ULVLEK: Firefly

Tog fasta på detta uttalandet av Paddington för det tyckte jag var lite intressant , ffa med tanke på att BSF sedan också visade sig vara ulv
Jag hade inte ens hunnit reflektera över bsf

detta är den enda översynen jag hittar från Paddis ang BSF och den är tidigt i DL1, baserad på OT poch rolldiskussioner och regeltolkningar( det som var skrivet så långt av BSF)
BSF hittar frågor om rollerna samtidigt som hon hittar leken. Undrar om onda fén ingår i lyan el om denne känner till lyan. Ser visst också på På spåret.. Förtydligar regeln att man inte får använda ”jag räddar mig själv” som första teori till Asko och funderar över fördelningen sin vana trogen. Vill ha ett skepp som heter Daedalus för att det verkar tåligt.

Sedan har jag fått leta efter att hitta något om BSF över huvudtaget från Paddington, fann detta
Fast varför la fio en andraröst på Ferrari först då? BSF hade ju redan röstat på Ferrari tidigare.
Visserligen kom BSFs röst väldigt mycket tidigare men det hade väl varit publicerade röstlistor emellan så hon borde ju inte ha missat den.

samt detta , men då mer som en reflektion av att bumpo inte bryddde sig om BSFs tidiga röst på Ferrari( Lobelia).
Bumpo röstar hemlig. kan sin Harry Martinsson och tycker Aniara är det vackraste namnet på ett rymdskepp ever. Är ringrostig, å har ett spökande ex som tar upp tankarna. De enda som sticker ut är Asko och paddi, men tidiga röster gör ju det. Här reagerar jag lite – BSF röstade ju också tidigt, varför stack inte hennes röst på Ferrari ut?

Alltså, nog för att någon deltagare kan smyga under radarn fär en i en lek, men när Paddis gör så mycket annan bra genomgång av de flesta andra , varför inte ens reflektera över BSF ????

Jag har kollat igenom Paddis inlägg två gånger och jag hittar verkligen inget om BSF ( Har jag ändå missat något?) mer än detta
Jag tycker att det förefaller osannolikt att Paddis skulle låta en spelare helt försvinna för henne, vilket jag upplever att hon lite gjort med BSF

Mina misstankar om en luden Paddington står kvar efter denna genomgång

Och så Lobelia:
Hoppar in istället för ferrari och börjar med att misstänka fio
Jaf är lite inne på ditt spår, samtidigt gör fio aldrig vad jag väntar mig.

Den röständringen känns skum.

Och du vågar godförklara dig själv så här öppet...?

Sedan är det snurrfian:
Jag reagerade på samma sak. Snurris verkar utgå från att Hemlig är god. Det ser helt klart skumt ut. Och Snurris har visat sig att inte alltid leva upp till sitt nick annars hade man kunnat skylla på snurrighet.

Väljer bekvämt att referera till Q1s tanke om Snurrfian, för att rösta där. Här får jag en fundering om en ond lobelia kan ha fåttt samma tanke som mig angående fio? att hon skulle kunnat vara onda fen och visat på att snurrfian kan ha en god roll som hon har kunskap om? Inte omöjligt faktiskt
Jag kommer inte så mycket längre och det känns döfött att göra en ordentlig analys av vad alla skrivit och gjort. Det har knappt hänt något alls.

Jag hakade upp mig ordentligt på det som Q noterade att @Snurrfian verkade ha koll på att Hemlig skulle visa sig vara god och liksom i förebyggande syfte villle granska.

Kommer inget mer upp så: Lobelia röstar på Snurrfian då hon verkar ha för bra koll på vem som är god.

fortsätter efteråt att fokusera på fio och habina , glömmer lägligt att ta med Ferrari( Lobelia) alls i den diskussionen, iofs alltid svårt att ta med sin egen roll , om inte annat för att man vet vilken den är.
Genom din röständring så såg du till att hemlig lynchades och habina räddades

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Fortsätter svara mot habinas funderingar kring att paddis skulle kunna vara ulv eller ond fe
Eller en god som lyckts luska ut något?

Fortsätter i det spåret, samt slänger med snurrfian igen
Hur hänger det ihop, att du tror mer på Paddis som ond nu?

Jag är alltid misstänksam mot henne men du har betet dig ordentligt skumt, och Snurris också.

Lite försvar av padddis två röster på Habina
Alltså jag har röstat på samma människa två gånger i rad, både som god och som ond och både på onda och goda. Jag ser det liksom inte som något tecken på ondska.

Går igenom snurrfian rejält
Jag börjar med Snurris som i mina ögon betedde sig märkligt. Ja jag misstänker henne och Q med och jag röstar på henne, men det efter att ha hoppat på leken och visserligen läst men inte analyserat allt och där tidsperspektivet om vem som gör vad och när blir lite förvridet då jag följt leken högst halvhjärtat.

Jag finner en del småskumma saket med folk och bestämmer mig för att Snurris är skummast för mig just då och hon försvarar sig med näbbar och klor som jag raddat upp en massa mot henne när det för mig rör sig om tveksamheten. Hon skriver om hemlig såsom hemlig är god (som jag uppfattar det) och det innan avgörandet vid lynchen.

Jag har svårt att tolka det då det inte är så jag upplever att Snurris spelar oavsett roll. Hon ligger inte ens särskilt illa till utan det är rätt klart att hon kommer att klara sig i lynchen. Så från att ha haft ganska vaga misstankar så stärks dessa genom hennes agerande, eller snarare det mig att fundera vad som ligger bakom.

……

Hon blir stressad vid DL ett av alla tidiga röster

Funderar över @Paddington s röst på Habina, om jag fattar rollistan rätt så är det väl de onda som jagar i den här leken? Och de goda som utifrån att onda jagar i denna leken (min reflektion är att onda jagar goda och tvärt om)

Hon röstar med motiveringen ”Snurrfian röstar på LenaHeftersom jag tror att hon försöker flörta med lyan och alltså är den onda feen”

Varför Lena skulle flirta med fen framgår inte och Snurris gör som vanligt lätt för sig och röstar på Lena men försvarar sig med att hon inte han bättre.

Snurris menar sedan att Habina kommer att bli granskad för att fio kanske räddade henne (min kommentar, fio var god så hade ingen anledning att rädda Habina).

Snurris kommenterar sedan att fio antyder att hon delvis räddade Habina för att hon tyckte synd om henne och menar att visst är det tråkigt för Habina men det ser ut som en räddningsaktion ändå (är det inte en räddningsaktion oavsett syfte?

Igår kl 10:24#215

”Nu hade visst ulveländena redan hunnit käka dig men jag känner ändå att jag vill förklara vad jag menar, jag blev fundersam på om jag hade missat något ang Hemlig, att jag alltså borde ha uppmärksammat något som faktiskt gjorde henne ond.”

Det fetmarkerade ser mycket märkligt ut som förklaring, det är liksom så dags att börja spekulera i om den som med mycket stor sannolikhet kommer att ryka om några minuter är ond eller god och att tala om att gå tillbaks och kolla. Det känns som en efterhandskonstruktion.

Snurris spekulerar om ett samband mellan fio och ferrai (mig) vilket det uppenbarligen inte varit. Och är mycket misstänksam mot fios röständring.

Hon undrar hur: ”hur hon (Asko) kan veta att det skulle kunna vara fem onda, känns inte det nästan orimligt många när ulvarna dessutom har möjligheten att bikta sig?

Här vrida snurris verkligen till det och undrar hur Asko kan veta att det skulle kunna vara fem goda. Och tja alla som leker vet att det i teorin att det kan vara 10 onda men hur många det verkligen är skrev asko inget som att hon kände till. Det känns verkligen som hon vill att Asko ska vara skum och vrider till det Asko skrivit efter eget syfte. Och upprepar det flera gånger såsom hon vill inpränta i oss att Asko skrev så trots att det snarast är Snurris något suspekta tolkning.

-----
Sammantaget, Snurris känns skum, hänger upp sig på detaljer som hon dessutom misstolkar, men om hon är ond för det. Det får jag fundera mer på.

får dela inlägget. för många tecken

forts..
sedan kommer lite om de flesta, noterar att även Lobelia missar helt att ta upp BSF ! Och här blir hon också misstänksam mot Paddington
Jag skulle önska att jag hade mer tid att gå igenom alla men har bara hunnit Snurris grundligt, det jag skriver nedan är mest känslan och inte så mycket underbyggt av att kontrollera vad alla säger.

Habina: Habina råkade lite i blåsväder för lite virriga inlägg om vem hon röstade på och när. Jag tvekade ett tag och funderade på att ändra röst till henne men jag tyckte att hennes misstag förvisso var fler men på ungefär samma nivå som snurris. Det kan tyda på att hon är ond men lika gärna på allmän förvirring, jag har gjort liknade misstag både som god och ond.

Det som ligger habina i fatet är annars lynchröstningen till första lynchen där fio räddar henne. Nu var fio god så det är mycket vagt, att de onda hoppats på god backbacking och fått det.

Q Den nya Q som ersätter bollen_ - Hoppade in i typisk Q still och fick med sig halva gänget på någon skum teroi om fio. Jag hade inte någon direkt åsikt om henne men onda brukar inte dra blickarna till sig som fio gjorde, å andra sidan har jag nästan slutat förvåna mig över fios utspel i ulvlekarna. Jag begrep mig aldrig på teroin varför fio skulle vara den onda fen, men jag lyckas sällan koppal folks roller.

På det hela taget är Q mycket q och hon känns god, men jag vet inte riktigt om jag kan lite på det. Hon är i vart fall inte kandidat 1 som ond.

Paddis Brukar lura skiten ur mig så jag vågar sällan gissa. Det som talar emot att Paddis är god är det faktum att hon lever. Hon har fått vara kvar ganska länge eller länge i många lekar och många anser henne som farlig. Som ulv vill jag alltid äta henne DL 1 (tillsammans med ett gäng till). Jag är dock misstänksam mot Paddis och ska så fort jag får tid försöka fundera ut varför.

I denna leken har hon varit på Habina som en hök för Habinas minst sagt pinsamma misstag med vem som tyckte vad först och röstade hur.

Jag tycker mig också minnas att hon skrev något om Qs drev mot fio och att så gör inte en ond. Det kändes nästan som en godförklaring. Nu måste jag leta rätt på stället för att ens vara säker på att det var @Paddington om du nu inte kan hjälpa mig här. Jag tyckte det var lite för lättvindigt avfärdande av missen även om jag egentligen håller med.

Fortsättning följer

DL 1
13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina.
17.23 quarter4ever (1) röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever (1)
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

DL2 21.00
16.25 Snurrfian röstar på asko
17.23 Asko röstar på Fio
19.54 Lobelia röstar på Snurrfian
20.35 Fio röstar på Asko
20.42 Habina röstar på bumpo
20.53 Paddington röstar på Habina
21.00 LenaH röstar på Bsf
21.04 quarter4ever röstar på fio
21.15Blacksmithfarm röstar på fio

Här kommer hon med och bekräftar att det citatet av paddington var det hon reagerade på ang min godhet efter fiolynchen,dock lite lagom misstänkliggör hon även mig i det hela, med den sista kommentaren att en av oss- inte båda skulle kunna sitta i lyan eftersom paddis skrev så
Jepp, precis det.

Det där med vad ulvar gör och inte gör. Det skaver lite. Å andra sidan har jag svårt att se @Paddington skriva det om ni skulle sitta i lyan tillsammans men ni skulle kunna göra det någon av er.

Ett ovanligt vankelmodigt inlägg för att komma från Lobelia......hm...
Vem f-n ska jag rösta på? Med tanke på min "dust" med Snurris så känns det rätt naturligt att lägga rösten där, men hon kan lika gärna vara ärligt förorättad och därför reagerat på misstankarna..

HJÄLP

Och här först som en kommentar till mitt röstinlägg konstaterar hon att BSF knappt är någon hon noterat....
Och BSF som jag knappt noterat, det är klart ett tecken på att hon glidit med....

Väljer att rösta på Snurris , vill hålla mig som inte huvudmisstänkt ( hon förklarar sedan till paddis att hon glömt ett inte i den meningen om mig )
Just nu verkar det stå mellan BSF och Q och med snurris som outsider.

Q är min huvudmisstänkta
Att lägga min röst på BSF som jag knappt reflekterat över känns fel och det skaver att det blivit så många röster där så jag får falla tillbaks till Snurris.

Lobelia röstar på snurrfian. Hon reagerar oproportionellt på mina misstankar och verkar vilja sprida misstankar till höger och vänster.

Jag har nog missat ett inte där. Se vad jag skrev om Q tidigare alltså att Q inte är min huvudmisstänkta.

Väldigt oförstående till LenaHs resonemang och blir misstänksam mot denna
Jag skulle önska att du utvecklar dina resonemang en aning runt personerna. Just nu seglar du upp som potentiell ond då jag inte alls kan följa vad som gör dig så tvärsäker. Som du konstaterar så finns det inte mycket till information i leken och du uttalar dig tvärsäkert medan jag själv famlar i blindo.

Vill hävda att någon ulv måste nästan ha röstat på BSF
@LenaH

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

Utifrån röstresultatet så ser jag det nästan som otroligt korkat av ulvarna att ingen av de du pekar ut som ulvar hängde på mot BSF. Det brukar snarare vara regel än undantag att lyan, åtminstone någon, hänger på ett drev för att dölja sig i mängden.

Det som bekymrar mig mycket är de här tvärsäkra:

Det finns ingen information men jag vet att Snurris och en av Lobelia/Paddis är ulv. Du brukar vara smartare än så.

vill få veta varför Asko håller lenaH och mig som goda ?
Påpekar att hon ju iofs hållit mig som god pga fiomynvhen men att det egentligen inte skulle vara ett bra alibi?
Men varför är exempelvis LenaH god?
Q har folk hållit för god för att hon var drivande i en lynch mot en god, och det inklusive mig själv. Det är dock knappast ett bra alibi. Varför håller du henne för god? Det måste ju finnas i leken eftersom vi inte har någon information.

Jag är fortfarande väldigt misstänksam mot Lobelia efter denna genomgång

Men varför är exempelvis LenaH god?
Q har folk hållit för god för att hon var drivande i en lynch mot en god, och det inklusive mig själv. Det är dock knappast ett bra alibi. Varför håller du henne för god? Det måste ju finnas i leken eftersom vi inte har någon information.
Ja om någon av de fyra (mig inklusive) skulle vara ond så skulle jag misstänka LenaH i första hand. Mest för att hon är läskig :cautious:
Just nu så är det för att hon verkar resonera som resten av oss gör, men javisst - skulle inte förvåna mig om hon var en listig ulv som smugit med :p Det finns dock bara två ulvar kvar (förhoppningsvis) och jag tror att någon annan skulle ha/kommer att peka ut sprickan i rustningen isåfall. Det är ju dock svårt som det är, inga ledtrådar så man får vara kall :cool::p

Varför jag lite vill hålla det som att snurrfian kanske inte är ond är för att BSF ju faktiskt var ganska misstänksam emot henne, kan ju iofs vara alibi?

BSF röstar på Ferrari(Lobelia ) i DL1 med rejäl BOP första dl-röst
Ferrari (Lobelia) röstar på BSF med en ungefär likadan BOP-röst
Därefter har dessa två inte misstänkt varandra särskilt..om ens alls?( har inte kunnat hitta något iaf )

Lite inlägg från BSF:
Även jag måste rösta tidigt...

Ferrari läser in snusk i mitt inlägg, och snuskiga är det väl alliansen som är? Snuskigt elaka...
Ja, Asko kommenterade det också, men Ferrari var först...

Blacksmithfarm röstar på Ferrari

Sorry för inaktiviteten... kommer nog ha mer tid imorgon, hoppas jag.

Igår där hon börjar skriva om fio och snurrfian...innan hon kommer på att dl är framskjutet...
Tillbaka - somnade och vaknade nu. Snart läst ikapp, men har ingen aning om vem som ska få min röst.

Snurrfian har ju uttalat sig lite skumt. fios röständring skulle kunna vara ett skydd av en kollega - eller?

Puh, såg att DL var framflyttat, då hinner jag läsa lite mer...

fortsätter att elda på mot habina
Har inte hunnit dubbelkolla att det stämmer som Paddi säger, att bumpo inte pratat om att rösta på hemlig innan Habinas röst kom.
Men om det stämmer så är det något som gör att jag funderar över Habina, hennes förklaring om att hon blandat ihop folk hit och dit känns lite som en efterhandskonstrusktion, tycker jag...

sedan efter mitt inlägg om fio som ond fe-och jag röstat på henne....
Här får jag funderingen om det att hon bara ville se att fio skulle kunnat sia Snurrfian tyder på att snurrfian sitter i lyan ändå? Så det var det enda som verkade rimligt för BSF? Alternativet är ju att BSF försökte sprida misstankar mot en god Snurrfian....:idea:
fén har ett antal hyss, ett av dem är en sia - jag förstår det som att Q tror att fio siat snurrfian som ulv? Eller??

Vilket skulle kunna förklara snurris kommentar om rösterna på hemlig?

Hann inte utveckla mer då klockan rann iväg.

Det jag tänkte skriva var att jag tänker att hennes röständring kanske berodde på att hon trodde ngn av de med röster var ulv? Som fé visste hon ju inte, iof...

Förtsätter sprida missstankar mot snurrfian( tror dock det var före uppdateringen?) EDIT: Kollade och ja det var det....
Att Snurris kommentar om att granska de som röstat på hemlig tyder på att hon kan ha vetat att hemlig var god innan uppdateringen kom (kommentaren kom mellan alla röstat och uppdaterningen)
Vid det tillfället är det ulvar som är de som vet vilka som är goda (förutom att de inte känner til fén)

fortsätter mot habina
På temat Habina, direkt efter DL-Uppdateringen postar hon detta:

Snabbast ut att kasta misstankar mot fio - för att ingen ska hinna tänka tanken att granska Habina själv?

försöker förklara varför hon bara såg det som möjligt att snurfian kunde vara siad som ond av en fio som en ond fe
Ja jag glömde av att siaren inte fått sia än.

Det jag då tänkte (innan jag blef upplyst om siaren) var att fio som fe skulle ha siat snurris som ond - inte god - och därav försökt lägga en liten siar-godförklaring-grej.

men nu var det inte så.

genomgång av alla, efter min begäran. Noterar särskilt det hon skriver om Lobelia och Paddington, samtidigt vill hon inte skriva nåt särskilt om Snurrfian heller faktiskt :idea:
Asko
röstar: Paddington - fio
Som jag skrev har jag inte vad jag minns spelat med Asko förr.
Jag har reagerat på henne en del - mest det om att hon skulle ha varit först med fio som fé teorin - jag är inte säker på att jag är med på det. Men det behöver inte göra henne ond heller.

Blacksmithfarm
Det är jag det... Har röstat Ferrari - fio
Är inte nöjd med min insats igår, men den berodde på tidsbrist, som jag skrev så somnade jag på em/kväll och vaknade och kom in i tråden 20:50 ca. Så jag var stressad, försökte reda ut vad jag tänkte samtidigt som jag läste ikapp.
Ja, jag valde då att "haka på" andras teorier istället för att formulera om det själv, jag tyckte inte jag hade tid med det.
Det resulterade i en sista och avgörande röst på fio, det är jag inte stolt över.

bollen__/Q2
Röstar: missar - fio
Q har tagit över rollen och börjat med utgrävningar av spelare i leken. Hittills har jag inte tyckt att något av det hon skrivit skulle tyda på ondhet - men jag vågar inte släppa Q så lätt, med föregående lek i bakhuvudet...

Ferrari/Lobelia
Röstar: BSF - Snurrfian.
Även här ett rollövertag. Min röst på henne (ferrari) dag ett var minst sagt OT, och rösten på mig är inget jag lägger större vikt vid för tillfället.
Av mina genomläsningar (som tyvärr inte varit så noggranna som de borde) har jag inte ännu reagerat på henne.

Habina
Röstar: Hemlig - bumpo
Har snurrat till det med teorierna kring rösterna igår, tycker att hennes röst på bumpo borde tala till hennes fördel.
Men som någon annan påpekade så kan det ha varit ett sätt för lyan att försöka godförklara Habina.

LenaH
Rötar: Q4E1 - BSF
Jag reagerade på hennes teori om mig igår då jag inte tyckte att det verkade vara grund nog till en röst - hon tog upp min inaktivitet som anledning, och där fanns fler med inaktivitet, Jag förstår inte varför just min inaktivitet då är misstänkt? Varför valdes de andra bort från röst?
Idag lutar hon sig tillbaka mot Q's genomgång av mig och fortsätter misstänka mig.
Ja, jag vet att det kan vara för att jag är den som fick rösten som jag reagerar, men reagerar gör jag i vilket fall. Hon står bland de högsta på min misstankelista.
I början av leken var det en del fe-kommentarer från henne, och jag undrar om inte detkan tyda på att hon kanske är ulv som fiskade efter sin kompis?

Paddington
Röstar: Habina - Habina
Tja, som jag skrivit har även jag reagerat på Habina, och är inte säker på att man kan godförklara henne utifrån nattens käk, det gör att jag är välvilligt inställ mot Paddi. Har egentligen inte reagerat på något hon skrivit.

Snurrfian
Röstar: LenaH - asko
Har fått misstankar (även av mig) för sin kommentar om att se vad folk reagerade på hos hemlig, innan uppdateringen kom. Har därefter hamnat i försvarsläge och inte kommit med så mycket teorier om andra. Svårt att säga vart jag har henne.

Så. Det är vad jag just nu tycker och tänker.

tänkte att läsa igenom BSF skulle kunna ge något matnyttigt , men nja
Att hon var så inne på Snurrfian kan man ju vända och vrida på också, inte säkert att det automatiskt ger att snurrfian är god..

Så jag landar återigen i att de tre jag tidigare skrivit om att det mest troligt är där vi hittar de kvarvarade ulvarna
Paddington
Lobelia
Snurrfian

Av dessa tror jag ändå att jag vill vänta med snurrfian , vilket inte innebär att jag inte misstänker henne, men av dessa är det ändå bara henne jag har ett frågetecken om. (för att hon kan ha en god roll)

Skulle det inte finnas en enda ulv bland dessa tre, då har LenaH tillsammans med Habina / alt Asko spelat klädpoker med mig och jag sitter avklädd och utspelad
men det känns inte som det troligaste scenariot, utan kommer med som en fotnot att alla är misstänkta på ett sätt eller annat, bara av av varierande grad

SÅ nu kan ulvarna käka mig , nu har jag fått ner på pränt vad jag ville säga ;)

Alltså jag vet hur du kan gå all in när du verkligen tror på något och det gjorde du igår med hull och hår. När du är ond upplever jag dig som lite mer återhållsam faktiskt och jag tror inte du dragit igång så hårt med dina misstankar då. Du hade nog fortfarande röstat lika men lite mer nedtonat.

Därav att jag nog håller dig åt det godare hållet även om jag inte tror att du har rätt i allt du skriver.
hm kan inte riktigt släppa detta än
alltså jag ser ingenstas att du förklarar din slutsats
men eftersom Lobelia hänger kvar så mycket vid Snurrfian så undrar jag om Lobelia kan vara något på spåret.

det var min fråga här : edit: se det fetade längst ner i mitt citerade inlägg..
hur skulle det kunna betyda att hon är något på spåret?
I så fall är väl Snurrfian lika mycket något på spåret om mig då hon ju är så totalt inne på mig idag?
I så fall var jag också något på spåret ang fio igår- jag hade ju helfel?
Att någon fokuserar på en person kan betyda att de har rätt, det kan också betyda att de har helfel, som denna leken är nu så finns det ingen god roll kvar i leken som kan ge någon info för att kunna vara "någon/ något på spåret" som man ju lite fint brukar skriva när man tex misstänker att någon har siat någon?

Därmed inte sagt att jag inte håller snurrfian som väldigt misstänkt, hon har skrivit en hel del, och agerat så jag har ifrågasatt varför. Men undrar som sagt hur du kom fram till det jag citerade ?

Senast ändrad:
sedan så skulle ja vilja se lite mer än bara en liten reflektion av er tre om varandra, eller om jag inte är kvar så kan kanske någon annan se till att det lyfts?

@Lobelia- vad tror du om Paddington och Snurrfian? Om någon av dem inte finns med på din misstänktalista, vem eller vilka halkar in där istället?

@Paddington vad tror du Lobelia och snurrfian ? Om någon av dem inte finns med på din misstänktalista, vem eller vilka halkar in där istället?

@Snurrfian vad tror du om Paddington och Lobelia ? Om någon av dem inte finns med på din misstänktalista, vem eller vilka halkar in där istället?

@LenaH

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

Utifrån röstresultatet så ser jag det nästan som otroligt korkat av ulvarna att ingen av de du pekar ut som ulvar hängde på mot BSF. Det brukar snarare vara regel än undantag att lyan, åtminstone någon, hänger på ett drev för att dölja sig i mängden.

Det som bekymrar mig mycket är de här tvärsäkra:

Det finns ingen information men jag vet att Snurris och en av Lobelia/Paddis är ulv. Du brukar vara smartare än så.
Nu har jag ju aldrig använt mig av ordet vet, och godförklaring var också ditt ordval.

Det intressanta för mig är ju din och @Paddington s reaktioner på att jag tror (minst) en av er är ond.

Hm vaknar upp och ser att ni nästan lynchade mig igår... :cautious: Men jag börjar bakifrån tror jag för att försöka hinna med.
@Snurrfian vad tror du om Paddington och Lobelia ? Om någon av dem inte finns med på din misstänktalista, vem eller vilka halkar in där istället?
Det som skrämmer mig med Paddis är att hon känns väldigt följsam och kanske inte kommer med så mycket eget tänk. Lobelia tycker jag känns som om hon vill "beta av" en i taget och det får mig att tänka på en ulv som vill minska ner antalet goda mer än en god som letar ulvar... Men jag känner mig å andra sidan inte ett dugg säker på dig heller Q, när blev Q god liksom? ;)

mest spännande att se om @Snurrfian vill rädda sig själv kanske ?

eller ja det kan hon ju inte göra, insåg jag om ingen annan ändrar röst i slutet från henne?

Eller hon är borgmästaren

Man måste vara online för att ändra..

Fast lottning hade hon väl nått?

ja det är sant- men varför riskera lottning om man kan undvika det ?
Men som sagt av det hon skrev så verkade hon inte mp på topp, så kan mycket väl vara som Lobelia skrev att hon kanske inte är online ens...

Fast förresten, varför dividerar vi om Snurrfians möjligheter att rädda sig själv när Bsf har 4 röster och Snurris 3??
Här undrar jag ju lite hur ni tänkte "gänget" ? O_o Både LenaH och Q kommer visserligen till sans och kommer på att de faktiskt kan räkna åtminstone så långt som till fyra... :p Men man kan ju inte låta bli att undra lite som sagt...:cautious:

Uppdatering

Knappt hade Serenity hunnit dumpa Dobsons kropp på en skum ytterplanet förrän en stor Allianskryssare seglade in och beordrade dem att docka. Hade Dobson hunnit skicka ut något meddelande eller var det bara en slump? Med tanke på att River fortfarande var kvar på Jiangyan och de varken hade några döda kroppar eller stöldgods ombord bestämde de sig för att det var bättre att försöka prata sig ut knipan än att fly. Simon gömde sig i ett hemligt rum i lastutrymmet och sedan togs resten av gruppen in en och en på förhör. Wash var däremot inte helt nöjd med planen...

a287226f4ba6a50dfd9cb5ae6c13b15b_zpst0bss3fu.jpg

Även om de flesta klarade sig bra och inspektionen inte hittade något på skeppet fick Washs nervösa pladder Alliansen att bli misstänksamma och de bestämde sig för att hålla kvar honom tills vidare.

tumblr_m5o362pQCS1qbvh4go3_r1_250_zps8zfa96qg.gif
tumblr_inline_novg1z2EW81qgs99l_500_zpsphgqehlh.gif

Asko var Hoban "Wash" Washbourne - Bybo

Uppdatering

Knappt hade Serenity hunnit dumpa Dobsons kropp på en skum ytterplanet förrän en stor Allianskryssare seglade in och beordrade dem att docka. Hade Dobson hunnit skicka ut något meddelande eller var det bara en slump? Med tanke på att River fortfarande var kvar på Jiangyan och de varken hade några döda kroppar eller stöldgods ombord bestämde de sig för att det var bättre att försöka prata sig ut knipan än att fly. Simon gömde sig i ett hemligt rum i lastutrymmet och sedan togs resten av gruppen in en och en på förhör. Wash var däremot inte helt nöjd med planen...

a287226f4ba6a50dfd9cb5ae6c13b15b_zpst0bss3fu.jpg

Även om de flesta klarade sig bra och inspektionen inte hittade något på skeppet fick Washs nervösa pladder Alliansen att bli misstänksamma och de bestämde sig för att hålla kvar honom tills vidare.

tumblr_m5o362pQCS1qbvh4go3_r1_250_zps8zfa96qg.gif
tumblr_inline_novg1z2EW81qgs99l_500_zpsphgqehlh.gif

Asko var Hoban "Wash" Washbourne - Bybo
Rip Asko

Kvar i leken
Paddington
Habina
LenaH
quarter4ever
Snurrfian
Lobelia

Goda roller kvar
Ängel
Präst
Borgmästare
Bybo 1,2 eller ingen

Onda roller
Ulvar 1-3 ( 1 känns ju väldigt lite ändå väl om det skulle vara så att det bara varit totalt 3 onda från början ? Precis som 3 känns lite i överkant )

Om det finns iaf en bybo kvar så vet ju den att det inte är 3 ulvar kvar nu.

Nu lite rollfunderingar

Ulvarna kan inte vara helt säkra på vem som är ängel, eftersom inget käk misslyckats
Bumpo har som jag tidigare skrivit inte kommit med ett enda inlägg efter att hon kunnat använda sina hyss så där fick inte de onda någon hjälp med att peka ut någon särskild god som skulle kunnat synas i sia eller spioninfo.Goda har inte heller kunnat spåra något från bumpo av samma anledning

Prästen tror jag inte fått någon bikt än - har inte sett att någon skulle slutat misstänka någon och bara bli osäker eller helt slutat ta upp någon. Det enda skulle väl vara om BSF var biktad ?
Att hålla en biktad ulv som troligt god är något jag inte kan se att en präst skulle göra öht.
Skulle ingen bikt förekommit än så är ju prästen litet osäkert kort för goda då den ju inte för varken rösta eller misstänka den biktade. Kan bli bekymmersamt om det är 2-2 mellan goda / onda och prästen är kvar ! För att inte tala om det är 2-1.. För då blir ju prästen tvungen väl att rösta på den andra goda ?:nailbiting: Och hur blir det då om det är prästen och den biktade kvar sedan? Då måste ju nästan onda vinna? :meh:
@Gabby_Ossi kunde en bikt ske närsomhelst eller var den knuten till natten? Tänker här på om en bikt kan komma under dagen med ? tänker här på det som står i rollbeskrivningen:
Någon ur Alliansen kan valfri natt välja att bikta sig för Book. Book får då veta att spelaren tillhör Alliansen, men får inte rösta på eller misstänka denne.
vilket ju för mig skulle betyda att det bara är mellan lynch och nattDL som en bikt kan ske? Eller är det inte så?

Borgmästaren kan ha kvar sin extra röst. Det beror på om den varit uppe för Lynch eller inte. I vilket fall har den utslagsröst så det är viktigt att den som har rollen är säker på att den röstar på en ond ( ingen press :angel:)

Och eftersom antalet bybor har krympt så finns det inte så stor chans för ulvarna att smyga med som just bybor längre. Vilket borde göra att de blir lite lättare att upptäcka. Då ev hintar om att man har en viss roll borde bli upptäckta av den som i så fall verkligen har rollen.
Så intressant att se idag hur tankarna går bland alla Och hur dessa tankar motiveras

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar