True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag blir inte riktigt klok på det här. Har väl som mest reagerat på LindgrenV och Pegasus inlägg i leken. Jag reagerade på att Lindgren och Killaloe var så "på" Pegasus första dagen för något jag inte själv såg som något oerhört konstigt. Lindgren har skrivit en del annat som jag inte alltid hängt med på får erkännas. Jag vet inte riktigt var jag har henne faktiskt. Mammas teori om att Lindgren skulle kunna vara Jason tycker jag dock är intressant. En sak jag undrar över dock, Mammas, varför anser du det otroligt (som i icke-troligt) att LV fått ett brev på posten? Hela den här grejen gör dock att jag vill hålla lite på Lindgren. Ska dock gå igenom hennes inlägg igen. Hon misstänker då Lorden för att vara ulv, Lorden som jag inte tycker har skrivit något speciellt misstänkt. LindgrenV verkar väldigt säker på sin sak. Så jag blir lite tveksam här. Hon misstänker någon (starkt) som jag själv inte tycker har betett sig speciellt udda.

Jag reagerade också på Paddans sätt att misstänka Lorden igår, för att sedan backa i sina teorier när Lorden väl svarade. Jag vet dock inte vad man kan få ut av det. För mig var misstankarna mer riktade till Paddington eftersom det bara var ett udda beteende, men jag ser egentligen inte att det skulle vara så hemskt troligt att Paddan "visat Lorden att hon tillhört samma sida som Lorden" genom detta. Som LV verkar tycka.

Så, jag vet inte riktigt var jag har LindgrenV. Om hon nu skulle vara siaren så känns det rätt troligt att hon siat Lorden som ond.
Något annat jag undrar över angående Lindgren är att hon skrivit flera (?) gånger att Pegasus har vettiga teorier? Det verkar inte vara någon annan som följer Pegasus tankar så hur sjutton kan Lindgren göra det? :p

Så, Lindgren som för mig har skrivit några saker som jag själv inte hållit med om. Jag vet inte var jag har henne.
Lillelorden som Lindgren verkar anse är ond, hon uttrycker sig som att hon är rätt säker. Eventuell sia. Såvida inte Lindgren är ond och kör med ett högt spel som Mammas bland annat teoriade om.
Pegasus, som skriver den ena konstiga saken efter den andra. Jag följer inte riktigt med i hans tankesätt om saker och ting och håller inte med om att den troligaste orsaken att Lillelorden "visste" Hedinns roll var att hon slått vad med sin ulvkollega och sedan skrev ut i tråden att hon hade rätt. Jag tycker det är troligare att hon missförstått siarrollen och/eller hade på känn att Hedinn var siare.

Jag vet inte vem jag ska rösta på.. Följer man en eventuell siare Lindgren, att denne kan ha siat Lillelorden som ond? Fastän Lindgren skrivit en del teorier som man själv inte håller med om. Var sjutton ska jag sätta Pegasus i allt det här, som, om jag förstått det rätt, maler på om Lordens ondhet pga en teori han själv säger sig vara mycket långsökt.

Jag inser att mina teorier kanske är röriga, ber om ursäkt för det.

Fortsätter diskutera med mig själv...

Jag vill som sagt hålla på LindgrenV även om jag tycker att hon skrivit en del teorier jag inte hållit med om whatsoever (det är alltid skumt om någon har så skilda teorier mot en själv), av anledningen att hon KAN vara siarens ättling och då känns det ju rätt dumt att rösta på henne. Är inte säker faktiskt. Jag vet inte hur troligt jag tycker det är att hon skulle vara ond och köra ett högt spel, det har ju förekommit tidigare så det kan inte avskrivas dock. Det känns dock inte så Lindgrenigt tycker jag :p

Nåväl. Håller på henne av den anledningen. Ska gå igenom hennes inlägg mer senare.

Så, Lillelorden eller Pegasus? Jag velar som sagt om Lindgren är siaren... har hon siat Lorden eller lurar hon bara, alt. gissar hon bara att Lorden är ond? Jag känner inte att jag vill lita på en deltagare som har kommit med teorier som jag inte hållit med om tidigare. Jag har ju inte heller reagerat på något speciellt Lorden skrivit.

Därför kommer min röst falla på Pegasus, för hans märkliga teorier. Jag har lite ont om tid för att utveckla nu, men borde ha teorier mot honom under gårdagen? Samt det jag skrivit idag. Jag tycker bara hans teorier är väldigt underliga, håller inte alls med i hans resonemang.

Sasse röstar på Pegasus

Har som sagt inte tid att utveckla, typ sammanfatta det jag har reagerat på. Återkommer troligen senare igen.

Jag håller väl det för otroligt att LV fått en sia för att jag har svårt att se hur någon skulle kunna sätta LV åt det godare hållet, men det kan ju vara för att jag tycker att hon uttryckt sig lite skumt leken igenom.

Men ja, det är ju svårt. Om i ärlighetens namn kan LV ofta vaara aningen förvirrad och att hon inte läser saker på samma sätt som jag, så det går inte att utesluta att hon hittat något som hon ärligt, utan sia eller dylikt, finner skumt och kör på det? Men jag tycker att det är lite lustigt med att LV ser saker i Pegasus inlägg som vettiga osv när jag finner honom helskum. Och det gjorde hon ju redan dag två, vilket gör att det är lite otroligt att hon fått en sia (varför skulle brevbäraren ge bort en sia dag ett?), och innan Jason fått sia, så det måste ju bero på att hon tycker det själv?

Alltså, jag har som sagt inte någon åsikt om Lården, hon kan vara både god som ond för mig, därför blir jag lite frågande när två personer samtidigt sätter upp teorier om att hen är ond och verkar såpass säkra, när jag inte ser något alls.

Är LV god som siat Lården som ond, är hon god som är övertygad om att Lården är ond ändå eller är hon ond som driver mot Lården för att vi ska gå på ovanstående och rösta ut henne?

Alltså, jag har som sagt inte någon åsikt om Lården, hon kan vara både god som ond för mig, därför blir jag lite frågande när två personer samtidigt sätter upp teorier om att hen är ond och verkar såpass säkra, när jag inte ser något alls.

Det är här jag blir osäker också. Både Pegasus och Lindgren verkar stensäkra på att Lorden har lurv bakom öronen, vad vet de som inte jag vet? Det gör ju att jag kollar in Lorden lite extra, men både LV och Pegasus är så skumma i andra avseenden att jag inte vågar lita på vad de säger.

Men sen, å andra sidan, tänk om någon av dem faktiskt HAR siat Lorden som ond och jag ignorerar det? Gaaahh, det är ett virrvarr här :crazy:

Ja, men eller hur. Jag står och velar fram och tillbaka hela tiden.

Har vi fått någon DL-tid för idag förresten? :)

Ah, det skulle vara det alla dagar va, har bara inte läst det tror jag, men det kan vara jag som läser slarvigt. :)

Är tillbaka tidigare än jag trodde :D Men jag har egentligen inget att tillägga.

Jag tycker också det är märkligt att LV tycker att Pegasus teorier är vettiga faktiskt. Men Pegasus är säkert glad att han hittat en jämlike ;)

Nej jag vet inte alls med LindgrenV faktiskt. Hon kan ha siat Lorden, men hon behöver inte ha det. Hon kanske är ond och försöker få oss att tro att hon är siaren, ja, som du sa Mammas. Eller så har hon som sagt hittat något och gissar/misstänker att Lillelorden är ond.

Det är skitsvårt att bena ut vad Lindgren kan ha fått för roll utifrån hennes spel. Jag tycker hon är skum för hennes teorier som jag inte hållit med om, men vill inte lägga en röst på henne heller då hon KAN vara en siare. Tillägg: Jag vill inte heller lägga en röst på Lillelorden då jag är så tveksam på Lindgrens roll, och att jag inte reagerat på något Lillelorden skrivit tidigare heller.

Upprepar...

Nä, jag vet fan inte. Håller min röst på Pegasus än så länge i alla fall.

Jag tycker det är märkligt att Mammas och Sasse i sina inlägg inte tar hänsyn till att svarta fåret i denna lek VET vem ulvarna är, i motsats till tidigare lekar där rollen har stått som en blindebock tillsammans med oss övriga och försökt luska ut vem som är varg.

I och med att Paddan visste vem som är ond, har hon ju en helt annan möjlighet att ansätta någon i lyan stenhårt, för att sedan till röstningen, lägga sin röst på en helt annan person, och dessutom med så kassa teorier att jag tycker jag är rena poeten i jämförelse, att dessutom göra det två dagar i följd borde väl om något få varningsklockorna att ringa?

I stället riktar de in sig helt på att försvara Lorden, mot de "angrepp" Lorden blir utsatt för av mig och Lindgren.

Vet inte vad jag ska tro om detta, men instinkten (och tidigare leker) säger mig att en av dem torde vara ond, men om det är den aktiva och påstridiga Sasse eller den lite mer avvaktande Mammas??? Något säger mig dock att en varg inte borde vara så "på" i sin frågeställning, vilket för tillfället ger Sasse en minimal ledning åt det goda hållet mot Mammas.

Men sen, å andra sidan, tänk om någon av dem faktiskt HAR siat Lorden som ond och jag ignorerar det? Gaaahh, det är ett virrvarr här :crazy:

Om jag skulle vara du skulle jag inte ha så stora skuldkänslor över det, om det nu förhåller sig så. Dom spelar ju rätt underligt menar jag :p

Det här gör mig misstänksam, du resonerar precis som jag resonerar. Å andra sidan, bara för att du tänker som jag betyder inte att du är ond. Inte god heller för den delen...

Men ja, rent nu så har zass inte skrivit något jag reagerar över. Hon har visserligen inte varit så jätteaktiv, men det finns ändå en del men ja, säger inte mig så mycket, hon kan stå åt vilket hål som helst.

Sasse skriver jag ju om ovan, och jag vet inte var jag har henne. Hon resonerar klokt, å andra sidan behöver det inte tyda åt något håll för vettigt brukar hon ju resonera oavsett roll...

Lården har jag inte heller någon direkt uppfattning om. Bortsett från det som tas upp av Niyama om att undvika att bli misstänkt har hon inte skrivit något som får mig att sätta henne åt något håll.

LV då, ja där är ju dilemmat. Är hon ond eller god, fejkar eller är uppriktig eller tom säker på sin sak? Svårt att säga just nu, vet inte om alla varit inne och skrivit sedan jag skrev ut min teori? Siaren borde ju protestera om hen uppfattar att LV försöker utge sig för att vara siare, men det har ingen gjort så?

pega resonerar konstigt rakt igenom tycker jag. Hänger upp sig på Lården på ett sätt jag inte riktigt hänger med på, snabb röstvändning som kan eller kan inte ha att göra med ev trolleri.

Nåja, den som betett sig mest skumt leken igenom är trots allt Pega, därför: Mammas röstar på Pegasus

Nu ska vi se...

Sasse
Pegasus63
Mammas
Zassoo
LindgrenV

Goda karaktärer kvar i livet
Sam Merlotte
Pam
Jason Stackhouse
Lafayette

Onda karaktärer
Alcide + 1 ulv

Nu tycker jag att det börjar bli svårt på riktigt.

Sasse och Mammas fortsätter att förefalla ganska neutrala för mig. Jag vet att båda dessa spelare är erfarna och således kan vara ulvar i fårakläder, men jag hittar inte någonting jag direkt tycker pekar på det. Jag får åtminstone inga onda vibbar så här långt.

Pegasus... Ja, kanske är det som flera mer erfarna spelare påpekat att Pega helt enkelt är Pega och att hans spelsätt alltid är lite konstigt oavsett roll? Jag sitter inte på några direkta teorier och misstankar riktade åt det hållet ikväll, än i alla fall.

Så är det Zassoo... Det oroar mig mer och mer att Zass fortsätter att flyga under radar. Hon ligger näst längst ner i statistiken, trots att hon ju faktiskt fortfarande lever - är det ett försök att undvika uppmärksamhet? Hela inläggshistoriken är ganska "snäll" (pratar om DL-tider, försvarar Pegas första röst på mig, ursäktar sin inaktivitet osv.) men jag drar ändå öronen åt mig lite.

Sist men inte minst LindgrenV som för tillfället känns mest ulvig. Hennes sympatier flyger lite både hit och dit; först är hon med mig mot Pega efter hans första röst på mig, nästa dag är Pegasus resonemang helt plötsligt vettigt trots att han knappt skrivit någonting, sedan tokmisstänker hon Paddis kovändning för att tillslut åter ha starka vibbar om mig. Är det ett försök att inte verka för "hemma" med någon spelare. Hon upprepar flera gånger att leken gör henne förvirrad och att hon förstår att hennes inlägg måste verka helvirriga och ogenomtänkta om man inte tänker som hon (eftersom hon skriver ner allt hon tänker).
LV som brukar OT:a ganska friskt är helt plötsligt väldigt "tyst" emellan varven för att sedan ha väldigt starka aningar åt än det ena, än det andra hållet.
Det som får mig att tvivla är det faktum att Paddington lagt båda sina röster på LV. En gång kan jag förstå; alibi, försök att dra ulvarnas uppmärksamhet, etc., men två gånger i rad? Om inte Paddington helt enkelt sket i sina ulvkollegor och tänkte leka ut leken själv som Russel.

Senast ändrad:

Jag tycker det är märkligt att Mammas och Sasse i sina inlägg inte tar hänsyn till att svarta fåret i denna lek VET vem ulvarna är, i motsats till tidigare lekar där rollen har stått som en blindebock tillsammans med oss övriga och försökt luska ut vem som är varg.

I och med att Paddan visste vem som är ond, har hon ju en helt annan möjlighet att ansätta någon i lyan stenhårt, för att sedan till röstningen, lägga sin röst på en helt annan person, och dessutom med så kassa teorier att jag tycker jag är rena poeten i jämförelse, att dessutom göra det två dagar i följd borde väl om något få varningsklockorna att ringa?

I stället riktar de in sig helt på att försvara Lorden, mot de "angrepp" Lorden blir utsatt för av mig och Lindgren.

Fast alltså, jag kan visst ta hänsyn till det, men för det behöver jag inte tro och ta efter dina teorier? Jag tror som sagt inte att Paddan hade spelat ett sådant spel som du indikerade vid något tillfälle tidigare, som jag svarade på. Jag tycker inte att dina teorier om Paddans spel och signaler till de onda är så trovärdiga. Hon KAN som sagt ha spelat efter något av dessa ändå, men jag tror inte att hon då försökt signalera något alls. För åtminstone jag hade aldrig förstått den typen av "signal", och jag har svårt att tro att många andra hade gjort det heller.

Jag tycker inte att era (främst dina) teorier om "onda Lorden" är klockrena. Varför skulle jag då hålla med er/dig?

Vet inte vad jag ska tro om detta, men instinkten (och tidigare leker) säger mig att en av dem torde vara ond, men om det är den aktiva och påstridiga Sasse eller den lite mer avvaktande Mammas??? Något säger mig dock att en varg inte borde vara så "på" i sin frågeställning, vilket för tillfället ger Sasse en minimal ledning åt det goda hållet mot Mammas.

Vad svamlar du om? Fåret vet alltid om vilka de i lyan vet? Jag tycker dessutom att jag varit tydlig med att bemöta teorin i sig, och nej jag håller inte med om att det troligaste scenariot är att Paddan skulle misstänka en ulv och sedan slå av misstankarna. Visst kan det vara så, men att det skulle vara det mest troliga scenariot? Nej.

Och nej, jag försvarar inte Lården. Men jag köper inte att någon kommer med substanslösa misstankar som den vägrar att motivera, då tycker jag att den personen beter sig mer skumt än Lården gjort just nu. Att jag inte tror att du fått en sia av brevbäraren när du började snöa in på Lården (pga att det var tidigt i leken och du är svårläst) och att Jason inte kan ha fått sia förrän natt två gör att jag inte ser att det kan ligga en sia bakom, alltså baserar du dina misstankar på det som skett i leken, och då är de helskumma. Att jag inte ska reagera på det är bara ett konstigt synsätt från ditt håll?

Jag tycker för övrigt inte att jag "försvarat" Lården mot "angrepp" av LV, möjligtvis dig då du inte haft substans i dina misstankar och vägrat utveckla. LVs håller jag inte med om är det troligaste, men om du läser vad jag skrivit under dagen har jag inte riktigt tagit ställning till LVs misstankar just nu, jag velar där mellan flera olika tänkbara scenarios.

Svårt det här... Jag vet inte riktigt hur jag ska rösta, det står nog mellan Lindgren och Pegasus. Egentligen vill jag helst rösta på Lindgren, det som talar emot är ju dock möjligheten att hon är siare och då har siat Lorden som ulv. Men samtidigt, det är så mycket annat som jag tycker känns märkligt i LVs resonemang. LV, som enda spelare, ser det vettiga i Pegasus inlägg. Vilket inte kan vara på grund av någon sia (som Mammas beskriver i inlägg #383). Samt att jag tycker att många av hennes övriga teorier är konstiga och förvirrade.

Vi har ju kommit fram till att man ska rösta på den man misstänker mest. Därför:

zassoo röstar på LindgrenV

Undrar hur du ser på saken att Paddan har röstat på LindgrenV två dagar i rad? Minns inte om du har kommenterat runt detta tidigare?

Så är det Zassoo... Det oroar mig mer och mer att Zass fortsätter att flyga under radar. Hon ligger näst längst ner i statistiken, trots att hon ju faktiskt fortfarande lever - är det ett försök att undvika uppmärksamhet? Hela inläggshistoriken är ganska "snäll" (pratar om DL-tider, försvarar Pegas första röst på mig, ursäktar sin inaktivitet osv.) men jag drar ändå öronen åt mig lite.

Inte för att jag känner att jag behöver försvara mig ;) Men jag såg att du i något tidigare inlägg skrev att du inte känner till min spelstil (tror inte vi har varit med i samma lek tidigare?). Jag har väl inte varit superaktiv denna leken, främst pga att jag oplanerat fick jobba hela kvällen igår och hann inte teoria öht då. Men jag brukar inte strössla med inlägg annars heller, nu ikväll t.ex. så håller jag en nivå på antal inlägg som är rätt vanlig för mig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar