Ulvlek: Grimm

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 159
  • Visningar Visningar 36 672
Status
Stängd för vidare inlägg.
"Det går en ängel kring vårt hus, han bär på två förgyllda ljus. Han har en bok uti sin hand, nu somna vi i Jesu namn."

Alltså, det blir ju minst tre händer? :nailbiting:

:rofl:
Jag tänker mig att ängeln nog kan bära 2 ljus med en hand? Det kanske är en kandelaber? Nu ska du inte vara så bokstavlig, har du sett hur servitriser/servitörer trollar? :rofl:

:rofl:
Jag tänker mig att ängeln nog kan bära 2 ljus med en hand? Det kanske är en kandelaber? Nu ska du inte vara så bokstavlig, har du sett hur servitriser/servitörer trollar? :rofl:
Eh ja, och de är väl änglar? I alla fall på Gotham Tower i Singapore :D

dscf4112.jpg

Jag är fortfarande inställd på att Artline skulle kunna vara den sista ulven och Hedinn Diana, men jag kan ha helfel.
Men eftersom Artline sannolikt har nyckeln och därmed utslagsröst behöver vi samla våra röster på henne för att kunna lyncha henne. (Var är @Artline förresten, sitter hon och inväntar slutställningen i röstningen för att sedan kunna avgöra? :cautious:)
- Om vi inte samlar rösterna och Artline är ulven har vi förlorat, det lär ju inte finnas nått beskydd kvar så då kan hon styra 1-1 röstningen som blir imorgon (om det finns någon god kvar då).
- Om vi samlar rösterna men Artline är Diana så har goda fortfarande en chans om nyckeln lottas vidare till en god.
- Om Artline lynchas och är god så hänger godas chanser dels på tur i lotteriet och dels på att Diana måste ha valt goda sidan...
@bollen__ vad tror du om mitt resonemang? Hur säker känner du dig på Hedinn vs. Artline?
Och @Hedinn hur tänkte du när du sa att vi kanske hade råd att lyncha dig för att få saker att klarna? För om Artline är ulv och sitter med utslagsröst har vi väl inte råd att lyncha nån annan? Eller är det du som är ulven ändå?

Jag är fortfarande inställd på att Artline skulle kunna vara den sista ulven och Hedinn Diana, men jag kan ha helfel.
Men eftersom Artline sannolikt har nyckeln och därmed utslagsröst behöver vi samla våra röster på henne för att kunna lyncha henne. (Var är @Artline förresten, sitter hon och inväntar slutställningen i röstningen för att sedan kunna avgöra? :cautious:)
- Om vi inte samlar rösterna och Artline är ulven har vi förlorat, det lär ju inte finnas nått beskydd kvar så då kan hon styra 1-1 röstningen som blir imorgon (om det finns någon god kvar då).
- Om vi samlar rösterna men Artline är Diana så har goda fortfarande en chans om nyckeln lottas vidare till en god.
- Om Artline lynchas och är god så hänger godas chanser dels på tur i lotteriet och dels på att Diana måste ha valt goda sidan...
@bollen__ vad tror du om mitt resonemang? Hur säker känner du dig på Hedinn vs. Artline?
Och @Hedinn hur tänkte du när du sa att vi kanske hade råd att lyncha dig för att få saker att klarna? För om Artline är ulv och sitter med utslagsröst har vi väl inte råd att lyncha nån annan? Eller är det du som är ulven ändå?
Jag tänkte inte på extrarösten... Du har givetvis rätt gällande den.

Jag är inte säker på något :rofl: jag tvekar ju tom om dig fast jag inte borde det!

Vad var det som gjorde att du fick för dig att art är ulven?

Vad var det som gjorde att du fick för dig att art är ulven?
Eh, får jag svara vet inte? Jag tror inte att du är varesig ulv eller Diana, så då har jag Artline och Hedinn kvar som kandidater på de rollerna, och då känns Hedinn som troligare Diana.

Fast om Art ändå är Diana så är hon ju rimligtvis inte neutral, skulle hon då valt att spela ond eller god? :confused::cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 315
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 774
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka