ULVLEK: Firefly

Vill även skicka en varning till @bollen__ som missade röstningen igår och inte heller kommit med några teorier varken före eller efter det. Vill du vara kvar i leken bollen__ så vill jag att du ska komma in med lite tankar i GOD TID före DL så att de andra kan bedöma dig på något!
Har pmat dig! Har sovit hela dagen, sorry. :o

Jag reagerade på samma sak. Snurris verkar utgå från att Hemlig är god. Det ser helt klart skumt ut. Och Snurris har visat sig att inte alltid leva upp till sitt nick annars hade man kunnat skylla på snurrighet.

Kan det vara (som jag upplevde igår) så att snurrfian gick in i anmälningstråden där hemlig redan bett om att få vara med i åskådarlyan innan hennes roll avslöjats?

Kan det vara (som jag upplevde igår) så att snurrfian gick in i anmälningstråden där hemlig redan bett om att få vara med i åskådarlyan innan hennes roll avslöjats?
Det kan det ju i och för sig. Men hemlig är ny och jag hade inte utgått från att hon vetat att döda ulvar stannar i lyan.

Ingen känns spontant jätteond så jag börjar undra om lyan finns bland de som inte varit så aktiva? Vore inte det himla enkelt? :p

För övrigt känns som jag redan påtalat inte gårdagens lynch som något man kan utläsa så mycket av ännu. Möjligen får den större relevans senare i leken men just nu kan jag inte hitta något som är speciellt spännande.

Visst, @fios röständring, men jag är benägen att tro att hon helt enkelt tyckte hemlig var skum och inte drog sig för att avgöra.

Hade jag själv varit i lyan så hade jag nog låtit lotten avgöra för att inte dra blickarna till mig. Dessutom har lyan fén att ta hänsyn till vilket gör att jag tror de ligger lågt vid lynch och låter goda fälla avgörandet.

intressant. Jag kikade in i anmälningstråden nu å såg att hemligs inlägg där kom 21.09 och det var samma tid som snurrfian postade sitt inlägg här.

Då kommer jag till både @Habina och @Snurrfian som jag tycker hakar upp sig lite vid DL1 och det skulle ju kunna vara skumt men åas så är det ju mest för att de åtminstone försöker vara aktiva och det märks just nu i en lek där det blivit lite stiltje.

@quarter4ever - för jävligt att du blev käk för vi kunde behövt dig nu för att få snurr på leken!!

Fast (som @Lobelia redan påpekat) - jag är inte säker på att hemlig hade koll på att hon inte skulle få vara med i åskådarlyan om hon var ond.

Jag kommer inte så mycket längre och det känns döfött att göra en ordentlig analys av vad alla skrivit och gjort. Det har knappt hänt något alls.

Jag hakade upp mig ordentligt på det som Q noterade att @Snurrfian verkade ha koll på att Hemlig skulle visa sig vara god och liksom i förebyggande syfte villle granska.

Kommer inget mer upp så: Lobelia röstar på Snurrfian då hon verkar ha för bra koll på vem som är god.

Det kan det ju i och för sig. Men hemlig är ny och jag hade inte utgått från att hon vetat att döda ulvar stannar i lyan.
Är hon så ny? :o Eller blandar jag ihop henne med en annan.. :cautious:

Hade jag själv varit i lyan så hade jag nog låtit lotten avgöra för att inte dra blickarna till mig. Dessutom har lyan fén att ta hänsyn till vilket gör att jag tror de ligger lågt vid lynch och låter goda fälla avgörandet.
Intressant, för jag tänker exakt samma sak men om de goda. Men OM vi båda skulle ha rätt ... vem sjutton är fio?!

...
fén? :eek:

edit: det är ju onekligen ett sätt att dra uppmärksamheten åt sig och ulvarna skulle ju veta vilka som inte ingår i deras lya. hmmm eller är det för riskabelt :cautious:
editedit: känns som att det sitter en fé någonstans och småskrattar åt mig :rage:

Är hon så ny? :o Eller blandar jag ihop henne med en annan.. :cautious:

Intressant, för jag tänker exakt samma sak men om de goda. Men OM vi båda skulle ha rätt ... vem sjutton är fio?!

...
fén? :eek:

edit: det är ju onekligen ett sätt att dra uppmärksamheten åt sig och ulvarna skulle ju veta vilka som inte ingår i deras lya. hmmm eller är det för riskabelt :cautious:
Hemlig leker sin andra lek. :)

Jag vet inte om @fio är ond eller god men hon får det inte att pinga i ulvometern direkt.

Nu behöver jag faktiskt lite input från @Blacksmithfarm , @bollen__ och @bumpo för annars utgår jag från att ni är de som befolkar lyan! :p

Hemlig leker sin andra lek. :)

Jag vet inte om @fio är ond eller god men hon får det inte att pinga i ulvometern direkt.

Nu behöver jag faktiskt lite input från @Blacksmithfarm , @bollen__ och @bumpo för annars utgår jag från att ni är de som befolkar lyan! :p
Vem sjutton blandar jag ihop henne med då :cautious::o flåt hemlig!

Tror du att det skulle vara för riskabelt för en fé att dra åt sig uppmärksamheten på det viset?
(yes, i'm aware att jag kan möjligen fråga en ond här nu men friskt vågat :p)

Jag kom på en grej... Om fio är ulv borde jag blivit käkad... Så då är hon kanske god. Eller blev hon nedröstad av de andra? :arghh:

Tror du att det skulle vara för riskabelt för en fé att dra åt sig uppmärksamheten på det viset?
(yes, i'm aware att jag kan möjligen fråga en ond här nu men friskt vågat :p)
Nej, jag tycker att du har en poäng där. Det är ju ett sätt att bli lite lagom misstänkt så man inte riskerar att bli käk med en gång.

Men det är verkligen lögnihelvete att bilda sig en uppfattning just nu! :arghh:

Jag kom på en grej... Om fio är ulv borde jag blivit käkad... Så då är hon kanske god. Eller blev hon nedröstad av de andra? :arghh:
Varför borde du blivit käkad? För att hon indirekt räddade dig? Och om du är god så hade misstankarna mot henne fallit?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025