aha , ja det är ju en bra tankeNix. Skrev så för att inte röja rollen. Men det var visst helt onödigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
aha , ja det är ju en bra tankeNix. Skrev så för att inte röja rollen. Men det var visst helt onödigt.
varför inte ens reflektera över BSF ????
Och BSF som jag knappt noterat, det är klart ett tecken på att hon glidit med....
eftersom jag är nyfiken av mig så vilken roll hade du tänkt på henne? Hon hade den ju bevisligen inte så kan ju inte hjälpa ulvarna ..( tycker jag iaf?) Annars låter du bara bli att svara om du tror att det är detNix. Skrev så för att inte röja rollen. Men det var visst helt onödigt.
@Gabby_Ossi kunde en bikt ske närsomhelst eller var den knuten till natten? Tänker här på om en bikt kan komma under dagen med ? tänker här på det som står i rollbeskrivningen:
vilket ju för mig skulle betyda att det bara är mellan lynch och nattDL som en bikt kan ske? Eller är det inte så?
eftersom jag är nyfiken av mig så vilken roll hade du tänkt på henne? Hon hade den ju bevisligen inte så kan ju inte hjälpa ulvarna ..( tycker jag iaf?) Annars låter du bara bli att svara om du tror att det är det
Jag är alltid en ängelJag trodde hon var ängeln.
Ja du ändrade ju inte röst förrän väldigt sent, när BSF sedan ändrade sin röst så kanske hon inte ens sett att du hade gjort det bara minuten innan?@quarter4ever jag har inget nytt att komma med, men jag är nojjig över att jag missuppfattat allt...
Tänkte igår att Paddington och lobelia var så snabba att följa mig i rösten på snurrfian, men skulle de chansa så i lyan?
Jag kommer in lite senare, just nu är jag mest förbannad på föreläsare som inte ens läser in sig på ämnet utan läser innantill, så jag återkommer när jag har lugnat ner mig och känner mig lite sansad igen...jag sitter och väntar på input från @Paddington och @Lobelia just nu.
Och gärna från @LenaH också
Men det får väl bli efter arbetstid skulle jag tro....?
@Snurrfian har gett lite snabba tankar, får gärna fylla i med flera om hon hinner
@Habina - har du några andra tankar att dela med dig av ?
Jag tycker jag skrivit mina såpass att jag för stunden inte har något att tillägga,
Fram tills alla varit inne så känns det bara som jag snurrar runt i samma varv som innan
Det känns som de goda behöver göra ett teamwork idag så vi kan få ut en ulv till, det ska väl inte vara omöjligt?
Har jobbat klart och är hästfri så när jag kommit hem!jag sitter och väntar på input från @Paddington och @Lobelia just nu.
Och gärna från @LenaH också
Men det får väl bli efter arbetstid skulle jag tro....?
@Snurrfian har gett lite snabba tankar, får gärna fylla i med flera om hon hinner
@Habina - har du några andra tankar att dela med dig av ?
Jag tycker jag skrivit mina såpass att jag för stunden inte har något att tillägga,
Fram tills alla varit inne så känns det bara som jag snurrar runt i samma varv som innan
Det känns som de goda behöver göra ett teamwork idag så vi kan få ut en ulv till, det ska väl inte vara omöjligt?
Nej du anvämde inte ordet godförklarad, det är det nästan ingen som gör i samband med sina godförklaringar.Nu har jag ju aldrig använt mig av ordet vet, och godförklaring var också ditt ordval. Från början så pekade du dessutom ut Snurrfian som ond så du stack inte ut hakan lite. Och inte har du
Det intressanta för mig är ju din och @Paddington s reaktioner på att jag tror (minst) en av er är ond.
Helt enig, fio är oberäknelig och ulvarna brukar snarare vara snabba att offra någon än att skydda.Som ond brukar man inte vilja utmärka sig så som @fio gjorde och att rädda en lyamedlem är väl numera lite gammalmodigt?
Fast åas så är fio känd för att spela lite high chapparall liksom så hon skulle väl kunna komma undan med det.
Jag tänker inte så värst mycket efter gårdagens lynch.
Jag hade svårt att bilda mig någon uppfattning om någon igår eftersom röstningen blev så utspridd och få hade möjlighet att vara inne när det begav sig. Ingen kritik mot någon men de där omedelbara frågorna fanns inte att fråga.
Jag hade uppenbarligen fel om @quarter4ever men åas så hade jag inte speciellt grava misstankar mot henne igår heller utan det var väl den enda jag kunde få till en hyfsad motivering om utan att gå OT.
Vad gäller @hemlig och rösterna på henne så tycker jag inte att de säger så himla mycket, att @Habina reagerade kan jag förstå, @bumpo tror jag inte hade sett Habinas röst och jag får väl mest känslan av att bumpo tänkte som jag - här är en röst jag kan motivera.
@fio s röständring sticker visserligen ut men hennes första röst på @Lobelia var ju hiskligt dåligt motiverad så när hon hann läsa igenom så såg hon något bättre. Tror jag. Alla tre som la sina röster där kan naturligtvis vara onda men ingen av dem ger mig något större utslag i ulvradarn.
Räddningsaktion för Habina känns nja.. sådär troligt?
Räddningsaktion för Lobelia känns helt absurd eftersom det var där fio la originalrösten och varför i hela fridens namn skulle hon gjort det om de är i lyan ihop?
Ingen info av värde finns väl i omlopp ännu heller? Siaren har inte fått sia, ingen spion har kunnat lista ut vem ängeln är så den enda som kan veta något är möjligtvis fén som väl bör ha valt spioninfo i natt.
En berättigad fråga till Habina.Varför borde du blivit käkad? För att hon indirekt räddade dig? Och om du är god så hade misstankarna mot henne fallit?
Förstår varför folk misstänker Habina men osäker på grundorsaken.Äh, jag tycker inte att någon känns superulvig... Jag tycker det finns en poäng i resonemanget om @Snurrfian och jag hade velat att hon bemötte frågan om varför hon ville kika på rösterna på hemlig men så har inte skett (vad jag sett?) och det vet jag inte om det beror på avsaknad av trovärdigt svar eller att hon inte sett det.
Återigen, konstaterande om brist på information.Det finns faktiskt inte sådär vansinnigt mycket alls att gå på änsålänge och då lirar jag mer på känsla.
Helt enig med lena här.Jag tippar att hon menar att hon fick en chans att hinna in - iom din återkomst så flyttades ju DL-tiden.
Däremot hade hon ju inget behov av att röständra eftersom hon inte låg uppe för lynch.
Det säger mig inget om Snurris roll men det är det jag tror hon menar med sin kommentar, inte att hon tror du har rätt.
Går på känsla och saknar information.Jag har faktiskt lite samma känsla om Habina.
Eftersom det inte finns nån info att gå på får det nog bli lite på känsla nu.
Första egentliga misstanken.Bsf hänger på andras teorier rätt lätt och är nog överst på min lista även idag.
Tycker Habina är normalskum, och inte ondskum, men helt utan motivering.Det blir lite kort från lunch:
Du missade att citera mig när jag skrev att motiveringen på dig var det bästa jag kunde prestera utan att gå OT.
F ö - jag förstår reaktionerna på hemligs röst men jag hade i bakhuvudet att hon gjorde likadant med en röst på mig i förra leken så jag ville avvakta där.
Jag tyckte DL1 var skitsvår och tror att flera tyckte detsamma.
Vad gäller Habina så tycker inte jag att hon är ond-skum utan bara vanligt skum.
Det första egentliga teoriinlägget, det har inte vad man kan benämna ingående analys, knappt teorier. Och det eviga tjatet om bristen på info.Ingen info finns i leken, eftersom ängeln inte prickat rätt (ingen kritik! ) så har den heller inte hittat någon god.
Spontant vill jag sätta @quarter4ever åt det godare hållet då jag faktiskt inte tror att en ond q hade jagat fio med den frenesi hon gjorde igår.
@Asko hängde på men jag håller med om att hon faktiskt luftat tanken tidigare och jag har verkligen inte någon annan känsla än att hon spelar ensam.
@Habina tror jag faktiskt blivit offer för omständigheter - hon känns faktiskt genuint less på att hamna i de här situationerna. Ge inte upp Habina!
Där har vi de jag vill tro är goda, återkommer med de jag tvekar om och de jag tror är onda.
Nu är du där igen Q och försöker få reda på vem som har vilken roll, kan du vara snäll och försöka låta bli att spela så skumt om du nu är god?eftersom jag är nyfiken av mig så vilken roll hade du tänkt på henne? Hon hade den ju bevisligen inte så kan ju inte hjälpa ulvarna ..( tycker jag iaf?) Annars låter du bara bli att svara om du tror att det är det
ajaj kapten!Nu är du där igen Q och försöker få reda på vem som har vilken roll, kan du vara snäll och försöka låta bli att spela så skumt om du nu är god?
eftersom tanken att BSF kan ha varit biktad har slagit mig så funderar jag lite mer över paddingtons och Lobelias osynliga behandling av BSF igår och under leken efter DL1
detta var en fundering jag hade igår och resonerade kring inatt:
Av de två så har dock Lobelia lagt denna innan lynchen och den faller ju under att misstänka ändå tycker jag?
Jag har helt enkelt inte hunnit med, det tog längre tid att sätta mig in i leken än jag tänkt mig. När folk tog upp BSF undanglidande roll så höll jag med om att det varmisstänkt men att gå från att knappt berört henne till att rösta på henne ville jag inte riktig.
Varför jag tjatar om bristen på info är ju för att den just inte finns. Därför blir jag nödgad att spela på känsla och dra slutsatser utifrån hur jag känner till vissa spelares spelstil helt enkelt. De jag inte känner till får jag ju chansa på och i Askos fall så hade jag ju rätt.Nej du anvämde inte ordet godförklarad, det är det nästan ingen som gör i samband med sina godförklaringar.
Jag har roat mig att gå igenom dina inlägg och du ägnar dig mest åt korta tillrop, att konstatera att information saknas och några korta mycket torftiga teorier. Dina goda pressenterar du i samma stil. Jag har samlat de inlägg jag hittat som haft något matnyttigt.
Helt enig, fio är oberäknelig och ulvarna brukar snarare vara snabba att offra någon än att skydda.
Några snabba observation också konstaterandet om ingen information.
En berättigad fråga till Habina.
Förstår varför folk misstänker Habina men osäker på grundorsaken.
Återigen, konstaterande om brist på information.
Helt enig med lena här.
Går på känsla och saknar information.
Första egentliga misstanken.
Tycker Habina är normalskum, och inte ondskum, men helt utan motivering.
Det första egentliga teoriinlägget, det har inte vad man kan benämna ingående analys, knappt teorier. Och det eviga tjatet om bristen på info.
Sammantaget, det är helt omöjligt att bemöta LenaHs teorier då de knappt existerar och likaså följa tankegångarna som lett till att folk sätts som onda/goda.
Jag finner inget direkt skumt med Lena utom hennes säkerhet på vem som är ond och vem som är god. Jag efterlyser lite mer på benen vad som ligger bakom. Det är okcås perfekt spel för att undvika misstanke. Massor av inlägg med lmycket lite substans.
Gah, jag tyckte att Lobelia känns skum, men så kommer hon med ett gediget inlägg om LenaH och känns väldigt mycket som om hon letar ulvar och kommer med vettiga tankar... Det hon skriver om LenaH känns som om det finns substans i det men samtidigt, så undrar jag om det kanske är en ulv som försöker hitta goda att rösta ut? Men så börjar jag fundera på "när blev LenaH god egentligen?" och jag hittar inget bra svar på det, mer än att flera tycker att hon tänker lika som dem, och eftersom jag har spelat med LenaH i lyan vid andra tillfällen så vet jag att hon inte har några som helst problem att offra sina kamrater både till höger och vänster. Men å andra sidan så tror jag inte att någon av de som är kvar har något problem med det heller...
Men jag fastnar lite på Paddington, det är liksom väldigt tunt och hänger gärna på andras tankar men utan att komma med så mycket nytt på egen hand.
Habina då, det är så mycket som skulle kunna peka på henne som ulv så att jag nästan börjar tro att hon är god, hennes röst på mig igår kändes mest som en förtäckt BOP och när det fanns något mer vettigt att rösta på så bytte hon, hade hon varit ulv så tror jag inte att hon hade röstat på BSF. Men samtidigt så finns det liksom inget som gör det helt säkert att hon är god heller men jag vill nog hålla andra som ondare än henne just nu...
Q då, jag litar inte ett ögonblick på henne, jag har sett henne bakom kulisserna och nästan lura brallorna av alla när hon blev omvandlad i förra leken, så jag läser vad hon skriver, konstaterar att hon har poänger och funderar på hur långt jag törs lita på henne... Lite som LenaH, när blev Q god i allas ögon? Varför skulle inte en ond Q har kunnat jaga Fio som fe? Med tanke på att Bumpo inte gjorde något väsen av sig så är det mycket väl så att lyan trodde att Fio var ulv och försökte skapa sig ett fantastiskt alibi.