True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Att riskera att ta ut en av tre onda (om jag räknat rätt) känns väl riskabelt va? Det skulle jag inte göra som ond.

Eh, jo? Om jag hintar om att jag är siare så spelar det ingen roll om jag är siare eller siare, det är en hint ändå?

Senast ändrad:

Fast Russel är ju den vassaste av de onda. Att bli av med honom är ju inte att bli av med vilken liten ulv som helst.

Fast Russel är ju den vassaste av de onda. Att bli av med honom är ju inte att bli av med vilken liten ulv som helst.

Vad jag förstått är Russel ett svart får, den kan ju inte ens käka.

Jo, läste sista rollistan nu. Vet dock inte riktigt vad "vampyr-dränera" innebär.

Senast ändrad:

Menar du då att det är helt ok för typ Tara att hinta om att hon är Sookie och sedan peka ut onda, och sedan för Sookie att göra tvärtom, dvs säga att hon är Tara?

På tal om hintar, det är väl ingen hint om den inte är sann heller? Det klassas inte under regelbrott då vad jag vet i alla fall.

Det beror väl lite på VAD man hintar om. Att hinta om att man är god är inget regelbrott, det gör ju alla till höger och vänster. Men att hinta om en specifik roll, så som siare, där är jag lite mer osäker.

KL

nu har jag läst igenom den här tråden femtielva ggr och jag blir bara mer och mer förvirrad.

När det gäller Pegas så kan jag aldrig följa med i hans tankebanor och det är oavsett vilken roll han har så det enda jag egentligen kan säga om honom är att han åtminstone är konsekvent i sin spelstil :D. Men om det gör honom till ond eller god i den här leken det har jag ingen aning om. Att han skriver "övriga vampyrer", kan lika gärna tolkas som han läst rollbeskrivningen slarvigt och tror att alla goda är vampyrer eller att han läst slarvigt och tror att alla onda är vampyrer.

Jag är alltid osäker på detta med hintar. Egentligen skulle jag vilja tillåta dem när jag är LL, men när jag en gång gjorde det så var det spelare som blev tyckte att det var det tråkigaste som någonsin skett. Därför har jag aldrig mer haft hintar.

Men generellt får man aldrig hinta om sin roll och som Mammas påpekar bör det rimligtvis innebära att man inte heller får låtsas ha en annan. Det man alltid får göra är att säga sig vara god - oavsett om man är det eller inte.

KL

Jag ska ut och cykla nu, med risk att jag är borta över DL väljer jag att lägga min röst nu.

Jag känner en viss förvirring ikväll, men det är nog inget konstigt iom första DL. Jag kan konstatera att mina tankar inte riktigt går åt samma håll som Niyama, om det beror på min förvirring, att jag har svårt att tolka eller om vi helt enkelt tänker olika kan jag inte svara på. Därför kommer jag inte att lägga min röst där ikväll. Pegasus har nog fångat allas blickar på olika sätt iom sin första röst på Lården. Själva rösten är väl inte särskilt suspekt i sig med tanke på att det är en första röst i hela leken, däremot har den mening som Lården hittat och citerat fångat mångas blickar, även mina. Det är svårt att tolka Pegasus uttalande; är det en ulv som vill tydliggöra sin "godhet", Russel som vill "visa sig", bara en oskyldig mening eller ett ogenomtänkt uttalande?

Jag har inte mycket mer att gå på just nu än det känner jag, och har därför inte mycket annat val än att lägga min röst där, eftersom man inte får BOP;a.
LV röstar på Pegasus

kl

Åh, suck. Skulle gärna avvakta en stund till men middagen står strax på bordet så jag måste rösta nu.

Under dagen har det mest diskuterats om Pegasus och hans röst, samt den eventuella hinten av hans roll/Pegasus brist på koll på rollistan. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro. Det känns på något vis lite oroväckande att detta är det enda som diskuteras, det blir lätt att bara flyta med om man så vill. Jag ser förstås också det misstänkta i att skriva något som "oss vampyrer", men att rösta på Pegasus i det här läget känns så himla simpelt, och en lätt utväg. Samtidigt ska man ju rösta på det som känns mest misstänkt.

Om jag ska bredda mitt synfält lite så vet jag inte om jag ser någonting sådär värst misstänkt. Det känns lite som "alla mot Pegasus". Det jag funderar på dock är Lindgren, som verkar väldigt mån om att påpeka att hon har förtydligat detaljer för Pegasus men att han inte har lyssnat. Det känns liksom lite skumt, hon vill verkligen inte associeras med den onde (?) Pegasus?

Jag ser dock nu att Lindgren har röstat på Pegasus, men det är nästan så att det spär på mina misstankar. Detta är ett halmstrå men någonting ska man ju gå på.

Således:

zassoo röstar på LindgrenV

*KL*

Info från LL:

Ca en timme till DL. Ikväll är det kl 21.

Röster hittills:

Pegasus röstar på Lillelorden
LindgrenV röstar på Pegasus
Zassoo röstar på LindgrenV

Senast ändrad:

KL

Jag ska ut och cykla nu, med risk att jag är borta över DL väljer jag att lägga min röst nu.

Jag känner en viss förvirring ikväll, men det är nog inget konstigt iom första DL. Jag kan konstatera att mina tankar inte riktigt går åt samma håll som Niyama, om det beror på min förvirring, att jag har svårt att tolka eller om vi helt enkelt tänker olika kan jag inte svara på. Därför kommer jag inte att lägga min röst där ikväll. Pegasus har nog fångat allas blickar på olika sätt iom sin första röst på Lården. Själva rösten är väl inte särskilt suspekt i sig med tanke på att det är en första röst i hela leken, däremot har den mening som Lården hittat och citerat fångat mångas blickar, även mina. Det är svårt att tolka Pegasus uttalande; är det en ulv som vill tydliggöra sin "godhet", Russel som vill "visa sig", bara en oskyldig mening eller ett ogenomtänkt uttalande?

Jag har inte mycket mer att gå på just nu än det känner jag, och har därför inte mycket annat val än att lägga min röst där, eftersom man inte får BOP;a.
LV röstar på Pegasus

Jag behöver också lägga min röst nu och kommer lägga den på Pegasus, men mest på grund av motiveringen till rösten på Lården snarare än att han ev hintar om att han är god. För även om jag fortfarande är med på att det är en svår sits att lägga en första röst när det mest varit OT så tycker jag att hela resonemanget och kommentarerna kring det hela är mycket märkligt.

Sen vet jag att Pegasus är Pegasus, men jag tycker ändå inte att det är ett godtagbart skäl till att lägga en halvkass röst när det helt uppenbart går att lägga röster på ett vettigare sätt (som typ Sasse gjorde mot mig förra leken och det var ju också baserat på OT).

killaloe röstar på Pegasus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar