrarösten på Ferrari igår och det är detta:

där hon inte ser nåt misstänkt med någon. Senare efter fråga från @quarter4ever så svarar hon att hon inte ser nåt misstänkt med @Killaloe heller.

Här blir jag lite brydd, för om bollen själv är god borde hon se något hos någon av oss andra?
Jag har inte direkt haft tid att leta än heller. Och jag ser inget som inte redan tagits upp så jag vet inte riktigt vad du tänker att jag ska se?

Jag har inte direkt haft tid att leta än heller. Och jag ser inget som inte redan tagits upp så jag vet inte riktigt vad du tänker att jag ska se?
Fast det går ju att kommentera det som redan tagits upp så vi andra vet hur du tänker, även om det inte är nåt nytt. :)

Fast det går ju att kommentera det som redan tagits upp så vi andra vet hur du tänker, även om det inte är nåt nytt. :)
Jo men då tycker ju folk att det är misstänkt att man håller med osv osv. Och jag brukar inte riktigt leka så heller. Det blir roligare om man får försöka på sitt sätt istället för hur folk tycker att man ska göra :)

Jag menar inte att @LenaH är god, men jag förstår verkligen inte hur hon skulle kunna veta något om Snurris roll innan hon gör sina röständringar.

Sen undrar jag också varför du utgår från att det skulle vara ett stort L när LL skriver såhär som svar på en direkt fråga

Missade du det? :) Eller såg du det men valde att bortse från det för att det passade dig bättre om du kunde lägga rösten på någon med stort L?
Jag håller med Killaloe angående cirkus röst.

Erkänner att jag känner mig lite deppad över att siaren åkte redan första natten...

Rent logiskt borde vi väl granska de med L, och många har gjort det.

@Killaloe även jag tycker att hon gick igång ordentligt på Idas dansande banan igår. Kanske väl starkt?

@bollen__ har nästan inte skrivit något alls. Ond bollen i lyan som håller låg profil?

@Lobelia gjorde en i mitt tycke väldigt märkligt inlägg om var ulvarna kunde hittas med en matematisk uträkning.

@LenaH är nog den av L-arna jag har svårast att hitta något misstänkt hos!

I övrigt så kommer inte från att @quarter4ever känns märklig! Virrig igår, och inte alls så grävande som jag tycker hon brukar vara. Känns som hon taggar folk och vill se mer utan att egentligen bidra med jättemycket själv?

Och så @fio som sticker ut genom att inte rösta på någon med L i namnet. Jag förstår att det sticket ut, men det är väl bättre att rösta på någon man misstänker än att rösta på valfri deltagare "bara" för att de har ett L i sitt namn? Risken är ju stor att man råkar få ut en god.

Sedan ifrågasätter hon @cirkus röst av samma anledning som jag och det är ju trevligt men jag vill veta vem av L:en hon misstänker? ;)
Jag har väl lite problemet du tidigare nämt, att jag tycker spelar är utan L i namnet beter sig lurigare än många med L i namnet. (Så det kanske är en lurig twist från LL som sitter och skrattar åt oss allihop :angel: :D)

Men, för att vara seriös så tycker jag såklart att det är värt att kolla på er andra tre där jag känner mig lite vilsen.
Jag sitter liksom och tycker att du skriver mycket vettigt, vilket i sig är oroande och något som gör mig misstänksam.
@Lobelia har ju mest fokuserat på statistiken och den förstår jag inget om så den kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag tycker också (som redan nämnts) att det blir lite tokigt när vi ska fokusera på dom utan L på grund av statistik. Det känns ju som att det skulle kunna vara ett sätt att försöka leda bort misstankarna från oss alla med L i, vilket skulle kunna ligga i Lobelias intresse.

Sist så är det ju @bollen__ som haft dåligt med tid och så kan det ju vara liksom. Jag tycker väl kanske att det känns som om hon flyter med i dom inläggen hon skriver och det är ju ett väldigt bra sätt att vara luden på, så av den anledningen känns hon rätt misstänkt. Jag tänker också att det är enklare att vara ond när en har lite tid just för att det finns andra som driver leken och en själv kan få tips och råd från lyan så en själv inte behöver fundera så mycket utan bara lägga röst. Typ. Det skulle kunna vara en möjlighet och den får mig fundera på om bollen inte är ond trots allt.

Men ja, jag tycker verkligen att det finns så mycket som händer runtomkring som känns lurigare.

Erkänner att jag känner mig lite deppad över att siaren åkte redan första natten...

Rent logiskt borde vi väl granska de med L, och många har gjort det.

@Killaloe även jag tycker att hon gick igång ordentligt på Idas dansande banan igår. Kanske väl starkt?

@bollen__ har nästan inte skrivit något alls. Ond bollen i lyan som håller låg profil?

@Lobelia gjorde en i mitt tycke väldigt märkligt inlägg om var ulvarna kunde hittas med en matematisk uträkning.

@LenaH är nog den av L-arna jag har svårast att hitta något misstänkt hos!
Näe, men ni får gärna rösta ut mig :)

I övrigt så kommer inte från att @quarter4ever känns märklig! Virrig igår, och inte alls så grävande som jag tycker hon brukar vara. Känns som hon taggar folk och vill se mer utan att egentligen bidra med jättemycket själv?

Och så @fio som sticker ut genom att inte rösta på någon med L i namnet. Jag förstår att det sticket ut, men det är väl bättre att rösta på någon man misstänker än att rösta på valfri deltagare "bara" för att de har ett L i sitt namn? Risken är ju stor att man råkar få ut en god.
Det håller jag med dig om men jag orkade inte kommentera det tidigare. @quarter4ever brukar ju gräva betydligt mer och inte efterlysa folk för att de är på jobbet. Det brukar krävas att man är lite mer inaktiv än så tex. Även om hon brukar tagga när folk är inaktiva så brukar hon ju också komma med mer tankar än vad hon gjort :) Det har jag iaf hunnit uppfatta.

Jag har väl lite problemet du tidigare nämt, att jag tycker spelar är utan L i namnet beter sig lurigare än många med L i namnet. (Så det kanske är en lurig twist från LL som sitter och skrattar åt oss allihop :angel: :D)

Men, för att vara seriös så tycker jag såklart att det är värt att kolla på er andra tre där jag känner mig lite vilsen.
Jag sitter liksom och tycker att du skriver mycket vettigt, vilket i sig är oroande och något som gör mig misstänksam.
@Lobelia har ju mest fokuserat på statistiken och den förstår jag inget om så den kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag tycker också (som redan nämnts) att det blir lite tokigt när vi ska fokusera på dom utan L på grund av statistik. Det känns ju som att det skulle kunna vara ett sätt att försöka leda bort misstankarna från oss alla med L i, vilket skulle kunna ligga i Lobelias intresse.

Sist så är det ju @bollen__ som haft dåligt med tid och så kan det ju vara liksom. Jag tycker väl kanske att det känns som om hon flyter med i dom inläggen hon skriver och det är ju ett väldigt bra sätt att vara luden på, så av den anledningen känns hon rätt misstänkt. Jag tänker också att det är enklare att vara ond när en har lite tid just för att det finns andra som driver leken och en själv kan få tips och råd från lyan så en själv inte behöver fundera så mycket utan bara lägga röst. Typ. Det skulle kunna vara en möjlighet och den får mig fundera på om bollen inte är ond trots allt.

Men ja, jag tycker verkligen att det finns så mycket som händer runtomkring som känns lurigare.
Vad menar du med det som händer runtomkring? :)

Just hemkommen från ett fantastiskt långdraget möte med massa grälsjuka människor. Lätt friterad hjärna :crazy:
Ska äta något och sen försöka läsa igenom vad som hänt under kvällen. Återkommer sen!

Vad menar du med det som händer runtomkring? :)
Ja men som typ @cirkus röst, den känns så himla märklig och lurig i mina ögon att det känns rimligare att lägga en röst där än på någon som faktiskt har ett L i namnet. Jag menar, det kanske ger sig mer efter nästa röstning vilka en ska kika lite närmare på som har L i sitt namn men jag ser inte att det ger mig så mycket just i den här lynchen ändå.

Ja men som typ @cirkus röst, den känns så himla märklig och lurig i mina ögon att det känns rimligare att lägga en röst där än på någon som faktiskt har ett L i namnet. Jag menar, det kanske ger sig mer efter nästa röstning vilka en ska kika lite närmare på som har L i sitt namn men jag ser inte att det ger mig så mycket just i den här lynchen ändå.
Ja, då är jag med. Jag gissar att inte alla ulvar har L i sitt namn så vi behöver ju leta på fler ställen..

Ja, då är jag med. Jag gissar att inte alla ulvar har L i sitt namn så vi behöver ju leta på fler ställen..
Ja men lite så!
Ponera att en av oss fyra med L i namnet är ulv och det är vad vi bara går efter så kan det ju bli rätt många onödiga lynchningar av goda bara för att vi stirrar oss blinda.

(Är det fler ludna så är det ju vettigare kanske att bara gå på bokstaven, men det vet vi ju inte. Så frågan är om vi kategoriskt ska rösta ut oss med L bara för att vara på den säkra sidan?)

Nä, jag ser ju att det finns vissa poänger att se på oss med L i namnet men jag tycker inte att det är helt försvarbart att göra någon form av halvt motiverad BoP baserat på en bokstav. Det känns viktigt för mig att kunna lägga en röst som jag tror på och inte någon som jag slarvar ihop bara för att.

Och baserat på mina tidigare åsikter om @cirkus kommer min röst att hamna där
Killaloe röstar på cirkus

Missade du det? :) Eller såg du det men valde att bortse från det för att det passade dig bättre om du kunde lägga rösten på någon med stort L?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka