ULVLEK: Firefly

alltså nu har jag suttit å gått igenom nästan alla personer men det tar ju sååån tid å jag vet inte om jag hinner övriga, så jag får posta det jag har.

Snurrfian röstar LenaH, Asko. Tycker det är kul att Asko skriver hejvilt och kommer med nya tankar. Väljer en Jedi Starfighter och inser det kan bli trångt på rymdskeppet vilket Habina noterar, undrar sedan vad Habina reagerar på och Habina förtydligar att de enda som behöver bekymra sig om plats är ulvarna som är i grupp. Säger att hon inte tänkte så långt, hon gick först på namnet och sedan bildgooglade hon. Svarar sedan LenaH att hon åtminstone hade en teori om LenaH även om den var tunn, men i övrigt hade hon tappat kollen. Undrar lite över rösterna på hemlig och måste kolla upp vad folk reagerade på. Svara Habina att även hon själv (habina) kommer bli del av den granskningen eftersom fios röständring ser ut som en räddningsaktion för Habina. Fortsätter att det skulle vara tråkigt för Habina att åka tidigt igen men det går inte att komma ifrån att det ser ut som en räddningsaktion å det gör henne fundersam. Svarar Habinas inlägg att det är tänkvärt det hon skriver men hon tänker iaf inte godförklara Habina för det. Funderar över om det finns ett samband mellan Fio och Ferrari om det inte var Habina som var uppe för räddningsaktion.

Teoriar lite kort: Vill se mer av bollen, bsf, mig själv, bumpo. Funderar över Asko och varför denne inte vill att vi ska fokusera på första omröstningen och att det känns som orimligt många med 5 onda. Vet inte var hon har Habina, känns som en uppenbar räddning av denne igår. Blir inte klok på fio heller. Vill veta hur LenaH tänker efter gårdagens lynch (se LenaH). Noterar att Ferrari ersatts av Lobelia.

Skriver som svar till mig att det vid första anblick såg ut som ett räddningsförsök av Habina vilket gjorde att hon funderade över henne men landade mer på fio. Skriver sedan som svar till asko att hennes kommentar känns märklig eftersom det känns väldigt mycket med fem onda och ska kolla upp vad bsf egentligen skrev. Försöker hitta vad bsf skrev, kan inte göra det vilket gör att hon röstar på Asko i Dl2 eftersom denne försöker få det att låta som att hon inte vet hur många de är i lyan.

Jag reagerade inte på Snurrfians inlägg om hemlig när jag läste igenom det första gången, men nu med lite nya ögon så ser jag vad både Q och Lobelia noterar. Det ser ju lite ut som att hon vill distansera sig från att ha misstänkt hemlig, sedan kan jag inte låta bli att notera att Habina verkar vilja släta över Snurrfians kommentar lite med att Snurrfian kan ha sett hemligs inlägg i anmälningstråden.

Fio röstar (Ferrari)/Hemlig Reagerar på Q som tycker att Fios inlägg om att hon inte lekte med barbie och undrar om denne tror att hon låtsats att inte leka m barbie för att leta/fiska kompisar i lyan. Röstar på Ferrari för att denne ser horor överallt och det kan vara för att hon är onda fén som försöker få kontakt med lyan. Läser vidare i leken och tycker hemligs röst också skaver och är misstänksam mot Q för tycker denne brukar ha mer på fötterna. Ändrar röst till hemlig för dennes röst var helt out of the blue och kändes inte relevant för fem öre.

Här funderar jag – hemligs röst var väl inte ”outoftheblue”? Hemlig hade ju skrivit om det i sitt teoriinlägg innan och det var samma motivering som jag hade, så helt outoftheblue var den ju inte.

Bemöter Habinas misstänksamhet med att hon (fio) inte brukar vara rädd för att vara uppseendeväckande. Fortsätter att hon tycker synd om Habina oavsett hennes roll eftersom Habina åkt tidigt i flera lekar på sistone. Sedan tyckte fio att hemligs röst var mer märkligt än Ferraris när hon läst igenom leken mer och därför ändrade hon. Säger att det inte finns ngt samband mellan henne el ngn annan och att båda rösterna på Ferrari och hemlig var typiska förstadagsröster men hemlig var mer skum och därför ändrade hon. Tycker Snurrfian har bra synpunkter å får en känsla av att hon vill leta onda vilket är en känsla hon inte brukar få när Snurrfian är ond. Har svårt att placera mig och LenaH.

Undrar om Asko medvetet tar fel på antalet onda för att man inte ska tro att denne är i lyan.

Habina röstar hemlig. fokuserar på På Spåret och vill ha ett snabbt rymdskepp eftersom alla kommer jaga efter henne?? Var först inne på att rösta på Snurrfian pga att hon verkade hänga i grupp men tycker hemlig resonerar väldigt konstigt och röstar där istället. Blir misstänksam mot fios röständring å om hemlig är god så är det väldigt smidigt av en ulv att lägga rösten där och skulle hemlig vara ond så skulle det kunna vara en alibiröst. Inser att hon kommer att bli granskad pga fios röständring. Fortsätter i sin tanke att det kan vara så att fio är ond och vill försöka få ut två goda direkt (först hemlig om hon visar sig vara god) och sedan Habina själv om det nu är ok att kalla sig själv god. Blir ännu mer misstänksam mot fio när hemlig visade sig vara god. Säger att hon vet att fio inte räddningsröstade på henne själv, men däremot att hon kan ha försökt ”rädda” Habina och kasta misstankar mot henne, Men det skulle kunna vara så att fio är god som tycker hemlig var skummare än Lobelia och att det var synd om Habina som var på väg att lynchas tidigt igen. Funderar sedan över om fio kan vara ulv som försöker rädda en annan ulv, kommer fram till att det ev skulle vara om denne gjort en tabbe och röstat på Lobelia utan att inse att denne var en kollega och därför lagt upp henne för lottning mellan habina och hemlig. Fortsätter med att det är ngt som habina själv skulle kunna göra men ifrågasätter om fio skulle det. Skriver sedan att hon lade andra rösten på hemlig (när hon lade första rösten). Var helt säker på att bumpo röstade före henne eller om denne bara pratade om att rösta på hemlig. När jag kommenterar så pudlar hon att hon blandade ihop sig själv med hemlig och paddington med bumpo, dvs hon hade två röster när hon själv röstade. Inte hemlig. Blir lite misstänksam mot bumpo som skulle kunna vara ulv och gör det lätt för sig.

Skriver sedan ponera att både hon och ferrari är goda då skulle ulvarna ha kunnat luta sig tillbaka medan det blev lottning mellan tre goda iaf innan fio gjorde sin röständring som gör henne mer förvirrad. Fortsätter att svara mig att hon blandad ihop oss allihopa och att den som röstade var jag på henne. Funderar över Snurrfians kommentar med att denne kan ha gått in i anmälningstråden och sett att hemlig bett om att komma in i åskådarlyan innan dennes roll avslöjats.

Jag hajade till vid att bumpo ska ha diskuterat att rösta på hemlig innan Habina gjorde det. Det står inget i tråden om att bumpo har gjort det å enda stället som det kan ha diskuterats i är lyan. Habina försöker pudla men jag är iaf fundersam till henne.

Äsch jag måste göra i ordning mig till jobbet.

Fio röstar på Asko då jag tror hon medvetet gjorde ett räknefel om antalet onda i lyan.

Jag har inget bättre just nu iallafall. Får kika in här innan DL.

@LenaH ja jag skulle oxå behövt Q nu och framöver....Det hade underlättat i spelet.

fortsätter pga 1000-regeln

Bumpo röstar hemlig. kan sin Harry Martinsson och tycker Aniara är det vackraste namnet på ett rymdskepp ever. Är ringrostig, å har ett spökande ex som tar upp tankarna. De enda som sticker ut är Asko och paddi, men tidiga röster gör ju det. Här reagerar jag lite – BSF röstade ju också tidigt, varför stack inte hennes röst på Ferrari ut?

LenaH röstar Q4. Tycker onda fén kan ställa till det en hel del för goda sidan, blev putt att Q4 hann före med att paxa Millenium Falcon och undrar vad man kan använda en handduk till….
Refererar till Snurrfian och sig själv som har en tendens att käka ond utanför lyan när hon är ulv.
Noterar många OT-röster och inget särskilt matnyttigt när hon läser om leken, det som sticker ut mest är hemligs andraröst på Habina dels för att den är lika OT-relaterad som min egen och dels för att Habina åkt tidigt i flera lekar på slutet. Tycker även att Qs röst på fio skaver iom att Q själv tog upp ev avsaknad av barbie hos fio och när fio bekräftar så blir det misstänkt. Påpekar till hemlig att BSF alltid räknar på fördelningen oavsett roll. Röstar därefter på Q för hon tycker dennes resonemang är av banan, samt att Q indirekt pekar på att hon själv ev skulle vara ond för annars skulle inte fio som fé vinkat. Sedan tror hon inte att varken lyan el fe försöker hitta varandra än eftersom oddsen är så höga, fén har ju möjligheter att med hjälp av hyssen hitta ulvarna att vinka till. Skojar om att Snurrfian gjort en LenaH – och enligt hennes eget resonemang (snurrfians) så borde Snurrfian alltså vara ond. Tycker det var hyfsat långt mellan rösterna på hemligt (en kvart) och inte att de rasslade in under sista minutrarna som asko skriver fortsätter skriva till Asko att det beror på vad som framkommer om det går fort m rösterna eller inte, Habina ifrågasatte rösten från hemlig och dennes svar var ju lite kategoriskt och det stärkte inte hemligs aktier. Tycker att fio är känd för att spela lite high chaparall så hon skulle som lyamedlem kunna tänka att utmärka sig själv genom att rädda en lyamedlem.

Tänker inte så mycket efter gårdagens lynch då det är svårt att bilda sig en uppfattning om ngn igår när röstningen blev så utspridd och få hade möjlighet att vara inne vid den. Hade fel om Q men säger att misstankarna inte var så allvarliga men det var där hon kunde få en hyfsad motivering utan att gå OT. Tycker inte rösterna på hemlig säger så mycket, förstår att Habina reagerade och tror inte bumpo hann se hennes röst, utan att bumpo tänker mer som LenaH – här kan jag motivera en röst.
fios röständring sticker ut, men tycker dennes första röst var ju väldigt dåligt motiverad så hon ändrade när hon såg en bättre. Tycker inte ngn av dem ger ngt utslag på ulvradarn. Tycker inte det känns troligt som räddningsaktion av Habina å det skulle vara absurt om det var en räddningsaktion för Lobelia. Noterar även att det inte finns ngn info av värde i omlopp än heller. Tycker det känns mycket troligare med totalt 4 onda än att det skulle vara fyra ulvar i lyan och en ond fé.

Tycker inte att ngn känns riktigt genomond (när gör folk det egentligen?), undrar därför om lyan kanske är bland dem som inte är så aktiva å tycker det vore himla smutt..

Tycker inte (som hon sagt tidigare) att man kan läsa ut så mycket av gårdagens lynch än, den får kanske mer relevans längre fram i leken. Är benägen att tro att fios röständring berodde på att denne tyckte hemlig var skum och att fio inte drog sig från att avgöra. Säger att hade hon själv varit i lyan så hade hon nog låtit lotten avgöra för att inte dra blickarna till sig och dessutom har lyan fén att ta hänsyn till å att de därför vill ligga lågt och låta goda fälla avgörandet. Utifrån detta kommer hon tillbaka till Habina och Snurrfian som hon tycker hakar upp sig vid Dl1 å det skulle kunna vara skumt men det kan ju vara så att de är aktiva och därför märks i leken där det blivit lite stiltje.

Äh, jag tycker inte att någon känns superulvig... Jag tycker det finns en poäng i resonemanget om @Snurrfian och jag hade velat att hon bemötte frågan om varför hon ville kika på rösterna på hemlig men så har inte skett (vad jag sett?) och det vet jag inte om det beror på avsaknad av trovärdigt svar eller att hon inte sett det.

Habina röstar hemlig. fokuserar på På Spåret och vill ha ett snabbt rymdskepp eftersom alla kommer jaga efter henne?? Var först inne på att rösta på Snurrfian pga att hon verkade hänga i grupp men tycker hemlig resonerar väldigt konstigt och röstar där istället. Blir misstänksam mot fios röständring å om hemlig är god så är det väldigt smidigt av en ulv att lägga rösten där och skulle hemlig vara ond så skulle det kunna vara en alibiröst. Inser att hon kommer att bli granskad pga fios röständring. Fortsätter i sin tanke att det kan vara så att fio är ond och vill försöka få ut två goda direkt (först hemlig om hon visar sig vara god) och sedan Habina själv om det nu är ok att kalla sig själv god. Blir ännu mer misstänksam mot fio när hemlig visade sig vara god. Säger att hon vet att fio inte räddningsröstade på henne själv, men däremot att hon kan ha försökt ”rädda” Habina och kasta misstankar mot henne, Men det skulle kunna vara så att fio är god som tycker hemlig var skummare än Lobelia och att det var synd om Habina som var på väg att lynchas tidigt igen. Funderar sedan över om fio kan vara ulv som försöker rädda en annan ulv, kommer fram till att det ev skulle vara om denne gjort en tabbe och röstat på Lobelia utan att inse att denne var en kollega och därför lagt upp henne för lottning mellan habina och hemlig. Fortsätter med att det är ngt som habina själv skulle kunna göra men ifrågasätter om fio skulle det. Skriver sedan att hon lade andra rösten på hemlig (när hon lade första rösten). Var helt säker på att bumpo röstade före henne eller om denne bara pratade om att rösta på hemlig. När jag kommenterar så pudlar hon att hon blandade ihop sig själv med hemlig och paddington med bumpo, dvs hon hade två röster när hon själv röstade. Inte hemlig. Blir lite misstänksam mot bumpo som skulle kunna vara ulv och gör det lätt för sig.

Skriver sedan ponera att både hon och ferrari är goda då skulle ulvarna ha kunnat luta sig tillbaka medan det blev lottning mellan tre goda iaf innan fio gjorde sin röständring som gör henne mer förvirrad. Fortsätter att svara mig att hon blandad ihop oss allihopa och att den som röstade var jag på henne. Funderar över Snurrfians kommentar med att denne kan ha gått in i anmälningstråden och sett att hemlig bett om att komma in i åskådarlyan innan dennes roll avslöjats.

Jag hajade till vid att bumpo ska ha diskuterat att rösta på hemlig innan Habina gjorde det. Det står inget i tråden om att bumpo har gjort det å enda stället som det kan ha diskuterats i är lyan. Habina försöker pudla men jag är iaf fundersam till henne.
Du har fått fram en hel del om Habina och indirekt bumpo

Det med att bumpo skulle skulle ha diskuterat att rösta på hemlig är klart intressant. Det skulle jag vilja ha en förklaring till.

Nej, jag tycker att du har en poäng där. Det är ju ett sätt att bli lite lagom misstänkt så man inte riskerar att bli käk med en gång.

Men det är verkligen lögnihelvete att bilda sig en uppfattning just nu! :arghh:
Ooh, spännande! :confused::nailbiting::cautious:

mest för att jag faktiskt kan ha kommit upp med något vettigt för en gångs skull :p

Jag känner mig helt lost, men måste rösta.

Habina röstar på bumpo

För hon lade en enkel andraröst på en vi nu vet är god. Sorry bumpo! :(

Genom din röständring så såg du till att hemlig lynchades och habina räddades

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Jag kom på en grej... Om fio är ulv borde jag blivit käkad... Så då är hon kanske god. Eller blev hon nedröstad av de andra? :arghh:

Nä för att hon har käkat mig så många ggr att jag har lovat att hämnas!!

Äsch jag måste göra i ordning mig till jobbet.

Fio röstar på Asko då jag tror hon medvetet gjorde ett räknefel om antalet onda i lyan.

Jag har inget bättre just nu iallafall. Får kika in här innan DL.

För fio brukar käka mig det första hon gör. :angel:

...
fé?
:nailbiting:

seriöst, jag börjar få en fix idé och det är farligt jag veeet, menmen :nailbiting::arghh::cautious::crazy:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar