True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Det där känns lite som en halvdold godhetsförklaring av sig själv... Han verkar inte ha större koll på rollfördelningen (människor/vampyrer etc), så det skulle ju mycket väl kunna vara så att det är en snabb "men viiii goda".

Är man så övertydlig med "jag är så god"-snacket när man är ond? Eller har alla en tendens att pika åt att man är på goda sidan? Hm.

Känner mig förvirrad i mina tankar :o

Reagerar nu i efterhand (när jag läste detta som killaloe skrev) på detta citat av Pegasus. Är det sagt under villfarelsen att alla goda är vampyrer, och därför ett försök att "passa in" eller är det ett oroligt klumpigt snedsteg av en ond Russel?

Fast i så fall skulle ju snedsteget var lika klumpigt som att skriva typ "oss övriga ulvar". Det finns ju två goda vampyrer, då verkar det ju troligare att han är god vampyr och slarvigt tagit för givet att alla vampyrer är goda?

Är man så övertydlig med "jag är så god"-snacket när man är ond? Eller har alla en tendens att pika åt att man är på goda sidan? Hm.

Känner mig förvirrad i mina tankar :o

Jag tycker det är vanligt förekommande oavsett vilken sida man hör till, att skriva att man är god. Däremot tycks det ofta skilja en del på sättet att skriva/uttrycka sig, samt att om man överdriver så tyder det oftast på att man inte har rent mjöl i påsen.

Jag blir en aning misstänksam mot alla misstankar som riktas mot Pegasus. Känns troligt att det finns nån ulv som hakar på det eller t.o.m startar det. Därmed inte sagt att Pegasus är god, kan mycket väl vara en ulvkollega som insett att Pegasus är illa ute och vill skapa avstånd till onde Pegasus.

Jag tänkte mer i banorna att han inte verkar ha stenkoll på rollerna, alternativt att han har just stenkoll och vill få oss att resonera precis såhär.

Hmm... Hur menar du nu? Jag tycker det är mer logiskt så som Lårdis skrev - att han skulle vara Russel eller ulv. Om man nu skulle hänvisa till det jag tänkte (och som Sasse förtydligade i #123), att en ond på ett (överdrivet) uttryckligt (är det ett ord? :p) sätt skriver att han är god, alltså godförklarar sig själv. Eftersom han uppenbarligen inte är så haj på att det är människor med i bilden, så skulle det kunna översättas som:

"Jag är god". Men också alternativet, som Lårdis skrev, att det var klantigt uttryckt av Russel, eftersom Russel är den ende onde vampyren.

Jag hoppas du förstår vad jag menar, för jag känner att jag har JÄTTESVÅRT att formulera mig :o

Fast rent spontant verkar det ju jäkligt korkat att skriva "vi vampyrer" om man är en ond vampyr utan koll på rollerna? Om vi ska vara sådana känns det ju mer troligt att han är en god vampyr som inte kollat så noga.

Å andra sidan kan jag bli lite nojig, är det en extra tydlig vink till ulvarna om att han är Russel? Men så övertydlig borde han ju inte vara, va?

Bra bok. :o

Mvh tvångsonanist. (Vill du ha ett boktips? ;)) ((Det är alltså boken som gör mig sådan. Den är hothothot!))

Jag tänkte mer i banorna att han inte verkar ha stenkoll på rollerna, alternativt att han har just stenkoll och vill få oss att resonera precis såhär.

Men om han inte har koll på rollerna, varför är det misstänkt? Det hade inte jag heller. Om han har stenkoll, varför vill han bli så misstänkt som han blivit?

Hmm... Hur menar du nu? Jag tycker det är mer logiskt så som Lårdis skrev - att han skulle vara Russel eller ulv. Om man nu skulle hänvisa till det jag tänkte (och som Sasse förtydligade i #123), att en ond på ett (överdrivet) uttryckligt (är det ett ord? :p) sätt skriver att han är god, alltså godförklarar sig själv. Eftersom han uppenbarligen inte är så haj på att det är människor med i bilden, så skulle det kunna översättas som:

"Jag är god". Men också alternativet, som Lårdis skrev, att det var klantigt uttryckt av Russel, eftersom Russel är den ende onde vampyren.

Jag hoppas du förstår vad jag menar, för jag känner att jag har JÄTTESVÅRT att formulera mig :o

Men är det inte troligare att han som god vampyr gör misstaget att skriva som om alla vampyrer är goda, än som ond? Annars är ju misstaget ungefär samma sak som att skriva "oss övriga ulvar" vilket låter extremt klantigt.

Tycker både onda och goda spelare godförklarar sig själva, en del mer en del mindre.

Å andra sidan kan jag bli lite nojig, är det en extra tydlig vink till ulvarna om att han är Russel? Men så övertydlig borde han ju inte vara, va?

Det tänkte jag inte på! Så skulle det förstås kunna vara. Dock hade jag inte ens fattat det om jag var ulv, efter som två av tre vampyrer är goda. Men jag brukar ju inte tänka på samma sätt som Pegasus.

LOL, ingen Grey hos mig inte! :D

Niya: Ja, men ja det känns ju långsökt iaf. Men ja, om jag vore ulv och skulle välja någon att käka skulle jag nog spontant undvika att ta någon som outat sig som vampyr, eftersom man inte vill riskera att ta Russel?

Hm, alltså eftersom det bara är tre vampyrer i leken borde det vara ett regelbrott att hinta om att man är en av dem? Dvs Pegasus "hint" borde vara falsk? (Kanske för att han trodde att alla vampyrer är goda.)

Hmm, hur menar du? En hint är en hint är en hint, det spelar ju ingen roll om den är sann eller inte? Eller tänker du att den borde ha varit ett misstag och inte genomtänkt?

Eller så är han vampyr och trodde att alla goda var vampyrer, kan ju vara så också?

Ja, alltså. Det jag menar är ju att hinten skulle vara falsk. Att han som god säger "vi vampyrer", på det sättet som en ond skulle säga "vi goda" för att medvetet/undermedvetet få oss andra som är ovetande om hans roll att sätta honom åt den goda sidan.

Niya: Ja, men ja det känns ju långsökt iaf. Men ja, om jag vore ulv och skulle välja någon att käka skulle jag nog spontant undvika att ta någon som outat sig som vampyr, eftersom man inte vill riskera att ta Russel?

Skulle du? Nog för att man inte vill bli av med en i sitt lag, men som ond vill man nog gärna ha bort både Pamela (ängeln) och Eric (borgmästaren). Själv skulle jag nog spontant kunna riskera att offra en annan ond för att få bort någon av dessa ovan.

På tal om hintar, det är väl ingen hint om den inte är sann heller? Det klassas inte under regelbrott då vad jag vet i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar