True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Under dagen har det mest diskuterats om Pegasus och hans röst, samt den eventuella hinten av hans roll/Pegasus brist på koll på rollistan. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro. Det känns på något vis lite oroväckande att detta är det enda som diskuteras, det blir lätt att bara flyta med om man så vill. Jag ser förstås också det misstänkta i att skriva något som "oss vampyrer", men att rösta på Pegasus i det här läget känns så himla simpelt, och en lätt utväg. Samtidigt ska man ju rösta på det som känns mest misstänkt.

Jag kan hålla med om att det inte är helt bekvämt när alla vänder sig mot Pegasus, samtidigt så är det också svårt att inte reagera på någon som verkar misstänkt när inte så mycket annat händer i leken.

Spelar man dessutom på det sättet som Pegasus gör (dvs rätt så obegripligt för det mesta :D) blir det inte alltid så enkelt att veta vad som är vad och med tanke på att han har varit med ett bra tag så borde han också ha någon koll på hur hans kommentarer kan uppfattas. Dessutom tycker jag att det känns ungefär lika misstänksamt med att förklara saker och ting med att Pegasus är Pegasus för då kan han ju skriva vad som och ha vilken till som helst och alltid "komma undan". Så att inte reagera känns märkligt men samtidigt känns det inget vidare när många reagerar.. :D

Fast i så fall skulle ju snedsteget var lika klumpigt som att skriva typ "oss övriga ulvar". Det finns ju två goda vampyrer, då verkar det ju troligare att han är god vampyr och slarvigt tagit för givet att alla vampyrer är goda?

Hmm... Hur menar du nu? Jag tycker det är mer logiskt så som Lårdis skrev - att han skulle vara Russel eller ulv. Om man nu skulle hänvisa till det jag tänkte (och som Sasse förtydligade i #123), att en ond på ett (överdrivet) uttryckligt (är det ett ord? :p) sätt skriver att han är god, alltså godförklarar sig själv. Eftersom han uppenbarligen inte är så haj på att det är människor med i bilden, så skulle det kunna översättas som:

"Jag är god". Men också alternativet, som Lårdis skrev, att det var klantigt uttryckt av Russel, eftersom Russel är den ende onde vampyren.

Jag hoppas du förstår vad jag menar, för jag känner att jag har JÄTTESVÅRT att formulera mig :o

Det här inlägget av LV tycker jag är lite skumt. Jag håller helt med Niyama om vad som bör vara den troligaste förklaringen, eftersom han om han var ond vampyr borde ha kollat mer noga vilka roller andra hade. Ev att han vill hinta, men det känns långsökt. Men LV håller inte alls med, och tja, det är något som känns off här tycker jag. Jag håller för övrigt med Niya om att Pega diskuterats väl mycket, extremt mycket för någon som lagt en svag förstaröst? Så tja, jag tycker att LVs resonemang känns lite skumt och "medflytigt" liksom. Därför: Mammas röstar på LindgrenV

(Ser när jag uppdaterar innan jag skickar att zass redan röstar på LV med lite annorludna motivering. Hmm, ond som vill få bort fokus från onda Pega eller god som reagerar på samma som jag? :cautious:)

Senast ändrad:

Jag har ingen aning alls om hur jag ska rösta.

Först tyckte jag inte att någon kändes ond men nu tycker jag att många känns onda O_o

Lillelorden, Killa, Lindgren. Lillelorden är väl rätt ny. Lindgrens teorier minns jag att jag haft svårt att begripa tidigare. Killas resonemang skaver lite mer, men inte heller hennes teorier brukar jag förstå fullt ut.

Sen finns det ju med att Pegasus kan ha hintat om att han är onda vampyren. Gissar att LL i så fall varnar honom via pm istället för att skriva ut i tråden för att inte förstöra leken.

Och så Mammas och Sasse som kan vara hur onda som helst utan att jag märker det. Och Zassoo och Paddan som känns ganska neutrala men lika gärna kan vara onda. Och Hedinn! Ingen uppfattning alls.

Jag behöver också lägga min röst nu och kommer lägga den på Pegasus, men mest på grund av motiveringen till rösten på Lården snarare än att han ev hintar om att han är god. För även om jag fortfarande är med på att det är en svår sits att lägga en första röst när det mest varit OT så tycker jag att hela resonemanget och kommentarerna kring det hela är mycket märkligt.

Sen vet jag att Pegasus är Pegasus, men jag tycker ändå inte att det är ett godtagbart skäl till att lägga en halvkass röst när det helt uppenbart går att lägga röster på ett vettigare sätt (som typ Sasse gjorde mot mig förra leken och det var ju också baserat på OT).

killaloe röstar på Pegasus

Och här slängs det röster åt alla håll, många med bra motiveringar. Förutom denna. Att basera sin röst på motiveringen till en röst som lades precis i början, som var tvungen att motiveras av enbart OT-snack känns lite märkligt?

Jag är själv ytterst tveksam till Pegas, men jag kan som sagt också tänka mig att det bara blivit fel och att de onda passar på att haka på teorierna om honom, eftersom han länge var den enda som diskuterats. Väldigt smidigt sätt att få bort en god på i så fall, utan att verka misstänkt själv. Och rösterna baserade på det han skrivit i övrigt köper jag, helt klart, men att rösta mest pga hans motivering av rösten på Lorden får mig att fundera.

Funderar även vidare på möjligheten att Killa kan vara den onda vampyren och på det här sättet vill uppmärksamma en ulv om det, i det här fallet Lorden?

Ja, såklart :banghead:

Men det skulle ju vara ett regelbrott.

Jag tycker det är vanligt att deltagare med en sådan roll hintar, eller försöker hinta, på ett eller annat sätt. De som är lite duktigare (eller känner sig duktiga) hintar (ofta) med text, medan de andra hintar genom röstningar. Det har aldrig klassats som ett regelbrott då, däremot om de varit övertydliga så har det räknats som ett regelbrott. Vet inte hur Myrten förhåller sig till detta.

Jag har ingen aning alls om hur jag ska rösta.

Först tyckte jag inte att någon kändes ond men nu tycker jag att många känns onda O_o

Lillelorden, Killa, Lindgren. Lillelorden är väl rätt ny. Lindgrens teorier minns jag att jag haft svårt att begripa tidigare. Killas resonemang skaver lite mer, men inte heller hennes teorier brukar jag förstå fullt ut.

Sen finns det ju med att Pegasus kan ha hintat om att han är onda vampyren. Gissar att LL i så fall varnar honom via pm istället för att skriva ut i tråden för att inte förstöra leken.

Och så Mammas och Sasse som kan vara hur onda som helst utan att jag märker det. Och Zassoo och Paddan som känns ganska neutrala men lika gärna kan vara onda. Och Hedinn! Ingen uppfattning alls.

Det värsta med det där (när jag inser att jag tänkt i lite samma banor) är att de som "slinker undan" är de där vana, rätt skickliga spelarna, som brukar vara bra på att inte rikta misstankar mot sig och det skrämmer mig lite. Hur många ulvar gömmer sig där? T.ex Mammas har ju varit väldigt frånvarande i leken (eller så har hennes inlägg bara gått förbi mig?) och helt plötsligt kommer in och röstar. Man har ju inte så mycket att gå på där, alls.

Ja att folk med såna roller försökt hinta har jag sett, men då har det varit lite otydligare. Att skriva ut att man är en av tre vampyrer är väl rätt solklart regelbrott?

Och här slängs det röster åt alla håll, många med bra motiveringar. Förutom denna. Att basera sin röst på motiveringen till en röst som lades precis i början, som var tvungen att motiveras av enbart OT-snack känns lite märkligt?

Fast det som startade den diskussionen var ju att Pegasus pekade ut mitt uttalande som det enda som INTE var OT. Enligt följande:
Förutom en mängd OT igår har inget fastnat på näthinnan förutom Lordens kommentar om att hon sätt på film hur duktiga vampyrer är på sport.
Det var väl det snarare än att rösten baserades på OT som fick reaktioner. Alla vet att det är näst intill omöjligt att lägga en välmotiverad första röst.

Och vad är det som gör Killaloes röst motivering mindre bra jämfört med till exempel Mammas på LV?

Att Killas röstade på Pegas pga hans motivering för rösten på Lorden. Visst, jag tycker inte den var bra, men vilken röstningsteori är det i det läget som Pegas röstade? Så jag har inga misstankar mot Lorden pga nåt hon skrivit, utan enbart OM Killas skulle rösta på det sättet (och med den motiveringen) för att hon är den onda vampyren och vill hinta om det till en ulv genom en röst och motivering som "skyddar" ulven, som i det fallet skulle vara Lorden. Det är väl kanske dock ganska långsökt och kan vara helfel, det var bara en tanke jag fick.

Vad är det du reagerar på menar du? Citat?

Detta:

Jag behöver också lägga min röst nu och kommer lägga den på Pegasus, men mest på grund av motiveringen till rösten på Lården snarare än att han ev hintar om att han är god. För även om jag fortfarande är med på att det är en svår sits att lägga en första röst när det mest varit OT så tycker jag att hela resonemanget och kommentarerna kring det hela är mycket märkligt.

Sen vet jag att Pegasus är Pegasus, men jag tycker ändå inte att det är ett godtagbart skäl till att lägga en halvkass röst när det helt uppenbart går att lägga röster på ett vettigare sätt (som typ Sasse gjorde mot mig förra leken och det var ju också baserat på OT).

Jag förstår inte vilket sätt som skulle vara vettigare att lägga en röst på i det läget Pegas var, men jag tar gärna en förklaring om Killa vill komma med en sån. :) Sen behöver ju inte Lorden vara ond pga det här heller, hon kanske blev oskyldigt indragen bara.

Jag håller för övrigt med Niya om att Pega diskuterats väl mycket, extremt mycket för någon som lagt en svag förstaröst? Så tja, jag tycker att LVs resonemang känns lite skumt och "medflytigt" liksom.

Jag tycker det tillhör vanligheterna att när någon väl reagerar på Pegasus så blir det typ ramaskri och sedan har denna någon fördubblats, och några till har adderats till att misstänka honom. Nu minns jag förvisso inte alla lekar där just Pegasus röstat tidigt, men minns åtminstone två där han fick en lynchmobb efter sig. Men jag håller med om att många verkar reagera på Pegasus i denna leken (också).

Ja att folk med såna roller försökt hinta har jag sett, men då har det varit lite otydligare. Att skriva ut att man är en av tre vampyrer är väl rätt solklart regelbrott?

Ja, skrev jag inte det? När det är övertydligt är det regelbrott?

Pga att jag inte litar fullt ut på mitt internet så lägger jag en röst nu, får väl se om jag vill ändra den innan DL. Men pga Killas enligt mig mycket svaga motivering till att rösta på Pegas, som får mig att fundera på om hon kan vara den onda vampyren och vill uppmärksamma ulvarna på det, så är det dit mina största misstankar går just nu.
Hedinn röstar på Killaloe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar