genom det man skriver, hur man röstar( och vilka motiveringar man har till rösterna) och vart ens tankar gårHur bevisar man att man är god utifrån en lek utan information ?
är mitt spontana svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
genom det man skriver, hur man röstar( och vilka motiveringar man har till rösterna) och vart ens tankar gårHur bevisar man att man är god utifrån en lek utan information ?
Fast om både Bsf och @Snurrfian är ulvar så kan jag tänka mig att lyan hellre röstade ut Snurris eftersom hon redan innan leken började sa att hon skulle ha dåligt med tid. Det är också en tanke. Min initiala tanke igår var ju att det stod mellan två onda. Nånstans tror jag nog fortfarande det även om jag tvekar lite.Bara omröstningen igår säger mig att det är lurt i görningen om ingen ulv röstat på BSF.
Nu försöker du kollra bort frågan, visa eller bevisa är gradskilnader på samma sak. Hur visar jag att jag är god?Jag sa visa, inte bevisa.
Och vem följer mig?!? Haha, @quarter4ever är väl inte känd för att följa någon!
Och jag har aldrig påstått mig ha 100% koll på vem som är ulv och oftast spelar jag bättre som god än som ond...
Du ber mig visa varför jag är god så jag antar att du vet hur man gör?Nu försöker du kollra bort frågan, visa eller bevisa är gradskilnader på samma sak. Hur visar jag att jag är god?
Och det är liksom det jag försöker, LenaH ser jag däremot bara upprepa sitt mantra med vem som är god och mycket korta motiveringar .genom det man skriver, hur man röstar( och vilka motiveringar man har till rösterna) och vart ens tankar går
är mitt spontana svar
Du har inte särskillt mång rätt i hur jag spelar. Jag vill göra både och, först en generell bedömning och sedan en granskning för att se om det jag kommti fram till håller.@Lobelia - vi spelar antagligen totalt olika, du vill granska varje spelare en och en och därefter göra en bedömning, jag försöker snarare se spelet som en helhet där olika spelare passar in i mönstret.
Inget av sätten är bättre än det andra men det är två fundamentalt olika sätt att spela.
Jag vet att du varit lika frustrerad över mig i tidigare lekar och jag kan inte göra så mycket åt det.
Det enda som talar för min godhet hittills är väl att jag röstat på Bsf två lyncher i rad och att jag hade rätt om Asko men jag tror inte det räcker för dig.
Men på riktigt Lobelia - varför vill du veta så i detalj varför jag tror att @quarter4ever och @Habina är goda? Är det för att du misstänker dem eller mig?Och det är liksom det jag försöker, LenaH ser jag däremot bara upprepa sitt mantra med vem som är god och mycket korta motiveringar .
Nja det var du som började och jag undrade hur.Du ber mig visa varför jag är god så jag antar att du vet hur man gör?
Nähä ok, då är det bara jag som är frustrerad (och för den delen rätt irriterad nu).Du har inte särskillt mång rätt i hur jag spelar. Jag vill göra både och, först en generell bedömning och sedan en granskning för att se om det jag kommti fram till håller.
Och har jag varit frustrerad över dig på detta viset förr? Det är faktiskt mer än vad jag själv kände till, jag känner inte ens till att jag är frustrerad nu.
För att se hur du tänker och resonerar, jag köper inte dina motiveringar för fem öre, de kan peka åt båda hållen men du tycks förblindad av din ond/god lista. Hade du varit en aning mer ödmjuk och öppen för att kunna ha fel, velat se på svagetheter och resonera om motiveringen så hade det varit en annan femma.Men på riktigt Lobelia - varför vill du veta så i detalj varför jag tror att @quarter4ever och @Habina är goda? Är det för att du misstänker dem eller mig?
Och fortfarande - vad är dina tankar om Snurrfian och @Paddington ?
jag är nyfiken!!!!För att se hur du tänker och resonerar, jag köper inte dina motiveringar för fem öre, de kan peka åt båda hållen men du tycks förblindad av din ond/god lista. Hade du varit en aning mer ödmjuk och öppen för att kunna ha fel, velat se på svagetheter och resonera om motiveringen så hade det varit en annan femma.
Jo som sagt jag misstänker alla, men du ligger inte högst på min lista.
Det är en lek, det roar mig att lägga pusslet och försöka luska fram saker. Frustrerad är jag över brist på information, eller att folk är inaktiva. Det säger nästan lika mycket vad folk inte svarar på som vad de svarar på.Nähä ok, då är det bara jag som är frustrerad (och för den delen rätt irriterad nu).
Nu tycker jag att du går över gränsen.För att se hur du tänker och resonerar, jag köper inte dina motiveringar för fem öre, de kan peka åt båda hållen men du tycks förblindad av din ond/god lista. Hade du varit en aning mer ödmjuk och öppen för att kunna ha fel, velat se på svagetheter och resonera om motiveringen så hade det varit en annan femma.
Jo som sagt jag misstänker alla, men du ligger inte högst på min lista.
Jag tror att Paddis eller Snurris är ond, kan inte riktigt bestämma mig för vem. Jag tror att en i högen som röstade på BSF är den andra ulven.jag är nyfiken!!!!
Vem ligger högst då?
Jag vill bara påpeka att jag har beskrivit hur jag upplever ditt beteende i leken och inte dig som person. Det är en lek och det blir tråkigt när folk tar åt sig. Folk har mycket olika motiveringar till vad de gör och gör väldigt mycket utifrån avvägningar vilken roll de har och hur de kan påverka andra.Nu tycker jag att du går över gränsen.
Du har kallat mig naiv, att jag upprepar mantran, att jag inte är ödmjuk och att jag anser att andra tappar hjärnan när de är onda.
Det räcker för mig.
För att inte lämna mina goda kamrater i sticket så:
LenaH röstar på Paddington för att jag tror att det är den enda som de goda kan samlas kring idag.
Nu pekar du på 2 som vi inte ännu vet om de är onda eller goda.Men vad vill du att jag ska skriva? Jag kan faktiskt inte riktigt se att @quarter4ever och @Habina är onda på det sätt de spelat genom leken?
Tycker du själv att de två är de mest tänkbara kandidaterna som lyamedlemmar? Eller tycker du på riktigt att jag är det? Det är fine, du får gärna misstänka mig.
Apropå att man automatiskt tappar hjärnan när man spelar ond så är det väl snarare tvärtom? Qs tabbe med fio och Habinas allmänna skumhet tycker jag snarare är tecken på godhet än ondska för oftast är det goda som gör tabbar och inte tvärtom eftersom onda har facit.
Just det, det finns inga alls utan det finns några godförklarade utan tvivel i en lek utan info.vilka ifrågasättanden?
jag svarar varteftersom jag läser ikapp leken - men jag har inte haft ritkigt lika mycket tid till leken som tidigare. Om du kollar min första genomgång var det flera personer som jag inte hann gå igenom. Igår hann jag gå igenom två - Lobelia och Snurrfian.Tog fasta på detta uttalandet av Paddington för det tyckte jag var lite intressant , ffa med tanke på att BSF sedan också visade sig vara ulv
detta är den enda översynen jag hittar från Paddis ang BSF och den är tidigt i DL1, baserad på OT poch rolldiskussioner och regeltolkningar( det som var skrivet så långt av BSF)
Sedan har jag fått leta efter att hitta något om BSF över huvudtaget från Paddington, fann detta
samt detta , men då mer som en reflektion av att bumpo inte bryddde sig om BSFs tidiga röst på Ferrari( Lobelia).
Alltså, nog för att någon deltagare kan smyga under radarn fär en i en lek, men när Paddis gör så mycket annan bra genomgång av de flesta andra , varför inte ens reflektera över BSF ????
Jag har kollat igenom Paddis inlägg två gånger och jag hittar verkligen inget om BSF ( Har jag ändå missat något?) mer än detta
Jag tycker att det förefaller osannolikt att Paddis skulle låta en spelare helt försvinna för henne, vilket jag upplever att hon lite gjort med BSF
Mina misstankar om en luden Paddington står kvar efter denna genomgång