True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Ehum.... sen får jag väl erkänna att det där med Andy is all my doing. Killa säger att hon inte vet vem Andy är.

Jag vet inte om vi ska upplysa henne?:eek:
Di skulle ju få så vackra baaaaarn ihop :love:

True_Blood_1x02_004.jpg

Argh!

TA BORT DEN!

Killa kommer inte att vilja vikariera för mig imorgon om hon ser vem jag har tussat ihop henne med!

Jag förstår det snarare som att Pegasus röstar på Lården TROTS att hon kan vara en människa. Men att varulvsvibbarna är starkast.

Mycket riktigt som zassoo, skriver här är de onda vibbarna mer avgörande utan att jag direkt kan sätta fingret på vad som ger mig dem.

Kan ju heller inte direkt påstå att de har minskat senaste dygnet, men behöver läsa igenom leken några fler gånger innan jag bestämmer mig för hur jag ska rösta i kväll

jag håller med att Pegas motivering känns väldigt konstig och jag förstår den inte alls, samtidigt brukar jag knappt förstå vad Pegas sysslar med i vanliga fall heller oavsett vilken roll han har.

Jag reagerar också på samma sak som ni gör, att han inte verkar förstå att det finns människor med i leken också och han skriver i ett inlägg "att människor varit så sällsynta i de senaste lekarna så han har glömt bort dem" Vad jag vet så hade jag bara människor och troll i förra leken.....

Sedan ger Sasse mig rysningar genom att dra upp myspinnar i den här tråden.....:eek:

Och så får vi inte glömma detaljen om att jag faktiskt förtydligade att det fanns människor i den här leken också, inte bara vampyrer och ulvar, men att han fortsätter på samma spår ändå :idea:

Och jag svarade även på det.

Jo, det har du rätt i, men har varit så sällsynt med människor i de senaste lekerna så jag rent hade glömt bort dom...

Och som kommentar till allt som skrivits om hur jag "identifierar mig/eventuellt försökt hinta", så kan jag väl bara säga att det faktiskt enbart är ett talesett (som jag använt lite till och från i lekerna) som jag borde ha formulerad bättre då hänsikten med kommentaren inte alls var att identifiera mig som någon specifik varelse, utan mer ett sätt att försöka identifiera ett "vi (goda) och dem (onda)" , med tanke på att det ju i denna lek finns både ulvar, vampyrer och människor.

Efter gårdagen känner jag mig mer och mer misstänksam mot Lorden, dels tycker jag att denne reagerade så väldigt starkt på rösten från Pegas att det skaver lite i mig. Visst, det är aldrig kul att få en röst på sig och speciellt inte på så svaga grunder – men var det inte att reagera i överkant. Sedan inlägget ”bara OT, OT och en röst på mig” gör att det känns som om hon vill att vi ska tycka synd om henne.

Även hennes röst på mig känner jag skaver lite, inte det att hon röstade på mig men det faktum att hon inte tog ställning med sin röst. Pegas hade två röster och Killa och LV hade 3 vardera – varför utnyttjade inte Lorden sin röst till att avgöra? Istället röstar hon på en person som inte fått en enda röst på sig innan. Det känns väldigt passivt spelat i mina ögon att inte våga lägga en avgörande röst i det läget, speciellt som rösten kom precis på DL.

Ytterligare en sak som får mig att reagera är att hon tycker det är " vara under radarn" att jag skrivit så få inlägg – well, kollar man på statistiken så har Zassoo och LV inte skrivit särskilt många heller men hon väljer att peka ut bara mig? Själv har hon skrivit flest inlägg i leken men kikar man igenom dem så är majoriteten av alla bara OT. Jag tycker det är minst lika ulvigt att skriva många inlägg så det ser ut som om man är aktiv men egentligen har man inte skrivit så mycket.

Efter gårdagen känner jag mig mer och mer misstänksam mot Lorden, dels tycker jag att denne reagerade så väldigt starkt på rösten från Pegas att det skaver lite i mig. Visst, det är aldrig kul att få en röst på sig och speciellt inte på så svaga grunder – men var det inte att reagera i överkant. Sedan inlägget ”bara OT, OT och en röst på mig” gör att det känns som om hon vill att vi ska tycka synd om henne.

Fast så stark tyckte jag inte att min reaktion var (?):

Alltså, ja. Du är ju fri att rösta som du vill, men jag förstår inte alls hur du kan särskilja min kommentar kring idrott som "icke-OT" och därmed någonting att basera en röst på, bland det du själv påstår är OT?

Resten av mina inlägg kring Pegas röst på mig handlade inte om att jag beklagade mig över rösten eller ens försvarade mig (eller det var åtminstone inte alls min mening) utan istället om att försöka förtydliga vad jag menade för övriga deltagare när de ifrågasatte min fundersamhet. :)

Senare handlade mina teorier mer kring Pegas uttalande om "oss övriga vampyrer". Det hade jag nog "huggit" på oavsett om jag hade en röst emot mig eller ej. :cautious:

Sedan angående
Hittills i tråden: OT, mer OT och en röst på mig.
så började det inlägget med att jag tänkte sammanfatta tråden så långt, men insåg att det faktiskt inte hänt så värst mycket att teoria kring undantaget rösten på mig, och den ville jag undvika för att inte få igång just denna linje - att jag ältar och försvarar mig för mycket. Ett uttalande med glimten i ögat, helt enkelt. :D

Även hennes röst på mig känner jag skaver lite, inte det att hon röstade på mig men det faktum att hon inte tog ställning med sin röst. Pegas hade två röster och Killa och LV hade 3 vardera – varför utnyttjade inte Lorden sin röst till att avgöra? Istället röstar hon på en person som inte fått en enda röst på sig innan. Det känns väldigt passivt spelat i mina ögon att inte våga lägga en avgörande röst i det läget, speciellt som rösten kom precis på DL.

Jag hade ingen stark känsla alls om LV och hade väl snarare goda vibbar av Killaloe i det läget. Att läsa igenom, dissekera och utveckla någon teori om LV hade jag helt enkelt inte tid med. Sedan fick jag lite vibbar av dig (vilket jag förklarade där och då och utvecklar vidare nedan :) ) och en teori som tog form. Jag kan förstå att det ser lite passivt ut, men jag hade inte så mycket annat att göra. Jag hatar att rösta första dagen, har aldrig några bra idéer. :p

Ytterligare en sak som får mig att reagera är att hon tycker det är " vara under radarn" att jag skrivit så få inlägg – well, kollar man på statistiken så har Zassoo och LV inte skrivit särskilt många heller men hon väljer att peka ut bara mig? Själv har hon skrivit flest inlägg i leken men kikar man igenom dem så är majoriteten av alla bara OT. Jag tycker det är minst lika ulvigt att skriva många inlägg så det ser ut som om man är aktiv men egentligen har man inte skrivit så mycket.

Fast det jag reagerade på (vilket jag kanske borde förtydligat) och menade som "under radarn" var inte antalet inlägg per se, utan innehållet. Zass och LV hade inte skrivit många inlägg men där fanns ändå lite ställningstaganden och teorier i deras inlägg. Det jag tyckte med dig var att du förutom att avfärda Pegasus som "äsch, det är bara Pegasus" inte lutade åt något håll. :)

Senast ändrad:

Fy på dig!!!
Varför besvarade du inlägget så bra, jag tyckte verkligen jag hade något på G och nu känner jag mig osäker igen - kunde du inte ha väntat en eller två timmar så jag hade hunnit åka iväg till båten ;) :p

Jag kan konstatera att mina tankar inte riktigt går åt samma håll som Niyama, om det beror på min förvirring, att jag har svårt att tolka eller om vi helt enkelt tänker olika kan jag inte svara på. Därför kommer jag inte att lägga min röst där ikväll. [/B]

Vad får dig att reagera på Niyama, speciellt så mycket att du funderar på att lägga din röst på denne?

Jag måste snart åka iväg till båten och jag har ingen aning om hur jag ska rösta idag, det har knappt varit någon aktivitet sedan DL (förutom en massa OT) och jag har inget nytt att gå på heller. Pegas har gjort ett inlägg nu på morgonen och jag vet inte om jag förstår mer av hur han tänker nu än innan, hade önskat att få se mer av honom för att försöka bena ut mina tankar om honom.

Förresten så gör hela den här leken gör mig förvirrad. :crazy:

LV har inte skrivit något nytt vilket gör att mina misstankar mot henne kvarstår. Har lusläst dennes inlägg flera ggr och jag vet inte om det är det hon skriver eller det hon inte skriver som får mig att reagera på henne.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om Lillelorden, i morse var jag bergsäker men nu svarade hon så bra på mitt inlägg så jag förstår hur hon tänker samtidigt så hänger den där passiva gårdagsrösten fortfarande lite i skallen, men som sagt jag hänger med i hennes resonemang och har man ingen teori så kan man inte ”vaska fram” någon på två röda heller…

På grund av ovanstående:

Paddington röstar på LindgrenV
Dels för jag fortfarande tycker att det skaver om hennes mer eller mindre drev mot Pegas igår och dels för att när jag läser dennes inlägg så finns det väldigt lite substans i dem.

KL

Jag är på jobbet, därav min frånvaro. Slutar 20.00, har jag tid ska jag försöka läsa igenom och teoria innan jag kommit hem.

*KL*

Information från LL!

Nu ska jag snart sticka iväg och alltså tar Killaloe över som LL.

Obs! De spelare ska eller ev ska skicka PM och vill att det ska gälla detta speldygn skickar det till Killa med kopia till mig.

DL: kl 22 och natt-DL 20 minuter efter publicerad uppdatering.

Jag kommer hem ikväll och återinträder som LL vid hemkomsten.

Hmm... Hur menar du drevet mot pegasus skulle vara "mitt"?? :confused:

Jag lade en relativt tidig röst (lekens andra röst), eftersom jag skulle iväg och inte hade möjlighet att följa med och lägga en senare röst. Därför fanns det för mig väldigt lite att gå på. När jag lade min röst var Pegasus den enda som hade gjort något anmärkningsvärt i mina ögon, hur man ska tolka det är otroligt svårt och eftersom man inte får BOP;a fick min röst helt enkelt hamna där.

Jag skriver alla mina tankar jag får direkt i tråden, och min magkänsla reagerade lite på Niyama - därför skrev jag ned det. Jag tänkte inte lägga någon röst där, vilket jag också skrev. Men eftersom det var en tanke - delgav jag den också. Hur du får det till att jag tänkte lägga min röst där vet jag inte. Anledningen till min rad "Därför kommer jag inte lägga min röst där ikväll", så ber jag dig att tolka det väldigt bokstavligt; dvs jag ser inget som gör att jag reagerar tillräckligt just ikväll, men det betyder inte att jag inte ändrar mig till senare i leken.

Jag kan inte riktigt släppa Mammas, som mest producerar OT-inlägg i mina ögon, och smiter lite under radarn. Kommer fördjupa mig lite mer i det när jag kommer hem. Det är det jag spontant reagerar på just nu. Men ska försöka sätta mig ned ordentligt med leken när jag kommer hem, och även försöka gå igenom statistik och se om jag kan få ut något där. Även Sasse har fallit lite i skymundan, och just när Mammas och Sasse gör detta blir jag illa till mods :p

Trots allt som skrivits (90% om mig och hur jag tänker) sedan jag lade min röst igår, blir jag inte klokare på något.

Det som fångat min uppmärksamhet är Lordens inlägg efter uppdateringarna där hon säger sig "vetat" att Hedinn var Sookie.

Ut ifrån vad Hedinn skriver kan jag inte för mitt bara liv förstå hur Lorden skulle kunna ha räknat ut det, eller är det något jag missat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar