True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Menar precis vad det står, jag vill veta vad i sättet Hedinn skrev i sina inlägg till Killa som triggade Lordens misstankar om att Hedinn var siare, då jag inte kan hitta någon ledtråd överhuvudtaget i Hedinns inlägg som kan ge någon ledtråd vare sig åt ena eller andra hållet.

Fast nu måste du ju missförstå med flit, eller vara dum?

Såhär skrev jag:

Oj oj oj. Jag som satt och lekte med tanken att Heddan var Sookie redan när hon började prata om Killaloe - till synes utan god anledning. Men sedan var Killaloe god och då fick jag ju lite huvudbry... Så visade det sig att jag hade rätt!

Vilket både Mammas och Sasse förklarat bra.

Fast det här tolkar jag som att Lården inte har riktig koll på roller, om hon tycker sig läsa in sådana saker innan första DL (när Heddan inte kan ha vetat något)? Vad i detta inlägg finner ni skumt?

Jag antar att Mammas menar att Lillelorden fått för sig att siaren hade fått en sia redan och att det var därför hon "lekte med tanken" på att Hedinn skulle vara siare utifrån vad hon skrev om Killaloe.

Precis så var det, jag missförstod helt enkelt och trodde att man som Sookie kunde sia redan innan DL. Vilket jag ju nu förstår att man inte kan. Jag är som sagt inte en särskilt erfaren spelare och hade inte helt koll.

Att du även dag 2 av leken väljer ut ett av mina små ganska snälla, halvt-OT inlägg till det mest misstänksamma tycker jag mest känns som att du bestämt dig för att jag är ond utan att se till resten av leken. Och det är ganska väsentlig skillnad på att jag skriver "lekte med tanken" och du hävdar att jag "säger mig ha vetat".

Även hennes röst på mig känner jag skaver lite, inte det att hon röstade på mig men det faktum att hon inte tog ställning med sin röst. Pegas hade två röster och Killa och LV hade 3 vardera – varför utnyttjade inte Lorden sin röst till att avgöra? Istället röstar hon på en person som inte fått en enda röst på sig innan. Det känns väldigt passivt spelat i mina ögon att inte våga lägga en avgörande röst i det läget, speciellt som rösten kom precis på DL.

Jag funderar också över detta, och tänker som Sasse. Om man misstänker någon av dom det står mellan så lägger man väl rösten där, men om man inte känner starkare för nån av dom? I avgörande lynch är det förstås jättedumt, men dag ett ser jag inte det konstiga?

Det enda som skulle kunna vara skumt är väl att det kan vara lite ulvigt att undvika att rösta ut goda.

KL

Det får bära eller brista. Jag vet att det kanske ser ut som en hämndröst, men Paddingtons hårda drivande mot mig utan särskilt mycket substans i sina motiveringar gör att jag drar öronen åt mig. Vet inte varför hon är så mån om att komma åt mig? :confused:

Hänvisar till tidigare inlägg och lägger en tidig röst.

LindgrenV röstar på Paddington

Fast va? Paddan driver väl ändå inte hårt mot dig? Någon måste man ju rösta på och Paddan röstade tidigt.

Kommer ihåg när jag skrev något liknande efter första DL i en lek, som Lorden nu gjort, och du upptog det mesta av en sida för att ansätta mig om hur jag kunde veta, varför är det då, från din sida, inte så viktigt hur Lorden säger sig ha vetat att Hedinn var siare?

Hon skriver ju att hon "lekte" med tanken på Hedinn är siare pga något i sättet hon skrev på till Killa.

Jag vill veta, och har frågat efter, vad som triggade denna "misstanke", då inget som Hedinn har skrivit ger mig några som helst ledtrådar till vad hon har för roll.

Jag minns inte leken du pratar om mer än vagt, men vad jag har för mig skrev du något som var info endast onda kunde ha del av?

Dessutom tycker jag att det är skillnad på att, som du säger att Lården skrivit, säga sig veta vad någon har för roll och att skriva att man lekt med tanken, speciellt när det är såpass tydligt att det handlar om att hon trodde att rollen fungerade på ett annat sätt än den gjorde. Jag håller med LV om att alla roller (utom möjligtvis de som har kontakt sinsemellan) är som bybor dag ett och det inte går att leta någon så.

Undrar lite varför du är intresserad av att veta vad Lården baserade sitt missförstånd på? Misstänker du att hon är ond och hittade på det där, vad tänker du då att hon hade att vinna på det som ond? Att hitta på det alltså? :)

Jag hänger liksom inte med, varför skriva om vad någon sagt och haka upp sig på vad som uppenbarligen är ett missförstånd och vad jag kan se varken kan peka åt att någon är ond eller god? Fokus borde ju rimligen vara att hitta onda, inte hänga upp sig på missförstånd? Och är det så att du tänker att det kan tyda på att Lården är ond är jag idel öra, men då får du gärna utveckla hur du tänker. :)

Pegasus har hamnat i någon form av gråzon, lade min röst där igår men nu inför andra DL tycker jag att han har bidragit med en del vettigt som jag håller med om till viss del i alla fall.

Kan du peka lite mer konkret i vad Pegasus skrivit idag du tycker är vettigt och du håller med om? Jag hittar bara det om Lården?

Röstningen från igår då.

Pegasus63 röstar på Lillelorden
LindgrenV röstar på Pegasus63
Zassoo röstar på LindgrenV
Killaloe röstar på Pegasus63
Mammas röstar på LindgrenV
Hedinn röstar på Killaloe
Niyama röstar på Killaloe
Paddington röstar på LindgrenV
Sasse röstar på Killaloe
Lillelorden röstar på Paddington

(infogar för att kunna fundera utan att behöva klicka tillbaka hela tiden)

Fast va? Paddan driver väl ändå inte hårt mot dig? Någon måste man ju rösta på och Paddan röstade tidigt.

Jag håller med. Å andra sidan håller jag med om att Paddans röst har en del att önska, så på så sätt förstår jag att det skaver men driver hårt är lite att ta i tycker jag.

Knapplån

Grejen är att jag tycker att både LV och Paddan är skumma.

Lv skriver en del grejer som inte går ihop, men Paddan reagerar jag på framförallt på grund av grejen igår när hon skriver på mig och zass andra motiveringar än vi hade. Och det känns ju inte som att de två jobbar ihop i vilket fall! Oavsett är det de två jag reagerar mest på just nu, även om Pegasus seglar upp som en bubblare...

Jag känner mig helt blank :crazy:

Igår stod valet för mig mellan Killa eller Lindgren, och det var också dom två spelarna det stod emellan. Det kan ju lika gärna ha stått mellan två goda som en ond och en god. Jag misstänkte dom av ungefär samma anledning, och Killa visade sig vara god. Känner mig dock fortfarande misstänksam mot Lindgren.

Pegasus hänger upp sig på märkliga saker men man vet ju aldrig om det betyder något när det gäller honom. Paddan riktade in sig på Lorden men fick ett svar hon var "nöjd" med och röstade på Lindgren. Känns inte riktigt bra att hon var så pass inriktad på Lorden och sen släppte henne så lätt för att sen rösta på Lindgren pga hennes drev mot Pegasus igår. Men även Lillelorden var ju delaktig i "drevet" mot Pegasus, även om hon sen inte röstade på honom (vilket ju skulle kunna ses som ulvigt).

Grejen är att jag tycker att både LV och Paddan är skumma.

Lv skriver en del grejer som inte går ihop, men Paddan reagerar jag på framförallt på grund av grejen igår när hon skriver på mig och zass andra motiveringar än vi hade. Och det känns ju inte som att de två jobbar ihop i vilket fall! Oavsett är det de två jag reagerar mest på just nu, även om Pegasus seglar upp som en bubblare...

Ja, jag tycker också båda är skumma.

Du råkar inte ha en länk till det inlägget? Jag är tyvärr helt slut i huvudet idag.

Jag kände väl lite igår att hade jag röstat på Pegasus hade det setts som en ren hämndröst... Jag tycker alltid att man blir misstänkt om man röstar "tillbaka" på någon, särskilt när jag faktiskt inte hade någon konkret teori om Pegasus (det var ju svårt att skapa en då han bara skrev ett enda inlägg OnT innan DL).

Ber om ursäkt för det där virriga inlägget. Det blev inte färdigskrivet, jag brukar diskutera med mig själv fram och tillbaka, söka igenom leken osv och lägga till. Nu hann jag bara göra första skissen, vilket jag valde att publicera när jag var tvungen att rusa (också därför jag råkade få med mig rollistan, brukar checka av den så att jag fått med alla :p).

Jag vet inte vart jag har Pegasus. Nu när jag läst vad ni skrivit efter och påpekat bland annat att han verkar fokusera på OT-inlägg även till detta DL så inser jag att jag måste läsa igenom inläggen igen. Min hjärna är inte riktigt med idag känner jag :(

Vad roligt det är när man skickar iväg ett inlägg och får upp en ruta med "sidan kan inte hittas".

Jag kan inte se att Lordens kommentar efter DL skulle bygga på något missförstånd om rollen, hon själv har inte kommenterat det som missförstånd föränn du och Sasse skrev det nu på kvällen

Och jag vill fortfarande veta vad i Hedinns inlägg som fick Lorden att tänka i de banorna.

Tror som sagt innan Hedinn blev käkad antingen för sin kommentar om att Lorden skulle vara ond eller att ulvarna tagit festa på det och vill kasta misstankar i Lordens riktning.

Dels för jag fortfarande tycker att det skaver om hennes mer eller mindre drev mot Pegas igår och dels för att när jag läser dennes inlägg så finns det väldigt lite substans i dem.

KL
Det får bära eller brista. Jag vet att det kanske ser ut som en hämndröst, men Paddingtons hårda drivande mot mig utan särskilt mycket substans i sina motiveringar gör att jag drar öronen åt mig. Vet inte varför hon är så mån om att komma åt mig? :confused:

Hänvisar till tidigare inlägg och lägger en tidig röst.

LindgrenV röstar på Paddington

Vad ni hackar på varandra att ni saknar substans i inlägg/teorier.. För egen del tycker jag nog att båda två överreagerar lite grann. Visst har LindgrenV skrivit en del inlägg med substans (och hade då också när Paddington skrev det ovan) och Paddan har i sin tur substans i sina teorier även om LindgrenV nu möjligen inte håller med om teorierna i sak.

Efter gårdagen känner jag mig mer och mer misstänksam mot Lorden, dels tycker jag att denne reagerade så väldigt starkt på rösten från Pegas att det skaver lite i mig. Visst, det är aldrig kul att få en röst på sig och speciellt inte på så svaga grunder – men var det inte att reagera i överkant. Sedan inlägget ”bara OT, OT och en röst på mig” gör att det känns som om hon vill att vi ska tycka synd om henne.

Även hennes röst på mig känner jag skaver lite, inte det att hon röstade på mig men det faktum att hon inte tog ställning med sin röst. Pegas hade två röster och Killa och LV hade 3 vardera – varför utnyttjade inte Lorden sin röst till att avgöra? Istället röstar hon på en person som inte fått en enda röst på sig innan. Det känns väldigt passivt spelat i mina ögon att inte våga lägga en avgörande röst i det läget, speciellt som rösten kom precis på DL.

Ytterligare en sak som får mig att reagera är att hon tycker det är " vara under radarn" att jag skrivit så få inlägg – well, kollar man på statistiken så har Zassoo och LV inte skrivit särskilt många heller men hon väljer att peka ut bara mig? Själv har hon skrivit flest inlägg i leken men kikar man igenom dem så är majoriteten av alla bara OT. Jag tycker det är minst lika ulvigt att skriva många inlägg så det ser ut som om man är aktiv men egentligen har man inte skrivit så mycket.

Jag måste snart åka iväg till båten och jag har ingen aning om hur jag ska rösta idag, det har knappt varit någon aktivitet sedan DL (förutom en massa OT) och jag har inget nytt att gå på heller. Pegas har gjort ett inlägg nu på morgonen och jag vet inte om jag förstår mer av hur han tänker nu än innan, hade önskat att få se mer av honom för att försöka bena ut mina tankar om honom.

Förresten så gör hela den här leken gör mig förvirrad. :crazy:

LV har inte skrivit något nytt vilket gör att mina misstankar mot henne kvarstår. Har lusläst dennes inlägg flera ggr och jag vet inte om det är det hon skriver eller det hon inte skriver som får mig att reagera på henne.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om Lillelorden, i morse var jag bergsäker men nu svarade hon så bra på mitt inlägg så jag förstår hur hon tänker samtidigt så hänger den där passiva gårdagsrösten fortfarande lite i skallen, men som sagt jag hänger med i hennes resonemang och har man ingen teori så kan man inte ”vaska fram” någon på två röda heller…

På grund av ovanstående:

Paddington röstar på LindgrenV

Dels för jag fortfarande tycker att det skaver om hennes mer eller mindre drev mot Pegas igår och dels för att när jag läser dennes inlägg så finns det väldigt lite substans i dem.

Hänger upp mig lite på de ovanstående citaten av Paddan. Först verkar hon väldigt misstänksam mot Lillelorden, men efter Lillelordens svar så verkar Paddan ta tillbaka sina feelings angående Lillelorden. I inlägget längst ner tycker jag det verkar som att Paddans misstankar har svalnat pga att hon förstår varför Lillelorden inte lade en avgörande röst igår. Det jag hänger upp mig på är att Paddan även hade andra teorier mot Lillelorden i första inlägget: att Lillelorden enbart pekar ut Paddan för att vara under radarn, och även att Lillelorden verkade ta på sig offerkoftan efter Pegasus röst på henne. Jag undrar mest över vad som hände med dessa teorierna? Försvann de i tvivel också när Lillelorden svarade på dom?

Jag tycker det är lite märkligt att misstankar bara kan försvinna sådär *poff* som jag tycker det verkar i Paddingtons fall. Som sagt förstår jag att hon börjar tvivla på hennes teori ang. att det var skumt att Lillelorden inte lade en avgörande röst igår, men resterande två teorier förstår jag inte riktigt vart de misstankarna försvann?

Känns bara märkligt, att misstänka och sedan verka släppa misstankarna.

Drev? Jag vet inte jag. Det var väl mer eller mindre Killaloe som startade "drevet" i så fall. Även om LindgrenV röstade först.

Kan ju förtydliga att med "vettigt" menade jag väl mest något som jag förstod... :o Men ska leta upp det jag tänkte på!

Fast du hade ju ganska tidigt skrivit att det "luktar skumt" eller nåt liknande så det kändes som att du reagerade på honom tidigt. Man ska väl rösta på den man misstänker mest, oavsett om man riskerar att åka på misstankar själv? Om man inte är ond och det viktigaste då är att undvika misstankar.

Det reagerade jag också på, som om hon inte hade läst era inlägg så noga.

Tycker det är lite samma sak med LindgrenV och Killaloe. Paddington säger att LindgrenV "mer eller mindre startade drev" mot Pegasus, men det var ju snarare Killaloe som gjorde det med sitt teoriande.

Jag kan inte se att Lordens kommentar efter DL skulle bygga på något missförstånd om rollen, hon själv har inte kommenterat det som missförstånd föränn du och Sasse skrev det nu på kvällen

Vad tycker du är en troligare orsak egentligen?

Tack för detta inlägg!!

Det är ju det här jag försöker säga - att jag tycker att det är konstigt att jag verkat så övertygande ond (med tanke på att rösterna hamnat på mig) i två DL, när jag har uppfattat teorierna mot mig som betydligt mer innehållslösa än vad som varit mot andra, t.ex. mot Lården. Det är där det inte går ihop för mig, inte det faktum att folk röstar på mig - för det har ju flera gjort. Men för att jag inte får ihop det någonstans! De andras motiveringar till röster på mig har jag ändå kunnat förstå, trots att jag kanske inte hållit med, men här förstår jag faktiskt inte. Och därför ser mina tankar om Paddan ut som de gör (vilket inte är menat att "hacka", jag vet bara inte hur jag ska formulera mig).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar