True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Spinner vidare och funderar på om Paddington kan vara den onda vampyren. Hon har varit ganska "under radarn" vilket brukar vara ett smart drag om man är ond - särskilt om man inte har ulvkompisar till att skydda sig. Lite lagom med inlägg för att vara med, men inte dra misstankarna till sig.

jag håller med att Pegas motivering känns väldigt konstig och jag förstår den inte alls, samtidigt brukar jag knappt förstå vad Pegas sysslar med i vanliga fall heller oavsett vilken roll han har.

När det gäller Pegas så kan jag aldrig följa med i hans tankebanor och det är oavsett vilken roll han har så det enda jag egentligen kan säga om honom är att han åtminstone är konsekvent i sin spelstil . Men om det gör honom till ond eller god i den här leken det har jag ingen aning om. Att han skriver "övriga vampyrer", kan lika gärna tolkas som han läst rollbeskrivningen slarvigt och tror att alla goda är vampyrer eller att han läst slarvigt och tror att alla onda är vampyrer.

Och för sig liknar dessa citat vad flera spelare skrivit om Pegas, med undantaget att detta är nästan allt Paddi har skrivit.

Sen kommer detta:

Om han är Russel så vet han vilka de övriga onda är, men de känner inte till honom och därför vill han kanske hinta att han är på samma sida.

Är det månne det Paddi själv gör? Hon är Russel och vill hinta lite diskret till Alcide och flocken (ev. Pegas med i flocken?).

*kl*

Niyama röstar på Killaloe

då jag inte förstår varför hon hänger upp sig så mycket på Pegasus, lätt röst i det här läget + att hon bortser från att Pegasus kan ha skrivit som han gjorde för att han har en god vampyrroll och därmed förutsatt att alla goda är vampyrer. Dessutom är de två goda vampyrrollerna ganska viktiga roller, vilket gör det ännu märkligare att bortse från det.

I mina ögon är det troligare att Pegasus missat att inte alla goda är vampyrer, än att han skulle hintat om att han är ond vampyr. Med detta resonemang är Lindgren lika misstänkt, men där får jag helt enkelt gå på "sämre känsla" när det gäller Killa.

Alltså, jag är totalt borta i hur jag borde rösta. Pegas känns som ett "lätt" byte efter hans kommentarer och konstiga röst, och samtidigt är det som någon har skrivit i tråden tidigare nästan som det går ett drev mot honom. Man borde inte försvara honom med att Pegas är Pegas men jag vill nog gärna se lite mer av honom innan jag bestämmer mig om honom.

Sedan känns både Killas och LindgrenVs röster väldigt lätta när de valt att lägga sina röster på Pegas. Visst, Pegas är den enda spelare som har diskuterats mest idag men det känns som väldigt lätta röster.

Sedan förstår jag inte varför LV drar upp Nyiama i sitt inlägg heller, de känns lite grann som ett alibi att ha skrivit teoriinlägg om två deltagare. Förstår inte vad som gör denne så misstänksam mot Nyiama.

Nu har både Mammas och Zassoo valt att rösta på LV för dennes lätta röst på Pegas. Ingen av dem har skrivit något som får mig att reagera så här långt. Förutom Mammas redigering i inlägg: #141 "Senast redigerad av Mammas Idag kl. 19:41 Anledning: Tog bort lite, var lite väl resonerande i hur jag skulle tänka som ond kände jag, vill inte ge uppslag. :p," Vilket började ge mig idéer..:p

Lillelorden reagerade väldigt starkt på Pegas första röst, känns lite som "offerkoftan" kom på i inlägg
KL
Hittills i tråden: OT, mer OT och en röst på mig.
Vi hade faktiskt redan då börjat diskutera runt Pegas röst.

Sasse ger mig rysningar bara genom att dra upp familjeliv i den här tråden också vilket gör att orden m... och v... lever vidare :wtf: , men annars ser jag inget hos denne som jag reagerar på för tillfället, det samma gäller Hedinn även om jag tycker att resonemanget om lorden känns väl långsökt.

Utifrån ovanstående så:
Paddington röstar på LindgrenV

Jag håller som sagt med om att Pegasus motivering var märklig, som vanligt typ. Dock reagerar jag på Killaloe som snabbt "hugger" mot honom och i mina ögon i princip försvarar Lillelorden. Av vilken anledning vet jag inte, det skulle känns lite väl om både Killeloe och Lorden var onda och Killaloe hade gått i försvar av den orsaken. Jag antar att det mer beror på privat vänskap och yadda yadda. För annars borde Killaloe träna mer i hur man behandlar (och inte behandlar) ulvkollegor :p

Jag reagerar som sagt mest åt att hon är snabb med att "hugga" mot Pegasus, som även om hans motivering var illa ställd, är ett lätt offer. Uppenbarligen, eftersom Lillelorden och LindgrenV också har reagerat hårt. Det kan inte ha varit alltför svårt att tro att Pegasus kan tänkas kunnat få röster på sig pga hans motivering kring sin röst.

Sasse röstar på Killaloe

Det här förstår jag inte, vad är problemet med att vara människa i den här leken? De flesta har ju väldigt bra förmågor och det verkar snarare vanligare med människor än något annat. Det får mig att tro att Pegasus utgår från sin egen världsbild där vampyrer och ulvar är i majoritet och människor är något märkligt. Eftersom det verkar finnas en större variation bland de goda och Pegasus inte verkar vara för någon större variation så vill jag nog hålla honom mot den onda sidan eftersom han, genom att vara emot variation, verkar för att det blir fler varulvar här i världen.

Att dessutom se människor som något udda och märkligt tycker jag dessutom att han har en otrevlig attityd, vilket jag förknippar mer med otrevliga ondingar än med trevliga goda.

Lägg dessutom till en frågan efter bild på Lården får mig att dra paralleller till en stalker (eftersom Pegasus bara teoriar kring Lården också) vilket knappast är en god och trevlig egenskap...

Jag behöver också lägga min röst nu och kommer lägga den på Pegasus, men mest på grund av motiveringen till rösten på Lården snarare än att han ev hintar om att han är god. För även om jag fortfarande är med på att det är en svår sits att lägga en första röst när det mest varit OT så tycker jag att hela resonemanget och kommentarerna kring det hela är mycket märkligt.

kl

Åh, suck. Skulle gärna avvakta en stund till men middagen står strax på bordet så jag måste rösta nu.

Under dagen har det mest diskuterats om Pegasus och hans röst, samt den eventuella hinten av hans roll/Pegasus brist på koll på rollistan. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro. Det känns på något vis lite oroväckande att detta är det enda som diskuteras, det blir lätt att bara flyta med om man så vill. Jag ser förstås också det misstänkta i att skriva något som "oss vampyrer", men att rösta på Pegasus i det här läget känns så himla simpelt, och en lätt utväg. Samtidigt ska man ju rösta på det som känns mest misstänkt.

Om jag ska bredda mitt synfält lite så vet jag inte om jag ser någonting sådär värst misstänkt. Det känns lite som "alla mot Pegasus". Det jag funderar på dock är Lindgren, som verkar väldigt mån om att påpeka att hon har förtydligat detaljer för Pegasus men att han inte har lyssnat. Det känns liksom lite skumt, hon vill verkligen inte associeras med den onde (?) Pegasus?

Jag ser dock nu att Lindgren har röstat på Pegasus, men det är nästan så att det spär på mina misstankar. Detta är ett halmstrå men någonting ska man ju gå på.

Således:

Det här inlägget av LV tycker jag är lite skumt. Jag håller helt med Niyama om vad som bör vara den troligaste förklaringen, eftersom han om han var ond vampyr borde ha kollat mer noga vilka roller andra hade. Ev att han vill hinta, men det känns långsökt. Men LV håller inte alls med, och tja, det är något som känns off här tycker jag. Jag håller för övrigt med Niya om att Pega diskuterats väl mycket, extremt mycket för någon som lagt en svag förstaröst? Så tja, jag tycker att LVs resonemang känns lite skumt och "medflytigt" liksom. Därför:

(Ser när jag uppdaterar innan jag skickar att zass redan röstar på LV med lite annorludna motivering. Hmm, ond som vill få bort fokus från onda Pega eller god som reagerar på samma som jag? :cautious:)

[...]

Nu har både Mammas och Zassoo valt att rösta på LV för dennes lätta röst på Pegas. Ingen av dem har skrivit något som får mig att reagera så här långt. Förutom Mammas redigering i inlägg: #141 "Senast redigerad av Mammas Idag kl. 19:41 Anledning: Tog bort lite, var lite väl resonerande i hur jag skulle tänka som ond kände jag, vill inte ge uppslag. :p," Vilket började ge mig idéer..:p

[...]

(Jag har redigerat bort min och zass röst, för att inte förvirra.)

Hmm, detta gör mig suspekt inställd till paddan. Alltså, hon väljer att inte läsa varken min eller zass motivering till rösterna ordentligt, trots att hon väljer att rösta på samma person vi gör? Visst att man ska rösta på den man finner mest misstänkt, men visst kollar man även på andra som röstar på samma, iaf läser deras motiveringar?

Och jag kan inte se någon annan motivering än att det skulle vara en lätt röst från LV, samt att hon tar upp Niya?

Nu är det snart deadline och jag måste ju för bövölen rösta på någon. Ärligt talat känner jag mig också ganska vilsen.

Lillelorden röstar på Paddington.

Jag hänvisar till min tidigare motivering då jag inte hinner skriva en mer utförlig med 1 minut till DL!!

*kl*

Jag tycker nog faktiskt att det är i så fall minst lika enkelt att lägga röst på mig om motiveringen är att jag lägger en enkel röst på Pegasus. Att jag "försvarar" Lorden och tycker att Pegasus röst är dålig handlar inte om att den är är på Lorden eller att den är baserad på OT (för det är svårt att hitta något i början) utan Pegasus väljer ett citat som han hakar upp sig på, han utvecklar det inte något vidare eller tar med något annat i sitt resonemang (däribland påpekandet att det finns flertalet "människor" i den här leken). Han kör helt enkelt stenhårt på en kommentar och håller sig till det - därför tycker jag att det är en skräpig röst och inte för att den är baserad på OT. För som jag redan har skrivit så har jag inga problem med röster baserade på OT om det är vettiga röster (som sagt, Sasse lyckades bra förra leken mot mig t.ex) och jag tycker fortfarande inte att "pegasus är pegasus och han spelar märkligt" är ett hållbart argument.

Han kör helt enkelt stenhårt på en kommentar och håller sig till det - därför tycker jag att det är en skräpig röst och inte för att den är baserad på OT. För som jag redan har skrivit så har jag inga problem med röster baserade på OT om det är vettiga röster (som sagt, Sasse lyckades bra förra leken mot mig t.ex) och jag tycker fortfarande inte att "pegasus är pegasus och han spelar märkligt" är ett hållbart argument.

Tack, du lyckades formulera det jag inte lyckades med! :p

Pegasus röstar på Lillelorden
LV röstar på Pegasus
Zassoo röstar på LindgrenV
killaloe röstar på Pegasus
Mammas röstar på LindgrenV
Hedinn röstar på Killaloe
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Paddington

*KL*

Pegasus63 röstar på Lillelorden
LindgrenV röstar på Pegasus63
Zassoo röstar på LindgrenV
Killaloe röstar på Pegasus63
Mammas röstar på LindgrenV
Hedinn röstar på Killaloe
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Paddington

Röstat: samtliga:love:

LindgrenV: 3
Killaloe: 3
Pegasus: 2
Lillelorden, Paddington: 1

Återkommer snart med uppdatering.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar