True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Håller med här. Jag personligen kan inte helt och hållet släppa saker för att "ahmen det är ju för att den är den". Jag själv har ju i princip nästan åkt ut i en lek enbart på grund av att jag just då inte producerade en miljon (förvirrade, i andras ögon) inlägg om mina tankar, vilket jag gjort i andra lekar. Även om man är på ett visst sätt, så har man ju olika roller från lek till lek och yttre omständigheter kan också göra att man spelar lite annorlunda (vill minnas att jag reagerat på att Sasse varit annorlunda i någon lek mot vad jag var van vid t.ex.). Detta är anledningen till att jag inte släpper en tanke direkt enbart med hänvisning till att "men den är ju den".

I och för sig släpper jag väl aldrig en tanke egentligen, och överanalyserar allt ned till molekylform... Men ändå :o

Det handlar väl inte om att släppa en tanke, utan att se fler möjligheter och inte riskera att rösta ut en god första dagen enbart för att personen är "som vanligt" och var tvungen att avlägga en tidig röst.

Visserligen var det en tidig röst från Pegas, så det fanns väl inget att gå på direkt och nån motivering var han tvungen att ha. Men det känns ju som sagt som att man kan utesluta att han är människa och då är det ju stor risk att han är ond... Även om det såklart finns en chans att han är den goda vampyren också.

Men å andra sidan, så det jag minns av tidigare lekar så brukar Pegas ofta skriva på ett sätt som gör en misstänksam mot honom, framför allt i början, oavsett vilken roll han har, så jag är kluven.

Sant, å andra sidan känns det ju som att om han vore ulv så skulle han kolla igenom listan över goda innan han skriver något om att människor är sällsynta? Eller tänker jag fel nu?

Kollat kan han ju ha gjort, men behöver ju inte ha reflekterat över "art" på de olika rollerna, utan fokuserat på egenskaperna.

Jag kan ju ha jättefel också, det kan ju vara så simpelt att han inte reflekterat över det oavsett, främsta anledningen till att jag reagerade var att det var få vampyrnamn, då jag känner igen en del efter att ha sett de första säsongerna av True Blood, är ju mycket möjligt att man bara tar förgivet att det ska vara många vampyrer med tanke på temat. :p

Kan ju erkänna själv att jag brukar kunna slarva första gången jag läser igenom rollistan (som god ;)), för att jag ändå bara blir förvirrad av all information och kompletterar mer under spelets gång. :o Så det behöver väl inte betyda nåt egentligen, men det känns ju ändå som att om man är människa själv så ser man att de är ganska många...

Funderar lite på om jag ska vitkissa eller inte:p

Jag skulle kunna rösta på dig enbart på grund av den här kommentaren :yuck:

Är inte sport en typisk varulvssyssla? :cautious:

Ptja, om man kan se sex som en sport (vilket vissa verkar göra i True Blood) så ligger ju vampyrerna rätt bra till får man säga..

Jo, det har du rätt i, men har varit så sällsynt med människor i de senaste lekerna så jag rent hade glömt bort dom...

Har det? Jag håller med dig dock om att det är sällsynt med människor i denna leken, om man ska vara petnoga (detta är främst till LL), för vad jag vet är Sam Merlotte en shapeshifter, Sookie och Jason Stackhouse älvor/delvis älvor. Däremot ser de ju ut som människor, men det gör ju vampyrerna också såvida de inte visar gaddarna, eller varulvarna såvida det inte är fullmåne. Så att ;)

Kan ju erkänna själv att jag brukar kunna slarva första gången jag läser igenom rollistan (som god ;))

Jag tycker inte man kan läsa av något från det. Om jag ser till mig själv så läser jag i princip aldrig rollistan, oavsett rollen jag har. Det vanligaste dock är väl att man faktiskt läser vad det står, men jag tror att långt ifrån alla gör det och/eller dessutom håller reda på rollerna.

*kl*

Nu har jag läst igenom, jag blir helt trött i huvudet av allt vampyrsnack. Känns som det mest är OT som dragit iväg, inget som säger något om någons roll.

Pegasus röstmotivering är svag vilket inte är konstigt i det läget. Konstig är den också vilket är precis som vanligt oavsett vilken roll han har. Dvs det säger ingenting om Pegasus roll.

KL

Har läst igenom det som skrivits hitills och kommer väl inte fram till nåt alls egentligen. Och förresten, Alcide och hans flock? Hur vet jag hur många som är med i den då? Eller vet man inte det (om man inte är ulv själv då)?

KL

Har läst igenom det som skrivits hitills och kommer väl inte fram till nåt alls egentligen. Och förresten, Alcide och hans flock? Hur vet jag hur många som är med i den då? Eller vet man inte det (om man inte är ulv själv då)?

Det är ju sju goda roller, ett svart får. Då kan det ju bara vara två ulvar i lyan?

Har det? Jag håller med dig dock om att det är sällsynt med människor i denna leken, om man ska vara petnoga (detta är främst till LL), för vad jag vet är Sam Merlotte en shapeshifter, Sookie och Jason Stackhouse älvor/delvis älvor. Däremot ser de ju ut som människor, men det gör ju vampyrerna också såvida de inte visar gaddarna, eller varulvarna såvida det inte är fullmåne. Så att ;)

Jaja, du har ju helt rätt;). Ur leksynpunkt hade det räckt med vampyrer och icke-vampyrer. Att jag över huvud taget märkt ut vem som är vad är för att Sookie inte kan höra vampyrers tankar, d v s hon kan inte sia dem.

Fast det låter onekligen tunt med två vanliga ulvar på 10 deltagare när det är så många starka goda specialare. Och när det står "flock"?

Undrar om LL tänker sig någon udda twist längre fram :crazy:

Jag tycker inte man kan läsa av något från det. Om jag ser till mig själv så läser jag i princip aldrig rollistan, oavsett rollen jag har. Det vanligaste dock är väl att man faktiskt läser vad det står, men jag tror att långt ifrån alla gör det och/eller dessutom håller reda på rollerna.

Jag är delvis beredd att hålla med dig, att inte kunna hålla reda på alla roller ser jag inte som något märkligt i sig. Däremot att göra som Pegasus, inte ha en tanke på att det är människor med (vilket jag tycker står rätt så tydligt) och inte motivera det på samma nördiga sätt som du gjorde (;)) tycker jag talar för att han är vampyr eller varulv och då är det större chans att han är ond än att han är god sett till rollfördelningen.

Jag är delvis beredd att hålla med dig, att inte kunna hålla reda på alla roller ser jag inte som något märkligt i sig. Däremot att göra som Pegasus, inte ha en tanke på att det är människor med (vilket jag tycker står rätt så tydligt) och inte motivera det på samma nördiga sätt som du gjorde (;)) tycker jag talar för att han är vampyr eller varulv och då är det större chans att han är ond än att han är god sett till rollfördelningen.

Ja, absolut att Pegasus motivering kan ha varit sådär. Han påpekade väl dessutom någon sida tidigare att det visst fanns med människor i den här leken, så han borde ju ha vetat om det.

Håller med om att det är troligast att han inte fått rollen som människa.

Jag fick gå tillbaka och läsa rollistan för att se vad som var vad. Visste inte om vampyrer var de onda eller om vampyrer var goda och ulvar onda eller om det var på nåt annat sätt. När det dessutom är ett sånt här tema som jag har noll koll på (känner inte igen ett enda namn) blir det ännu virrigare. Jag visste inte ens vad jag själv kallades.

Dock skriver jag ju inte om vampyrer/människor heller, just för att jag inte har koll.

Funderar lite på detta inlägget, där Lorden inte identifierar sig med oss vriga vampyrer, låter lite mer som varulv tycker jag.

... inte motivera det på samma nördiga sätt som du gjorde (;)) tycker jag talar för att han är vampyr eller varulv och då är det större chans att han är ond än att han är god sett till rollfördelningen...

Reagerar nu i efterhand (när jag läste detta som killaloe skrev) på detta citat av Pegasus. Är det sagt under villfarelsen att alla goda är vampyrer, och därför ett försök att "passa in" eller är det ett oroligt klumpigt snedsteg av en ond Russel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar