Ulvlek: Kampen om semestern

@cirkus jag kan hålla med om tanken att det kan vara klokt att offra sig för laget, men i det här fallet gick det fort och många av rösterna på Art kom sent. Inte lätt att hinna med och offra sig då?

Nja, det är väl både ock va. Det tar lika mycket tid att rädda sig som att offra sig.

Dag 1:

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
18:57
Mammas röstar på cirkus
19.06 qitis röstar på Hedinn
20.23 Idahoe röstar på cirkus
Ferrari röstar på Bollen__
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
bollen__ röstar på idahoe
22:18 Mirtai ändrar sin röst till Idahoe
22:32 Madalitso röstar på Idahoe
Snurrfian röstar på Idahoe
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Hedinn ängel käkas

Målat lite...

Nej det bygger inte på att man har ett hum om vilken roll man ställs emot. Det bygger på om man resonerar som du - jag vill vara kvar till varje pris - eller om man resonerar som att min roll är inte viktig och jag vill inte riskera att den drevet går mot kan ha en viktigare roll - är den bybo är det ingen skillnad, har den en viktigare roll STOR skillnad - är den ulv har man skitit i det blå skåpet - men jag anser att chansen att ett drev går mot en ulv i DL1 är mycket låg.
Men jag resonerar inte som jag vill vara kvar till varje pris utan att mitt val att försöka stanna kvar i vid en lynch mot någon okänd i DL 1 är att sannolikheten att de goda vinner på det är större än att de förlorar på det.

Vi gör olika bedömningar om vad som är bäst för laget. Och hur Snurris bedömde det vet vi inte, men någon av de viktigaste rollerna hade hon inte, men hon kan fortfarande ha en roll av betydelse eller vara ond.

Dag 1:

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
Mammas röstar på cirkus
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Hedinn ängel käkas

Målat lite...
Andrarösten (din) på art kom med 7 min kvar till dl. Tredjerösten med 5 min kvar. Så resterande röster kom sista fem minuterna. Hur menar du att man ska kunna sticka ut och få folk att hinna se och ändra sina röster?

Jag tycker fortfarane att DL1 är väldigt intressant.
jag kan inte släppa att jag tror att det är ulvar med i drevet mot Art.

Två första rösterna på Art var från mig och Sasse, Sasse var bevisligen god och jag vet min roll.

Innan Mirtai röstar så var det 2 röster på Art och 2 på Snurrfian.
Sen lägger Mirtai en röst på Art och Art (som vi vet är god) röstar på Snurrfian - nu är det 3-3. Sen rasslar det in ytterligare 2 röster på Art - det är från q och från Snurrfian. Man skulle kunna tro att Snurris vill rädda sig själv för att hon har en viktig god roll vilket jag trodde först, men nu är alla viktiga goda roller slut och därmed så seglar hon upp som möjlig ulv för mig. Så jag tror att minst en, troligen två av Q, Mirtai och Snurris är ulvar. Jag tror knappt att en god lägger en tredjeröst på nån om den inte är rätt säker på den som ulv (eller för att rädda sig själv) - så av dom tre ligger Mirtai och steker mest just nu.

DL2 då'rå
Både Hedinn och Sasse är goda och de la röster på hemlig - den tredje rösten (som iofs kom som nr två) är från mammas. Om min tanke är rätt att Snurrfian är i lyan så kanske inte Lobelia och Madalitso är det - kanske...däremot så kan ju q mycket väl vara i lyan och Snurris röst är en alibiröst på en kollega som inte riskerar att åka - eftersom Ida (ulv) är kvar att rösta och om Mirtai också är ulv är det noll risk för q att ryka. Så här landar jag också i Q, Mirtai och Snurris...

Men jag resonerar inte som jag vill vara kvar till varje pris utan att mitt val att försöka stanna kvar i vid en lynch mot någon okänd i DL 1 är att sannolikheten att de goda vinner på det är större än att de förlorar på det.

Vi gör olika bedömningar om vad som är bäst för laget. Och hur Snurris bedömde det vet vi inte, men någon av de viktigaste rollerna hade hon inte, men hon kan fortfarande ha en roll av betydelse eller vara ond.

Jag håller inte med dig om det du skriver helt enkelt. Dessutom så formulerar du om dig lite som det passar - men det spelar inte så stor roll för det gör inte dig ondare och just du är rätt långt ner på ulvometern hos mig

Så du menar att bara goda och onda med viktiga roller ändrar röst för att klara sig själv? Jag har då försökt rädda mig oavsett roll

Andrarösten (din) på art kom med 7 min kvar till dl. Tredjerösten med 5 min kvar. Så resterande röster kom sista fem minuterna. Hur menar du att man ska kunna sticka ut och få folk att hinna se och ändra sina röster?

Ingen behövde ändra sin röst - lyanb behövde bara vara lite synkad

Jag insåg precis att jag kommer att jobba mer eller mindre i ett till 02-03 (och i värsta fall några timmar till9, så jag ber om ursäkt redan nu för att jag kommer att vara ganska inaktiv. Om jag överlever har jag gott om tid i helgen.

Nu menade jag om någon skulle offra sig istället för art, trodde det var det vi diskuterade

Ja det gjorde vi och den vi pratade om var ju Snurrfian - hon var den som hade kunnat offra sig men gjorde inte det. Så - antingen viktig god roll och dom är slut eller ond.....

Jag lyckades fylla hela min lediga dag med en massa ärende, och hinner inte mer än kika in och läsa ikapp lite då och då. Återkommer med mer tankar senare ikväll.

Spontant kan jag ju säga att cirkus känns mer och mer som jag tycker hon brukar när hon är god, kan ju mycket bero på att hon börjat skriva mer.
Också lite skönt att få bekräftat att jag hade rätt när jag tyckte Hedinn kändes genuin i sitt teoriande. Att Hedinn nu bevisats vara god gör mig väl lite nyfiken på att titta på de som började misstänka henne eller röstade på henne. Kanske ulvar som misstänkte hennes roll och ville få henne lynchad?

Ja det gjorde vi och den vi pratade om var ju Snurrfian - hon var den som hade kunnat offra sig men gjorde inte det. Så - antingen viktig god roll och dom är slut eller ond.....
Är inte både brevbärare och Givmild spion kvar som specialroller som vi inte vet vem som har? Båda dom borde väl räknas som viktiga goda roller innan lobbyisten dog.

Nu gör du det väldigt enkelt för dig, inget talade för att Art hade någon extremt viktig roll i första dl. Ja, jag vill rädda mig själv för jag var leksugen, oavsett vilken roll jag har. Att offra mig själv och hoppas på att lobbyisten skulle överleva hela leken för att få fortsätta leka i en god lya kändes inte som ett alternativ just då, eftersom jag inte hade en aning om vem som var lobbyisten. Kanske egoistiskt, men så resonerade jag i dl 1, jag vet bara min egen roll och att jag vill leka.

De som är kvar är alltså:
mammas: Kommer inte med så mycket teorier och verkar mest glida med, men det är det flera som verkar göra i leken.
qitis: Väldigt lite inlägg vilket känns väldigt märkligt, som jag har skrivit tidigare så har jag svårt att tro att en ond qitis skulle lämna lyan i sticket. Men samtidigt kan livet ha kommit emellan och det finns ju även en ond roll utanför lyan, men det finns egentligen inget som talar för ett ond eller god qitis.
ferrari: Har varit väldigt drivande och mycket teorier men det känns som om hon har snurrat in sig lite nu och gör lite väl mycket misstag. Samtidigt så kan det vara svårt att ha koll hela tiden, och som ond borde hon vara mer noga, men inget är skrivet i sten. Att hon godförklarar Cirkus känns lite märkligt, antingen gör hon det enkelt för sig som god, jag kan förstå det, jag vill gärna lita på någon som god. Men det skulle även kunna vara en ond som stryker en god Cirkus medhårs.
bollen_ Jag skulle vilja se lite mer tankar från Bollen_, hon sammanfattade händelserna igår men inga egna tankar egentligen. Idag ifrågasätter hon Ferraris godförklaring av Cirkus och det känns helt rimligt, men jag skulle ändå önska lite mer teorier.
Mirtai: Jag var tidigare inne på att Mirtai skulle kunna vara ängeln, men det är hon uppenbarligen inte så mina funderingar går nu snarare emot att hon skulle kunna vara en ulv som har haft en låg profil eller den onda feen som inte riktigt vet hur hon ska spela nu när alla förmågor försvann. Kommer in sent och lägger en röst på Artline i dl 1, lägger en sen röst på Ferrari i dl 2, och om det är så att Cirkus är god så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att det är så som Cirkus verkar vilja få fram, att Ferrari är ulv och det gjorde ett tappert försök att få ut Cirkus. Samtidigt skulle det kunna vara så att både Ferrari och Cirkus är goda och Mirtais röst på Ferrari var ett sätt att rösta obemärkt och lyan tyckte att det kunde få bli lottning mellan då en god Cirkus och en god hemlig.
Madalitso: Jag får inget grepp om Madalitso, att konstatera att hon tyckte att Hedinn kändes genuint god efter att vi har fått veta att Hedinn var ängel känns ju lite vagt. Väldigt lätt att skriva helt enkelt. Men i övrigt så vet jag faktiskt inte vad jag ska tro om henne.
Cirkus: Jag har väldigt svårt att bestämma mig för vad jag egentligen tror om Cirkus, å ena sidan så har jag flera teorier där hon är god och det skulle vara skönt om hon är god. Men idag tycker jag att hon göra det lite för lätt för sig och det gör mig fundersam. Hon är så pass skicklig att hon mycket väl skulle kunna vara ond och spela god för att vinna spelet.
Lobelia: Även här har det varit lite teorier och inget som egentligen säger så mycket om henne. Hon reagerade sansat på min BOP röst första dagen, som jag sedan ändrade. Det skulle för mig kunna innebär att hon är god med bybo som roll och därför tog med hela med ro, speciellt om hon kände att hon inte hade jättemycket tid att leka. Men hon skulle även kunna vara ulv och vara lite tillbaka dragen. Jag vet helt enkelt inte, men hon verkar vilja se från olika synvinklar.
och jag som har försökt sammanfatta mina tankar från dagen när jag har kollat via mobilen.

Hej igen! Idag ska jag ha bättre med tid!
Jag är inte sjuk - jag är ok
Annat som gjort att jag inte kunnat närvara av privat karaktär.
Känns högst ovant att inte deltagit så mycket som jag brukar
Ligger efter med att få grepp om vad som hänt i leken - även om jag läst lite nu och då på mobilen

Förstår att jag blir misstänkt för att vara ulv eftersom jag knappt närvarat. Ber än en gång om förlåtelse för det

Jag. vet ju vart jag har mig själv och det var därför jag utgick från det igår det lilla jag hann reflektera över leken

Jag ska göra en ordentlig genomläsning idag och komma med mer inlägg jag lovar!

vi är nio kvar om jag räknat rätt
en ond fe utanför lyan
troligen 3 ulvar kvar
ger att det ska vara 5 goda kvar
ängeln är borta ur leken så käken kommer ju lyckas så om inte en ulv lynchas idag så kommer det stå 3-3 imorgon om inte ulvarna prickar onda fen då som käk :p

reagerade på exakt samma som @Madalitso att cirkus verkar glömt bort att alla goda specialroller från start inte är ute ur leken än- något jag tycker är märkligt att @cirkus inte har koll på? Eftersom det är DL1 hon reflekterar över så som jag uppfattade det hela.

Återkommer!

lånar detta så jag har det bland mina egna inlägg att hitta medans jag läser och grunnar
Dag 1:

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

qitis missar

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
Mammas röstar på cirkus
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Hedinn ängel käkas

lånar detta så jag har det bland mina egna inlägg att hitta medans jag läser och grunnar
Dag 1:

Artline lobbyist lynchas

Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

qitis missar

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas

Röstlista dag 3:
Mammas röstar på cirkus
Hedinn röstar på Idahoe

Mirtai röstar på Ferrari
cirkus röstar på Idahoe
Lobelia röstar på Idahoe

Idahoe ulv lynchas

Hedinn ängel käkas
och en snabb reflektion utifrån röstlistan igår är att minst två onda, varav minst en ulv bör ha röstat på idahoe igår
för då var det 5 onda kvar( förutsatt att jag har tänkt korrekt med att det var 4 ulvar + onda fen= 5 onda på 15 deltagare från start) och bara 4 röster igår var inte på Idahoe ( ja jag räknar bort min egen röst på hedinn för jag vet att jag inte är ond)
Om det är någon mer god som INTE röstat på Idahoe igår så är antalet onda som gjort det än fler - det vet bara de som röstat vilken sida de tillhör och det får ni i så fall själva reflektera över
För mig så står de tre sista rösterna på Idahoe mest ut som eventuella alibiröster och även mirtais ändring av röst. Men kan absolut ha totalt fel- vet bara att rent matematiskt så finns det onda bland idahoerösterna så letar bland ALLA de som röstade där
Vet ju att hedinn inte var ond- hon var ju ängel visade det sig efter nattDL- och henne röstade jag på igår :crazy:
Känner mig helt kass i denna leken och det är fritt fram att rösta ut mig om ni så känner. Det är ju bättre att de som hängt med i leken och har koll deltar än en som inte har det, vilket jag tyvärr inte har denna gången.
och kanske rätar det ut lite frågetecken kring de andra deltagarna när det visar sig vilken roll jag har

Jag kommer fortsätta läsa och teoria under kvällen Men detta är det jag kommit fram till så här långt

Är inte både brevbärare och Givmild spion kvar som specialroller som vi inte vet vem som har? Båda dom borde väl räknas som viktiga goda roller innan lobbyisten dog.

Jo det är det och jag har inge missat dom på något vis. Jag tycker dock inte nån av de rollerna är lika tunga som siare, ängel eller Lobbyisten. Det är roller som är kul men båda är svåra och inte lika avgörande som de andra tre, brevis för att den kan skicka fel och spionen får ju bara allt en gång och dessutom med dräll till ulvarna - så nja

Om vi säger att Q inte sitter i lyan då känns Snurrfian och Mirtai tillsamman än troligare där med avseende på tajmingen i DL1.

Det värsta är att jag är orolig att jag har snöat in på dom där tre - ju mer jag läser listorna desto mindre god känns någon. Typ alla kan vara i lyan

Jag har feber och mår :arghh:

Orkar verkligen inte försvara mig, men röstar ni ut mig så ger ni segern till onda.

Jag röstar på en som jag genomgående har misstänkt. Tycker att hon gör många misstag, vilket kan vara en ulv som inte riktigt behöver läsa.

Mirtai röstar på Ferrari

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"