True Blood (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: True Blood (ulvspel)

Jag vet inte riktigt hur jag kan förstå det ingen annan förstår, men jag tror jag på något vis förstår hur han tänker även om jag inte håller med om allt. Vet inte om det kanske beror på att vi tänker på ungefär lika sätt, eller om jag bara helt enkelt förstått hur han spelar? Det är svårt att förklara i alla fall. Jag menar, försök förklara själv hur du kan förstå någon? Man gör det liksom bara :p

UPPDATERING!

Först gick LL och släppte ut Killa ur fyllecellen...

Lafayette skyndar ut från Merlotte’s. Han har under kvällen varit så stressad att han råkat göra chilin dubbelt så het som vanligt – inte bra. Men nu har han en leverans på gång som han hoppas ska innebära att han kan kasta kockförklädet för gott. Efter denna natt ska hans liv bestå av vin, hunkar och sång. För han har gjort upp med varulvarna att leverera V till dem.

Men ajaj – Lafayette borde veta att man aldrig ska lita på varulvar! Visst fick han leverera V, men tyvärr blev det hans sista leverans. För efter att ha tagit emot den åtråvärda drogen – käkar varulvarna helt enkelt upp honom.

Pegasus var Lafayette Renolds – brevbärare

Natt-DL om 20 minuter!

Jag vet inte riktigt hur jag kan förstå det ingen annan förstår, men jag tror jag på något vis förstår hur han tänker även om jag inte håller med om allt. Vet inte om det kanske beror på att vi tänker på ungefär lika sätt, eller om jag bara helt enkelt förstått hur han spelar? Det är svårt att förklara i alla fall. Jag menar, försök förklara själv hur du kan förstå någon? Man gör det liksom bara :p

Haha, jag tycker det är lite gulligt att du förstår vissa av hans teorier och tankar i alla fall, när ingen annan gör det :p

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar??

Det jag anser som en väldigt viktig detalj i min teori om en eventuell hint från Paddis sida, är att hon drog tillbaka sin teori direkt. Och inte bara det är en skillnad relationsmässigt mellan dig och Paddi, samt mig och Paddi. Något annat grundläggande i min teori är nämligen också att just du och Paddi fört en diskussion om just Russel, något jag och Paddi INTE gjort. Det går alltså på så sätt inte att jämföra min och Paddis samt din och Paddis relationer med varandra ("Blanda inte in mig i vårt förhållande" - Yrrol, kom jag att tänka på :rofl:)

För att kortfatta det hela:

Lorden+Paddi:

1. De håller en diskussion om hintning med Russel som huvudfokus
2. Paddi går på Lorden ganska hårt (i mina ögon) med en teori
3. Lorden svarar på Paddis inlägg
4. Paddi drar tillbaka teorin helt och hållet, och i mina ögon nästan godförklarar Lorden

LV + Paddi:

1. Paddi får för sig att LV är ond
2. Paddi röstar på LV
3. Paddi fortsätter rösta på LV
4. LV röstar på Paddi
5. Paddi åker ut

See the difference :p
Citatet ovan är den största grunden till mina misstankar mot Lorden.

En av anledningarna är för att jag faktiskt inte hittar något annat i Paddans inlägg som visar på försök till att kontakta ulvarna. Och eftersom hon är Russel så känns det som att hon borde ha gjort ett försök att kontakta ulvarna. Eftersom Paddan egentligen inte gav något större försök till större misstankar mot Lorden (som hon gjort mot mig iom att hon försökte få mig utröstad), med tanke på att hon skrev ett teoriinlägg som hon sedan tog tillbaka. Jag menar, en teori drar ju blickarna till sig - och att helt och hållet dra tillbaka den enbart med ett svar som grund känns lite konstigt. Särskilt om man tänker på det faktum att de diskuterat Russel/hintning tidigare. Hade de inte gjort det hade jag förmodligen tänkt annorlunda.

Eftersom detta är vad min hjärna snurrat fast på mest just nu, och ger mig bad feelings, är det också därför jag valt att lägga min röst på Lorden i kväll.

Ang. de andra spelarna så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka. Zassoo har följt med en del och inte dragit så mycket blickar till sig, vilket inte känns helt bra. Mammas och Sasse spelar ett misstänkt spel, eftersom de håller med varandra om så mycket och "flyter på samma vågor". Detta gör att jag antingen vill sätta dem åt var sitt håll (antingen är en ond och en god) eller åt samma (båda onda). Detta på grund av att 1. Antingen är någon av dem ulv, och spelar ett vänligt spel för att de ska verka vara på samma sida och att om den onde åker ut - så tror vi andra att den andra är ond och röstar ut den också (men att den då kanske är god). Eller 2. Båda är onda och har gjort upp detta för att vi ska tro som nr 1 och sätta den andra åt det goda hållet om den ena åker ut och visar sig vara ond :p

Det kan ju iofs vara så att båda är goda... Men vet inte riktigt hur jag ska tänka då :p Anledningen till att jag inte lägger någon röst här är väl för att jag helt enkelt inte skulle kunna tänka mig VEM av dem i så fall som är den onda (om inte båda är onda... Eller båda goda... Usch vad svårt :p)

*spök*

Hehe, hoppas ängeln gör sitt jobb nu då, och att lurvpälserna blir till fina fällar framför öppna spisen.

Go goda

*slutspök*

Haha ja :p Det är lite som du och Mammas, ni verkar alltid vara som ett gift par när ni leker tillsammans :angel: (Medveten om hur fel det lät)

Och nu blev jag lite ledsen att pegas åkte, när jag äntligen börjat haja teorierna :(

Haha ja :p Det är lite som du och Mammas, ni verkar alltid vara som ett gift par när ni leker tillsammans :angel: (Medveten om hur fel det lät)

Och nu blev jag lite ledsen att pegas åkte, när jag äntligen börjat haja teorierna :(

Jag kan ju alltid komma och spööööööööökaaaaa lite för dig på nätterna:D

Jag kan ju alltid komma och spööööööööökaaaaa lite för dig på nätterna:D
Det där är bara obehagligt när du skriver så till en 19-årig tjej, även om du skojar.

Tänk lite på vad du skriver om du nu som äldre man envisas med att hänga i ett forum främst för unga tjejer.

PK-Lården out.

Det där är bara obehagligt när du skriver så till en 19-årig tjej, även om du skojar.

Tänk lite på vad du skriver om du nu som äldre man envisas med att hänga i ett forum främst för unga tjejer.

PK-Lården out.

Varför är det obehagligt? Nu kanske Lindgren tyckte det, men jag förstår inte hur det kan tolkas så. Är bara nyfiken.

PK-Lården out.

Alltså ja jag är död men nu måste jag skriva. Spökande skrivs det ju om ganska mycket i dessa trådar. Och vadå envisas att hänga i ett forum främst för unga tjejer? Det här forumet kallas "senior". Bukefalos är ett hästforum. Folk är välkomna här oavsett kön.

UPPDATERING!

Jason är superstressad. Tänk att han har aldrig förstått hur jobbigt Sookie haft det, men nu när han själv kan läsa folks tankar blir det tydligt. Han inser att alla hans (för närvarande) åtta flammor tycker att han är stenkorkad och bara vill ha honom för... hans myspinne! För en vecka sedan hade det inte gjort något, men den nya Jason blir deppig bara vid tanken på att Bon Temps kvinnor bara är ute efter hans kropp. Han packar sin väska och ger sig av för att söka nya jaktmarker.

Lillelorden var Jason Stackhouse – siarens ättling.

DL imorgon kl 22 + 20 minuter!

Mja, så obehagligt tyckte jag väl inte att det var eftersom jag själv höll en skämtsam ton (däremot finns det andra obehagliga typer på det här forumet som jag blivit utsatt för :wtf:).

Tror vi alla kan släppa det nu och återgå till leken :)

Någon som har statistik över vilka roller som är kvar och vilka deltagare som är kvar?

Inser att jag tänkt helt galet fel :(

Varför är det obehagligt? Nu kanske Lindgren tyckte det, men jag förstår inte hur det kan tolkas så. Är bara nyfiken.

Alltså ja jag är död men nu måste jag skriva. Spökande skrivs det ju om ganska mycket i dessa trådar. Och vadå envisas att hänga i ett forum främst för unga tjejer? Det här forumet kallas "senior". Bukefalos är ett hästforum. Folk är välkomna här oavsett kön.

*spök, då*

En kombination av olika saker, tråden på U, kommentaren i början av tråden om bild på mig (jag är 20), det faktum att Pegasus åtminstone en gång tidigare tyckt att det var lämpligt att bjuda in sig själv att delta i en buketräff som initierades på Ungdom ger mig obehagliga vibbar.

Tänker inte diskutera detta vidare.

Inte för att jag förde statistik, men här har du:

Deltagare:
Sasse
Mammas
Zassoo
LindgrenV

Sam Merlotte (människa) - Genom att byta skepnad kan Sam överleva en varulvsattack. Tyvärr är det ändå väldigt tröttande så nästa gång stryker han med.

Pamela Swynford de Beaufort (vampyr) - Pam är utkastare på Bon Temps mest populära vampyrbar. Men innerst inne är hon en god person och vill att de hon kastar ut ska komma hem säkert. Alltså kan hon varje natt skydda en spelare. Hon meddelar LL vem genom PM.

Alcide Herveaux (varulv) och hans flock - som får ha kontakt utanför leken. De äter varje natt.

OK, nu tycker jag följande:

Det som sker i andra trådar kan diskuteras där. Det här är ett ulvspel. Visst OT:ar vi friskt, men mer seriösa/heta diskussioner bör föras där de hör hemma. Tycker jag.

Myrten/46 bast f d hästägare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar