ULVLEK: Firefly

Och det när du menar på att alla som röstade på onda utom Snurris. Hur skiljer du folk åt då.?
Det har inget med just Bsf att göra men jag hade redan satt just de tre utöver mig åt det godare hållet. Det skulle ju iofs kunna vara så att Snurris är god och ni är onda båda två? :idea:

jag är inte fullt lika säker som du angående snurrfians ondhet , men absolut att hon kan vara ond, men ser ett helt annat alternativ till att så många röster hamnade på snurrfian.
Däremot är jag lite säkrare på din( LenaH) godhet just nu, även om man inte kan vara helt säker förstås utan sior.
Jag är mer inne på att både Lobelia och Paddington kan vara onda rent spontant,
Habina har dock stärkt sina aktier något , under förutsättning då att snurrfian inte är ond trots allt? fast då ser jag å andra sidan ingen vits med att ändra röst ( om habina vore ond)

Asko känns också som jag haft rätt känsla av leken igenom, dvs att hon mest troligt inte är ond.
Detta var mina snabba spontana tankar
Jag ändrade mig just lite, haha.

Är det? Läser ingen mina teoriinlägg?
ja det tycker jag det var.

för övrigt såg jag att du trodde det stod mellan två onda. Jag hade inte ens hunnit reflektera över bsf och Snurrfian misstänker jag för att vara ond. Men jag undrar hur du kan vara så säker som du verkar på att det var två onda uppe?

ja det tycker jag det var.

för övrigt såg jag att du trodde det stod mellan två onda. Jag hade inte ens hunnit reflektera över bsf och Snurrfian misstänker jag för att vara ond. Men jag undrar hur du kan vara så säker som du verkar på att det var två onda uppe?
Jag höll ju de tre för goda före lynch och inget som hände sen ger mig anledning att ändra på det, snarare tvärtom.

På den andra punkten är jag nu lite vacklande. ;)

Men nu SKA jag sova! :)

Det har inget med just Bsf att göra men jag hade redan satt just de tre utöver mig åt det godare hållet. Det skulle ju iofs kunna vara så att Snurris är god och ni är onda båda två? :idea:
Det är för mig en väsentlig skillnad mellan att sätta folk åt det godare hållet och att godförklara. Jag uppfattade ditt teoriinlägg (som för övrigt inte var direkt uttömmande) som lite mer vagt än de här personerna är definitivt goda.

Det är för mig en väsentlig skillnad mellan att sätta folk åt det godare hållet och att godförklara. Jag uppfattade ditt teoriinlägg (som för övrigt inte var direkt uttömmande) som lite mer vagt än de här personerna är definitivt goda.
Ok, ett till:

Jag kan ju inte GODFÖRKLARA någon utan info men att jag hållit dem för goda tidigare idag och inte ändrat mig på den punkten står jag fast vid.

Ok, ett till:

Jag kan ju inte GODFÖRKLARA någon utan info men att jag hållit dem för goda tidigare idag och inte ändrat mig på den punkten står jag fast vid.
Jag skulle önska att du utvecklar dina resonemang en aning runt personerna. Just nu seglar du upp som potentiell ond då jag inte alls kan följa vad som gör dig så tvärsäker. Som du konstaterar så finns det inte mycket till information i leken och du uttalar dig tvärsäkert medan jag själv famlar i blindo.

Jag känner att jag är läskigt samstämmig med LenaH just nu... Det ska i alla fall mycket till för att hon ska vara ond. Jag tror även att Q kan vara god, främst baserat på hur hon gick på mot fio, vilket inte känns särskilt smart som ulv. ;)

Jag står även fast vid att snurrfian kan vara ulv, men visst kan det vara som LenaH tar upp att det är lobelia och paddington som är ulvarna. Har svårt att se att de skulle vara tre ulvar kvar, någon som har koll på matematiken om det ens är möjligt?

Asko har hamnat lite i skymundan, men jag får känslan av att hon kan vara en allmänt ovetande bybo. ;)

så för att vara extra tydlig så är jag främst misstänksam mot
Paddington och
Lobelia för stunden
Skulle någon av dem ändå vara god så halkar Snurrfian upp där istället
i övrigt så i fallande misstankeskala ( ingen är friskriven från misstankar helt, men några känns ju uppenbarligen godare än andra )längst ner de jag håller som troligast goda i gänget för stunden
Habina
Asko
LenaH

Jag höll ju de tre för goda före lynch och inget som hände sen ger mig anledning att ändra på det, snarare tvärtom.

På den andra punkten är jag nu lite vacklande. ;)

Men nu SKA jag sova! :)
du har fel om mig, och därför undrar jag om du har fel om någon mer eller om det är du som försöker så misstankar omkring dig.

Oj vad vi också var samstämmiga @quarter4ever Instämmer i att jag hoppas ängeln skyddar rätt inatt. :nailbiting: Eller, va fan, hoppas ängeln skyddar sig själv... :up: Jag kan gott bli ulvmat nu iaf.

@LenaH

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian
20.50 Paddington röstar på Snurrfian
20.52 Lobelia röstar på snurrfian
20.54 Habina ändrar röst till blacksmithfarm
20.55 Blacksmithfarm ändrar röst till Snurrfian

Utifrån röstresultatet så ser jag det nästan som otroligt korkat av ulvarna att ingen av de du pekar ut som ulvar hängde på mot BSF. Det brukar snarare vara regel än undantag att lyan, åtminstone någon, hänger på ett drev för att dölja sig i mängden.

Det som bekymrar mig mycket är de här tvärsäkra:

Det finns ingen information men jag vet att Snurris och en av Lobelia/Paddis är ulv. Du brukar vara smartare än så.

nu börjar jag noja, har jag misstagit mig om Snurrfian?
Känns lite för mycket som alla försöker stämma in i samma tankar vilket gör att jag tror att ngn försöker tassa med lite försiktigt.

skulle behöva försöka gå igenom leken igen men jag måste sova.

Hmm, känns lite farligt med tanke på att det kan gömma sig en listig ulv bland oss fyra (mig inklusive) som verkar rörande överens. Men .. njä, håller nog mig åt känslan som jag haft.

För min del så röstar jag nog på snurrfian härnäst. Om det var fyra onda från början så borde det vara två ulvar kvar nu, och då ligger mina val som den siste ulven mellan Paddington och Lobelia. Min känsla skaver nog lite mera åt paddington ... tror jag

walking-and-thinking-smiley-emoticon.gif

Hmm, känns lite farligt med tanke på att det kan gömma sig en listig ulv bland oss fyra (mig inklusive) som verkar rörande överens. Men .. njä, håller nog mig åt känslan som jag haft.

För min del så röstar jag nog på snurrfian härnäst. Om det var fyra onda från början så borde det vara två ulvar kvar nu, och då ligger mina val som den siste ulven mellan Paddington och Lobelia. Min känsla skaver nog lite mera åt paddington ... tror jag

walking-and-thinking-smiley-emoticon.gif
Kommer fortfarande ihåg en lek där det var tre kvar och en av de goda blev lurad av den onda att rösta på den andra goda. Och det trots att de två goda hade varit överens ett bra tag innan, tyvärr, den sista rösten ändrades.
Det sitter kvar i bakhuvudet det där :cautious:

Kommer fortfarande ihåg en lek där det var tre kvar och en av de goda blev lurad av den onda att rösta på den andra goda. Och det trots att de två goda hade varit överens ett bra tag innan, tyvärr, den sista rösten ändrades.
Det sitter kvar i bakhuvudet det där :cautious:
Men varför är exempelvis LenaH god?
Q har folk hållit för god för att hon var drivande i en lynch mot en god, och det inklusive mig själv. Det är dock knappast ett bra alibi. Varför håller du henne för god? Det måste ju finnas i leken eftersom vi inte har någon information.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 707
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 754
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 794
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 973
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?