Sv: True Blood (ulvspel)
*Mer spök*
Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Slutspökat.
*Mer spök*
Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Slutspökat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OK, nu tycker jag följande:
Det som sker i andra trådar kan diskuteras där. Det här är ett ulvspel. Visst OT:ar vi friskt, men mer seriösa/heta diskussioner bör föras där de hör hemma. Tycker jag.
Myrten/46 bast f d hästägare
Lorden var den enda som sade emot, vilket gjorde att jag antagligen inte tänkte på att det faktiskt kunde vara hon som var siaren - för hon sade ju emot för att jag röstade på henne. Hon nämnde dock ingenting om siaren.
Meeen, för att återgå till leken. Just nu känns det som att jag hellre håller mig till OT... LV hade inte siat Lården, och ja då köper jag helt enkelt inte teorin, jag tycker inte att den stämmer. Men ja, vi har ju inte samma sätt att se saker emellanåt, så betyder det att hon är ond? Hon hade ju uppenbarligen inte fått en sia (eller så är hon ond, fick en sia av Pega och chansade att Lården inte var brevbäraren så hon fejkade att det var Lården hon siat, så att brevbäraren gick på det? Hmm, nu hade det varit bekvämt om det var en spion med och jag var den, då hade jag ju vetat det iallafall. Känner att jag måste kolla närmare på Lårdens inlägg för att kunna dra mer slutsatser om vad hon ev visste.
Pegasus... Ja, kanske är det som flera mer erfarna spelare påpekat att Pega helt enkelt är Pega och att hans spelsätt alltid är lite konstigt oavsett roll? Jag sitter inte på några direkta teorier och misstankar riktade åt det hållet ikväll, än i alla fall.
Så är det Zassoo... Det oroar mig mer och mer att Zass fortsätter att flyga under radar. Hon ligger näst längst ner i statistiken, trots att hon ju faktiskt fortfarande lever - är det ett försök att undvika uppmärksamhet? Hela inläggshistoriken är ganska "snäll" (pratar om DL-tider, försvarar Pegas första röst på mig, ursäktar sin inaktivitet osv.) men jag drar ändå öronen åt mig lite.
Sist men inte minst LindgrenV som för tillfället känns mest ulvig. Hennes sympatier flyger lite både hit och dit; först är hon med mig mot Pega efter hans första röst på mig, nästa dag är Pegasus resonemang helt plötsligt vettigt trots att han knappt skrivit någonting, sedan tokmisstänker hon Paddis kovändning för att tillslut åter ha starka vibbar om mig. Är det ett försök att inte verka för "hemma" med någon spelare. Hon upprepar flera gånger att leken gör henne förvirrad och att hon förstår att hennes inlägg måste verka helvirriga och ogenomtänkta om man inte tänker som hon (eftersom hon skriver ner allt hon tänker).
LV som brukar OT:a ganska friskt är helt plötsligt väldigt "tyst" emellan varven för att sedan ha väldigt starka aningar åt än det ena, än det andra hållet.
Det som får mig att tvivla är det faktum att Paddington lagt båda sina röster på LV. En gång kan jag förstå; alibi, försök att dra ulvarnas uppmärksamhet, etc., men två gånger i rad? Om inte Paddington helt enkelt sket i sina ulvkollegor och tänkte leka ut leken själv som Russel.
Måste rösta då.
Lården röstar på LindgrenV
Då jag tycker att hennes resonemang saknar ofta en röd tråd och känns ganska hala, både hennes röstande och teoriande är i mina ögon ganska inkonsekvent och hon ger ett förvirrat intryck. Hennes sympatier ligger väldigt olika från dag till dag och i mina ögon känns det som ett försök till att inte kunna associeras med någon tillräckligt starkt för att skapa misstankar, att vara hal och obestämbar. Hon säger sig ha väldigt starka ulvkänslor - så starka att det diskuteras i tråden huruvida hon fått en sia eller ej vilket jag personligen håller för föga troligt - vilket ger mig onda vibbar bara det.
Har luskat lite i Lårdens inlägg. Jag vet faktiskt inte riktigt vad man kan ta av dom. Pegasus misstänkte som sagt Lården redag dag 2, med rätt skumma teorier mig till minnes. Jag kan tycka det är troligt att Lården kan ha siat Pegasus. Hon skriver i alla fall nedan om Pegasus, enligt hennes teorier verkar hon inte misstänka honom speciellt även om hans teorier mot henne är skumma. Jag tycker det känns som att hon mer eller mindre avskrivit honom.
Eller så har hon siat LindgrenV eller Zassoo, som hon uttrycker misstankar om. Eftersom hon sedan röstar på Lindgren så känns det troligare att hon kunnat sia Lindgren som ulv, men jag tycker inte att hennes teorier mot Lindgren är så klockrena. De känns lite tveksamma, inte så säkra som en siare som har siat en ond borde ha.
Med andra ord, det jag tycker är mest troligt är att hon siat Pegasus.
Och jag tycker det kan vara väldigt troligt att Lorden har siat Lindgren. Jag tänker på hennes långsökta teori om LV och Paddan, det känns typiskt som någonting man teoriar om när man vill dra uppmärksamheten mot att någon är ond men inte har några väldigt starka teorier. Samma sak med motiveringen till rösten på LV, det känns som att Lorden visste någonting hon inte kunde förklara utan att försäga sig om sin roll.
Detta må vara en något långsökt teori, men jag reagerar lite på detta;
Varpå LV tycker:
Senare - när det kommit fram att Paddington var Russell - kommer LV plötsligt på:
Som sagt, eventuellt kan det vara långsökt. Men detta tillsammans med mina berömda magkänslor gör att jag anar ugglor i mossen. Kan det vara så återigen att man "genom sig själv känner andra" (precis som i fallet där Paddi var misstänkt väl införstådd med hur Russell bör tänkt), dvs att LV försöker applicera precis det som hände mellan henne och Paddi på det som hände mellan Paddi och mig? (Förstår någon vad jag menar eller låter detta asknasigt? Är trött ikväll...)
Jag tycker att det är lite överdrivet, dessutom, att kalla det som Paddi skrev för ett hårt drev. Det var ju dessutom första rösten den kvällen, om jag inte minns helt fel, och Paddi kunde ju inte veta hur nära LV skulle bli att ryka. Paddi kanske tänkte att det var en safe alibiröst på en ulvkollega som då inte hade några vidare teorier emot sig?
Måste rösta då.
Lården röstar på LindgrenV
Då jag tycker att hennes resonemang saknar ofta en röd tråd och känns ganska hala, både hennes röstande och teoriande är i mina ögon ganska inkonsekvent och hon ger ett förvirrat intryck. Hennes sympatier ligger väldigt olika från dag till dag och i mina ögon känns det som ett försök till att inte kunna associeras med någon tillräckligt starkt för att skapa misstankar, att vara hal och obestämbar. Hon säger sig ha väldigt starka ulvkänslor - så starka att det diskuteras i tråden huruvida hon fått en sia eller ej vilket jag personligen håller för föga troligt - vilket ger mig onda vibbar bara det.
Jag har fått akut huvudvärk och klarar därför inte av att sitta vid datorn så mycket mer i kväll, därför lägger jag min röst nu och lär väl inte vara åter förrän i morgon (går och lägger mig).
Eftersom det inte uppkommit något nytt jag reagerar särskilt mycket på får jag lov att basera min röst på statistik. Antingen är en av Sasse eller mammas ond, eller så är båda (som jag nämnt i ett tidigare inlägg). Frågan är vem om det bara är en? Mammas har statistikmässigt röstat efter Sasse varje DL utom det första, och eftersom de "följt varandra" åsiktsmässigt ser jag väl "röstare nr 2" som något mer suspekt. Blä vad svårt det här är, rena lotteriet ju.
lindgrenv röstar på mammas