ULVLEK: Firefly

Nej du anvämde inte ordet godförklarad, det är det nästan ingen som gör i samband med sina godförklaringar.

Jag har roat mig att gå igenom dina inlägg och du ägnar dig mest åt korta tillrop, att konstatera att information saknas och några korta mycket torftiga teorier. Dina goda pressenterar du i samma stil. Jag har samlat de inlägg jag hittat som haft något matnyttigt.

Helt enig, fio är oberäknelig och ulvarna brukar snarare vara snabba att offra någon än att skydda.

Några snabba observation också konstaterandet om ingen information.

En berättigad fråga till Habina.

Förstår varför folk misstänker Habina men osäker på grundorsaken.

Återigen, konstaterande om brist på information.

Helt enig med lena här.

Går på känsla och saknar information.

Första egentliga misstanken.

Tycker Habina är normalskum, och inte ondskum, men helt utan motivering.

Det första egentliga teoriinlägget, det har inte vad man kan benämna ingående analys, knappt teorier. Och det eviga tjatet om bristen på info.

Sammantaget, det är helt omöjligt att bemöta LenaHs teorier då de knappt existerar och likaså följa tankegångarna som lett till att folk sätts som onda/goda.

Jag finner inget direkt skumt med Lena utom hennes säkerhet på vem som är ond och vem som är god. Jag efterlyser lite mer på benen vad som ligger bakom. Det är okcås perfekt spel för att undvika misstanke. Massor av inlägg med lmycket lite substans.
Förresten - varför jag tror att @quarter4ever är god skrev jag ju ovan. Att hon jagade fio på det sätt hon gjorde hade kunnat vara en perfekt täckmantel om hon varit fén men det visade hon sig ju tämligen omgående inte vara.

@Habina har känts frustrerad och det gjorde att jag upplevde henne som god och med röständringen igår stärkte hon definitivt sina aktier.
Jag har spelat "i par" med Habina som goda förut och vågar helt enkelt tro att det upprepar sig nu.

Asko kan vi väl lämna därhän eftersom hon ju var bevisat god.

När jag då hittat tre goda kompisar så lämnar det då tre kvar och där bör det alltså finnas två ulvar. Ibland letar jag hellre goda än onda, ffa när det inte finns någon info i leken. :p

Q har mer eller minder blivit godförklarad utifrån att ha varit drivande i lynchen mot fio och att en ulv borde inte sticka ut så. Det känns sisådär. Jag är själv övertygad om att Q är driven nog som spelare att göra en sådan sak, frågan för mig är snarast om hon är skicklig nog att göra det och lyckas dupera folk och om hon väljer att göra det.

På frågan om hon är skicklig nog att dupera är jag tveksam- kanske/kanske inte det beror nog vem och dagsform, men att försöka medvetet så absolut. Så många gånger som det hänt, att någon god gått i bräschen för lynch och inte blivit misstänkta utan snarare tvärt om så är det en strategi som kommer att provas och Q är mycket för att lägga upp planer.

I övrigt tycker jag mig känna igen en god Q men med en aning tvekan. Jag saknar lite ifrågasättande från hennes sida.

Jag reagerade inte på Snurrfians inlägg om hemlig när jag läste igenom det första gången, men utifrån vad både Q och Lobelia tagit upp så ser jag vad de menar. Det ser onekligen lite ut som att hon vill distansera sig från att ha misstänkt hemlig. Både idag och igår hamnade hon i en hel del försvarsställning och jag läser inte riktigt det hon tycker sig läsa i Qs inlägg. Nu vet vi att Snurrfian inte var onda fén som Q skriver, men det känns som Snurrfian reagerar lite för mycket på Qs inlägg?
Läser om...
Igår när jag läste detta så reagerade jag på det där med att q skulle misstänkt Snurris för att vara fén men det var ju en miss från din sida så det har jag släppt men nu när jag läser igen så funderar jag över det fetade ovan.

Grejen med hemlig och Snurris var väl inte att Snurris misstänkt hemlig utan att Snurris ville granska de som röstade på hemlig?

Så min slutsats när jag läser ditt inlägg är att det är en sammanfattning av Snurris aktivitet i leken men din teoridel är ju faktiskt inte relevant alls utan bygger på desinformation?

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på (Ferrari)Lobelia
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever1 röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Lobelia (Ferrari) röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på (Ferrari) Lobelia
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever1
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.04 quarter4ever2 röstar på fio
21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

Om jag nu bara tittar på röstningarna och funderar över det så sticker det lite i ögonen att det ser ut som om Lobelia och BSF alibiröstar på varandra, samtidigt så behöver det inte betyda något men det är något jag noterar åtminstone. Sen är det svårt att läsa ut så mycket mer, Bumpo röstar bara en gång och vet dessutom inte vilka ulvarna är så där får man inte mycket hjälp. BSF var otäckt följsam och hennes röst på Fio var det egentligen inte något som reagerade på eftersom Fio spelade skumt.
När jag tittar på gårdagens röstning så undrar jag om inte ulvarna försökte få ut mig istället för BSF och hoppades på att BM skulle ha lagt en extra röst på mig, vilket gör det väldigt graverande att Lobelia sitter och funderar på varför jag inte försökte rädda mig, det borde betyda att hon hade tänkt att BSF skulle bli räddad av något...

Så den här utläggningen gör att jag håller Lobelia allt mer som ulv och då som partner med Paddington...

På frågan om hon är skicklig nog att dupera är jag tveksam- kanske/kanske inte det beror nog vem och dagsform, men att försöka medvetet så absolut.
Nu ska jag inte förhäva mig :o men jag tror att @quarter4ever nog håller med om att hon sällan lurar mig. Jag brukar oftast kunna nosa upp när hon är ond.
Fråga mig inte varför! :p

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på (Ferrari)Lobelia
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever1 röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Lobelia (Ferrari) röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på (Ferrari) Lobelia
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever1
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.04 quarter4ever2 röstar på fio
21.15 Blacksmithfarm röstar på fio

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm

20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian

20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

Om jag nu bara tittar på röstningarna och funderar över det så sticker det lite i ögonen att det ser ut som om Lobelia och BSF alibiröstar på varandra, samtidigt så behöver det inte betyda något men det är något jag noterar åtminstone. Sen är det svårt att läsa ut så mycket mer, Bumpo röstar bara en gång och vet dessutom inte vilka ulvarna är så där får man inte mycket hjälp. BSF var otäckt följsam och hennes röst på Fio var det egentligen inte något som reagerade på eftersom Fio spelade skumt.
När jag tittar på gårdagens röstning så undrar jag om inte ulvarna försökte få ut mig istället för BSF och hoppades på att BM skulle ha lagt en extra röst på mig, vilket gör det väldigt graverande att Lobelia sitter och funderar på varför jag inte försökte rädda mig, det borde betyda att hon hade tänkt att BSF skulle bli räddad av något...

Så den här utläggningen gör att jag håller Lobelia allt mer som ulv och då som partner med Paddington...

Jag älskar att du gjort dig själv grön. :rofl:

Förresten - varför jag tror att @quarter4ever är god skrev jag ju ovan. Att hon jagade fio på det sätt hon gjorde hade kunnat vara en perfekt täckmantel om hon varit fén men det visade hon sig ju tämligen omgående inte vara.
Och det har inte slagit dig att det kan vara en perfekt täckmantel för att bli godförklarad som ulv?

@Habina har känts frustrerad och det gjorde att jag upplevde henne som god och med röständringen igår stärkte hon definitivt sina aktier.
Jag har spelat "i par" med Habina som goda förut och vågar helt enkelt tro att det upprepar sig nu.
Du skriver före och under omröstningen att troligen så är båda onda, har du rätt där så ( vilket bara ulvarna vet) så är det ett perfekt sätt för en ulv att visa sin godhet. Ulvarna gör sällan vad man förväntar sig, och inte de goda heller för den delen.

När jag då hittat tre goda kompisar så lämnar det då tre kvar och där bör det alltså finnas två ulvar. Ibland letar jag hellre goda än onda, ffa när det inte finns någon info i leken. :p

Och att du är så säker och inte analyserar olika scenarios och aspekter gör att jag milt uttryckt tycker du är en aning naiv. Hade det varit så lätt att definitvit hitta ulvar så hade de goda alltid vunnit.

Nu handlar det inte om info utan om detaljer i vad folk gör som ulvar gärna fejkar och kopierar för att framså som goda. Jag vill gärna tro att du är god, men dina resonenemang och godförklaringar pekar mest på att du tror den stund folk får en roll som ond tappar de hjärnan och spelar som snälla små ulvar med förutsägbart mönster.

Jag gillar att du misstänker alla mer eller mindre, det är hälsosamt tycker jag:up:
Ni är ju skumma hela bunten! :arghh: ;) Men inte lika skum som föreläsaren jag har haft idag, hon är ulv gånger tre minst... :cautious: Men vi tränade på skillnaderna mellan Lättstörd och lätt störd i våran lilla hemliga fb grupp under föreläsningen. ;)

Tog fasta på detta uttalandet av Paddington för det tyckte jag var lite intressant , ffa med tanke på att BSF sedan också visade sig vara ulv

detta är den enda översynen jag hittar från Paddis ang BSF och den är tidigt i DL1, baserad på OT poch rolldiskussioner och regeltolkningar( det som var skrivet så långt av BSF)

Sedan har jag fått leta efter att hitta något om BSF över huvudtaget från Paddington, fann detta

samt detta , men då mer som en reflektion av att bumpo inte bryddde sig om BSFs tidiga röst på Ferrari( Lobelia).

Alltså, nog för att någon deltagare kan smyga under radarn fär en i en lek, men när Paddis gör så mycket annan bra genomgång av de flesta andra , varför inte ens reflektera över BSF ????

Jag har kollat igenom Paddis inlägg två gånger och jag hittar verkligen inget om BSF ( Har jag ändå missat något?) mer än detta
Jag tycker att det förefaller osannolikt att Paddis skulle låta en spelare helt försvinna för henne, vilket jag upplever att hon lite gjort med BSF

Mina misstankar om en luden Paddington står kvar efter denna genomgång
Förklaringen kan vara att BSf biktat sig, men i övrigt håller jag med. Det är skumt om hon inte nämnt BSF.

I och med Snurrfians "felmålning" av sig själv lutar jag åt att hon skulle kunna vara god. Har själv gjort en sådan en gång (när jag var ulv), men upptäckte att jag var röd precis innan jag skulle posta. :o

Det gör att det med uteslutningsmetoden bara kan finns två ulvar kvar, Paddington och lobelia. Även om jag förstås inte är ett dugg säker. :p

Och att du är så säker och inte analyserar olika scenarios och aspekter gör att jag milt uttryckt tycker du är en aning naiv. Hade det varit så lätt att definitvit hitta ulvar så hade de goda alltid vunnit.

Nu handlar det inte om info utan om detaljer i vad folk gör som ulvar gärna fejkar och kopierar för att framså som goda. Jag vill gärna tro att du är god, men dina resonenemang och godförklaringar pekar mest på att du tror den stund folk får en roll som ond tappar de hjärnan och spelar som snälla små ulvar med förutsägbart mönster.
Men vad vill du att jag ska skriva? Jag kan faktiskt inte riktigt se att @quarter4ever och @Habina är onda på det sätt de spelat genom leken?
Tycker du själv att de två är de mest tänkbara kandidaterna som lyamedlemmar? Eller tycker du på riktigt att jag är det? Det är fine, du får gärna misstänka mig. :)

Apropå att man automatiskt tappar hjärnan när man spelar ond så är det väl snarare tvärtom? Qs tabbe med fio och Habinas allmänna skumhet tycker jag snarare är tecken på godhet än ondska för oftast är det goda som gör tabbar och inte tvärtom eftersom onda har facit.

Varför jag tjatar om bristen på info är ju för att den just inte finns. Därför blir jag nödgad att spela på känsla och dra slutsatser utifrån hur jag känner till vissa spelares spelstil helt enkelt. De jag inte känner till får jag ju chansa på och i Askos fall så hade jag ju rätt.

Du vet ju hur jag spelar, jag ser oftast ett mönster som går ihop efter några dagar och sen försöker jag låta bli att noja för oftast är den första tanken man har korrekt.
Att bli paranoid ligger inte direkt för mig.

Du kan naturligtvis granska mig hur hårt du vill men om du nu är den goda kvar i den trojka jag anar gömmer två ulvar så känns det som att du borde fokusera på att visa varför du är den goda av de tre.

Hur bevisar man att man är god utifrån en lek utan information :angel:?

Nu tycker jag det är mer relevant att försöka hitta vem som är ulv också försöka få folk att tänka och inte bara slaviskt följa dig.

Min känsla är inte den samma som din, och inte har jag sett dig ha 100% rätt i vem som är ulv särskilt många gånger, desto fler har jag sätt folk följa dig och lita på dig när du varit ulv.

@Lobelia
jag är nyfiken på vad du tycker om snurrfian idag? och Paddington?
Jag ser att du är fokuserad på LenaH men det skulle ge mig lite mer att se vad du tycker om just dessa två?:)

Hur bevisar man att man är god utifrån en lek utan information :angel:?

Nu tycker jag det är mer relevant att försöka hitta vem som är ulv också försöka få folk att tänka och inte bara slaviskt följa dig.

Min känsla är inte den samma som din, och inte har jag sett dig ha 100% rätt i vem som är ulv särskilt många gånger, desto fler har jag sätt folk följa dig och lita på dig när du varit ulv.
Jag sa visa, inte bevisa.

Och vem följer mig?!? Haha, @quarter4ever är väl inte känd för att följa någon! :p

Och jag har aldrig påstått mig ha 100% koll på vem som är ulv och oftast spelar jag bättre som god än som ond... :D

Men vad vill du att jag ska skriva? Jag kan faktiskt inte riktigt se att @quarter4ever och @Habina är onda på det sätt de spelat genom leken?
Tycker du själv att de två är de mest tänkbara kandidaterna som lyamedlemmar? Eller tycker du på riktigt att jag är det? Det är fine, du får gärna misstänka mig. :)

Apropå att man automatiskt tappar hjärnan när man spelar ond så är det väl snarare tvärtom? Qs tabbe med fio och Habinas allmänna skumhet tycker jag snarare är tecken på godhet än ondska för oftast är det goda som gör tabbar och inte tvärtom eftersom onda har facit.
För mig är alla tänkbara lyakandidater, det finns för lite info för att vara säker.

Bara omröstningen igår säger mig att det är lurt i görningen om ingen ulv röstat på BSF.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar