True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

För att det stod mellan de två och det var mellan dem jag velade när jag skulle rösta.

Varför vore det då sämre om Killa åkte? Vilket jag antar att du ansåg eftersom att det var uppenbart att det skulle bli nån av dem.

Jag håller som sagt med om att Pegasus motivering var märklig, som vanligt typ. Dock reagerar jag på Killaloe som snabbt "hugger" mot honom och i mina ögon i princip försvarar Lillelorden. Av vilken anledning vet jag inte, det skulle känns lite väl om både Killeloe och Lorden var onda och Killaloe hade gått i försvar av den orsaken. Jag antar att det mer beror på privat vänskap och yadda yadda. För annars borde Killaloe träna mer i hur man behandlar (och inte behandlar) ulvkollegor :p

Varför skulle jag träna mer i hur jag behandlar eventuella ulvkollegor? Inte visste jag att det fanns någon norm i hur man gör det med tanke på att det kan offras hej vilt eller hållas med ;) Vill jag vara så korkad att jag går in och försvarar henne så får jag väl vara det om jag tror att det hade gynnat en lya? :D

Jag reagerar som sagt mest åt att hon är snabb med att "hugga" mot Pegasus, som även om hans motivering var illa ställd, är ett lätt offer. Uppenbarligen, eftersom Lillelorden och LindgrenV också har reagerat hårt. Det kan inte ha varit alltför svårt att tro att Pegasus kan tänkas kunnat få röster på sig pga hans motivering kring sin röst.

Nej, det är inte så svårt, det skriver jag ju till och med själv, men resonerar man på det viset så kan jag ju inte lägga en röst på den jag tycker är mest misstänkt bara för att någon annan också tycker det? Och varför är det då inte värre med LV som "hakar på" mina teorier men lägger första rösten? Jag har varit rätt tydlig med vad jag tror om Pegasus och bara för att det är en "enkel" röst enligt dig så är inte jag så sugen på att ändra när jag tycker att han helt enkelt inte ger mig några som helst goda vibbar...

Och om jag hugger på pegasus för att han lägger en "enkel" röst så gör du ju i princip detsamma eftersom du verkar hänga upp dig på enbart det jag har skrivit i min röstmotivering och inte något kring resonemanget tidigare. Så i princip så gör du ju samma sak som du beskyller mig för att göra?

Uppdatering

Tara hade bestämt sig. Inatt skulle hon ut på varulvsjakt. Att något konstigt var på gång i Bon Temps var helt klart och hon kände sig stärkt i tanken att hon skulle kunna hjälpa till att få ordning på det. Hennes vänskap med Sookie hade väl lärt henne ett och annat?

Fast tydligen inte tillräckligt. Tara stärkte sig med en drink på Merlotte’s. Nja, det blev kanske mer än en drink då. När hon (aningen vingligt) går ut genom dörren dyker ingen mindre än sheriff Andy Bellefleur upp. I ett huj var Tara fast och hamnade i fyllecell.

Killaloe var Tara Thornton – vittne

Natt-dl om 20 minuter (Bukeklockan gäller)

Niyama:...Lorden var onda och Killaloe hade gått i försvar av den orsaken. Jag antar att det mer beror på privat vänskap och yadda yadd

Vill jag vara så korkad att jag går in och försvarar henne så får jag väl vara det om jag tror att det hade gynnat en lya? :D

(Jag kan upplysa om att jag slår precis lika mycket på Killaloe privat oavsett om hon försvarar mig eller inte. :D)

*spök*

Tack för det liksom, nu ska jag fortsätta mitt drickande i min fyllecell tillsammans med min enda vän, offerkoftan :cry: :D

Varför skulle jag träna mer i hur jag behandlar eventuella ulvkollegor? Inte visste jag att det fanns någon norm i hur man gör det med tanke på att det kan offras hej vilt eller hållas med ;) Vill jag vara så korkad att jag går in och försvarar henne så får jag väl vara det om jag tror att det hade gynnat en lya? :D

Det var bara ett tips, att gå in och försvara en ulvkollega brukar resultera i att båda dör, förr eller senare ;)

Nej, det är inte så svårt, det skriver jag ju till och med själv, men resonerar man på det viset så kan jag ju inte lägga en röst på den jag tycker är mest misstänkt bara för att någon annan också tycker det? Och varför är det då inte värre med LV som "hakar på" mina teorier men lägger första rösten? Jag har varit rätt tydlig med vad jag tror om Pegasus och bara för att det är en "enkel" röst enligt dig så är inte jag så sugen på att ändra när jag tycker att han helt enkelt inte ger mig några som helst goda vibbar...

Och om jag hugger på pegasus för att han lägger en "enkel" röst så gör du ju i princip detsamma eftersom du verkar hänga upp dig på enbart det jag har skrivit i min röstmotivering och inte något kring resonemanget tidigare. Så i princip så gör du ju samma sak som du beskyller mig för att göra?

Ja, LindgrenV (och Lillelorden) kan jag också tycka reagerade lite kraftigt, men jag antar att jag reagerar mer på sättet du uttrycker dig på. Kan inte riktigt sätta fingret på det faktiskt, det var något förra leken också som ju gjorde att jag röstade på dig just. Sorry att jag "förföljer" dig i två lekar dock.

Ja alltså, det är ju rätt svårt. Röstar man på den som röstar först så röstar man lätt, röstar man på den som röstar på förstaröstaren så röstar man lätt, lägger man udda röster så röstar man lätt osv...

Tillägg: Svarar på detta även om Killaloe dog. Hon läser väl ändå.

Varför vore det då sämre om Killa åkte? Vilket jag antar att du ansåg eftersom att det var uppenbart att det skulle bli nån av dem.

Va? Jag trodde uppenbarligen att det var bättre att Killa åkte eftersom jag lät rösten på henne stå kvar.

svarar både Lillelorden och Mammas i detta inlägg.

Ledsen att jag inte är den som "gödslar" lekarna med inlägg, men det är inte min spelspel. Dels tar det lång tid för mig att formulera inlägg och dels om många redan har sagt det jag tänker så försöker jag inte skriva "precis", "instämmer m X" osv.

Eftersom det tar en jäklla tid för mig att skriva mina inlägg så ville jag få iväg mitt röstinlägg innan DL, därför höll jag min motivering kort.

Jo, jag har läst ingenom både din (Mammas) och Zassoos röster på LV, men era röster är inget jag har tagit hänsyn när jag lade min röst på LV. Och ja, ni röstade på LV men jag ser inget misstänkt i det ni skrivit i tråden så här långt (kanske blev lite otydligt i röstinlägget).

När det gäller LV så reagerar jag mest på att hon så stenhårt driver mot Pegas och som jag ser det är det även hon som tar upp möjligheten att han hintar sin roll. Hon verkar vara mer intresserad av att rösta på pegas än att faktiskt hitta en ond.

Sedan Lillelorden
Sen kommer detta:
Är det månne det Paddi själv gör? Hon är Russel och vill hinta lite diskret till Alcide och flocken (ev. Pegas med i flocken?).

Om han är Russel så vet han vilka de övriga onda är, men de känner inte till honom och därför vill han kanske hinta att han är på samma sida.

Det är ju mitt svar till Nyiama om varför Pegas ev skulle hinta om sin roll, förstår inte hur du kan tolka det som du gör.

Va? Jag trodde uppenbarligen att det var bättre att Killa åkte eftersom jag lät rösten på henne stå kvar.

Jo, fast eftersom du funderade på att byta när det stod 3-3 i röster (för det gjorde det väl då? Orkar inte gå tillbaka och kolla innan jag skrivit klart) antog jag att du hellre såg LV åka än Killa, som visserligen nu ser vettigt ut, men ändå. ;)

*spök*

Tack för det liksom, nu ska jag fortsätta mitt drickande i min fyllecell tillsammans med min enda vän, offerkoftan :cry: :D

Jag tycker du ska tacka mig. Betänk vad som kunde hänt (uppäten av ulvar, dödad av vampyrer, förhäxad, placerad i tortyrkammaren under Fangtasia etc). Du överlevde - men jag tror inte man får ha alkohol i fyllecellen.:D

Obs! Om någon tror att ovanstående dravel från LL eller vad som skrivs i uppdateringarna har något med spelet att göra så vill jag dementera detta. Men jag saknar att kunna spamma leken och OTa.

Obs! Om någon tror att ovanstående dravel från LL eller vad som skrivs i uppdateringarna har något med spelet att göra så vill jag dementera detta. Men jag saknar att kunna spamma leken och OTa.

Äsch, Mammas brukar också OT:a/spamma en massa när hon är LL. Kör på! :D

Jo, fast eftersom du funderade på att byta när det stod 3-3 i röster (för det gjorde det väl då? Orkar inte gå tillbaka och kolla innan jag skrivit klart) antog jag att du hellre såg LV åka än Killa, som visserligen nu ser vettigt ut, men ändå. ;)

Nej? Om jag hade trott att det var bättre att LV åkte än att Killa åkte så hade jag ju ändrat röst då. Nu fick jag jordens beslutsångest men bestämde mig för att jag nog ändå tyckte att Killa var lite mer misstänkt än LV, vilket egentligen bara var en känsla då jag tyckte både skrivit lika misstänkt.

Fast hmm, förstod du verkligen vad jag reagerade på? Det jag reagerade på var alltså att du skrev att jag och zass röstade på LV på grund av LVs lätta röst. Detta är något som inte stämmer.

Det jag menade på att du läser våra inlägg är ju för att det kan vara värt det att kolla vilka som "håller med" en. Eller ja, iaf läsa de inläggen såpass noga att man noterar motiveringen/arna till rösterna? Jobbigt om alla röster är helskumma "Öhh, röstar på Myrten för att hon har röda skor", och man följer någon som uppenbarligen är ute och cyklar, om du hänger med på hur jag menar?

Eller ja, jag tycker faktiskt att det är helskumt att du har tvärfel om våra motiveringar till rösterna (vi har ju inte ens samma motivering utan reagerade på olika saker angående LV), och skriver att våra motiveringar är något som ingen av oss nämnt. Och som sagt, speciellt eftersom även du väljer att rösta på LV.

Det är ju mitt svar till Nyiama om varför Pegas ev skulle hinta om sin roll, förstår inte hur du kan tolka det som du gör.

Det förstod jag, absolut. Min tanke var mer att "genom sig själv känner man andra"; att du tänkte att Pega (i rollen som Russel) kunde tänka så för att du själv gjorde det.

Inser nu i efterhand två saker - dels att jag borde förklarat det bättre och dels att det låter till och med i mina öron rätt orimligt (för varför skulle du avslöja din egen spelstrategi).

Jag tycker du ska tacka mig. Betänk vad som kunde hänt (uppäten av ulvar, dödad av vampyrer, förhäxad, placerad i tortyrkammaren under Fangtasia etc). Du överlevde - men jag tror inte man får ha alkohol i fyllecellen.:D

*fortsätter spöka lite*

Jag är mycket tacksam mot dig, det var en kalasbra uppdatering för någon gång ska ju vara första gången jag sitter i fyllecell :D Det är gentemot alla andra jag inte känner mig så himla tacksam ;)

Och jag vet inte ja, det verkar ju vara en konstig stad där allt kan hända så varför inte alkohol i fyllecell liksom? Märkligare saker lär ha hänt...

*slutspökat*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar