True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Vad roligt det är när man skickar iväg ett inlägg och får upp en ruta med "sidan kan inte hittas".

Jag kan inte se att Lordens kommentar efter DL skulle bygga på något missförstånd om rollen, hon själv har inte kommenterat det som missförstånd föränn du och Sasse skrev det nu på kvällen

Och jag vill fortfarande veta vad i Hedinns inlägg som fick Lorden att tänka i de banorna.

Tror som sagt innan Hedinn blev käkad antingen för sin kommentar om att Lorden skulle vara ond eller att ulvarna tagit festa på det och vill kasta misstankar i Lordens riktning.

Om du inte ser att den kan vara ett missförstånd, vad tänker du då att det är? :confused: Alltså helt seriöst ser jag inte att den kan vara annat än missförstånd, så du måste förklara mer i det vad det är du misstänker? Vad i den tyder på att hon är ond? Och jag undrar fortfarande VARFÖR du vill veta vad som fick Lården att leka med tanken? Misstänker du alltså att Lården hittade på det (för att hon är ond?)? Vad har hon då att vinna på det?

Lägger till en röst angående mina tankar om Paddington. Jag känner för henne mest för stunden, fast Pegasus sätt att resonera gör mig rätt konfundersam. Vill dock gärna reda ut vad sjutton han pratar om/menar innan jag funderar mer kring honom. Har rätt svajigt internet dessutom så passar på medan det fortfarande fungerar..

Jag känner mest för Paddington som sagt, tycker att hon betett sig märkligt/uttryckt sig märkligt genom hela leken i princip. T.ex. så har vi det när hon påstod att Mammas och zassoo röstade på LindgrenV pga dennes lätta röst på Pegasus (vilket inte var fallet om man läser deras motiveringar), att hon säger att det är LindgrenV som mer eller mindre startade ett drev mot Pegasus (när det faktiskt var Killaloe som teoriade en hel del, LindgrenV var dock den som röstade först), samt hennes misstankar som hon delade med sig imorse om Lillelorden, när Lillelorden sedan svarar på inlägget så verkar Paddington backa helt. Känns bara jättemärkligt.

Sasse röstar på Paddington

Till Mammas: Framför allt inlägg #261 var det väl jag reagerade på. Nu vet jag inte riktigt om jag hänger med fullt lika mycket som jag ansåg att jag gjorde första gången jag läste igenom det :p

Om du inte ser att den kan vara ett missförstånd, vad tänker du då att det är? :confused: Alltså helt seriöst ser jag inte att den kan vara annat än missförstånd, så du måste förklara mer i det vad det är du misstänker? Vad i den tyder på att hon är ond? Och jag undrar fortfarande VARFÖR du vill veta vad som fick Lården att leka med tanken? Misstänker du alltså att Lården hittade på det (för att hon är ond?)? Vad har hon då att vinna på det?

Som sagt, om du läser mina inlägg ordentligt, jag kan inte någonstädes se att Hedinn har skrivit något som ens kan komma i närheten av att avslöja henne som siare, därför vill jag veta vad som fick Lorden att överhuvudtaget fundera på det.

Tack för detta inlägg!!

Det är ju det här jag försöker säga - att jag tycker att det är konstigt att jag verkat så övertygande ond (med tanke på att rösterna hamnat på mig) i två DL, när jag har uppfattat teorierna mot mig som betydligt mer innehållslösa än vad som varit mot andra, t.ex. mot Lården. Det är där det inte går ihop för mig, inte det faktum att folk röstar på mig - för det har ju flera gjort. Men för att jag inte får ihop det någonstans! De andras motiveringar till röster på mig har jag ändå kunnat förstå, trots att jag kanske inte hållit med, men här förstår jag faktiskt inte. Och därför ser mina tankar om Paddan ut som de gör (vilket inte är menat att "hacka", jag vet bara inte hur jag ska formulera mig).

Menar du att Paddan inte alls driver på hårt mot dig utan det konstiga är att hon inte gör det men ändå röstar på dig?

kl

Precis hemkommen från jobb, blev akut inkallad och slutade 21:15, därav min bristfälliga aktivitet.... Måste läsa igenom tråden pronto så att jag kan rösta.

Som sagt, om du läser mina inlägg ordentligt, jag kan inte någonstädes se att Hedinn har skrivit något som ens kan komma i närheten av att avslöja henne som siare, därför vill jag veta vad som fick Lorden att överhuvudtaget fundera på det.

Fast alltså. Bara för att du själv inte kan hitta något så kan ju Lillelorden, speciellt om hon trodde att siaren fått sin sia, ha hittat något. Visst, Lillelorden kan ju svara dig ändå vad hon reagerade på. Men jag förstår inte alls din teori om att hon skulle vara ond som troligare än att hon missförstått rollen..

Det är ju det här jag försöker säga - att jag tycker att det är konstigt att jag verkat så övertygande ond (med tanke på att rösterna hamnat på mig) i två DL, när jag har uppfattat teorierna mot mig som betydligt mer innehållslösa än vad som varit mot andra, t.ex. mot Lården. Det är där det inte går ihop för mig, inte det faktum att folk röstar på mig - för det har ju flera gjort. Men för att jag inte får ihop det någonstans! De andras motiveringar till röster på mig har jag ändå kunnat förstå, trots att jag kanske inte hållit med, men här förstår jag faktiskt inte. Och därför ser mina tankar om Paddan ut som de gör (vilket inte är menat att "hacka", jag vet bara inte hur jag ska formulera mig).

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar. Är det så som Niyama tolkade det eller va?

Ja, precis! Jag tror det i alla fall... :o Försöker mig på en kortfattad punktform för att sammanfatta mina tankar:

1. Jag anser att Paddans teorier mot mig är ganska "tomma".
2. Av vad jag kan utläsa finns det tankar som i alla fall i mina ögon skulle ge mer grund till en röst, än vad tankarna mot mig gör.
3. Paddan envisas med att rösta på mig även i DL2, med egentligen ännu mindre grund i sin motivering.
4. Jag får inte ihop logistiken
5. Paddan är suspekt :p

.... Min hjärna är en gröt just nu :rofl: Jag får försöka hoppas på att ni förstår mina inlägg ändå, för jag vet inte hur jag ska förtydliga mig :o

Min fråga är som sagt vad du tror sig kunna läsa ut av svaret?

Om jag ska försöka sammanfatta lite såhär långt.

Pegasus tycker jag resonerar skumt i mer eller mindre allt han skrivit hittills. Det är lite svårt för mig att utveckla några vidare teorier kring honom, eftersom det lär tolkas som hämnd då båda teorierna som kommit från honom varit riktade mot mig. Jag kan inte skaka av mig känslan av att det känns som att han helt enkelt bestämt sig för att jag är ond/att han vill ha ut mig. Inga utav de två teorierna kan kallas väl underbyggda och jag förstår återigen inte hur mina två små iakttagelser kan vara det mest misstänkta? Fine, igår fanns ingenting att gå på, man måste lägga en röst taget ur luften. Men idag har en hel del hänt utöver att jag lekte med en tanke. Till Pegas försvar ska sägas att hans röst trots allt ej lagts på mig ikväll (än).

LindgrenV har fångat min uppmärksamhet ikväll. Igår såg jag ingenting direkt misstänkt, mer än att hon ofta påpekade att hon var förvirrad. Idag håller hon sig mycket kortfattad - vilket kan förklaras med att hon jobbar - men tycker helt plötsligt att Pegasus tankar är mer vettiga än igår, trots att de (vad jag kan se) inte innehåller så värst mycket annorlunda än igår? Hon utvecklar heller inte vad det är som är mer rimligt idag. Vad det än är så är det tydligen tillräckligt för att hennes röst inte ska hamna där idag. Jag får lite vibbar av att rösten igår möjligtvis skulle kunna vara en "alibiröst" på en ulvkollega.

Zassoo är ganska tyst och flyger lite under min radar. Har inga teorier kring henne och känner inte alls hennes spelstil. Jag blir alltid lite misstänksam när någon är såpass tyst (Zass ligger i skrivande stund längst ner i statistiken) men jag har heller ingenting att bygga en ordentlig teori på.

Mammas får jag inga direkta vibbar av. Alls. Spontant känns hon i denna lek mer god än ond, men jag vet å andra sidan att hon är en ytterst skicklig spelare. Rösten på LindgrenV är jag väl för tillfället böjd att se som rimlig, tack vare mina lösa teorier kring LV. Oavsett om LV är ond eller ej så ger det väl i och för sig inte Mammas nåt direkt alibi, då jag hört att hon gärna offrar ulvkollegor också. :p

Både Sasse och Niyama röstade på Killaloe som ju var god. Det säger ju inte så mycket, speciellt inte som första röst i mina ögon. Båda skulle kunna vara onda eller goda, eller en av varje. Sasse motiverar sin röst med att Killaloe "hugger" emot Pega för snabbt och villigt. Å andra sidan skriver hon också att LV gjorde samma sak, ändå hamnar rösten till slut på Killaloe. Varför? Hon menar även att det skulle bero på min och Killaloes privata relation, något jag inte förstår. Varför skulle det spela in i en ulvlek att vi känner varandra privat...?

Niyama velar i sista sekund och funderar på om hon borde röstat på LV. Velandet kan ju både tyda på en god med "samvetskval" (brist på bättre ord...) eller en mycket skicklig ulv som vet hur hon lägger korten rätt. Hon motiverar på samma sätt; att Killaloe går hårt åt Pegasus efter hans röst på mig. Min känsla kring motiveringen är något bättre än Sasses, men jag har egentligen ingen förklaring till det.

Pegasus tycker jag resonerar skumt i mer eller mindre allt han skrivit hittills. Det är lite svårt för mig att utveckla några vidare teorier kring honom, eftersom det lär tolkas som hämnd då båda teorierna som kommit från honom varit riktade mot mig. Jag kan inte skaka av mig känslan av att det känns som att han helt enkelt bestämt sig för att jag är ond/att han vill ha ut mig. Inga utav de två teorierna kan kallas väl underbyggda och jag förstår återigen inte hur mina två små iakttagelser kan vara det mest misstänkta? Fine, igår fanns ingenting att gå på, man måste lägga en röst taget ur luften. Men idag har en hel del hänt utöver att jag lekte med en tanke. Till Pegas försvar ska sägas att hans röst trots allt ej lagts på mig ikväll (än).

Det här tycker jag är konstigt. Varför är det svårt för dig att utveckla teorier om honom för att det lär tolkas som hämnd? Har man vettiga teorier tolkas det inte som hämnd. Det är mycket skummare att låta bli att teoria/rösta mot/på någon för att undgå misstankar själv tycker jag.

Och varför är det till Pegasus försvar att han inte röstat på dig idag? Menar du att han vore mer misstänkt för att han skulle tycka att du var misstänkt idag också?

Ponera att Paddan och Pegasus är ulvar, och så har de kokat ihop att välja varsin spelare de envisas med att rösta på med enligt mig (oss?) svagt underbyggda teorier, som en ny slags taktik (dvs "välj varsin spelare och rösta på den leken ut, tills någon blir övertygad om att du har rätt"). Och så har vi Mammas, proffsens solospelare som offrar allt och alla och alltid vinner.. Voila, leken är avklarad :p

(Kanske bör tillägga att detta inlägg inte bör tas allt för seriöst :angel:

Åh herregud, jag vet inte hur jag ska göra. Paddans beteende ÄR skumt, det går inte att komma ifrån. Å andra sidan, även om LV är inne och förtydligar går det inte att komma ifrån att det är lite som jag tycker nye stämmer. Hon misstänker pega, men släpper det för att pega resonerar om valet av nattmat (inlägg #261 av pega pekar hon ut som det som får henne att släppa honom), och verkar inte reagera på det konstiga resonerandes om Lården? Och så pega, jag förstår inte hur han tänker? Jag hänger inte med öht. Jason kan ju inte ha fått sia ännu, och alltså kan han inte ha siat henne, då är ju resonemanget Helenas? Men betyder det att han är ond?

Både Sasse och Niyama röstade på Killaloe som ju var god. Det säger ju inte så mycket, speciellt inte som första röst i mina ögon. Båda skulle kunna vara onda eller goda, eller en av varje. Sasse motiverar sin röst med att Killaloe "hugger" emot Pega för snabbt och villigt. Å andra sidan skriver hon också att LV gjorde samma sak, ändå hamnar rösten till slut på Killaloe. Varför? Hon menar även att det skulle bero på min och Killaloes privata relation, något jag inte förstår. Varför skulle det spela in i en ulvlek att vi känner varandra privat...?

Jag reagerade på hurdant sätt Killaloe uttryckte sig. Det är helt enkelt bara något med hur hon skriver, samma sak i förra leken. Jag kan tyvärr inte förklara det bättre än att det har att göra med hennes sätt att uttrycka sig som jag ibland reagerar på.

Angående det andra får du gärna citera så jag kan svara på det (utan att behöva bläddra igenom alla mina egna inlägg).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar