True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Som sagt, om du läser mina inlägg ordentligt, jag kan inte någonstädes se att Hedinn har skrivit något som ens kan komma i närheten av att avslöja henne som siare, därför vill jag veta vad som fick Lorden att överhuvudtaget fundera på det.
Det jag skrev var återigen att jag LEKTE MED TANKEN (jisses, hur mycket tydligare ska jag behöva skriva det) att det var så efter att Hedinn till synes helt plötsligt och rätt sent innan DL började rikta misstankar mot Killaloe och även lade sin röst där. Den plötsliga "uppenbarelsen" tänkte jag eventuellt kunde vara resultatet av en sia.

Detta var alltså medan jag fortfarande helt ärligt trodde att Sookie kunde sia innan DL, alltså ett grovt missförstånd ifrån min sida.

Jag var mest inne på att rösta på Paddington, men Lillelordens resonemang begriper jag inte heller. Hon verkar mest fokuserad på att undvika misstankar, istället för att hitta onda. Enda gången jag nojar så mycket över vad som är misstänkt är när jag är ond. Hennes inlägg http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15922202&postcount=291 och det jag svarade på 21:48.

Niyama röstar på Lillelorden

Åh herregud, jag vet inte hur jag ska göra. Paddans beteende ÄR skumt, det går inte att komma ifrån. Å andra sidan, även om LV är inne och förtydligar går det inte att komma ifrån att det är lite som jag tycker nye stämmer. Hon misstänker pega, men släpper det för att pega resonerar om valet av nattmat (inlägg #261 av pega pekar hon ut som det som får henne att släppa honom), och verkar inte reagera på det konstiga resonerandes om Lården? Och så pega, jag förstår inte hur han tänker? Jag hänger inte med öht. Jason kan ju inte ha fått sia ännu, och alltså kan han inte ha siat henne, då är ju resonemanget Helenas? Men betyder det att han är ond?

Jag vet inte vad jag tänkte skriva istället för Helenas men inte vettigt är slutsatsen. :p

Känner att jag borde rösta, wäääh. Som skrivet ovan velar jag. Men till slut känner jag att pegas resonemang inte kan bortförklaras fullt ut med att han är pega, utan jag tror att han gör det för att han är ond. Därför: mammas röstar på pegasus

kl

Utan så mycket tid kvar till DL så hakar jag allra mest upp mig på Paddington. Av flera orsaker, men främst att Paddan släpper sina misstankar mot Lorden så himla snabbt. Det känns jättemärkligt att bara avskriva någon som misstänkt sådär för att man "fick bra svar".

zassoo röstar på Paddington

...och ska fortsätta läsa och teoria lite, med mindre tidspress.

Alltså, jag har inte släppt NÅGON - verkligen inte Pegas! Det inlägg jag antyder det var inte färdigskrivet. Jag misstänkte honom tillräckligt igår för att lägga en röst där, det gör att jag i första taget inte släpper honom. Idag har han dock skrivit begripliga inlägg, och med tanke på att Paddan i stället fångat mitt fokus har jag helt enkelt valt att "släppa fokus" från pegasus, med det menar jag inte att jag släpper mina misstankar.

Dag 2
Paddington röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Paddington
Sasse röstar på Paddington
mammas röstar på pegasus

missat nån?

Ok, jag uttryckte mig otydligt, förlåt. Menade att du skrev ner dem, om den formuleringen stämmer bättre? :)

Du kan skriva det hur tydligt som helst, det kommer inte gå fram ändå. I alla fall inte i text. Jag skrev ju samma sak igår men om människor, det blev ju samma visa där :cool:

Har ingen aning om hur jag ska rösta idag.

Sasse och Mammas har väl i det närmaste tagit Lorden under sina vingar för tillfället och genom sina inlägg gjort det enkelt för Lorden att låta bli svara på mina frågor om hur hon kom fram till att Hedinn skulle vara siare.
Samtidigt vägrar de även att se käket av Hedinn som något annat än en tillfällighet trots att hon i ett av sina sista inlägg riktade misstankar mot Lorden pga hennes senaste inlägg före DL
Utifrån detta så är blir omöjligt för mig att bilda mig någon uppfattning om dessa tre idag.

Paddington och Lindgren: Lite skismer och vettiga inlägg från båda under dagen, men Paddans kovänding när det gäller Lorden förbryllar lite (kollega som anser att det räcker med fråger?) samt att hon fortsätter sin kamp mot Lindgren utan något påtagligt som jag kan se.

Niyama och Zassoo har inte utmerkt sig i någon riktning heller de och står för tillfället neutralt.

Utifrån detta är väl Paddington den som utmärkt sig mest i mina ögonoch därför:

Pegasus63 röstar på Paddington

KL

Jag måste rösta nu medan jag hinner och får besvara övriga efter DL (om jag lever).

Lillelorden röstar på Pegasus63
Hans spelstil må vara udda, men jag kommer inte ifrån att jag tycker att hans resonemang är konstigt. Trots att flera spelare faktiskt förklarar möjliga, rimliga scenarion för honom ang. mina inlägg så förstår han absolut inte, eller vill inte förstå. Det känns som ett ulvigt spel mina ögon; att välja en spelare och driva hårt på den linjen.
Han teoriar inte heller kring någon annan spelare, vilket förstärker dessa onda vibbar ytterligare för mig. Idag finns flera bra inlägg att teoria kring till skillnad från igår.

You lost me again :o

För att göra det enklast för alla kan ni bara ignorera det inlägget där jag även skrev med rollistan, för jag hann bara påbörja ett inlägg tänkte skulle bli rätt långt, när det larmade och jag var tvungen att rusa. Och just nu orkar jag bara inte göra ett sånt detaljerat, samlat teoriinlägg. Så ja, jag skrev ner dem - hann inte längre!

Dag 2
Paddington röstar på LindgrenV
LindgrenV röstar på Paddington
Sasse röstar på Paddington
mammas röstar på pegasus
Pegasus63 röstar på Paddington
Lillelorden röstar på Pegasus63

Alla röstat!

Nja, jag har ingen åsikt om huruvida Lården är ond eller god, däremot reagerar jag på ett ytterst skumt resonemang från din sida, vilket jag bett dig utveckla utan respons.

Och angående nattkärl så brukar jag generellt sett inte resonera kring det. Ofta går det inte att läsa ut något av det, däremot är en erfarenhet att de som gärna uppmärksammar det är just ulvar.

Får dåliga vibbar av rösterna på Paddan. Iofs misstänker jag henne också men fyra röster på henne och sen ganska spritt?

Plus, intressant att du först maler på om Lården hela dagen, vägrar utveckla resonemanget trots förfrågningar och sedan helt släpper det och hakar på mot paddan, som redan var klar att åka? Suspekt spel imo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar