True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Uppdatering från en fyllecell!

Russel snokar runt i jakt på att hitta någon att ta livet av. Hans mordlust är utan gränser och han bryr sig i nuläget inte om det är människa, vampyr eller varulv. Den som kommer i hans väg ska dö!
Men… kanske borde Russel ha tänkt till litegrann. Visst borde han väl tyckt att kvinnan som bjöd in honom i sitt hem var lite väl tillmötesgående, men han ser bara hennes lena, vita hals. Väl innanför tröskeln tar han sats för att sätta tänderna i den, men då faller ett galler av spetsade pålar ner över honom. Vampyrer klarar ju det mesta – utom trä. Och det vet naturligtvis den vampyr-jägare Russel just stött på.
Paddington var Russel Edington – svart får.

NattDL om 20 minuter

Min fråga är som sagt vad du tror sig kunna läsa ut av svaret?

Lära mig förstå hur man anser sig hitta något som inte finns skrivet, läsa mellan raderna... något som jag försökt hundratals gånger utifrån hur du och Sasse klarar hitta guldkorn i något som ser ut som vanlig OT, inlägg utan direkta antydningar i någon riktning mm

Sasse och Mammas
Samtidigt vägrar de även att se käket av Hedinn som något annat än en tillfällighet trots att hon i ett av sina sista inlägg riktade misstankar mot Lorden pga hennes senaste inlägg före DL

Jag har inte skrivit ett jotta om varför Hedinn kan ha valts som nattkäk, så varifrån får du att jag har vägrat något alls? Men för att ge dig en kommentar nu så anser jag inte att Hedinns kommentar nödvändigtvis behöver vara anledningen att hon käkades. Du verkar väldigt säker på din sak dock och det får mig att undra varför du är så säker på att Hedinn käkades av just den anledningen?

Uppdatering från en fyllecell!

Russel snokar runt i jakt på att hitta någon att ta livet av. Hans mordlust är utan gränser och han bryr sig i nuläget inte om det är människa, vampyr eller varulv. Den som kommer i hans väg ska dö!
Men… kanske borde Russel ha tänkt till litegrann. Visst borde han väl tyckt att kvinnan som bjöd in honom i sitt hem var lite väl tillmötesgående, men han ser bara hennes lena, vita hals. Väl innanför tröskeln tar han sats för att sätta tänderna i den, men då faller ett galler av spetsade pålar ner över honom. Vampyrer klarar ju det mesta – utom trä. Och det vet naturligtvis den vampyr-jägare Russel just stött på.
Paddington var Russel Edington – svart får.

NattDL om 20 minuter

Och då tycker jag nog att valet av Hedinn som nattkäk ter sig mer logiskt pga hennes kommentar om Lorden samt Paddingtons fullständiga reträtt från Lorden som anfallstavla.

Håller förövrigt med Mammas om att det är märkligt att du röstar på Paddan fastän du teoriat hela dagen om Lorden. Och även att du själv inte svarat på förfrågan att utveckla ditt resonemang, något du beskyller Lorden för.

Och då tycker jag nog att valet av Hedinn som nattkäk ter sig mer logiskt pga hennes kommentar om Lorden samt Paddingtons fullständiga reträtt från Lorden som anfallstavla.

Hur tänker du nu? Varför skulle paddan tokmisstänka Lården till att börja med om Lården var ulv? Alltså, missförstå mig inte, det är klart att det kan vara möjligt, men troligt?

Som täckmantel, typ? Fast det verkar ju vara ett ovanligt dumt sätt att försöka hinta sin roll till ulvarna :p

Lite säger det väl, Paddan har ju t.ex. röstat på Lindgren två dagar och idag som första röst dvs Lindgren lär inte vara ulv.

(Och nej, jag tycker inte att det gör något att man skriver ut för ulvarna kan räkna ut själva att hon kan bli godförklarad + att ängel kan bli uppmärksammad om den inte redan är det.)

Hur tänker du nu? Varför skulle paddan tokmisstänka Lården till att börja med om Lården var ulv? Alltså, missförstå mig inte, det är klart att det kan vara möjligt, men troligt?

Som täckmantel, typ? Fast det verkar ju vara ett ovanligt dumt sätt att försöka hinta sin roll till ulvarna :p

Det är väl inte så vanligt, men har förekommit mig veterligen. Speciellt som den här rollen av svarta fåret är utformad, att kunna käka själv när ulvarna dör. Visst hade man kunnat spela ett stort spel om man fått den rollen? Hur vist det är är en annan sak..

Plus, intressant att du först maler på om Lården hela dagen, vägrar utveckla resonemanget trots förfrågningar och sedan helt släpper det och hakar på mot paddan, som redan var klar att åka? Suspekt spel imo.

Har inget att utveckla innan jag fått det svar jag önskar.

Men kan ju säga att misstankarna inte skingrats nämnvärd nu efter DL och Paddans kovänding rörande Lorden.

Rörande rösten på Paddan var det trots allt mer att ta på, jämfört med Lorden som i sina inlägg ändast henvisar till dig och sasse istället för att svara på frågan, vilken jag nu har en ytterligare mistänkt - möjlig förklaring till:

Ett "in your face" till kollegan som ville käka någon annan.

Senast ändrad:

Rörande rösten på Paddan var det trots allt mer att ta på, jämfört med Lorden som i sina inlägg ändast henvisar till dig och sasse istället för att svara på frågan, vilken jag nu har en ytterligare mistänkt förklaring till:

Ett "in your face" till kollegan som ville käka någon annan.

Eh va? Jag fattar om än ännu mindre av det du vill få fram.

Uppdatering från min brits som jag delar med Andy!

Eric var djupt deprimerad efter att Sookie dött. Han ville inte erkänna det för sig själv, men han hade aldrig trott att han kunnat känna så för en människa, även om hon delvis var älva. Deprimerad, förresten? En vampyr kan inte bli deprimerad. Men så var det i alla fall. Han, som en gång varit en fruktad viking, var nu en vekling, lika bra att göra slut på allt.
På taket till Bon Temps högsta byggnad inväntar Eric soluppgången. Tusen år har gått sedan han senast såg den. När solen stiger över horisonten sker det väntade och Eric är äntligen på väg till Valhall. Där blir han nog uppskattad eftersom det varit få nykomlingar det senaste årtusendet.
Niyama var Eric Northman – borgmästare.

Samma DL-tider imorgon, d v s 22 + 20 minuter efter publicerad uppdatering.

Utveckla gärna hur du tänker. För jag hänger inte alls med.

Va? Paddan har ju inte käkat någon?

Vad jag menar är att Paddan ger sig på en av ulvarna rätt så kraftigt första dagen, röstar sedan på någon som ulvarna VET (?) är god för därefter andra dagen, utan att Lorden skrivit något som helst, fullständigt godförklara Lorden och åter rösta på den (gode) Lindgren för att därigenom hinta om sin roll.

Iom att Paddan var Russel får det mig också att fundera på om Lården kanske är ulv. Med tanke på att hon skrev ett långt teoriinlägg om Lården (och på så sett fångade Lårdens uppmärksamhet) - för att sedan helt ta tillbaka allting med ursäkten "Lården svarade så bra". Ett sätt att fånga någons uppmärksamhet och visa att man är på samma sida? Det får mig iaf inte att sätta Lården åt det godare hållet :angel:

Det jag skrev var återigen att jag LEKTE MED TANKEN (jisses, hur mycket tydligare ska jag behöva skriva det) att det var så efter att Hedinn till synes helt plötsligt och rätt sent innan DL började rikta misstankar mot Killaloe och även lade sin röst där. Den plötsliga "uppenbarelsen" tänkte jag eventuellt kunde vara resultatet av en sia.

Detta var alltså medan jag fortfarande helt ärligt trodde att Sookie kunde sia innan DL, alltså ett grovt missförstånd ifrån min sida.

Om du enbart väljer att komma i håg den meningen, ok fine. Men problemet för min del är att du som sista mening i samma inlägg skrev: Det visade sig att jag hade rätt:D Som om du diskuterat frågan med någon...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar