Ulvlek: Kampen om semestern

Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe

Sen kommer Mada med den briljanta tanken om att Sasse just blev käk för att hon hade misstankar mot mig. Jag tycker ju det är en rätt konstig tanke, varför käka nån som har MISSTANKAR och dessutom ändrade sin röst - den borde teoretiskt inte vara ett så stort hot jämfört med en som verkligen röstade
Jag tror inte det är jättetroligt att det är anledning sasse åts, ens om du är i lyan. Å andra sidan känns det som ett bra alibi som ulv: "Jag kan inte vara ulv för då hade jag ju inte käkat den som hade misstankar mot mig, för det gör inte ulvar".

Jag tror inte det är jättetroligt att det är anledning sasse åts, ens om du är i lyan. Å andra sidan känns det som ett bra alibi som ulv: "Jag kan inte vara ulv för då hade jag ju inte käkat den som hade misstankar mot mig, för det gör inte ulvar".

:laugh: :laugh: :laugh: jovars så gör ju aldrig ulvar. Men nu är det inte just DET jag argumenterar mot utan att varför välja den med bara misstankar och som dessutom ändrat sin röst istället för att välja den som röstat på en? För jag tror ju att de som röstade på mig inte är ätbara ....

Jag borde rösta nu, för det börjar bli sent. Känner att jag bara blir mer förvirrad destu mer som skrivs, för jag kommer icke ihåg vem som skrivit vad.
Mitt arbetsminne behöver semester :meh::p

Snurr och cirkus var de som jag tyckte var skummast sedan igår, men de har kommit igång ikväll. Men jag är verkligen rädd att cirkus bara lurar mig hej vilt, för det vet jag hon klarat förut.
Mirtai har börjat komma igång lite mer på ett sätt jag inte tycker hon brukar när hon är ond.

Bollen och snurrfian har kommit med lite mer under kvällen.

Ferrari undrar jag nu om jag missad en massa skumt i hennes inlägg för att jag inte läst ordentligt nu när alla kommer med teorier om henne.

Idahoe är skum? Sägs det iaf, jag har inte tid att gå och läsa så mycket bakåt, kommer inte ens ihåg vad jag sa om folk innan idag...

Typ mammas, q, hedinn och lobelia kvar? Känns fortfarande som det varierar väldigt i kvalitet där.

Just nu känner jag att iom att vi bara är 6 goda mot troligen 4 ulvar så vore det bra om inte goda splittras i röstningen, och är därför benägen att följa med i rösterna mot ida. Däremot är jag rädd att det börjar likna drev där och att cirkus lurar mig :nailbiting:

Madalitso röstar på idahoe för hon skriver en del utan att komma med så mycket eget, och för att jag känner att goda borde samla röster.

Men fan vad paranoid jag blev att nån lyckats få igång ett drev :crazy:

:laugh: :laugh: :laugh: jovars så gör ju aldrig ulvar. Men nu är det inte just DET jag argumenterar mot utan att varför välja den med bara misstankar och som dessutom ändrat sin röst istället för att välja den som röstat på en? För jag tror ju att de som röstade på mig inte är ätbara ....
Vet inte? För att hon var en av dem som skrev mer och som folk verkade tycka kom med vettiga teorier, så hon var farlig? För att dom andra som röstat på dig lagt alibiröster? Finns säkert fler möjligheter jag missat, sen kan ingen av dem stämma. Det vet väl bara ulvarna.

Och nu tycker jag att det blir ett drev mot Ida som jag iofs misstänker men jag blir ändå nojish.

Nu verkar det som om natten har inträtt i mitt hus och jag ligger i sängen och leker - jag behöver alltså rösta.

@Madalitso varför är det JAG som luras om Ida är god? Jag är också nojig över detta drev och ffa ogillar jag att det kommer bli skitsvårt att läsa ut nånting om hon är god

Jag vet varken ut eller in men jag skulle behöva rösta. Frågan är om det är lyan som försöker rösta ut en god Idahoe eller om det är ett gäng goda som har fått spår på en ulv. Och bör jag hänga på och rösta på Idahoe eller borde jag rösta på någon annan för att rädda Idahoe? Faran med ett drev även mot en ond Idahoe är att det kan gömma sig ulvar i drevet.
Men va sjutton, antingen får vi ut en ulv eller så har vi en minimal chans i morgon att samla rösterna mot en ond, med lite tur försöker ulvarna käka den ängeln skyddar.
Snurrfian röstar på Idahoe för att det kan vara så att hon är en ulv och då är det bäst om vi kan samla rösterna mot henne.

Röstlista dag 3:
Mammas röstar på cirkus
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe

Qitis

Har hela 10 inlägg och korta verkar de vara, är du sjuk Q?

De första 4 är OT, nästa en röst på Art baserat på att Q inte förstår vad Art menar. I och för sig skumt, då frågar man väl innan man lynchar, men jag antar det var tidsbrist och en ursäkt för inaktivitet.

Sen kommer ett löfte om bättring och WOW ett teoriinlägg eller inte, det är bara en uppradning av vad som hänt hitills och lite spekulationer om hur många goda/onda som är med i leken samt att ondingarna inte bryr sig så mycket om fen.

Men nästa är ett långt teori inlägg- eller inte, det är några citat, lite teorier Q skulle haft om Sasse om hon inte lynchades. Hon spekulerar i att cirkus eventuellt försökt få till ett drev för rösten på Art, stämmer det s var Cirkus inte i högform, jag såg inte något försök.

Sen kommer röstning och lite teorier

Noterar också att Snurrfian lite går till försvar mot mig och Mirtai( eller båda?) att det inte är skumt med våra röster?

En tanke här är att cirkus kan vara god och en ond hedinn hakar på och är följsam, tror i så fall inte att hedinn och Mirtai är i lyan ihop, men en av dem kan vara fen?

Snurrfian känns också konstigt att kunna våga tycka att det inte är skumt med min och/eller Mirtais röst?
tanken där är att snurrfian kan vara i lyan, som vet att jag är god, och också eventuellt att mirtai sitter i lyan med henne? Eller att snurrfian är ulv som letar efter en trolig fe?

idahoe har skrivit väldigt förlåtande om mig att jag inte brukar vara frånvarande i lekarna på detta viset och att det inte behöver betyda att jag är ulv. Frågan är om det är för att hon vet att jag inte är i lyan , eller bara är en reflektion.

Av dessa är det sammantaget Hedinn jag reagerade mest på så min röst kommer hamna där idag

qitis röstar på Hedinn då jag tror att hon kan vara ulv som hakar på andras funderingar och försöker så in/ förstärka misstankar mot goda ( detta baserat endast på vetskapen om min egen roll- har ingen aning om andras roller)

Mycket tunt för att vara q, och jag har absolut noll koll på roll. Det kan vara en avig taktik att som ulv smyga i bakgrunden men då har Q totalt bytt stil. Q kan dock ha en poäng om Hedinn men jag skyulle gärrna vilja se lite mer tankar kring det.

Jag hade egentligen velat rösta på Ferrari men det känns meningslöst. Jag har ju Ida som misstänkt också och kommer att lägga min röst där. Dels är det rösten på mig igår och dels idag. Jag tror att hon och hennes kompisar hade hoppats på ett drev mot mig. Hon har skrivit långa inlägg men substansen har varit sådär.

Jag har medvetet rört runt litegranna eftersom det varit så astunt med info och det verkarsom om några velat misstänka mig därför - jag skulle säga att Ida varit en av de första i det ledet

cirkus röstar på Idahoe

Och nu tycker jag att det blir ett drev mot Ida som jag iofs misstänker men jag blir ändå nojish.

Nu verkar det som om natten har inträtt i mitt hus och jag ligger i sängen och leker - jag behöver alltså rösta.

@Madalitso varför är det JAG som luras om Ida är god? Jag är också nojig över detta drev och ffa ogillar jag att det kommer bli skitsvårt att läsa ut nånting om hon är god
För att det är du som jag tyckt varit skum innan och för att mirtai skrev att hon ändrade röst pga vad du skrev vilket fick mig att tänka att det var du som drev ett drevet? (trodde också att du la första rösten på Ida, men såg nu att det inte stämde, var det där med minnet)

Alltså nu blir jag tveksam, jag börjar gå igenom leken och sen Idahoe Idahoe och hade inte några egentliga misstankar mot henne när jag startade men medan jag skriver blir mer och mer misstänksam på bristen på substans trots en hel del inlägg och bestämmer mig för att jag kanske hittat en ond och så får jag se röstlistan och flera röster på henne.

Jag vill egentligen inte hoppa på ett drev men jag har en känsla av at Ida verkligen är ond så det får gå som det går. Tiden börjar dessutom rinna ut.

Lobelia röstar på Idahoe, hon har mest bara flutit med och inte skrivit mycket av substans, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg för mer detaljer.

Idahoe spekulerar om den nya rollen och ser den som spännande, jag vet inte riktigt om utfallet blev så spännande det är skitsvårt utan information och så spekulerar hon lite om fördelningen av roller. Hon har ingen semester utan pluggar i sommar, sen är det några OT inlägg plus ett konstaterande att Paddis måste vara detektiv om hon kunnat fördela roller efter semesterplaner. Här har Idahoe åtminstenne rätt. Hion fortsätter med teorier om hur får hintar, ganska OT med tanke på att vi har en fee här, jag tror kontentan var att det är lättare att se hintar som LL - no shit...

Hon röstar sedan med

Motiveringen begriper jag min inte riktigt på men HALLÅ Ida, det är ulvar vi letar efter i första hand. Visst blir jag glad om onda Fee ryker också men åtminstone så vill jag ha ut ulvarna först.

Sen har hon en poäng i att:

men jag tycker det är att lägga väl mycket energi på dåliga förstadagsteorier, men det gör inte någon varken ond eller god.

Ida forsätter sen med en hel del OT inlägg, ganska många inlägg om just ingenting.

Nästa matnyttighet handlar om arts lynch. Och den reflektionen slutar med att hon inte vet vad hon ska tycka

Idas andra lynchröst går på Cirkus med en motivering om att hon är mer skum än hemlig och inte spelar som en god Cirkus brukar göra

På det hela taget blir jag inte klok på Ida, ganska många inlägg ( i vart fall fler än jag) men väldigt lite substans. Innan genomgången så hade jag ingen speciell åsigt om Ida men nu framstår hon som en extremt förvirrad god som inte har någon koll på någon i leken och försöker dölja det med tjafsas om småsaker och en massa OT eller så är hon en ulv som bara försöker flyta med. Jag hittar åtminstone få teorier.

Röstlista dag 3:
Mammas röstar på cirkus
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Hedinn 1
bollen__ 1
cirkus 2
Idahoe 7

Uppdatering!

Efter ett välidgt livat möte så var det dags för att ta en efterlängtad kaffepaus. Men när alla mötesdeltagare kom till hissarna så upptäckte de att hissen var låst och bara en person hade nycklarna.

De började genast anklaga varandra och tillslut så hade Idahoe flest anklagelser. "För sista gången! Jag har inte sett några nycklar!" skrek Idahoe samtidigt som en nyckelknipa ramlade ut ur hennes ficka..

ojdå!

Idahoe var ulv.

NattDL :10:00

Uppdatering!

Efter ett välidgt livat möte så var det dags för att ta en efterlängtad kaffepaus. Men när alla mötesdeltagare kom till hissarna så upptäckte de att hissen var låst och bara en person hade nycklarna.

De började genast anklaga varandra och tillslut så hade Idahoe flest anklagelser. "För sista gången! Jag har inte sett några nycklar!" skrek Idahoe samtidigt som en nyckelknipa ramlade ut ur hennes ficka..

ojdå!

Idahoe var ulv.

NattDL :10:00
😍 tack och lov! Jag har haft ågren och var tvungen att kolla hur det gick! Nu kan jag sova gott! :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben