Ulvlek: Kampen om semestern

Hur gick det för stackars Sasse? Jo det ska jag berätta för er. När de väl fått upp hissdörren så satt hon där och grät.

Dumsnälla Hedinn tyckte synd om Sasse så de gick för att köpa glass. Varför glassen var tvungen att köpas på andra sidan stan? Ja det får ni fråga Hedinn . Konsekvensen av att vara snäll blev att de missade resten av mötet.

Hedinn var ängel

DL: 21:30

När vill ulvarna käka? Ha natt DL 22:00 i kväll eller 10:00 imorgon?

Hur tänker du att hemligs godhet skulle betyda att cirkus är god? Jag menar inte att jag tror att cirkus är det ena eller andra men tyckte att det var en sjukt konstig sak att basera det hela på?

"Ja jag känner inte att du är ond Cirkus, inte längre, mycket för att @hemlig som var god också kände sig säker på dig. Såpass säker att hon inte ens försökte skydda sig själv. Sen har du varit väldigt aktiv och teoriat ur många aspekter vilket känns som positivt."

Jag har baserat det på två saker..

Och neej, @Hedinn :(

Jag håller med om att där borde vara ulvar med och röstat på ferrari, att bara lägga röster på andra när en ulv får så många röster mot sig känns inte standard ulv precis, det är att sticka ut lite för mycket.

På Ferrari?
På Idahoe menar du?

Ja jag känner inte att du är ond Cirkus, inte längre, mycket för att @hemlig som var god också kände sig säker på dig. Såpass säker att hon inte ens försökte skydda sig själv. Sen har du varit väldigt aktiv och teoriat ur många aspekter vilket känns som positivt.

@Mirtai ligger rätt högt på min lista just nu över eventuella onda och som det känns nu. Och om inget ändras (och om jag inte blir käk nu vid 10) så känns det som att det är där min röst kommer hamna.
Jag undrar också varför hemlig skulle kunnat ha nån info om mig?

På Ferrari?
På Idahoe menar du?

Jag undrar också varför hemlig skulle kunnat ha nån info om mig?

Sa aldrig att hon fått någon info, det är omöjligt att veta det. Men ibland har man ju en känsla som faktiskt stämmer, vilket jag upplever det som att @hemlig kanske hade annars hade hon ju kunnat rädda sig själv genom att rösta på dig i den lynchen...

Asså min lya är så svajig.

Efter Madas felskrivning om Ferrari och ida så tänker jag att hon kanske sitter där och råkade blanda ihop sina kompisar.

Sa aldrig att hon fått någon info, det är omöjligt att veta det. Men ibland har man ju en känsla som faktiskt stämmer, vilket jag upplever det som att @hemlig kanske hade annars hade hon ju kunnat rädda sig själv genom att rösta på dig i den lynchen...

Det finns ingen info i denna lek. Det var det jag skulle skriva också ;)

Ja det hade hon, men varför skulle hon rädda mig? För att hon trodde på mig som ängel? Det var ju vid den tidpunkten den enda rollen som var viktig för goda. Jag tycker inte det är en hållbar tanke faktiskt. Jag hade nog i det läget hellre valt att rädda mig själv

31344

Ja det hade hon, men varför skulle hon rädda mig? För att hon trodde på mig som ängel? Det var ju vid den tidpunkten den enda rollen som var viktig för goda. Jag tycker inte det är en hållbar tanke faktiskt. Jag hade nog i det läget hellre valt att rädda mig själv
Men hon gjorde ju inte det, hon försökte ju inte ens rädda sig själv. Det är ju det jag försöker komma fram till...

Qitis

Har hela 10 inlägg, är du sjuk Q?

De första 4 är OT,
Snurrfian är antingen god och hade en viktig roll eller ond med nån viktig roll (men jag håller det som mindre sannolikt ändå - :D :D fattar hur hon kommer skratta åt mig i lyan om jag har fel nu) annars hade hon inte gjort som hon gjorde i DL1.

Så du menar att bara goda och onda med viktiga roller ändrar röst för att klara sig själv? Jag har då försökt rädda mig oavsett roll och sett andra inklusive Snurris göra det samma. Enda undantaget är om jag är hyfsat säker på att jag står mot en med en mer viktig roll än min.

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Natt 3: hedinn ängel käkas

Senast ändrad:
Qitis

Har hela 10 inlägg, är du sjuk Q?

De första 4 är OT,

Så du menar att bara goda och onda med viktiga roller ändrar röst för att klara sig själv? Jag har då försökt rädda mig oavsett roll och sett andra inklusive Snurris göra det samma. Enda undantaget är om jag är hyfsat säker på att jag står mot en med en mer viktig roll än min.

Eftersom ängeln rök så tänker jag att scenen angående snurris ändrar sig en del. Ja.

Men du gör givetvis som du vill - men jag försöker alltid jobba för laget snarare än för mig själv. I DL1 fanns Lobbyisten kvar och IMHO var det en extremt viktig roll som jag hade kunnat offra mig för om jag var bybo. Nu kunde ju ingen vetavilken roll Art hade men i ett drev av den magnituden var det väl rätt troligt att hon är god och nej, jag hade inte räddat mig själv i första hand om jag hade en roll som var mindre viktig.

För övrigt så ändrade inte hon sin röst

Förövrigt, attans att Hedinn rök. Frågan är vem hon tyckte var så klart god + viktig att hon skyddade den istället för sig själv.

Uppdatering!

Efter ett välidgt livat möte så var det dags för att ta en efterlängtad kaffepaus. Men när alla mötesdeltagare kom till hissarna så upptäckte de att hissen var låst och bara en person hade nycklarna.

De började genast anklaga varandra och tillslut så hade Idahoe flest anklagelser. "För sista gången! Jag har inte sett några nycklar!" skrek Idahoe samtidigt som en nyckelknipa ramlade ut ur hennes ficka..

ojdå!

Idahoe var ulv.

NattDL :10:00
"Men, men, jag HAR inte _sett_ några nycklar, jag lovar!":angel:
Och där har vi förklaringen till Lex Mammas om att en ulv inte kan se dåligt! :rofl:

Eftersom ängeln rök så tänker jag att scenen angående snurris ändrar sig en del. Ja.

Men du gör givetvis som du vill - men jag försöker alltid jobba för laget snarare än för mig själv. I DL1 fanns Lobbyisten kvar och IMHO var det en extremt viktig roll som jag hade kunnat offra mig för om jag var bybo. Nu kunde ju ingen vetavilken roll Art hade men i ett drev av den magnituden var det väl rätt troligt att hon är god och nej, jag hade inte räddat mig själv i första hand om jag hade en roll som var mindre viktig.

Fast allt bygger på att man har något som helst hum om rollen man ställs emot. Rent statistiskt så är det större sannolikhet att man står mot en ond eller någon annan by i DL1 än en viktig god roll. Och har man lika viktig roll eller står mot en ond kan jag inte se hur det är att spela för gruppen att offra sig mot en okänd.

Hur menar du att ett drev skulle indikera att någon är god? Menar du att de onda initierar/deltar i drevet? Gäller det alltid eller bara i DL1. Visst onda startar väl sällan ett drev mot en lyakompis, men de flesta drar sig inte för att gå på en kompis om de misstänker att någon kommer att ryka och nog lägger de räddningsröster för att vara kvar.

Men visste du att art var lobbyisten, eller hade en annan viktig roll? Förstår inte ditt resonemang här.

Samtidigt är du inte den jag misstänker mest, iom det jag skrev igår, så fokar nog inte på det här just nu. Men vet inte vem jag tycker är mest misstänkt heller.

Fast allt bygger på att man har något som helst hum om rollen man ställs emot. Rent statistiskt så är det större sannolikhet att man står mot en ond eller någon annan by i DL1 än en viktig god roll. Och har man lika viktig roll eller står mot en ond kan jag inte se hur det är att spela för gruppen att offra sig mot en okänd.

Hur menar du att ett drev skulle indikera att någon är god? Menar du att de onda initierar/deltar i drevet? Gäller det alltid eller bara i DL1. Visst onda startar väl sällan ett drev mot en lyakompis, men de flesta drar sig inte för att gå på en kompis om de misstänker att någon kommer att ryka och nog lägger de räddningsröster för att vara kvar.

Nej det bygger inte på att man har ett hum om vilken roll man ställs emot. Det bygger på om man resonerar som du - jag vill vara kvar till varje pris - eller om man resonerar som att min roll är inte viktig och jag vill inte riskera att den drevet går mot kan ha en viktigare roll - är den bybo är det ingen skillnad, har den en viktigare roll STOR skillnad - är den ulv har man skitit i det blå skåpet - men jag anser att chansen att ett drev går mot en ulv i DL1 är mycket låg.

@cirkus jag kan hålla med om tanken att det kan vara klokt att offra sig för laget, men i det här fallet gick det fort och många av rösterna på Art kom sent. Inte lätt att hinna med och offra sig då?

Men visste du att art var lobbyisten, eller hade en annan viktig roll? Förstår inte ditt resonemang här.

Samtidigt är du inte den jag misstänker mest, iom det jag skrev igår, så fokar nog inte på det här just nu. Men vet inte vem jag tycker är mest misstänkt heller.

Såklart att jag inte visste Arts roll. Det är inte det jag bygger mitt resonemang på öht.

Nu kan jag typ kopiera det jag skrev till Lobelia nyss....

I allafall - det handlar om att Snurrfian röstade på Art för att rädda sig själv. Det tolkar jag som att hon har en viktig roll. Hade hon varit bybo borde hon rimligen inte tyckt att hon hade en så viktig roll att det var risk att en viktigare roll försvann. Jag tänkte på henne som ängel därför.

Fint att du har ändrat dig sen igår då du faktiskt RÖSTADE på mig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?