Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Märkte du att jag var brevbäraren? Jag försökte visa dig det dagen efter du stoppade lynchen. Jag skrev ett teoriinlägg om att jag dagen innan jag röstade på dig tyckte att du inte kändes ond.

Nä. :o Jag tappade allt fokus lagom till lynchen jag stoppade. Lekte som en kratta och hade inte ens koll på vilka roller som fanns kvar. :banghead:

Fast det roliga är ju att de var synkade omedvetet och sen gick snacket i lyan som att "Men JAG skulle ju rösta på den!" :laugh: Så att vi alla försökte rösta på hemlig var helt osynkat!
Haha! Jag som verkligen trodde att ni kuckelimuckat ihop er om det! :rofl:

Ja, det var schysst av dina kollegor att rösta ut mig för att rädda kvar brevbäraren :laugh: :angel:

Jag tyckte det var extra schyst av dem att käka ledaren :angel:

Jag visste ju jag skulle ha ont om tid så bad att få vara ond, men måste säga att vara ond egentligen kräver ännu mer i en sån här lek. När goda lyan har så mycket makt, brevbäraren finns etc och man är något i numerärt underläge så är det riktigt knivigt att vara ond. Tycker jag iaf :)

Jag kände mig taskig som röstade på dig ikväll för du kändes ju så snäll o oskyldig men det kändes kört att dra nåt mot övriga o jag hade inte ens sett deras röster på mig när jag röstade på dig.. :o Ni ser vilken koll jag hade, haha.

Nä men Habina/Hedinn och Artline/Araminta.. hela jäkla leken :nailbiting:

Äsh, du var ju ulv. Hela tanken är ju att du ska vara taskig :D

Och ja! Jag tycker inte att Habina och Hedinn ska få spela i samma lekar. Och så byttes Hemlig ut mot LenaH - jag trodde jag skulle blir galen där ett tag :arghh:

Nä. :o Jag tappade allt fokus lagom till lynchen jag stoppade. Lekte som en kratta och hade inte ens koll på vilka roller som fanns kvar. :banghead:
Jag hade lika stor koll :p beskyddet du fick hade jag egentligen tänkt skicka till Mammas men hon höll på att lynchas så jag ändrade i sista minut. Jag gick enbart på magkänsla eller något. Jag tänkte nog inte så mycket :p

Haha! Jag som verkligen trodde att ni kuckelimuckat ihop er om det! :rofl:

Nope, och jag som ändå verklige trodde jag hade röstat! Aldrig hänt mig innan att ett halvt inlägg försvinner så! var sjukt nojig resten av leken pga det O_o precis som att du som förlorade ett helt inlägg väl?

Och så byttes Hemlig ut mot LenaH - jag trodde jag skulle blir galen där ett tag :arghh:

Ja det var förvirrande! Jag trodde ju inte att hemlig var ond. När sedan Lena försvarde hemlig väldigt bra så var det väldigt lätt att glömma att Lena faktiskt försvarade hemlig för att de var samma person.

Det gjorde du ju visst, med prinsessan Luna. :angel:

Jag är mest jättebesviken på att inte @Mammas var ond. Mitt första röstinlägg hade kunnat vara riktigt snyggt då. Men får vara löjligt nöjd över att ha röstat på 100% onda i den här leken, sen att jag var övertygad att båda de var goda sen efter min död är ju en annan femma. :D

Snyggt spelat alla, kul lek!
Tycker din höjdpunkt var inlägget om att Ida måste vara brevbärare, strax innan hon dog som ulv :angel:

Nope, och jag som ändå verklige trodde jag hade röstat! Aldrig hänt mig innan att ett halvt inlägg försvinner så! var sjukt nojig resten av leken pga det O_o precis som att du som förlorade ett helt inlägg väl?
Jamen mitt var mitt eget fel, jag kom åt nånting och inlägget hade inte hunnit sparas, jag blev sjukt irriterad där!
Ditt var ju så tydligt avklippt liksom så jag satt och väntade på att resten skulle komma! :rofl:

Ja det var förvirrande! Jag trodde ju inte att hemlig var ond. När sedan Lena försvarde hemlig väldigt bra så var det väldigt lätt att glömma att Lena faktiskt försvarade hemlig för att de var samma person.

Plus att vi hade Lenis med i samma lek. Lena - Lenis. Och alla jävla specialroller som också liknande varandra (där folk dessutom envisades med att skriva förkortningar): brevbärare och borgmästare. Jag fick aldrig rätsida på vilken som var vilken :confused: :rofl:

Det var lättare att spela så på nåt sätt, jag kunde ju inte låtsas att jag visste hur hemlig tänkt. :)

Alltså jag tyckte så synd om onda när ni ändrade till cirkus i sista minuten. (Såpass synd att jag först inte ville ge goda lyan infon om vem det var ni försökte käka...). Fick typ panik för ni hade ju inte alls varit inne på cirkus så hade inte förberett och hade satt DL precis innan jag behövde köra iväg till skolan.

Lite roligt var det dock när både goda och onda lyan var övertygade om att @Habina var vargen :rofl:. Hade bara onda samlat mot hemlig i den lynchen hade ni ju nästan haft det hemma eftersom Habina hade utslagsröst.

Jag hade nog inte tänkt igenom det där med ledarvargen och att goda lyan skulle kunna avslöja den direkt... Fast visst, hade inte Habina som godförklarad varit kvar hade kanske inte alla vågat hänga på.
Och nu fick jag ju spela upp den katchiga sången på slutet också när goda vann :angel:

Tack alla spelare för en rolig lek och att ni höll er (ganska bra ;) ) till reglerna även om det var lite missade röster och allmänt tappad ork :love:

Det var lättare att spela så på nåt sätt, jag kunde ju inte låtsas att jag visste hur hemlig tänkt. :)
Förstår precis. Problemet är att om ni hade varit onda så hade du ändå försvarat henne. Nu kändes det som du var en egen deltagare som precis som jag var tveksam till om hemlig vore ond

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar