Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Alltså, jag tycker det här är verkligen märkligt.
Jag menar inte att @LenaH är god, men jag förstår verkligen inte hur hon skulle kunna veta något om Snurris roll innan hon gör sina röständringar.

Sen undrar jag också varför du utgår från att det skulle vara ett stort L när LL skriver såhär som svar på en direkt fråga

Missade du det? :) Eller såg du det men valde att bortse från det för att det passade dig bättre om du kunde lägga rösten på någon med stort L?

Jag missade det!
Jag har som jag skrev haft sjukt lite tid till leken. Först nu har jag tid att ens skumma igenom. För mig handlade det om att få iväg en röst för att inte missa att rösta öht. Jag valde mellan er med L i namnet och valde den jag såg som skummast där och då.

Hon kunde såklart inte veta något om Snurris roll innan röständringarna, men om hon är ond visste hon att Snurris är god. Då tänker jag att för onda är det viktigare att få ut en potentiellt viktig roll än att det ev kan peka på någon som av dom som ev kan ha lagt sin röst där.

Får jag fråga varför?
när du röstade på mig igår var det utifrån ett inlägg som du misstolkade, eftersom jag skrev det inlägget utifrån att jag missat att det fanns röstfifflaregenskaper i goda lyan å inte att det saknades en god lya om du läser hela kontexten av min och Idahoes konversation (vilket jag även skrev i morse)

Det är svårt att bemöta lösa misstankar när man inte förstår vad de grundar sig på utan verkar mer bero på missad kontext eller slarvläsning

Dels av samma skäl som igår även om du förklarar dig, men fair enough, det var inte så jag uppfattade det då. Sen fick jag känslan av att det var viktigt för LenaH att ha dig kvar i leken - om det är för att du inte lekt på länge eller om det är för att ni sitter i lyan vet jag inte. Men hennes röst igår tolkade jag så i allafall.

Nä, jag ser ju att det finns vissa poänger att se på oss med L i namnet men jag tycker inte att det är helt försvarbart att göra någon form av halvt motiverad BoP baserat på en bokstav. Det känns viktigt för mig att kunna lägga en röst som jag tror på och inte någon som jag slarvar ihop bara för att.

Och baserat på mina tidigare åsikter om @cirkus kommer min röst att hamna där
Killaloe röstar på cirkus

Så det är inte försvarbart att ha ont om tid och hellre lägga en röst öht om än med en svag motivering än att skita i att rösta?

Jättetrist att få en röst på sig av det skälet. Det säger mer om dig än om mig kan jag ju säga

Hon kunde såklart inte veta något om Snurris roll innan röständringarna, men om hon är ond visste hon att Snurris är god. Då tänker jag att för onda är det viktigare att få ut en potentiellt viktig roll än att det ev kan peka på någon som av dom som ev kan ha lagt sin röst där.
Det faller ju på att jag (även om jag vore ond) inte kunde haft en aning om ifall hon hade en
potentiellt viktig roll när jag la min röst?
Det insåg jag möjligtvis vid röständringarna men dels så hann jag inte kolla på Ferrari och dels så var det ingen fara då, för det fanns två som hade fler röster.

Det faller ju på att jag (även om jag vore ond) inte kunde haft en aning om ifall hon hade en
potentiellt viktig roll när jag la min röst?
Det insåg jag möjligtvis vid röständringarna men dels så hann jag inte kolla på Ferrari och dels så var det ingen fara då, för det fanns två som hade fler röster.

Nej inte då. Men om du är ond visste du att hon är god och jag tror att det hade räckt för dig som ond

Däremot så tror jag att det blev tydligt för alla och allra mest för lyan att hon hade en viktig roll - då fick det vara värt att käka henne men att det pekar på dig iom din andraröst.

Jag syftar alltså på KÄKET med potentiellt viktig roll - men iom din röst så kan det peka på dig som ulv.

Nej inte då. Men om du är ond visste du att hon är god och jag tror att det hade räckt för dig som ond

Däremot så tror jag att det blev tydligt för alla och allra mest för lyan att hon hade en viktig roll - då fick det vara värt att käka henne men att det pekar på dig iom din andraröst.

Jag syftar alltså på KÄKET med potentiellt viktig roll - men iom din röst så kan det peka på dig som ulv.
Ja, och som jag tidigare kommenterat så hade det väl inte varit supersmart av mig att välja henne som käk när jag röstat på henne, då blir ju en andraröst ännu mer granskad.

Ja, och som jag tidigare kommenterat så hade det väl inte varit supersmart av mig att välja henne som käk när jag röstat på henne, då blir ju en andraröst ännu mer granskad.

nej det hade det inte, men att få ut siaren är värt jäkligt mycket för lyan så jo, jag är övertygad att om du är i lyan hade det fått vara värt det.

Jag har väl lite problemet du tidigare nämt, att jag tycker spelar är utan L i namnet beter sig lurigare än många med L i namnet. (Så det kanske är en lurig twist från LL som sitter och skrattar åt oss allihop :angel: :D)

Men, för att vara seriös så tycker jag såklart att det är värt att kolla på er andra tre där jag känner mig lite vilsen.
Jag sitter liksom och tycker att du skriver mycket vettigt, vilket i sig är oroande och något som gör mig misstänksam.
@Lobelia har ju mest fokuserat på statistiken och den förstår jag inget om så den kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag tycker också (som redan nämnts) att det blir lite tokigt när vi ska fokusera på dom utan L på grund av statistik. Det känns ju som att det skulle kunna vara ett sätt att försöka leda bort misstankarna från oss alla med L i, vilket skulle kunna ligga i Lobelias intresse.

Sist så är det ju @bollen__ som haft dåligt med tid och så kan det ju vara liksom. Jag tycker väl kanske att det känns som om hon flyter med i dom inläggen hon skriver och det är ju ett väldigt bra sätt att vara luden på, så av den anledningen känns hon rätt misstänkt. Jag tänker också att det är enklare att vara ond när en har lite tid just för att det finns andra som driver leken och en själv kan få tips och råd från lyan så en själv inte behöver fundera så mycket utan bara lägga röst. Typ. Det skulle kunna vara en möjlighet och den får mig fundera på om bollen inte är ond trots allt.

Men ja, jag tycker verkligen att det finns så mycket som händer runtomkring som känns lurigare.

Jag har inte haft särskilt ont om tid, inte gott om det heller i och för sig. Däremot kändes det som jag var på väg att gapskratta när du påstår att jag bara flyter med. Jag har fått halva gänget att hoppa högt och du menar att jag flyter med. Kan du möjligen förtydliga dig här.

Det känns som du kastar sten i glashus här, du har inte varit direkt överaktiv :).

Röstlista DL2

11.09 cirkus röstar på LenaH
18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus

Jag har inte haft särskilt ont om tid, inte gott om det heller i och för sig. Däremot kändes det som jag var på väg att gapskratta när du påstår att jag bara flyter med. Jag har fått halva gänget att hoppa högt och du menar att jag flyter med. Kan du möjligen förtydliga dig här.

Det känns som du kastar sten i glashus här, du har inte varit direkt överaktiv :).
Men det är ju @bollen__ hon skriver det om? Sluta skratta. ;)

Nä, jag är lost bland alla L och känner inte att jag kan gissa bara för att. Lär ju finnas nån utan L också, och idag har jag främst reagerat på Q. Jag tycker det är lite olikt Q att inte vara mer intresserad av att kolla upp vem som skrivit vad utan mest konstaterar att nån skrivit vettigt på mer eller mindre felaktiga grunder.

Hedinn röstar på Quarter4ever

fio röstar på Cirkus

Jag vet att det inte är så himla enkelt med DL1 men även i DL2 tycker jag Cirkus gör det alldeles för enkelt för sig med att dra till med en teori som faktiskt är emotsagd av LL (det om stora eller små bokstäver) samt om andra rösten på snurris som ändå kom innan Snurris började ändra sin röst för att rädda sig själv. För att vara cirkus så känns detta väldigt tunt och jag hade förväntat mig mer av en God Cirkus faktiskt och jag tycker inte det är likt en god cirkus att flyta med på detta sättet. Med detta vill jag även säga att jag varken håller LenaH eller Paddi åt det godare hållet för utan detta är bara en reaktion på Cirkus.

JAG HAR FÖRIHELVETE HAFT ONT OM TID

MEN RÖSTA UT MIG DÅ SÅ KAN NI TA DOM I TUR OCH ORDNING SOM RÖSTAT PÅ MIG

Såg att jag läste lite hastigt, du menade att det var bollen_ som glidit med och där håller jag med dig. Förlåt för min slarviga läsning där.

Nä, jag är lost bland alla L och känner inte att jag kan gissa bara för att. Lär ju finnas nån utan L också, och idag har jag främst reagerat på Q. Jag tycker det är lite olikt Q att inte vara mer intresserad av att kolla upp vem som skrivit vad utan mest konstaterar att nån skrivit vettigt på mer eller mindre felaktiga grunder.

Hedinn röstar på Quarter4ever

Fast tycker du inte att det är olikt Q som ond också? (Har ingen aning om var jag har Q, men detta lät märkligt.)

jag är alltså irriterad på riktigt om nu någon missat det. Mest för att det kommer anklagelser om att jag flyter och lägger svaga röster. Snacka om att göra det enkelt för sig. jag har inga problem att bli utröstad - men skälen är verkligen :turd:

Men det skrev jag väl ändå inte om dig?
Det här är vad jag skrivit
@Lobelia har ju mest fokuserat på statistiken och den förstår jag inget om så den kan jag inte uttala mig så mycket om, men jag tycker också (som redan nämnts) att det blir lite tokigt när vi ska fokusera på dom utan L på grund av statistik. Det känns ju som att det skulle kunna vara ett sätt att försöka leda bort misstankarna från oss alla med L i, vilket skulle kunna ligga i Lobelias intresse.

Det var @bollen__ jag pratade om som att det kunde vara att flyta med, inte du :)

Fast tycker du inte att det är olikt Q som ond också? (Har ingen aning om var jag har Q, men detta lät märkligt.)
Kanske, men mer olikt en god Q. En god Q brukar av min erfarenhet vilja gräva och vända på saker maximalt, en ond Q har ju inte samma ambitioner, av förklarliga skäl.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka