Ulvlek: Kampen om semestern

tillbaka från fågelklippan 23, middag(!) 23.15, nu tillbaks på rummet. Kaffe 06.30, ut å fota till 09 då det frukost. 10.45 avfärd till båtarna som ska ta oss runt ön, lunch vid 14.30ish. Sedan föredrag å så tillbaks till fågelklippan vid 18 piuh
Tack @Artline för hjälpen :love:

ska försöka dela med mig av några bilder i morgon :)

tillbaka från fågelklippan 23, middag(!) 23.15, nu tillbaks på rummet. Kaffe 06.30, ut å fota till 09 då det frukost. 10.45 avfärd till båtarna som ska ta oss runt ön, lunch vid 14.30ish. Sedan föredrag å så tillbaks till fågelklippan vid 18 piuh
Tack @Artline för hjälpen :love:

ska försöka dela med mig av några bilder i morgon :)
Låter underbart 😍😍

Dag 1:

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Målat lite...

Såhär spontant känner jag att jag är väldigt nyfiken på Mirtai utifrån röststatistiken och hur hon har teoriat i tråden.

för att jag fortfarande reagerar på det? Precis som att jag reagerade på att du röstade på bollen med motiveringen att hon inte hade angett sin semester. Det var vi ganska många som inte hade gjort, varför just hon? Att det var en bop fattar jag, men när samma teori är gångbar på ett antal deltagare känns det konstigt.

jag tycker att idag mest har handlat om vem som är aktiv kontra vem som glider med. Det är ju skitsvårt att bilda sig en uppfattning utifrån det, eftersom jag också vill tro de som säger att de har tidsbrist av olika skäl. T.ex. @Mammas tycker jag brukar vara så otroligt mycket skarpare när hon är god men samtidigt så skriver hon at det är mkt IRL och att hon inte orkar. Gör det henne ond?

Jag tror mkt väl att du kan ha en poäng. Visst finns det en teori om att Ida och Ferrari inte borde sitta i lyan tillsammans, eller har jag drömt det?

nej, jag säger inte att de inte gör det. Men hade för mig att jag läst någonstans att någon hade en teori om att de inte borde göra det. Men kan som sagt ha drömt det.

Äsch, eftersom jag väljer att tro att cirkus har en poäng i sina teorier och att hon då borde få stanna kvar i leken så ändrar jag min röst. Är jag lurad får ni både slå mig med stekpannor och spola ner mig i toaletten.

Mirtai ändrar sin röst till Idahoe

Citerat lite från @Mirtai som jag tycker har betett sig rätt skumt denna lek och jag har helt ärligt inte velat tro att hon är ond med tanke på hur hon spelat. Men nu är jag inte så säker längre. Hon röstar på mig först med en motivering likt den DL2, att jag pratat om onda fén och hintar. Och trots att det har bollats andra saker under dagen väljer hon ändå att lägga en röst med samma motivering under kvällen.

Hon säger själv att dagen mest har handlat om vem som glider med kontra vem som är aktiv. Vilket jag upplever är en bråkdel av vad diskussionerna har handlat om, eller så har hon inget eget konkret att komma med eftersom hon redan vet vilka som sitter i lyan? Hon nämner att @Mammas brukar vara skarpare som god, men det är nog det enda som hon skrivit som inte har med mig och göra upplever jag.

Sen nämner hon något om att jag och @Idahoe inte borde sitta i lyan tillsammans. Vilket i sig nu efter denna röstning låter trevligt för det hade inneburit att hon inte tror att jag kan vara ulv. Men det verkar som om hon mixat ihop det med att jag och @cirkus inte borde sitta i lyan ihop enligt någon tidigare teori i leken.

Helt plötsligt gör Mirtai en helomvändning och lägger sin röst på samma som Cirkus, utan något egentlig motivering mer än att hon tror att cirkus har en poäng i sina teorier. Jag saknar lite egna tankar för hur du tänkte att @Idahoe var mer ond än mig. Nu blev ju lynchen lyckad så jag misstycker inte att hon blev utröstad, men känns som om du ändrade rösten för att det ändå verkade barka åt det hållet. Rösten på mig hade inte gjort något, varken mer eller mindre, i sammanhanget.

😟 Nu tycker jag det känns som om det är ett drev mot @Idahoe Det gör mig lite fundersam, å ena sidan håller jag med om att hon känns undanglidande men är hon ond?
Det här tycker jag var en intressant kommentar. Framförallt då den kom när Idahoe bara hade två röster - lika många som cirkus (plus 3 stycken med en röst vardera). Var var drevet? Eller visste Snurrfian att det skulle bli ett drev (ja, jag tror att det det finns åtminstone en ulv bland rösterna på Ida)?

Det här tycker jag var en intressant kommentar. Framförallt då den kom när Idahoe bara hade två röster - lika många som cirkus (plus 3 stycken med en röst vardera). Var var drevet? Eller visste Snurrfian att det skulle bli ett drev (ja, jag tror att det det finns åtminstone en ulv bland rösterna på Ida)?
Hela diskussionen som pågick handlade ju enbart om Idahoe, så frågan är väl kanske varför du var så drivande och nu ställer dig frågande om det skulle bli ett drev??? För ja jag tror också att det finns ulvar med bland de som röstade på Idahoe men jag är inte en av dem. Men det vore ett bra sätt att bli godförklarad att driva på mot Idahoe som ulv och där jobbade du på rätt bra.

Hela diskussionen som pågick handlade ju enbart om Idahoe, så frågan är väl kanske varför du var så drivande och nu ställer dig frågande om det skulle bli ett drev??? För ja jag tror också att det finns ulvar med bland de som röstade på Idahoe men jag är inte en av dem. Men det vore ett bra sätt att bli godförklarad att driva på mot Idahoe som ulv och där jobbade du på rätt bra.
Gå tillbaka och läs diskussionen igen. Jag har en helt annan uppfattning än att den bara handlade om Idahoe. Fyra andra hade ju fått röster och diskussionerna i sig handlade om både Ferrari, cirkus och flera andra utöver Idahoe. Du får gärna citera det som enbart handlade om Idahoe, för mitt minne säger att i alla fall cirkus tog upp både Idahoe och Ferrari, om nån diskuterade "enbart" Idahoe så var det väl jag och jag hade redan röstat då.

Varför skulle en ulv önska ett drev mot Idahoe, menar du? Att rösta på en kollega är väl en sak, att rösta i ett drev ger både sämre alibi och en "garanterat" negativ utgång för lyan, så vad är poängen, om man nu ändå planerar att rösta på sin kollega?

Du gör mig mer fundersam när du upplever att diskussionerna enbart handlade om Idahoe, eftersom ulvar ofta lätt förstorar misstankar som finns mot en kollega. Dock känner jag mig tveksam ändå, för i övrigt känns det som att du spelar som när du är god. Behöver inte utesluta någonting, men jag tycker att det talar lite till din fördel att du misstänker mig nu. :p

Såhär spontant känner jag att jag är väldigt nyfiken på Mirtai utifrån röststatistiken och hur hon har teoriat i tråden.

Citerat lite från @Mirtai som jag tycker har betett sig rätt skumt denna lek och jag har helt ärligt inte velat tro att hon är ond med tanke på hur hon spelat. Men nu är jag inte så säker längre. Hon röstar på mig först med en motivering likt den DL2, att jag pratat om onda fén och hintar. Och trots att det har bollats andra saker under dagen väljer hon ändå att lägga en röst med samma motivering under kvällen.

Hon säger själv att dagen mest har handlat om vem som glider med kontra vem som är aktiv. Vilket jag upplever är en bråkdel av vad diskussionerna har handlat om, eller så har hon inget eget konkret att komma med eftersom hon redan vet vilka som sitter i lyan? Hon nämner att @Mammas brukar vara skarpare som god, men det är nog det enda som hon skrivit som inte har med mig och göra upplever jag.

Sen nämner hon något om att jag och @Idahoe inte borde sitta i lyan tillsammans. Vilket i sig nu efter denna röstning låter trevligt för det hade inneburit att hon inte tror att jag kan vara ulv. Men det verkar som om hon mixat ihop det med att jag och @cirkus inte borde sitta i lyan ihop enligt någon tidigare teori i leken.

Helt plötsligt gör Mirtai en helomvändning och lägger sin röst på samma som Cirkus, utan något egentlig motivering mer än att hon tror att cirkus har en poäng i sina teorier. Jag saknar lite egna tankar för hur du tänkte att @Idahoe var mer ond än mig. Nu blev ju lynchen lyckad så jag misstycker inte att hon blev utröstad, men känns som om du ändrade rösten för att det ändå verkade barka åt det hållet. Rösten på mig hade inte gjort något, varken mer eller mindre, i sammanhanget.

Ang röstmotiveringen så handlar den egentligen inte om att du pratade om hintar, utan att du kom med en teori som inte funkade. När jag och andra påpekade det så tycker jag att en god som vill hitta korrekta teorier skulle ha ändrat sig och grävt vidare på annat sätt.

Vad gäller rösten på Idahoe så är det precis som jag skrev. Jag tyckte det kändes som Cirkus hade många poänger i sitt inlägg och jag tyckte att hon borde vara kvar. Alltså röstade jag på den som i det läget hade lika många röster som hon.

Och ang en ev koppling mellan dig och Ferrari så var det en fråga, inte ett påstående.

För varje gång det varit en lynch måste jag som ta igen mig en lång stund innan jag kan tänka igen.

Jag tror att i lynchen mot Art så bör det ha varit ulvar med och röstat
Det ger Mirtai, q och Snurfian

I lynchen 2 tror jag att det fortfarande är minst en ulv till som röstat på petite moi
Det ger bollen__ och Ferrari. I den lynchen hade q och ferrari 2 röster vardera dessutom.
Jag funderar på tajmingen här. Ferrari la sin röst på mig väldigt sent. Kan vara lite iskallt efterssom hon hade 2 röster

Senast ändrad:
Mer fundering - säg att Ferrari faktiskt inte är i lyan då seglar Mirtai upp som lite mer misstänkt, dels pga rösten på Art men också pga rösten på Ferrari - i det läget lägger hon en andraröst och Ferrari är kvar. Ferrari kommer garanterat att lägga den på nån av de med många röster och då blir Mirtais röst väldigt ...dimmig och osannolik att man granskar.

Mer fundering - säg att Ferrari faktiskt inte är i lyan då seglar Mirtai upp som lite mer misstänkt, dels pga rösten på Art men också pga rösten på Ferrari - i det läget lägger hon en andraröst och Ferrari är kvar. Ferrari kommer garanterat att lägga den på nån av de med många röster och då blir Mirtais röst väldigt ...dimmig och osannolik att man granskar.

Ja jag känner inte att du är ond Cirkus, inte längre, mycket för att @hemlig som var god också kände sig säker på dig. Såpass säker att hon inte ens försökte skydda sig själv. Sen har du varit väldigt aktiv och teoriat ur många aspekter vilket känns som positivt.

@Mirtai ligger rätt högt på min lista just nu över eventuella onda och som det känns nu. Och om inget ändras (och om jag inte blir käk nu vid 10) så känns det som att det är där min röst kommer hamna.

För varje gång det varit en lynch måste jag som ta igen mig en lång stund innan jag kan tänka igen.

Jag tror att i lynchen mot Art så bör det ha varit ulvar med och röstat
Det ger Mirtai, q och Snurfian

I lynchen 2 tror jag att det fortfarande är minst en ulv till som röstat på petite moi
Det ger bollen__ och Ferrari. I den lynchen hade q och ferrari 2 röster vardera dessutom.
Jag funderar på tajmingen här. Ferrari la sin röst på mig väldigt sent. Kan vara lite iskallt efterssom hon hade 2 röster

Hur kommer det sig att du tror att det är en till ulv som röstat på dig i DL 2? Om så är fallet så är ju även min känsla angående Bollen__ korrekt. Är det bara för att du upplever att dom onda försökte få ut en stark god? Om du nu är god ;)

Mammas, Lobelia och Hedinn har jag skitsvårt att få grepp på.

Snurrfian är antingen god och hade en viktig roll eller ond med nån viktig roll (men jag håller det som mindre sannolikt ändå - :D :D fattar hur hon kommer skratta åt mig i lyan om jag har fel nu) annars hade hon inte gjort som hon gjorde i DL1.

En annan reflektion - det är lite konstigt att ingen bybo försökte offra sig i DL1 just för att det blev lite drevaktigt och risken var ju stor att just Lobbyisten var poå tapeten (och så var det ju) och då *brukar* ulvar vara inblandade.

Hur kommer det sig att du tror att det är en till ulv som röstat på dig i DL 2? Om så är fallet så är ju även min känsla angående Bollen__ korrekt. Är det bara för att du upplever att dom onda försökte få ut en stark god? Om du nu är god ;)

Paranoia skulle jag tro.
Men faktum är att jag är benägen att luta mig lite på dig här och att det lutar åt Mirtai och bollen__

Å andra sidan så om du, Mirtai och bollen är i lyan tillsammans så är ju röstningen i DL2 fint synkad och du får ett litet alibi.

Dag 1:

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Målat lite...

Jag är väl mer benägen att tro att även en ond röstade på Hemlig i DL2. Det lämnar ju @Hedinn och @Mammas .

Hedinn har röstat Idahoe - Hemlig - Cirkus
Mammas har röstat Hedinn - Hemlig - Cirkus

Så känns som om att någon av dom också borde vara luden. Men får kolla upp vad dom skrivit :)

Jag får nog släppa dig nu @cirkus , iom att idahoe faktiskt var ond, och det känns som du kommer med mer teorier som känns mer som god cirkus nu.

Jag håller med om att där borde vara ulvar med och röstat på ferrari, att bara lägga röster på andra när en ulv får så många röster mot sig känns inte standard ulv precis, det är att sticka ut lite för mycket.

Men det märks vi är många, jag har jättesvårt att komma ihåg vem Som gjort vad.

Funderar lite på mammas? Jag har aldrig lekt med henne förr, så har väldigt lite att gå på vad gäller hur hon brukar spela. Kommer bara ihåg att när jag tittade på henne igår så kändes det väldigt spretigt, hon hade mycket inlägg, men kändes svårt att få grepp om vad hon tänkte.

Sen är där flera stycken som jag inte kan säga något särskilt om alls, vilket oroar mig. Känns som det är lättare än vanligt för ulvar att flyta med i bakgrunden när vi är så många deltagare.

Jag är väl mer benägen att tro att även en ond röstade på Hemlig i DL2. Det lämnar ju @Hedinn och @Mammas .

Hedinn har röstat Idahoe - Hemlig - Cirkus
Mammas har röstat Hedinn - Hemlig - Cirkus

Så känns som om att någon av dom också borde vara luden. Men får kolla upp vad dom skrivit :)
Jag har aldrig röstat på cirkus.

Ja jag känner inte att du är ond Cirkus, inte längre, mycket för att @hemlig som var god också kände sig säker på dig. Såpass säker att hon inte ens försökte skydda sig själv. Sen har du varit väldigt aktiv och teoriat ur många aspekter vilket känns som positivt.

@Mirtai ligger rätt högt på min lista just nu över eventuella onda och som det känns nu. Och om inget ändras (och om jag inte blir käk nu vid 10) så känns det som att det är där min röst kommer hamna.
Hur tänker du att hemligs godhet skulle betyda att cirkus är god? Jag menar inte att jag tror att cirkus är det ena eller andra men tyckte att det var en sjukt konstig sak att basera det hela på?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 411
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 845
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 306
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 140
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka