ULVLEK: Firefly

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare efter att Q blev käkad heller... Bara fler frågetecken dök upp.

Har fastnat lite på fio, men kan inte egentligen komma vidare i om hon är ond eller god, så jag borde lägga henne åt sidan.

Ferrari har bytts ut till lobelia, inte mycket att säga där heller.

Reagerar lite på att asko verkar ha flippat och börjat med en massa OT. Är det för att fio är henne på spåret med hennes "felräkning" av onda?

Jag lade andra. ;)
Gjorde du?

13.54 Asko röstar på Paddington
14.23 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
16.31 Paddington röstar på Habina
17.23 quarter4ever röstar på fio
19.45 hemlig röstar på Habina
20:03 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:39 Fio röstar på Ferrari
20:45 Habina röstar på hemlig
20:49 Bumpo röstar på hemlig
20:51 LenaH röstar på quarter4ever
20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare efter att Q blev käkad heller... Bara fler frågetecken dök upp.

Har fastnat lite på fio, men kan inte egentligen komma vidare i om hon är ond eller god, så jag borde lägga henne åt sidan.

Ferrari har bytts ut till lobelia, inte mycket att säga där heller.

Reagerar lite på att asko verkar ha flippat och börjat med en massa OT. Är det för att fio är henne på spåret med hennes "felräkning" av onda?
Jag flippar alltid någon gång under lekarna :p

Gjorde du?

20:58 Snurrfian röstar på LenaH
20:58 Fio ändrar röst till hemlig

Va? Stämmer den där? Helt säker på att bumpo var före mig. O_o Eller pratade hon bara om att rösta där? *susar dit för att kolla*

Ni får gärna lyncha mig idag, för jag verkar blanda ihop mig själv med hemlig och Paddington med bumpo... Dvs JAG hade två röster när jag röstade... Inte hemlig. :arghh:

Alltså blir jag svagt misstänksam mot bumpo som skulle kunna vara ulv och göra det lätt för sig. :cautious:

Ponera att jag och Ferrari är bägge goda. Då skulle ulvarna kunna luta sig tillbaka medan det blev lottning mellan tre goda.

Ja, innan fio gjorde sin röständring som bara gör mig mer och mer förvirrad. :nailbiting::crazy::cautious:

Va? Stämmer den där? Helt säker på att bumpo var före mig. O_o Eller pratade hon bara om att rösta där? *susar dit för att kolla*
du har ju själv postat denna......

Röstlista DL1 kl 21

Paddington 1
Ferarri 2
Habina 2
fio 1
Blacksmithfarm 1
hemlig 2
quarter4ever 1

Självklart! Mitt motto här i livet är "endast döda fiskar följer strömmen" Låt mig se... En norrlänning som var student i Uppsala och FORTFARANDE aldrig varit onykter. Eller för den delen en ryttare som vägrar rida stor häst utan bara fjording men samtidigt inte kan bestämma sig för gren, så det blir hoppning, dressyr, fälttävlan, distansritt, bruksridning OCH körning. :rofl:
Ariel kan göra som fjordingen i vår isisflock, hon tror fullt och fast hon är islandshäst. Det där med tölten har hon inte riktigt lärt sig än, dock.

Oavsett vilken roll hemlig har blir jag misstänksam mot fio. Är hon god så var det väldigt smidigt (men kanske lite väl uppseendeväckande) av en ulv att lägga rösten där. Är hon ond så skulle det kunna vara en alibiröst...
Jaf är lite inne på ditt spår, samtidigt gör fio aldrig vad jag väntar mig.

Den röständringen känns skum.

nu undrar jag hur du tänker...

Om nu bumpo pratat om att rösta där först, vilket jag inte ser i tråden - hon tog bara upp mig och asko, så borde denne ha pratat om det i lyan???? :idea:

Och varför vill du ha lagt en andraröst på hemlig? En andraröst ser jag som mer misstänkt än en förstaröst faktiskt och nu när du säger att du börjar fundera över bumpo??

Ponera att jag och Ferrari är bägge goda. Då skulle ulvarna kunna luta sig tillbaka medan det blev lottning mellan tre goda.

Ja, innan fio gjorde sin röständring som bara gör mig mer och mer förvirrad. :nailbiting::crazy::cautious:
Vilka tre? Innan fio ändrade sin röst så var det väl bara två?

fio röstar först på ferrari men när det verkar som att det står mellan ferrari och Habina och hemlig (det var tio minuter mellan fios röst och de andra två så jag tror att hon såg dem) så ändrar fio till hemlig.
Varför?
Är fio god så borde hon vara tämligen säker på att hemlig är ond men detta är bara första DL så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till.
Andra alternativet är att hon är ond .. :cautious:

Det fetstilta, kan du förklaramdigmnärmre, ddt känns lite ambivalent.

Vad jagnvetnså finns det ingen god i denna lek som vet ett skvatt i förväg om vem som är ond eller god.

Och ja, antingen är hon ond eller god, det är jag helt enig om.

Det fetstilta, kan du förklaramdigmnärmre, ddt känns lite ambivalent.

Vad jagnvetnså finns det ingen god i denna lek som vet ett skvatt i förväg om vem som är ond eller god.

Och ja, antingen är hon ond eller god, det är jag helt enig om.
Nä precis, det var det som var min poäng. Om det inte fanns något hemligt trick som jag inte kände till så visste jag inte hur det skulle kunna gå till. Formulerade mig lite konstigt kanske :p

Så här i efter hand så undrar jag lite över rösterna på Hemlig, jag måste nog ta och kolla vad det var folk reagerade på... :cautious:

Jag reagerar lite på denna kommentaren av snurrfian eftersom den kommer före resultatet av lynchen är känt ( dvs vilken roll hemlig hade ) visste snurrfian att hemlig mest troligt var god ?
Jag reagerade på samma sak. Snurris verkar utgå från att Hemlig är god. Det ser helt klart skumt ut. Och Snurris har visat sig att inte alltid leva upp till sitt nick annars hade man kunnat skylla på snurrighet.

tänker du att det finns ett samband mellan Ferrari och Fio? För det slog mig som en möjlig tanke, jag stirrade mig lite blind på att det skulle kunna vara en räddning av Habina men det skulle ju även kunna vara en räddning av Ferrari men då rätt diskret istället, eller nåja inte lika uppenbar.
Diskret? Inte lika uppenbar?

Är det en räddning är den högst indiskret. Det är svårt att undviak att se den.

Vad får dig att anse det?

nu undrar jag hur du tänker...

Om nu bumpo pratat om att rösta där först, vilket jag inte ser i tråden - hon tog bara upp mig och asko, så borde denne ha pratat om det i lyan???? :idea:

Och varför vill du ha lagt en andraröst på hemlig? En andraröst ser jag som mer misstänkt än en förstaröst faktiskt och nu när du säger att du börjar fundera över bumpo??

Som jag skrivit, jag blandade ihop oss allihop... Dvs att den som röstade var ju du, på mig... ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?