ULVLEK: Firefly

jag hänger inte riktigt med, vad får dig att misstänka Habina förutom fios röständring?
Habina la första rösten på hemlig och jag kan förstå den rösten utifrån hemligs röstmotivering på henne.
Det var mest att vid den första anblicken såg det ut som ett räddningsförsök av habina, vilket gjorde att jag funderade över henne men jag landar mer i funderingar över fio.

@Snurrfian Jag skrev inte att vi/ni skulle fokusera mindre på första omröstningen, jag tycker att jag skrev rätt tydligt att JAG skulle fokusera lite mindre på den då jag hade just skrivit ett visst antal inlägg angående den. Då ville jag inte råka fokusera för mycket på den utan hålla ögonen öppna. Blev det tydligare?
Nu blev jag lite osäker på dig då jag tycker att det står väldigt tydligt i citatet du citerade att jag skriver bara om mig själv. Och undrar om du vill liksom "smutskasta" (fel ordval) mig ... :cautious:

Antalet onda, som jag skrev ett eventuellt innan då det självklart inte är helt säkert ännu, kommer av BSFs (var det väl?) uppskattning av antalet ulvar + fé.
Grejen är att vi bara har första röstningen att gå på och alltså är det den vi måste analysera därför kändes som kommentar rätt märklig... och som flera skriver så känns fem onda väldigt många och jag måste nog kolla vad bsf skrev egentligen.

vill bara förtydliga att det inte betyder att jag tar illa upp om ni misstänker mig eller röstar på mig, så länge ni inte tar illa upp att mina teorier antagligen blir grundlösa :p

@Asko jag har försökt att hitta var bsf skulle ha skrivit att det var den onda och jag kan inte hitta det vilket gör att det blir ännu mer skumt med dig.
Jag måste rösta nu eftersom jag ska iväg och Snurrfian röstar på asko eftersom jag tror att hon kan vara ulv som försöker få det att låta som om hon inte vet hur många det är i lyan.

@Asko jag har försökt att hitta var bsf skulle ha skrivit att det var den onda och jag kan inte hitta det vilket gör att det blir ännu mer skumt med dig.
Jag måste rösta nu eftersom jag ska iväg och Snurrfian röstar på asko eftersom jag tror att hon kan vara ulv som försöker få det att låta som om hon inte vet hur många det är i lyan.
Gud vad jag hatar att spela från mobil, fem onda ska det stå inte den onda...

Varning - högst troligt OT:
För övrigt så var jag känd som gif-sökaren i en tidigare lya (som blev den allra bästa lyan nånsin :D) och kunde inte låta bli att söka på gifar från denna tvserie :angel:

tumblr_ljl9rchbpr1qiqs2no1_400.gif

Påminner om våra kära ulvlekar :D kanske t.o.m den förra right @quarter4ever ? :angel:
tumblr_mzkcu4KoUp1qzb33uo4_r1_250.gif

... O_o:cautious::laugh:
tumblr_mfzm4s0qEL1qahcb6o2_r1_500.gif

dat feeling i slutet av ulvleken med nästan lika många goda som onda :p
tumblr_msva09Jyp71qcvteuo6_250.gif

... may?! :eek::laugh:
mR9sS5X.gif

talking about ulvlekar :p

Fast jag undrar om du kanske "tar fel på antalet onda" medvetet för att folk ska tro att du inte ingår i lyan :cautious:

Grejen är att vi bara har första röstningen att gå på och alltså är det den vi måste analysera därför kändes som kommentar rätt märklig... och som flera skriver så känns fem onda väldigt många och jag måste nog kolla vad bsf skrev egentligen.

Whoops, jag mindes fel (varken matte eller siffror är min starka sida) det var inte fem utan fyra stycken men HÄR nedan är antalet onda jag gick efter :p
Ja, fast det betyder ju också att ulvarna behöver få ut fler goda än de behövt om det räckt med att onda var fler än goda.

Som exempel:
vi är 12st
"normalt" är det 1/3 onda
Det skulle då ge 4st.
Då har vi i så fall ulvar + fen.
Och 8 goda

Ulvarna behöver således få ut 6 goda jämfört med om fen hade räknats med, då hade de behöft få ut 5st.

Sedan får man ju räkna in att fen kanske lyckas räkna ut ngn ulv och då lyckas hjälpa dem (precis som siaren och spionen kan hjälpa goda sidan) och att ulvarna kan förlora kollegor och därmed behöva få ut fler goda för att få majoritet.

Och ja, goda måste få ut alla fyra (om min uträkning är korrekt) onda.

Så egentligen är det kanske till godas fördel (eller åtmoinstone att det jämnar ut sig)? Eftersom de onda på detta vis behöver få ut fler goda och dessutom kan riskera att käka/lyncha fen.

Vill bara säga att jag är här, men är inte på topp ( förkyld och nu ganska ont i ena örat :arghh:) Så jag ska vila mig lite innan jag ger mig in i att läsa ikapp leken.

Jag är osäker på när DL är så jag lägger en röst nu för säkerhets skull.

Fios ändring kändes också lite "out of the blue" då hon nämner hemlig kort först och sedan pratar om Q för att sedan rösta på hemlig. Skaver lite här också :p

Kopplar samman dessa två och hummar lite ... Om fio är känd för att kunna spela lite högt spel - skulle hon kunna spela det som habina föreslår?
Men då det är habina som föreslår det och i hennes teori är god så får jag vara lite försiktig med det. Eller är det två onda som spelar ut mot varandra lite? :cautious:
fio röstar först på ferrari men när det verkar som att det står mellan ferrari och Habina och hemlig (det var tio minuter mellan fios röst och de andra två så jag tror att hon såg dem) så ändrar fio till hemlig.
Varför?
Är fio god så borde hon vara tämligen säker på att hemlig är ond men detta är bara första DL så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till.
Andra alternativet är att hon är ond .. :cautious:

Jag tycker att det känns underligt att som god välja så säkert mellan tre olika spelare och ändra en avgörande röst på en av dem när det var bara första DL. Detta då jag personligen skulle föredra att låta en lott avgöra i det tillfället då det är nästan omöjligt att se vinkar om specialroller (om det ens fanns några), även om hemlig blev lite skum där mot slutet så kändes det inte så avgörande att man ändrar ens röst till den avgörande rösten. Jag kan givetvis ha fel men detta är vad jag finner och vad som skaver mest just nu.

Alltså, Asko röstar på Fio med motiveringen ovan.

Den obligatoriska frågan är jag sorgligt sen på. Många rymdskepp är ju redan tagna men jag tror Voyager finns kvar från startrek, jag teor jag slår till med det.

Jag har popcorsläst lite och hittills är det inte mycket att gå på men jag behöver sätta mig in i leken en del.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Dejtingtråden del 38