Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Jag reagerar på samma som dig @Idahoe, Lobelia ,om någon, är väldigt analytisk och sannolikheter är något hon brukar vara glasklar över så jag tycker du har en väldigt bra poäng i just det resonemanget du hade hade ang att Lobelias egna odds för att hitta en ond bland de med L i namnet borde vara riktigt bra om hon själv är god .:) samt att det kunde bli 3 godförklarade på köpet
Nu var det visserligen jag som tog upp hennes egna odds och vad Lobelia svarade på det var att hon skrev oddsen ur Idahoes perspektiv, vilket stämmer helt och hållet om man går tillbaka och kollar på hennes första inlägg om det. Så frågan är ju varför du nu tar upp det som väldigt bra teorier, utan att kolla upp dem ordentligt? Då har du ju antagligen inte ens försökt se dem ur ditt eget perspektiv utan köpt någon annans rakt av.

Bara ett litet inlägg i debatten: Ulvarna har väl ingen extraröst? Som jag förstår det kan de göra så att någons röst inte räknas, likt en förhäxning?

Rätt uppfattat, de har ingen extra röst att lägga själva.

Får detta användas vid avgörande lynch? Och är det samma dagDL som lynchen eller dagen innan?
(ursäkta om det redan varit uppe, dålig översikt från mobilen)

Helt rätt att du tog upp det- får ej användas vid avgörande lynch! Ber om ursäkt att jag var otydlig.
Det gäller samma dag-DL som lynch liksom att röstfifflaren får lägga sin extraröst vid aktuell lynch och inte måste lägga den dagen innan.

Vad gäller bokstaven då så är jag mest nöjd med att @Lenis inte valde bokstaven I för den innehas av inte mindre än 11 av 14 spelare! :rofl:

I knooow :D Sjukt många med i!

Nu var det visserligen jag som tog upp hennes egna odds och vad Lobelia svarade på det var att hon skrev oddsen ur Idahoes perspektiv, vilket stämmer helt och hållet om man går tillbaka och kollar på hennes första inlägg om det. Så frågan är ju varför du nu tar upp det som väldigt bra teorier, utan att kolla upp dem ordentligt? Då har du ju antagligen inte ens försökt se dem ur ditt eget perspektiv utan köpt någon annans rakt av.
Nu svarade du ju Q och inte mig :)
Men jag vill bara förtydliga att jag förstod hennes tanke om oddsen var ur mitt perspektiv, men att jag finner det märkligt att hon missade just delen att 3 då skulle bli godförklarade dessutom, vilket skulle ge betydligt bättre odds till att hitta övriga onda

Jag tycker att det är Idahoe som drivit och skrivit bra om det. Däremot köper jag det inte rakt av- det är oavsett bra resonerat tycker jag! Och dessutom i linje med vad jag själv tänker så jag tycker ju att det är från mitt eget persektiv:)
Men jag resonerar om ALLA med L i namnet om du missat det?

Jag tycker att det är Idahoe som drivit och skrivit bra om det. Däremot köper jag det inte rakt av- det är oavsett bra resonerat tycker jag! Och dessutom i linje med vad jag själv tänker så jag tycker ju att det är från mitt eget persektiv:)
Men jag resonerar om ALLA med L i namnet om du missat det?
Fast att du tycker det gör det ju inte till fakta?
Du skrev följande:
Jag reagerar på samma som dig @Idahoe, Lobelia ,om någon, är väldigt analytisk och sannolikheter är något hon brukar vara glasklar över så jag tycker du har en väldigt bra poäng i just det resonemanget du hade hade ang att Lobelias egna odds för att hitta en ond bland de med L i namnet borde vara riktigt bra om hon själv är god .:) samt att det kunde bli 3 godförklarade på köpet
Det var ju inte Idahoes resonemang och det är inget du väljer att se över ens när du får det påpekat för dig?

Fast att du tycker det gör det ju inte till fakta?
Du skrev följande:

Det var ju inte Idahoes resonemang och det är inget du väljer att se över ens när du får det påpekat för dig?
Det är idahoes poänger till följd av resonemanget men om du vill ha cred för att det var ditt resonemang först så kan du få det?:D
Har aldrig påstått att det är fakta - men jag tycker att det är väldigt bra resonerat oavsett ( vilket jag också skrivit innan)
Jag har inte antagit att Lobelia bara för detta per automatik är ond - om du nu uppfattat det så?
Jag försöker bena bland de som har L i namnet. Jag har även resonerat kring LenaH rätt mycket . Bollen har jag typ resonerat det man KAN om med hennes få inlägg.
Jag är intresserad av att se mer av Killaloe idag dock- och har också taggat henne för den sakens skull

Vill du ha det till att jag är ond som tänker kring de som har L i namnet- eller vart är det du vill komma med dina inlägg?

Det är idahoes poänger till följd av resonemanget men om du vill ha cred för att det var ditt resonemang först så kan du få det?:D
Har aldrig påstått att det är fakta - men jag tycker att det är väldigt bra resonerat oavsett ( vilket jag också skrivit innan)
Jag har inte antagit att Lobelia bara för detta per automatik är ond - om du nu uppfattat det så?
Jag försöker bena bland de som har L i namnet. Jag har även resonerat kring LenaH rätt mycket . Bollen har jag typ resonerat det man KAN om med hennes få inlägg.
Jag är intresserad av att se mer av Killaloe idag dock- och har också taggat henne för den sakens skull

Vill du ha det till att jag är ond som tänker kring de som har L i namnet- eller vart är det du vill komma med dina inlägg?
Jag resonerar inte kring vilka du misstänker och inte, utan att du skriver ut något som ett bra resonemang, alltså ett specifikt resonemang, utan att kolla upp det ordentligt. Sen blir jag ännu mer konfunderad när jag påpekar detta och du ändå inte väljer att gå tillbaka och kolla upp något utan avfärdar det som din tolkning/åsikt av det hela.

Ja, det gör att jag funderar på om du är ond, eftersom det bör vara rätt viktigt som god att ha bättre koll än så, men jag är inte säker än. ;)

Jag resonerar inte kring vilka du misstänker och inte, utan att du skriver ut något som ett bra resonemang, alltså ett specifikt resonemang, utan att kolla upp det ordentligt. Sen blir jag ännu mer konfunderad när jag påpekar detta och du ändå inte väljer att gå tillbaka och kolla upp något utan avfärdar det som din tolkning/åsikt av det hela.

Ja, det gör att jag funderar på om du är ond, eftersom det bör vara rätt viktigt som god att ha bättre koll än så, men jag är inte säker än. ;)
Jag funderade över lobelias logik redan igår långt innan du kom med ditt inlägg imorse så kanske du ser att jag hade dessa tankar från start jag med och inte alls följer en annans resonemang?

fast just i det förstår jag hur Lobelia menar det är ju liksom inte 1 /13 som det handlar om utan 4/13 dvs ungefär samma odds som 1/4 med bokstaven L? Fast hon räknar bort de 4 med L i namnet fast det vill inte jag göra - det är bara det att urvalet av vilka man kan välja mellan är färre -då man VET att (minst) en av 4 med bokstaven L är ulv

Fast för dig vore väl oddsen annorlunda, under förutsättning att du är god? Då skulle du ha 33% chans att pricka en ulv bland de med L också, om det bara finns en. Som god brukar man väl främst se sånt ur sitt eget perspektiv, så varför utelämnades det?

Jag funderade över lobelias logik redan igår långt innan du kom med ditt inlägg imorse så kanske du ser att jag hade dessa tankar från start jag med och inte alls följer en annans resonemang?
Nu känns det som att du missförstår vad jag skriver, eller så missförstår jag dig. Vad jag menar är att det borde vara högst relevant vem som skrev vad om något, men du väljer att avfärda det som "inte så noga" för att huvudsaken (som jag tolkar det) verkar vara att du ska kunna hålla Idahoe åt det godare hållet. Hänger du med på hur jag tänker då?

Nu känns det som att du missförstår vad jag skriver, eller så missförstår jag dig. Vad jag menar är att det borde vara högst relevant vem som skrev vad om något, men du väljer att avfärda det som "inte så noga" för att huvudsaken (som jag tolkar det) verkar vara att du ska kunna hålla Idahoe åt det godare hållet. Hänger du med på hur jag tänker då?
aha
Nej jag håller inte Idahoe åt det godare hållet egentligen
Däremot känner jag att det hon skriver och uttrycker är ungefär samma funderingar som jag själv har- och då är det väl klart att jag tycker att hon har poänger och resonerar vettigt :p;)?
Idahoe kan precis lika gärna vara ond som hittat något som kan passa på en god för att få den misstänkt såsom en god som hittat något motsägelsefullt om en ond , eller god
Klarare så?

Skulle vilja se mer av @Killaloe och @bollen__ idag - känns som det är väldigt fokus på LenaH och Lobelia hittills av de med L i namnet
Jag ber om ursäkt för det! Hade en riktigt slitigt natt på jobbet så har sovit och försöker att hålla ihop mig inför ytterligare en potentiellt slitig natt. Så är inte riktigt klar i huvudet för närvarande, men ska försöka fundera lite och vara mer aktiv när jag är i fas igen.
Så jag ber om ursäkt för min låga aktivitet och att den kanske inte blir så imponerande under resten av dagen :(

Jag ber om ursäkt för det! Hade en riktigt slitigt natt på jobbet så har sovit och försöker att hålla ihop mig inför ytterligare en potentiellt slitig natt. Så är inte riktigt klar i huvudet för närvarande, men ska försöka fundera lite och vara mer aktiv när jag är i fas igen.
Så jag ber om ursäkt för min låga aktivitet och att den kanske inte blir så imponerande under resten av dagen :(
Alla råkar vi ut för IRL som sätter käppar i hjulen för aktivitet och ork att leka :)
Men det underlättar förstås om du hinner skriva lite hur du tänker och vart du riktar dina ögon nånstans

Jag jobbar dagtid numera och lägger mig tidigt så jag har inte så mycket tid över för lekandet, igår var det extra lite. Med det sagt så ska jag försöka läsa igenom leken nu innan det är dags för middag och rastning av hundarna.

Jahapp, jag känner mig inte ett dugg klokare. Jag förstår inte riktigt vad det här om Lobelia är? Jag fattar inte riktigt det här med sannolikhet och grejer heller, men varför är det misstänkt?
Såhär spontant tycker jag väl inte att jag hittar något jättemisstänkt hos någon med L i namnet, jag ser ju att ni misstänker Lobelia och där fattar jag ju som sagt inget, och att det är misstänkt att LenaH röstade på snurris ser jag också. Och att min röst är misstänkt har jag också förstått. :p

Jahapp, jag känner mig inte ett dugg klokare. Jag förstår inte riktigt vad det här om Lobelia är? Jag fattar inte riktigt det här med sannolikhet och grejer heller, men varför är det misstänkt?
Såhär spontant tycker jag väl inte att jag hittar något jättemisstänkt hos någon med L i namnet, jag ser ju att ni misstänker Lobelia och där fattar jag ju som sagt inget, och att det är misstänkt att LenaH röstade på snurris ser jag också. Och att min röst är misstänkt har jag också förstått. :p
ser du inget hos killaloe? Eftersom vi pratar om de med L i namnet?

Jag vet såklart inte heller. Men jag tänker att det är ett mycket märkligt resonemang av henne. Det var ju ett missförstånd helt klart eftersom hon utgick från att det endast fanns en ulv med L. Men det som skaver är att hon som god med L i så fall borde vänt förstoringsglaset direkt mot de andra tre så vi kunde hitta inte bara en ulv utan också tre goda.Lobelia är som sagt skicklig på analyser och sannolikheter och jag tänker att hon inte borde missat den aspekten av det hela.

Hur tänker du kring det där med versal vs gemen nu då?
Hade jag varit lite smart och kunnat formulera något liknande hade jag gjort det (har hört att det är trevligt att komma med egna teorier liksom) men jag måste säga att det här verkligen är ett intressant resonemang som jag håller med dig om.

Jag har inte tänkte tanken helt klart, men jag ser ju verkligen att det finns en poäng i det du påpekar.

pga hennes L i namnet och hennes andraröst på Snurrfian. Jag tror att lyan fattade att Snurr hade viktig roll och att det var viktigare att få ut den viktiga rollen än att en eventuell lyamedlem blev avslöjad
Alltså, jag tycker det här är verkligen märkligt.
Jag menar inte att @LenaH är god, men jag förstår verkligen inte hur hon skulle kunna veta något om Snurris roll innan hon gör sina röständringar.

Sen undrar jag också varför du utgår från att det skulle vara ett stort L när LL skriver såhär som svar på en direkt fråga
What @Niyama said, L (stor eller liten bokstav..) finns i en ulvs namn men om det bara finns i en eller om det finns hos flera säger jag inte just pga att det ger så mkt info.
Missade du det? :) Eller såg du det men valde att bortse från det för att det passade dig bättre om du kunde lägga rösten på någon med stort L?

Jag röstar nu för att jag vet inte hur mycket jag kommer vara här och om jag kommer råka somna. Sov inte en sekund inatt och lyckades somna på dagen, vilket var jätteskönt tills jag vaknade av att en gubbjävel stod i min hall och ropade "hallå" :meh: :banghead:. Vem som helst kanske skulle bli lite darrig av det men för mig är det ett helt sanslöst ångestpåslag som jag inte hämtat mig riktigt från.

Jag hänger kvar vid mina tankar från igår och inatt (eller ja, jag har släppt att Snurris kan vara skum pga att hon ändrade till Ferrari istället för Paddington :p) och tycker LenaH och Paddington är skumma som inte verkade se risken med ulvarnas säkra käk. Lobelia är skum enligt teorierna inatt, kändes som att hon försökte rikta fokus bort från de med L medan det tvärtom borde vara superintressant att titta på de med L för henne eftersom hon kan räkna bort sig själv om hon är god. Vet att hon hade missförstått rollen, men om det var som hon först skrev så borde det varit lika intressant ändå. Jag brukar typ alltid tycka att Lobelia resonerar ologiskt, så det behöver inte säga något om hennes roll, men till det ovan lägger jag till att hon röstar med en BOP-teori trots att hon röstar sent. Så sammantaget har jag mer misstankar mot Lobelia än nån annan.

Niyama röstar på Lobelia

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 476
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 200
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka