Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh, får jag svara vet inte? Jag tror inte att du är varesig ulv eller Diana, så då har jag Artline och Hedinn kvar som kandidater på de rollerna, och då känns Hedinn som troligare Diana.

Fast om Art ändå är Diana så är hon ju rimligtvis inte neutral, skulle hon då valt att spela ond eller god? :confused::cautious:
Vet inte..men fick hon som ond Diana veta vilka ulvarna är? Behöver vi döda ond Diana för vinst?

@Derring-Do , det undrar jag också. Jag är faktiskt inte alltid ond :p Jag kan motivera mer varför jag tror att Hedinn kan vara ond men jag vet inte om det tjänar något till. Ibland lönar det sig faktiskt att lita på mig ;)
Du får jättegärna motivera mer, jag lovar att begrunda allt du skriver även om jag inte lovar att lita på dig. ;)
(Ibland hade det lönat sig att inte lita på dig. :p)

Vet inte..men fick hon som ond Diana veta vilka ulvarna är? Behöver vi döda ond Diana för vinst?
Nej, bara ulvarna. Så om hon är en ond Diana så borde hon försökt hjälpa sista ulven, om hon lyckats lista ut vem det är (fick inte veta det). Så det skulle då tyda på att hon skulle tro att du är sista ulven, inte Hedinn? Låter osannolikt.

Du får jättegärna motivera mer, jag lovar att begrunda allt du skriver även om jag inte lovar att lita på dig. ;)
(Ibland hade det lönat sig att inte lita på dig. :p)
Jag tror att Cirkus rösten i första DL var ett sätt att rädda Misti. Jag minns inte vad Hedinn motiverade rösten med men jag minns att Cirkus reagerade. I DL två när hon röstade på snurrfian så gjorde hon det för att hon trodde det var svartfår hint. En teori som jag ofta tycker ulvarna använder i början vilket även ulven bsf.

När Habina troligen skrev ett lya meddelande (om dig) i tråden så var Hedinn väldigt snabb på att misstänka Habina. Troligen får hon visste att hennes kollega klantat sig.

Eh, får jag svara vet inte? Jag tror inte att du är varesig ulv eller Diana, så då har jag Artline och Hedinn kvar som kandidater på de rollerna, och då känns Hedinn som troligare Diana.

Fast om Art ändå är Diana så är hon ju rimligtvis inte neutral, skulle hon då valt att spela ond eller god? :confused::cautious:
Om vi tänker oss att Artline är Diana, har hon valt att spela som ond så lär hon ju inte tro på mig som ulv på riktigt, om hon väljer att rösta på mig. Då skulle du eller cirkus sitta på den rollen enligt henne. Hade hon valt att spela som god och var övertygad om vem som var ulven ikväll så borde hon väl varit tydligare med det tidigare? Som jag upplever henne nu väntar hon in övriga för att kunna rösta på vem som helst, för att det inte spelar någon roll för henne vem som åker ut. Därför tror jag att hon sitter på ulvrollen.

Om jag har rätt om bollen så verkar det vid närmre eftertanke osannolikt med en ond Diana? Då borde ju Artline och Hedinn försökt hjälpa varandra? Alltså antingen en god Diana eller Hedinn som neutral Diana.

Nej, bara ulvarna. Så om hon är en ond Diana så borde hon försökt hjälpa sista ulven, om hon lyckats lista ut vem det är (fick inte veta det). Så det skulle då tyda på att hon skulle tro att du är sista ulven, inte Hedinn? Låter osannolikt.
Om hon inte valde att spela som god, det är väl inte osannolikt?

Vore Diana ond så antar jag att hon skulle försöka hjälpa ulven att få ut den välsignade.. Men det är svårt att spekulera om.. Dock tror jag snurrfian visste vilken sida Diana valt.

Fast. Fan. Nä jag ÄR inte säker på nån men magkänslan säger att det är troligare att Hedinn är ond. Men den brukar ha fel så ska jag skita i att lyssna på den?

Som jag upplever henne nu väntar hon in övriga för att kunna rösta på vem som helst, för att det inte spelar någon roll för henne vem som åker ut. Därför tror jag att hon sitter på ulvrollen.

Jag kom precis hem och det är först nu jag har tid att motivera min sak.. Jag röstar helst sist och kämpar för mitt liv för jag vill inte dö :p

Jag tror att Cirkus rösten i första DL var ett sätt att rädda Misti. Jag minns inte vad Hedinn motiverade rösten med men jag minns att Cirkus reagerade. I DL två när hon röstade på snurrfian så gjorde hon det för att hon trodde det var svartfår hint. En teori som jag ofta tycker ulvarna använder i början vilket även ulven bsf.

När Habina troligen skrev ett lya meddelande (om dig) i tråden så var Hedinn väldigt snabb på att misstänka Habina. Troligen får hon visste att hennes kollega klantat sig.
Om jag röstat för att rädda Mistimed vore det väl onödigt för henne att ändra röst. Ja, jag röstade på Snurrfian för att jag trodde det var en hint från ett svart får, vore väl onödigt som ulv om det hade varit så?

Även DD var snabb med att ifrågasätta Habina så jag ser inte varför det gör mig ond.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar